chuckion Geplaatst 17 Februari, 2011 Geplaatst 17 Februari, 2011 Welke type hebben jullie besteld qua CLAXON? Ik heb mijne besteld bij Valk Motorparts, maar is reeds van 07/02 verstuurd in NL, maar nu vandaag 17/02, niets ontvangen! Spijtige is dat men het daar altijd verstuurd zonder track & trace via ABC mail. Voordeel is dat je pas hoeft te betalen, wanneer je het artikel ontvangen hebt. Hopen maar dat het asap aankomt, want ik wil die orginele "cavia" klank absoluut niet meer horen! Aangekocht bij: http://www.valkmotorparts.nl/producten.php Type: Stebel Nautilus Compact zwart (helemaal bovenaan) Quote
chuckion Geplaatst 23 Februari, 2011 Geplaatst 23 Februari, 2011 En iemand nog een andere "claxon" geplaatst? Zou nu opnieuw verstuurd zijn sinds dinsdag. Nog even wachten dus...en niet "claxoneren" )) Welke type hebben jullie besteld qua CLAXON? Ik heb mijne besteld bij Valk Motorparts, maar is reeds van 07/02 verstuurd in NL, maar nu vandaag 17/02, niets ontvangen! Spijtige is dat men het daar altijd verstuurd zonder track & trace via ABC mail. Voordeel is dat je pas hoeft te betalen, wanneer je het artikel ontvangen hebt. Hopen maar dat het asap aankomt, want ik wil die orginele "cavia" klank absoluut niet meer horen! Aangekocht bij: http://www.valkmotorparts.nl/producten.php Type: Stebel Nautilus Compact zwart (helemaal bovenaan) Quote
chuckion Geplaatst 2 Maart, 2011 Geplaatst 2 Maart, 2011 Ziezo de claxon is geplaatst. De Stebel Nautilus Compact zwart Geluid is super! Niet dat men een claxon veel gebruikt, maar een hemels verschil tov die "flauw gevallen Cavia klank" En idd +-139 db http://www.valkmotorparts.nl/producten.php Quote
bps Geplaatst 20 April, 2011 Geplaatst 20 April, 2011 Hallo allemaal, Gisteren eindelijk m'n Sportage opgehaald..Helemaal geweldig..Op 1 ding na.. de claxon.. OMG.. wat een D-R-A-M-A. Een scheet van een mug klinkt nog harder. Met zo'n auto kun je toch niet voor de dag komen met zo'n claxon.. Ook al gebruik je een claxon niet vaak, hij moet wel in verhouding zijn met de auto. Is er iets mis met de mijne, of klinken ze allemaal zo? Verder istie geweldig hoor verhouding moet zeker kloppen!!! Quote
elmerblues Geplaatst 20 April, 2011 Geplaatst 20 April, 2011 Als de zeesluizen open gaan op het moment dat je toetert, weet je dat je qua dB aardig in de richting zit. Quote
vand.m Geplaatst 20 April, 2011 Geplaatst 20 April, 2011 Ziezo de claxon is geplaatst. De Stebel Nautilus Compact zwart Geluid is super! Niet dat men een claxon veel gebruikt, maar een hemels verschil tov die "flauw gevallen Cavia klank" En idd +-139 db http://www.valkmotorparts.nl/producten.php Hoi, Ik ben benieuwd hoe jij e.e.a heb aangesloten.Ik heb op mijn huidige auto destijds ook een andere dubbele claxon, een Hella gebouwd, en dat ga ik zeker weer doen op de Kia. Probleem is alleen dat ik de Sportage nog niet heb want die komt pas in september. Is het alleen de draadjes van de Kia claxon los maken en deze op de Stebel Nautilus Compact aansluiten? Zit er al een relais in de Kia of moet er een relais tussen.Ik zag wel dat je bij de Stebel Nautilus Compact ook een installatiepakket kon bestellen heb je dat echt nodig? Ik heb draadjes en stekkers genoeg maar geen relais. Ik heb op mijn huidige auto destijds ook een andere dubbele claxon, een Hella gebouwd, en dat ga ik zeker weer doen op de Kia. Probleem is alleen dat ik de Sportage nog niet heb want die komt pas in september. Dus nog tijd genoeg maar dan weet ik het vast,toch? Vast bedankt. Gr. Quote
