Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Navigatie systeemsoftware 4.5.7.3

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Een van de leuke dingen van een navigatiesysteem (o.a. TomTom) is dat je kunt zien hoe hard je echt rijdt. Elke snelheidsmeter is n.l. (behoorlijk) optimistisch. Het verbaast mij dat de fabrieksnavigatie dit niet zou hebben ?

Geplaatst

Owja.. Opa.. dat is waar. Ik heb hier ook nog een Tom liggen die ik af en toe gebruik in andere auto.

Ik vind het niet zo belangrijk.. maar das een persoonlijke mening.. Ik word gestoord van die vervelende pieperpierdepiep op dat ding als je een 4 km over die snelheid zit.. <_<

Geplaatst

Owja.. Opa.. dat is waar. Ik heb hier ook nog een Tom liggen die ik af en toe gebruik in andere auto.

Ik vind het niet zo belangrijk.. maar das een persoonlijke mening.. Ik word gestoord van die vervelende pieperpierdepiep op dat ding als je een 4 km over die snelheid zit.. <_<

Ja, wat opa zegt dat bedoel ik je kunt op je TT zien hoe hard je rijd die schijnt veel preciezer te zijn dan de meeste tellers. Ik kijk veel op mijn TT en vergelijk dat met de KM-teller en dan heb je zo een verschil van 3 of 4 km. En dat piepen wat je zegt bij een overschrijding kun je instellen. Dan ben je het kwijt en hoor je geen pierdepiep meer.

Geplaatst

Ja, wat opa zegt dat bedoel ik je kunt op je TT zien hoe hard je rijd die schijnt veel preciezer te zijn dan de meeste tellers. Ik kijk veel op mijn TT en vergelijk dat met de KM-teller en dan heb je zo een verschil van 3 of 4 km. En dat piepen wat je zegt bij een overschrijding kun je instellen. Dan ben je het kwijt en hoor je geen pierdepiep meer.

Bedankt vand.m. die piep ga ik zeker bij de Tom uitzetten. !

Ja.. de meeste snelheidsmeters - van alle merken- geven een wat te snelle rijsnelheid aan... das toch lekker ? rij je nooit te hard..:D

Op de Nav van LG heb ik de rijsnelheid inderdaad niet gezien.. ik zou nog even in het menu kunnen kijken of het in te schakelen is.

Verwacht het niet bij Navteq.

Geplaatst

Bedankt vand.m. die piep ga ik zeker bij de Tom uitzetten. !

Ja.. de meeste snelheidsmeters - van alle merken- geven een wat te snelle rijsnelheid aan... das toch lekker ? rij je nooit te hard..:D

Op de Nav van LG heb ik de rijsnelheid inderdaad niet gezien.. ik zou nog even in het menu kunnen kijken of het in te schakelen is.

Ik kan nog niets zien want ik heb de Tuut nog niet. Maar zou fijn zijn of je dat kan instellen.

Ik hoor het graag tzt.

Bedankt.

Geplaatst

Staat er niet op en is (ook bij de nieuwe softwareversie) niet in te stellen. Ik mis het ook, rij graag op de limiet :D

Geplaatst

Vandaag werd ik gecontacteerd door mijn dealer n.a.v. een vraag omtrent het navi-systeem die ik vorige week aan hem stelde.

Voor de update van zowel systeemsoftware als kaarten moeten de dealers een stick bestellen. Dit zullen ze zo snel mogelijk doen.

De eerste update zou gratis zijn, toch zeker wat het systeem betreft. Voor de kaarten moesten ze nog nader informeren.

Verder kan ik iedereen die niet van losse kabels en zuignappen houdt de fabrieksnavi aanraden.

We zijn ermee op reis geweest (zie ons reisverslag) en hebben ons er eigenlijk nooit aan geërgerd. Bij onze "losse" Garmin was dat al wel eens anders.:angry:

En vooral doordat het systeem in combinatie met de achteruitrijcamera komt zouden wij het niet meer willen missen. :)

Geplaatst

Vrijdag 19-08-2011 om 08:00 uur ben ik in Valkenswaard voor de update. Vorige week een afspraak gemaakt.

Laat wel weten wat het allemaal inhoud.

