Jantje.2 Geplaatst 18 Augustus, 2011 Geplaatst 18 Augustus, 2011 Ik kan er helaas niet bij zijn. 3-9 zitten we in emmen en 4-9 in belgie Quote
VanderSterre Geplaatst 18 Augustus, 2011 Geplaatst 18 Augustus, 2011 Die loterij is een leuk idee man! Zeker voor degenen die wel een goede toet willen, maar hun auto nog niet geleverd krijgen voor 3 sepetember. Leuke actie! Wat klopt er overigens van dat ze nu wel een goede(?) toeter hebben? Wellicht dat er hier een KMNL-er die meeleest iets kan bevestigen (of ontkrachten). Quote
Jantje.2 Geplaatst 18 Augustus, 2011 Geplaatst 18 Augustus, 2011 Yeap sorry.. 3-9 Emmen kan ik helaas echt niet skippen.. 4-9 zou wel te skippen zijn helaas. Quote
Smart Geplaatst 18 Augustus, 2011 Geplaatst 18 Augustus, 2011 Jammer Jantje, volgende keer beter. Specialmade wil mogelijk ook komen (kijken), begrijp ik uit een ander topic. Quote
vand.m Geplaatst 19 Augustus, 2011 Geplaatst 19 Augustus, 2011 Jantje2 Exit 6 plaatsen over Een als het nu is heeeeeel veeeeel en hard regent BW? Ik hoop het niet voor jullie1!Al hoewel een beetje eigenlijk wel want dat wordt dan verzetten? Kom ik kijken! 3/9 heb ik de tuut nog niet. Zit dan in Frankrijk. Maar na 5/9 ja, dan ben ik er! Misschien kan ik de toeter nog winnen tegen die tijd. Succes iig. allemaal. Quote
Henkk Geplaatst 19 Augustus, 2011 Geplaatst 19 Augustus, 2011 Ik heb ook sinds een aantal weken een Stebel Nautilus Compact in de tuut zitten. Hier ga je veel plezier van beleven. Heb hem door de dealer laten inbouwen, heeft dit als service gedaan, deze heeft hem ook achter de radiator gemonteerd met een beugel. Heb hem al een aantal keren moeten gebruiken maar het heeft wel effect. Kun je daar eens hele duidelijke foto's van maken en hier plaatsen. Ben met name geïnteresseerd in het beugelwerk en plaats Bij voorbaat dank Hallo BW, Een beetje laat maar hier een paar foto,s van de ingebouwde claxon. Quote
bigwade Geplaatst 19 Augustus, 2011 Geplaatst 19 Augustus, 2011 Hallo BW, Een beetje laat maar hier een paar foto,s van de ingebouwde claxon. Dank je wel ! Da's wel een ingewikkeld beugeltje zeg, hadden ze die nog ergens liggen.. ? Quote
Azzaro Geplaatst 19 Augustus, 2011 Geplaatst 19 Augustus, 2011 Ik heb ook sinds een aantal weken een Stebel Nautilus Compact in de tuut zitten. Hier ga je veel plezier van beleven. Heb hem door de dealer laten inbouwen, heeft dit als service gedaan, deze heeft hem ook achter de radiator gemonteerd met een beugel. Heb hem al een aantal keren moeten gebruiken maar het heeft wel effect. Kun je daar eens hele duidelijke foto's van maken en hier plaatsen. Ben met name geïnteresseerd in het beugelwerk en plaats Bij voorbaat dank Hallo BW, Een beetje laat maar hier een paar foto,s van de ingebouwde claxon. Lijkt me niet echt deftig en professioneel gemonteerd... Ze hebben blijkbaar eerst een tweetal verkeerde gaten geboord, de plaats, één voordeel hij hangt uit regen en wind maar ik meen toch te mogen stellen dat dezelfde toeter voor de radiator gemonteerd zeker wat meer decibels zal voortbrengen en moderne claxons zijn redelijk goed waterdicht, zolang je er maar niet met de steamer-kop vlak op zit. Kabel isolatie is ook wat beschadigd, misschien nog wat beter intapen met zwarte textielweefkleefband. Anders wél een dijk van een toeter, die Stebel Nautilus, staat ook al op mijn 'to do' lijstje!!! Quote
