Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi Smart niet iedereen ken je pdfje openen leg aan instelingen van gebruiker helaas :(

dit geluid gaat beter tuut

Welk pdfje?:huh:

Bedoel je niet die van Bowie97?

• 7 maanden later...
Geplaatst

Zo, vandaag naar de dichtstbijzijnde Supra bazar geweest, voor mij is dit deze in Tielt, met de bedoeling er een Stebel Nautilus compact te kopen.

Maar gezien daar toch een redelijk gamma Stebel toeters aanwezig waren viel mijn oog op de Stebel MAGNUM met twee tonen (laag-hoog) die maar een goede 17 Euro kostte in vergelijking met de 26 Euro 90 van de Nautilus, nadere controle van de technische gegevens leerde me dat beide toeters ongeveer dezelfde decibels zouden moeten ten hore brengen én de Magnum heeft een piekstroomverbruik van slechts 12 A tegenover 18 A van de Compact!!!

Gezien ik niet met een extra relais wil werken pleitte dit dus in het voordeel van de Magnum, de Nautilus is ook een compressor-toeter en in het verleden heb ik reeds ervaren dat deze wel eens zwaargangig kunnen worden mettertijd (waardoor ze hoge stromen kunnen trekken) en ze zelfs vast kunnen komen te zitten (of de kooltjes vast zitten en geen contact meer maken).

Ik hoop voor de Nautilus bezitters dat dit niet het geval zal zijn, is misschien betere kwaliteit dan de compressor van mijn 5 tonige luchttoeter indertijd, maar ik heb dus toch maar geopteerd voor de Magnum, deze week komt ie er op en zet ik dan misschien een foto of MP 3 fileke erop!!! Greetz ohmy.gif

Vandaag ook de Stebel Magnum gaan halen bij Supra Bazar te Lovendegem. Heeft mij € 17,78 gekost ipv. € 45 excl. verzendkosten bij Valk Motorparts. :P

Nu nog even tijd vinden om hem te plaatsen. Bedankt voor de tip Azzaro.

Foto's:

post-5937-0-20823500-1335962502_thumb.jpg

post-5937-0-99057700-1335962515_thumb.jpg

post-5937-0-15413000-1335962524_thumb.jpg

Geplaatst

Ziezo, toeter is ingebouwd.

Misschien een paar tipjes:

De batterij hoeft niet afgekoppeld te worden, de zekering van 15A in de zekeringskast motorruimte gewoon even uittrekken.

Voor de polariteit: groene kabel is positief, zwarte kabel is negatief (Althans bij mij).

Geplaatst

Wat zijn de boetebedragen voor onnodig toeteren in België?

In NL inmiddels € 340,00, waarbij er enkelen vorige week in Nieuwegein door het oog

van de naald zijn gekropen....gewoon A-sociaal lawaai!!

Gelukkig zijn daar beelden (én geluid) van gemaakt en doorgespeeld aan de KLPD....

• 3 weken later...
Geplaatst

Liggen inmiddels bij de officier van justitie, gelet op het onwettelijk verkregen bewijs zal het geseponeerd worden , mocht je meer willen weten dan kan je 112 bellen

• 1 maand later...
Geplaatst

Wat zijn de boetebedragen voor onnodig toeteren in België?

'k zou het niet weten. Nog nooit gehoord van iemand die een boete kreeg voor toeteren in onze streek.

'k heb het toch even voor je opgezocht en was eigenlijk zelf verrast ^_^ dat het niet in de lijst met boetes voorkomt: zie hier

• 3 weken later...
Geplaatst

Hallo allemaal, sinds vandaag lid van het KIA forum (15-7-2012).

De toeter is erg populair bij de Sportage, heb inmiddels een Stebel Nautilus gekocht maar moet deze moet er nog in

worden geplaatst.

Ik lees verschillende verhalen wel een relais ertussen en andere weer niet.

Bowie 97 is erg handig met het inbouwen hiervan, ben helaas te laat voor de toeterdagen.

Misschien is er iemand in de provincie Utrecht, die eventueel even kan helpen.

Hoeft niet voor niets, misschien Bowie97?

Geplaatst

Als je tijd hebt, wil ik best een keer naar je toekomen.

Heb graag wel iemand die er verstand van heeft.

Geplaatst

Heb graag wel iemand die er verstand van heeft.

Dat is het probleem Farino.

Ik was op de toeter inbouwdag maar zonder hulp die dag had ik echt niet gered.

(af) Kijken mag je bij mij natuurlijk altijd , woon ook in Leersum ;)

Cor

Geplaatst

Welkom Farino,

Stel je eens voor, dat kun je hier doen http://www.kiaclub.n...en-introductie/

Vul je profiel in, misschien dat er in de buurt van jouw wel iemand woont die je kan helpen.

Hallo Bowie, wil best een keer naar je toekomen als je tijd hebt voor me. Hoeft niet voor niets hoor.

Groeten Farino

Geplaatst

D.w.z. Een verhoging met 10 dB wordt waargenomen als een verdubbeling van het geluidsdrukniveau.

Volgens mij was dat al bij 3dB: (wikipedia): A change in power ratio by a factor of two is approximately a 3 dB.

10 dB extra is ongeveer 10 keer zo hard.

Geplaatst

Hallo Bowie, wil best een keer naar je toekomen als je tijd hebt voor me. Hoeft niet voor niets hoor.

Groeten Farino

Je zegt het, Tijd en dat zit er voorlopig niet in.

Eerste vrije moment voor mij is 18-08 maar dan in Zundert Hier

• 2 weken later...
Geplaatst

Volgens mij was dat al bij 3dB: (wikipedia): A change in power ratio by a factor of two is approximately a 3 dB.

10 dB extra is ongeveer 10 keer zo hard.

Volledig correct! Bedankt voor de rechtzetting. ;)

Chapeau trouwens voor het nalezen van al die 'oude' posts. :clap: 't Vraagt wat (veel) leeswerk, maar da's de enige manier om echt 'mee' te zijn op dit forum (en heb ik ook gedaan...)

Geplaatst

Volledig correct! Bedankt voor de rechtzetting. ;)

Chapeau trouwens voor het nalezen van al die 'oude' posts. :clap: 't Vraagt wat (veel) leeswerk, maar da's de enige manier om echt 'mee' te zijn op dit forum (en heb ik ook gedaan...)

't Was me niet opgevallen dat'ie al zo oud was, kwam er toevallig op terecht...

Geplaatst

't Was me niet opgevallen dat'ie al zo oud was, kwam er toevallig op terecht...

AHA ! Je geeft dus toe dat je toch niet alles leest ! :P;)

• 5 weken later...
  • 1 maand later...
Geplaatst

tweetie toetertje is niet te doen,durfden er niet mee uitpakken als we vrienden langs te weg tegenkwamen...

Vlug vervangen door de Stebel Magnumhorns van 139db.

Simpel werkje,op een uurtje geklaard en de sound is compatibel met het voertuig :-)))

Gewoon aangesloten op de bedrading van de originele tweetie,zonder relais

Werkt prima en nu toeter ik naar alles en nog wat ...in België zijn ze nog niet zo streng :-D

prijs:18 euro,zelf geplaatst

mike

• Like 2
  • 3 jaar later...
Geplaatst

Hoi ik ben nieuw hier en ook ik wil een andere toet ,

iemand ervaring met de wolo full blast?

Staat ook op valkmotive.nl staat bij dat er geen relais nodig is (-:

En voor een mooi prijsje 19,50€

Geplaatst

116 dB dus dat is wel iets minder dan de genoemde 139 dB horns van dit topic!
Zeg maar gerust veel minder dan die !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...