Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Weet iemand of je officieel de claxon mag vervangen.

Krijgen we bv over een paar jaar problemen bij de APK?

Hebben ze dan een DB meter bij de APK? Nooit gezien. Er wordt gecontroleerd of er een toet op zit en of die werkt.

Wat wel kan is dat bij een toet actie de politie interesse kan tonen.

Oké, even een paar dagen niet online en ik zie en hele riedel antwoorden.

Mooi ik begin ook serieus interesse te krijgen in zo'n nieuwe toeter.

Die gezamenlijke dag voor de inbouw lijkt mij wel wat.

Misschien komt er nog iets moois uit voort....

Geplaatst

Ik wil ook zo`n toeter.Maar ik heb nog geen SP3, geen toeter, en ik ben op vakantie van 31-08 tot 08--09.

Ik had hem graag besteld.

Jammer, kan er dus 03-09 niet bij zijn.En staat 03-09 vast?

Geplaatst

3/9 it is..

Locatie NwGein, afslag 18 aan de A12.

ca 11.30-16.00

Ik heb tot nu toe staan:

Bowie97 "der Meister Monteur"

AlexVB

Bigfatpete

bigwade

en dat was dat dacht ik.

Geef je even op.

Zelf op tijd voor toeter, draadjes etc. zorgen

Opgeven en niet komen zonder op tijd af te zeggen levert een rode kaart op.

Geplaatst

Introductie in achterlichten modificatie is als toetje.:beta1::hammer: Ben al bezig met de DHZ / DIY handleiding.

Geplaatst

mmmm.. ben van gedachten veranderd. Want toen ik vandaag "toeterde" keek "ze " niet op of om... :unsure:

Als ik het goed begrepen heb kom ik met de genoemde claxon en installatiepakket meenemen een heel eind ?

De twee linkerhanden van me komen ook mee, dat is geen probleem ?

Cor

Geplaatst

Helemaal goed.

En als je kiaforum bij je bestelling schrijft met link hierheen krijg je korting.

Installatie pakket is niet echt nodig, ik ga kijken of ik een aantal klemmetjes ergens kan krijgen.

Beugeltjes oid zijn vast wel handig, kijk maar wat je hebt liggen.

grtz!

Geplaatst

Introductie in achterlichten modificatie is als toetje.:beta1::hammer: Ben al bezig met de DHZ / DIY handleiding.

Goed bezig Bowie. Thanks kerel.

Geplaatst

mmmm.. ben van gedachten veranderd. Want toen ik vandaag "toeterde" keek "ze " niet op of om... :unsure:

Als ik het goed begrepen heb kom ik met de genoemde claxon en installatiepakket meenemen een heel eind ?

Cor

Dan wordt het hoog tijd om in te grijpen Cor, want als ze niet op of om kijkt dan moet je je zorgen gaan maken. :clap:

Geplaatst

Cor

mischien anders benaderen? en niet toeteren :yes:

Geplaatst

@BW Ik lees bij Valk op de site dat voor montage van de Nautilus er een iets zwaardere zekering tussen moet.

Miss. is dat alleen voor motoren. Bowie97 zal wel weten of dat nodig is of niet ?

Geplaatst

Even aan Harter en Toy ...

Ik weet natuurlijk niet wie of jullie onder "ze " verstaan maar ik bedoelde onderstaande natuurlijk !! ;)

Ik weet niet hoe direct een video te plaatsen dus nu alleen de link :

http://www.wimp.com/ducksstreet/

:P

Yeah right, mis alleen die ene duck met dat lange blonde haar :P

Geplaatst

Ik heb al stekkertjes voor de Toet, 10 sets

Kunnen met AMP tang aan draad geknepen worden.

Als je de originele stekker wilt laten zitten moet je kiezen tussen twee opties.