Coronado Geplaatst 20 Augustus, 2011 Geplaatst 20 Augustus, 2011 3/9 it is.. Locatie NwGein, afslag 18 aan de A12. ca 11.30-16.00 Ik heb tot nu toe staan: Bowie97 "der Meister Monteur" AlexVB Bigfatpete bigwade en dat was dat dacht ik. Geef je even op. Zelf op tijd voor toeter, draadjes etc. zorgen Opgeven en niet komen zonder op tijd af te zeggen levert een rode kaart op. Hallo iedereen, Draadje doorgelezen, toeter besteld en als ik hem heb voor 3/9 kom ik naar Nieuwegein Quote
Coronado Geplaatst 20 Augustus, 2011 Geplaatst 20 Augustus, 2011 3/9 it is.. Locatie NwGein, afslag 18 aan de A12. ca 11.30-16.00 Ik heb tot nu toe staan: Bowie97 "der Meister Monteur" AlexVB Bigfatpete bigwade en dat was dat dacht ik. Geef je even op. Zelf op tijd voor toeter, draadjes etc. zorgen Opgeven en niet komen zonder op tijd af te zeggen levert een rode kaart op. Hallo iedereen, Draadje doorgelezen, toeter besteld en als ik hem heb voor 3/9 kom ik naar Nieuwegein ik lees net dat het installatiesetje nodig is. Klopt dit ?? Zo ja, bestel ik het vlug bij.Met de korting wordt het misschien gratis. bij de besteling van de toeter heb ik geen gewag gemaakt van een KIA actie. Quote
bigwade Geplaatst 20 Augustus, 2011 Geplaatst 20 Augustus, 2011 Corondo, geef je hier even op: http://www.kiaclub.nl/topic/7789-toeter-ombouw-te-nieuwegein-spiii/page__pid__66534#entry66534 grtz! Quote
bigwade Geplaatst 20 Augustus, 2011 Geplaatst 20 Augustus, 2011 ik lees net dat het installatiesetje nodig is. Klopt dit ?? Zo ja, bestel ik het vlug bij.Met de korting wordt het misschien gratis. bij de besteling van de toeter heb ik geen gewag gemaakt van een KIA actie. Er is sowieso een extra toeter en installatie pakket aanwezig op 3/9. Zelf (mee)bestellen is wel zo handig. Bij bestellen KIAClub.nl forum vermelden..ivm korting Hier: http://www.kiaclub.nl/topic/7789-toeter-ombouw-te-nieuwegein-spiii/page__pid__66534#entry66534 aanmelden Quote
bowie97 Geplaatst 22 Augustus, 2011 Geplaatst 22 Augustus, 2011 Hallo BW, Een beetje laat maar hier een paar foto,s van de ingebouwde claxon. Dank je wel ! Da's wel een ingewikkeld beugeltje zeg, hadden ze die nog ergens liggen.. ? Het ingewikkelde beugeltje is het originele beugeltje van de originele toeter dat onder het zwarte afdekscherm van de radiator zit. Maar zo wil ik het niet doen Zeker niet na vandaag ik ben even bezig geweest ter voorbereiding op de ombouwdag. Als de heren er niets op tegen hebben gaat de Stebel Nautilus achter de gril precies achter het KIA embleem. Wat hebben we daar voor extra nodig: 1 x M6 boutje min 1,5 CM tot 2 CM max 2 x strip aluminium of metaal. Breedte 20 MM dikte 2 MM. Zou voor aluminium iets dikker mogen. Maar het moet geen CM dik zijn. Lengte 1 x ± 28 cm en 1 x ± 16 cm (gif or take a MM ) 1 M metaal strip kost € 2,90 in de bouwmarkt. Dat Is voor twee deelnemers genoeg. Dan zit de Stebel Nautilus stevig en niet in de weg. Dan over het gebruik van het Relais en kabel set. De originele kabel die aan de stekker zit is dun. Kijk maar een op de foto in de bijlage de groene en zwarte kabel. De rode en zwarte hebben wel de juiste dikte. Uit onderzoek is naar voren gekomen dat men door het gebruik van een te dunne kabel het volledig geluidsniveau niet bereikt. Ook kan te lang toeteren schade veroorzaken aan de dunne kabel. Het gebruik van relais voorkomt dat. Het kost iets meer tijd. Aan u de keus tussen zekerheid of misschien afbranden. De zekering die in het setje zit is 30 A. Quote