Xling Geplaatst 21 April, 2011 Geplaatst 21 April, 2011 Hoi, Ik ben benieuwd hoe jij e.e.a heb aangesloten.Ik heb op mijn huidige auto destijds ook een andere dubbele claxon, een Hella gebouwd, en dat ga ik zeker weer doen op de Kia. Probleem is alleen dat ik de Sportage nog niet heb want die komt pas in september. Is het alleen de draadjes van de Kia claxon los maken en deze op de Stebel Nautilus Compact aansluiten? Zit er al een relais in de Kia of moet er een relais tussen.Ik zag wel dat je bij de Stebel Nautilus Compact ook een installatiepakket kon bestellen heb je dat echt nodig? Ik heb draadjes en stekkers genoeg maar geen relais. Claxon wordt geleverd met relais welke voor het aansluiten NIET nodig is omdat deze al aanwezig is. Gewoon aansluiten op de originele kabels. Je kunt claxon ook op dezelfde plaats monteren waar de originele zit. Bevestigings "gat" wel wat opboren omdat meegeleverde bout groter van diameter is. Een apart installatiepakket heb je dus NIET nodig. Succes. Quote
vand.m Geplaatst 22 April, 2011 Geplaatst 22 April, 2011 Claxon wordt geleverd met relais welke voor het aansluiten NIET nodig is omdat deze al aanwezig is. Gewoon aansluiten op de originele kabels. Je kunt claxon ook op dezelfde plaats monteren waar de originele zit. Bevestigings "gat" wel wat opboren omdat meegeleverde bout groter van diameter is. Een apart installatiepakket heb je dus NIET nodig. Succes. Hoi, OK ! Bedankt. Zodra ik de Kia heb ga ik hem zeker inbouwen. Quote
digital8 Geplaatst 22 April, 2011 Geplaatst 22 April, 2011 Iemand toevallig foto's gemaakt van de ombouw van oude naar nieuwe claxon..? of heeft iemand een PDF met hoe de claxon vervangen moet worden...? Ik ga hem namelijk ook vervangen, vorige week in de Drechttunnel in Dordrecht werd ik bruut afgesneden (volgens mij had hij me niet eens gezien) door een ongeveer 70 jarige "meneer" waardoor ik in de tunnel vol op de remmen moest en als je dan op die claxon druk en alleen maar het geluid van 2 n**kende cavia's teweeg brengt dan wordt ik niet vrolijk.... Alvast bedankt... Quote
bigwade Geplaatst 22 April, 2011 Geplaatst 22 April, 2011 Iemand toevallig foto's gemaakt van de ombouw van oude naar nieuwe claxon..? of heeft iemand een PDF met hoe de claxon vervangen moet worden...? Ik ga hem namelijk ook vervangen, vorige week in de Drechttunnel in Dordrecht werd ik bruut afgesneden (volgens mij had hij me niet eens gezien) door een ongeveer 70 jarige "meneer" waardoor ik in de tunnel vol op de remmen moest en als je dan op die claxon druk en alleen maar het geluid van 2 n**kende cavia's teweeg brengt dan wordt ik niet vrolijk.... Alvast bedankt... Toeter doet het hard zat, die krasse knar was misschien ook wel doof. Bowie had een serietje foto's staan maar heeft ze helaas verwijderd. Misschien dat hij ze wil/kan uploaden naar het garagedeel van deze site. Quote
bowie97 Geplaatst 23 April, 2011 Geplaatst 23 April, 2011 Toeter doet het hard zat, die krasse knar was misschien ook wel doof. Bowie had een serietje foto's staan maar heeft ze helaas verwijderd. Misschien dat hij ze wil/kan uploaden naar het garagedeel van deze site. Hier zijn ze weer. Eerst boven op waar je goed bij kunt. De 2 verborgen schroeven (gebruik magnetische schroevendraaier aanbevolen) Dan kun je de afdekplaat verwijderen met beleid. Ik heb geen relais gebruikt. Zelf wat in elkaar geknutseld, om op de originele stekker te bevestigen. Heb gisteren de toeters zwart gemaakt maar hier zijn ze nog rood. Meteen even de hele gril er af gehaald. Dat hoeft dus niet om de claxon te vervangen. Maar ik ben bezig om wat uit te proberen (als het lukt komt resultaat later) vandaar. Ik zag dit staan Grill De totale prijs is hoog. $232,00 Ik vind hem mooi en ze hebben een hele goeie beschrijving om de gril los te maken. how to remove the grill 1 Quote