2 van deze vlakstekker%202.8x0.5%20rood.jpg vlakstekker 2,8 MM. of je gebruikt aftak snelverbinder geïsoleerd 1,5 mm of 2,5 mm. aftakverbinder__31607_zoom.jpg

ligt aan het soort dikste kabel wat je er bij hebt.

@BW Ik lees bij Valk op de site dat voor montage van de Nautilus er een iets zwaardere zekering tussen moet.

Miss. is dat alleen voor motoren. Bowie97 zal wel weten of dat nodig is of niet ?

Ik ben geen automonteur en geen elektricien, wel een hobbyist. Maar ik zal vrijdag eens navraag doen bij iemand die er wel verstand van heeft.

Maar uiteindelijk moet je zelf bepalen of je het relais gebruikt.

Is iets meer werk maar je hebt wel zekerheid dat de standaard zekering er niet uitklapt / doorbrand.

Even resume overvlakee.

De toeter die er uit gaat is 12v - 3,5A - 110dB (staat er echt op zal wel een 1 teveel zijn).

In de motorruimte van de Sportage Zekeringen kast positie 14 zekering 15A dan naar RELAIS 2 (claxonrelais) en RELAIS 5 (relais claxon alarmsysteem)

Ja die zit er echt in, in ieder geval bij mij wel. Rechts voor in de ruimte net onder de voorruit.en die klikt harder als de toetert voor.

Testen?

Doe het raam open sluit de auto af leg de afstandsbediening (keyles entry) een stuk van de auto vandaan, doe de motorklep open.

Doe dit a.u.b. niet laat in de avond. Of je moet ver van de buren wonen.

De toetert die er nu bij mij in zit is een

22235_35104.jpg 12v 2 x 72 watt 110 dB Het relaise wat er bij zat is niet geplaatst maar op het relais staat 12v 30A .

Als de Nautilus meer Amperage heeft dan de Hela kan het de bekabeling beschadigen die is namelijk niet al te dik.

Wat zijn de gegevens van Stebel Nautilus Compact Tuning zwart eigenlijk?

dat is wel belangrijk.

Geplaatst

http://www.stebel.it/stebel2009/products.asp?IDserie=14&uso=1&tipologia=moto

incl. geluid. :-)

Data:

http://www.stebel.it/public/stebel.pdf

NB de Stebel die ik heb is van Duits fabrikaat gemaakt in licentie.

Degelijk ding vandaar misschien duurder dan de Spaghetti versie.

Ding ligt op werk dus ik kan het morgen even bekijken.

Is er een electra-boer met goede adviezen ?

Wel of niet relais gebruiken etc.

Geplaatst

Had ik ook willen komen voor die tuuttuningdag, wordt ik één week eerder geopereerd aan mijn knie.....!:(

Die DIY-handleiding (Plug&Play) van bowie97 gaat mss. van pas komen!;)

Geplaatst

Dit lees ik op de site van Valk : http://www.valkmotorparts.nl/montage-nautilus-en-truck-horn

Wordt er niet veel wijzer van maar jullie miss. wel ?

Had ik ook willen komen voor die tuuttuningdag, wordt ik één week eerder geopereerd aan mijn knie.....!:(

Jammer Smart , had je graag ontmoet , groet de slager van me en sterkte en het beste toegewenst ;)

Geplaatst

Dank voor de link Labra,

de functie van het relais is mij als electro-beet ook nogal onduidelijk.

Lijkt mij een zekering kwestie bij vuil en of nat worden.

Montage achter de radiator dan maar ?

We hebben helaas nog geen foto's van een lid waarbij dat door de dealer is gedaan.

Geplaatst
Jammer Smart , had je graag ontmoet, groet de slager van me en sterkte en het beste toegewenst ;)

Ja, is jammer. Maar we zullen elkaar nog wel vaker tegen gaan komen, toch?;)

Geplaatst

Schop omhoog

3 sept toeter in/ombouw sportage 3 te NwGein.

Meedoen ? toeter bestellen en aanmelden.

Zie boven..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...