bigwade Geplaatst 22 Augustus, 2011 Geplaatst 22 Augustus, 2011 Bowie, herplaats die ook nog even hier: http://www.kiaclub.nl/topic/7789-toeter-ombouw-te-nieuwegein-spiii/page__view__findpost__p__66534 dan gaan we ook van daar uit verder.. Quote
bigwade Geplaatst 22 Augustus, 2011 Geplaatst 22 Augustus, 2011 Dames heren, voor de montage van een Stebel-Nautulus volg deze draad: http://www.kiaclub.nl/topic/7789-toeter-ombouw-te-nieuwegein-spiii/page__p__66534#entry66534 Voor andere en eigen vondsten post hier verder. Quote
Alex VB Geplaatst 23 Augustus, 2011 Geplaatst 23 Augustus, 2011 Zo te zien gaat het goed met de toeter inbouw dag... En tof dat Valk Motors mee leest.. ik zie jullie allemaal de 3e september.. Quote
Azzaro Geplaatst 27 Augustus, 2011 Geplaatst 27 Augustus, 2011 Zo, vandaag naar de dichtstbijzijnde Supra bazar geweest, voor mij is dit deze in Tielt, met de bedoeling er een Stebel Nautilus compact te kopen. Maar gezien daar toch een redelijk gamma Stebel toeters aanwezig waren viel mijn oog op de Stebel MAGNUM met twee tonen (laag-hoog) die maar een goede 17 Euro kostte in vergelijking met de 26 Euro 90 van de Nautilus, nadere controle van de technische gegevens leerde me dat beide toeters ongeveer dezelfde decibels zouden moeten ten hore brengen én de Magnum heeft een piekstroomverbruik van slechts 12 A tegenover 18 A van de Compact!!! Gezien ik niet met een extra relais wil werken pleitte dit dus in het voordeel van de Magnum, de Nautilus is ook een compressor-toeter en in het verleden heb ik reeds ervaren dat deze wel eens zwaargangig kunnen worden mettertijd (waardoor ze hoge stromen kunnen trekken) en ze zelfs vast kunnen komen te zitten (of de kooltjes vast zitten en geen contact meer maken). Ik hoop voor de Nautilus bezitters dat dit niet het geval zal zijn, is misschien betere kwaliteit dan de compressor van mijn 5 tonige luchttoeter indertijd, maar ik heb dus toch maar geopteerd voor de Magnum, deze week komt ie er op en zet ik dan misschien een foto of MP 3 fileke erop!!! Greetz Quote
Preston Geplaatst 27 Augustus, 2011 Geplaatst 27 Augustus, 2011 Lijkt me ook een goeie keuze azzaro... en anders wordt het toch knap eentonig als we allemaal met dezelfde 1/2 tonige toeter rondrijden Quote
First Kia Geplaatst 30 Augustus, 2011 Geplaatst 30 Augustus, 2011 Voel wel wat voor de Stebel MAGNUM met twee tonen (laag-hoog). Kun je die ook inbouwen Bigwade? Quote
harter Geplaatst 30 Augustus, 2011 Geplaatst 30 Augustus, 2011 Sinds wanneer kan jij toeters inbouwen BW Quote
bigwade Geplaatst 30 Augustus, 2011 Geplaatst 30 Augustus, 2011 Dat heb ik nou juist afgekocht door gelegenheid te bieden Quote
harter Geplaatst 30 Augustus, 2011 Geplaatst 30 Augustus, 2011 Dat heb ik nou juist afgekocht door gelegenheid te bieden Ja was mij wel bekend Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.