digital8 Geplaatst 26 April, 2011 Geplaatst 26 April, 2011 Hier zijn ze weer. Eerst boven op waar je goed bij kunt. De 2 verborgen schroeven (gebruik magnetische schroevendraaier aanbevolen) Dan kun je de afdekplaat verwijderen met beleid. Ik heb geen relais gebruikt. Zelf wat in elkaar geknutseld, om op de originele stekker te bevestigen. Heb gisteren de toeters zwart gemaakt maar hier zijn ze nog rood. Meteen even de hele gril er af gehaald. Dat hoeft dus niet om de claxon te vervangen. Maar ik ben bezig om wat uit te proberen (als het lukt komt resultaat later) vandaar. Ik zag dit staan Grill De totale prijs is hoog. $232,00 Ik vind hem mooi en ze hebben een hele goeie beschrijving om de gril los te maken. how to remove the grill Bedankt voor de uitleg en foto's, ik zal volgend weekeind een kijken voor het vervangen van de claxon. Quote
vand.m Geplaatst 30 April, 2011 Geplaatst 30 April, 2011 Hier zijn ze weer. Eerst boven op waar je goed bij kunt. De 2 verborgen schroeven (gebruik magnetische schroevendraaier aanbevolen) Dan kun je de afdekplaat verwijderen met beleid. Ik heb geen relais gebruikt. Zelf wat in elkaar geknutseld, om op de originele stekker te bevestigen. Heb gisteren de toeters zwart gemaakt maar hier zijn ze nog rood. Meteen even de hele gril er af gehaald. Dat hoeft dus niet om de claxon te vervangen. Maar ik ben bezig om wat uit te proberen (als het lukt komt resultaat later) vandaar. Ik zag dit staan Grill De totale prijs is hoog. $232,00 Ik vind hem mooi en ze hebben een hele goeie beschrijving om de gril los te maken. how to remove the grill Hoi, Mooie duidelijke foto`s van het monteren van je claxon. Ik ga (zodra ik de bestelde sportage heb) de claxon ook zo snel mogelijk vervangen.Ik denk dat ik dezelfde claxons heb. Ik dacht dat ze van het merk Hella waren. Elke claxon heeft 1X12V stekker aansluiting en ik denk dat de bevestiging aan het chassis de aarde is.Ik zou graag weten wat je heb geknutseld om op de orginele stekker aan te sluiten. Heb je daar speciale connectors voor gekocht? Groet, vand.m Quote
bowie97 Geplaatst 30 April, 2011 Geplaatst 30 April, 2011 Hoi, Mooie duidelijke foto`s van het monteren van je claxon. Ik ga (zodra ik de bestelde sportage heb) de claxon ook zo snel mogelijk vervangen.Ik denk dat ik dezelfde claxons heb. Ik dacht dat ze van het merk Hella waren. Elke claxon heeft 1X12V stekker aansluiting en ik denk dat de bevestiging aan het chassis de aarde is.Ik zou graag weten wat je heb geknutseld om op de orginele stekker aan te sluiten. Heb je daar speciale connectors voor gekocht? Groet, vand.m Ze zijn inderdaad van Hela, Hela Twin Tone type 3FH 007 424-801 (12v) Maar let op, op de claxons van mij zitten zowel + als een - stekker (mannetje), dus 2 x stekker op elke claxon. Ik hebt dus 2x vrouwtje van deze gebruikt. wat ook kan 1x hierboven en 1 x rood en 1 x blauw van deze. Aarde is dus niet op het chassis bij mij. Wat ik heb gedaan is de originele stekker van KIA laten zitten en heb daar twee mannetjes in geprikt je moet even kijken welke stekkers er in passen. dit soort maar dan juiste formaat. Relais heb ik niet gebruikt. Kabels er tussen en goed isoleren. Heb de claxons laatst wel een zwart kleurtje gegeven. Quote
vand.m Geplaatst 1 Mei, 2011 Geplaatst 1 Mei, 2011 Ze zijn inderdaad van Hela, Hela Twin Tone type 3FH 007 424-801 (12v) Maar let op, op de claxons van mij zitten zowel + als een - stekker (mannetje), dus 2 x stekker op elke claxon. Ik hebt dus 2x vrouwtje van deze gebruikt. wat ook kan 1x hierboven en 1 x rood en 1 x blauw van deze. Aarde is dus niet op het chassis bij mij. Wat ik heb gedaan is de originele stekker van KIA laten zitten en heb daar twee mannetjes in geprikt je moet even kijken welke stekkers er in passen. dit soort maar dan juiste formaat. Relais heb ik niet gebruikt. Kabels er tussen en goed isoleren. Heb de claxons laatst wel een zwart kleurtje gegeven. Super zoals je het uitlegt met duidelijke plaatjes. Dank je! Ik zal mijn claxons ook alvast zwart spuiten.Stekkers heb ik er wel wat van leggen en anders ga ik er even een paar (de juiste) bij halen. In mijn huidige auto destijds die dubbele claxon gemonteerd was er maar 1X zwart en 1X rood kabel.Ik heb toen deze geplitst met van die kabelverdelers (zie afbeelding) zodat ik 2X rood had.Op de zwarte heb ik toen een oog gezet en die aan de bevestigings bout van de claxon zelf bevestigd als zijnde aarde. Maar bedankt. Groet, Vand.M Quote
Gast studioph Geplaatst 6 Mei, 2011 Geplaatst 6 Mei, 2011 Vandaag de cavia KIA claxon vervangen door de Hella Twin. Met dank aan Bowie97 voor zijn prachtige en duidelijke foto's. Voor 27,85 Euro en een uurtje werk inclusief zwart spuiten klinkt het voortaan zo................................... Je hoort nog wel resonantie want de auto stond in de garage en te dicht bij de mp3 speler, maar het geeft een goed idee. Het geluid past nu beter bij de auto....toch ? 1 Quote
bowie97 Geplaatst 6 Mei, 2011 Geplaatst 6 Mei, 2011 Voor 27,85 Euro en een uurtje werk inclusief zwart spuiten klinkt het voortaan zo................................... Je hoort nog wel resonantie want de auto stond in de garage en te dicht bij de mp3 speler, maar het geeft een goed idee. Het geluid past nu beter bij de auto....toch ? Of je hebt vergeten de stekkers in de claxon aan te brengen of er iets vaud gegaan met het uploaden. Toettoet wisselaar erbij. Quote
Preston Geplaatst 6 Mei, 2011 Geplaatst 6 Mei, 2011 Die toet maakt me totaal niet uit... zal ( als ik de SP3 ) heb niets aan veranderen. Op dit topic reagreren is geen probleem maar omdat ik deze week in Gent ben voor een beurs...en Belgen iets makelijker doordrinken als ik.. lijkt het me beter om op andere topics '' Dutch" nuchter te regarenen Quote
Gast studioph Geplaatst 12 Mei, 2011 Geplaatst 12 Mei, 2011 Kijk niet dagelijks op deze website vandaar nu pas de fout ontdekt van het missende Hella Twin toetertje Hierbij dus toch nog het ontbrekende geluid :D Claxon Hella Twin.mp3 Quote
smetjesmee Geplaatst 12 Mei, 2011 Geplaatst 12 Mei, 2011 Kijk niet dagelijks op deze website vandaar nu pas de fout ontdekt van het missende Hella Twin toetertje Hierbij dus toch nog het ontbrekende geluid :D Jawadde !!! 'k Heb meteen de luidsprekers van m'n laptop wat stiller gezet... De kleine slaapt al. Ferm geluid zo te horen. Quote
Dutchy Geplaatst 17 Mei, 2011 Geplaatst 17 Mei, 2011 ik heb afgelopen maandag ook mijn claxon laten vervangen voor een setje van hella( artnummer 303FH007424-801). Quote
bowie97 Geplaatst 17 Mei, 2011 Geplaatst 17 Mei, 2011 ik heb afgelopen maandag ook mijn claxon laten vervangen voor een setje van hella( artnummer 303FH007424-801). Zien er verdacht bekend uit. toettoet. Allen zijn de mijne nu zwart Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 17 Mei, 2011 Geplaatst 17 Mei, 2011 Ik ga deze bestellen omdat ik mijn huidige toeter nauwelijks zelf hoor in de auto. http://cgi.ebay.nl/STEBEL-NAUTILUS-TWIN-TONE-AIR-HORN-BLACK-12V-139dB-NEW-/230620785797?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35b211ec85 Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 25 Mei, 2011 Geplaatst 25 Mei, 2011 Ik ga deze bestellen omdat ik mijn huidige toeter nauwelijks zelf hoor in de auto. http://cgi.ebay.nl/STEBEL-NAUTILUS-TWIN-TONE-AIR-HORN-BLACK-12V-139dB-NEW-/230620785797?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35b211ec85 Zojuist net een STEBEL-NAUTILUS gemonteerd achter de gril. Heb er een extra beugel bij gezet voor de algehele stevigheid. Ik vind hem anders te veel trillen/wiebelen. Wat een geluid zeg, heb nu al medelijden met iemand die een gevaarlijke situatie veroorzaakt. :D Quote
smetjesmee Geplaatst 25 Mei, 2011 Geplaatst 25 Mei, 2011 Dit geeft je een idee van hoe zo'n stebel nautilus klinkt: http://www.stebel.it...=shnautilus.swf (boxen goed luid zetten! ) Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.