Geplaatst

Laat wel weten wat het allemaal inhoud.

27e a.s. krijg ik ..kbedoel de SP3..;) de update maar krijg net dit mailtje van m'n dealer binnen :

-------------------

Beste Cor,

Spraakbesturing in Nederlands doet het wel na de update.

Voor bepaalde functies loopt hij vast, bijvoorbeeld bij een gekoppelde telefoon.

-------------------

De vraag welke telefoon(s) ze gekoppeld hebben loopt nog.

Kdenk dat jij - Bowie97- handig genoeg bent om e.e.a. uit te proberen

Geplaatst

Met mijn Nokia 5800 loopt hij vast vanaf het moment dat ik de telefoonlijst (alweer 'lijst') open.

Geplaatst

Zijn er al mensen met 5.1.3 die wel alles goed werkend hebben, vooral de BlueTooth koppeling met de telefoon?

Marcel

Geplaatst

ik weet niet wat er mis is maar iets zoals navigatie die bij de meeste merken werkt met om het even welk mobieltje schijnt hier toch nog in zijn kinderschoenen te staan :(:(

Heb nu nog steeds mijn ford mondeo en de verschillende telefoons die ik al installeerde werkten allen feilloos :blink:

grtz Luc1

Geplaatst

Vandaag update gehad. Met telefoon (nokia c5-00) loopt het vast. Commando "telefoon" gaat nog goed. Bij commando "telefoonboek" loopt het vast. Denk dat de update nog een extra update behoeft.

Geplaatst

Als je hem op Engels zet, gaat ie dan wel goed met "Telephone List" (of wat het dan ook is) of loopt ie dan ook vast?

Marcel

Geplaatst

@ Borns002. Ik weet het niet zeker maar het zou best kunnen zijn dat je commando "telefoonboek" roept dat op je nokia c5-00 een pbab-autorisatieverzoek volgt om je adresboek uit te laten lezen.

Als je dit niet bevestigt kan het zo lijken dat e.e.a. hangt maar de navigatie software staat dan te wachten op jouw invoer bevestiging.

Geplaatst

@ Borns002. Ik weet het niet zeker maar het zou best kunnen zijn dat je commando "telefoonboek" roept dat op je nokia c5-00 een pbab-autorisatieverzoek volgt om je adresboek uit te laten lezen.

Als je dit niet bevestigt kan het zo lijken dat e.e.a. hangt maar de navigatie software staat dan te wachten op jouw invoer bevestiging.

Ik weet niet wat een pbab verzoek is. Ik kan wel handmatig het telefoonboek doorzoeken en een nummer uit het telefoonboek kiezen. De telefoon is dus wel goed verbonden met het nav systeem. Maar wellicht kun je mij uitlegen wat een pbab verzoek is en hoe ik dit kan zien en eventueel bevestigen. De voicecontrol werkt wel als je bijvoorbeel radio roept of telefoon. Bij telefoon blijft het systeem dus hangen. Daarna functioneert de voicecontrol knop op het stuur alleen nog maar als een soort mute knop. Je schakelt het geluid in of uit. Bij het inschakelen van het geluid hoor je wel een toontje.

Geplaatst

Ik weet niet wat een pbab verzoek is. Ik kan wel handmatig het telefoonboek doorzoeken en een nummer uit het telefoonboek kiezen. De telefoon is dus wel goed verbonden met het nav systeem. Maar wellicht kun je mij uitlegen wat een pbab verzoek is en hoe ik dit kan zien en eventueel bevestigen. De voicecontrol werkt wel als je bijvoorbeel radio roept of telefoon. Bij telefoon blijft het systeem dus hangen. Daarna functioneert de voicecontrol knop op het stuur alleen nog maar als een soort mute knop. Je schakelt het geluid in of uit. Bij het inschakelen van het geluid hoor je wel een toontje.

PBAB = Phone Book Acces Profile

Geplaatst

Eigenlijk moeten we een nieuw toppic beginnen.

genaamd "Navigatie systeemsoftware 5.1.3"

Maar voorlopig hier mijn bevindingen.

De update bestaat uit totaal 10 files en 1 mapje totaal 2,83 GB (3.043.271.816 bytes) op een USB stick..

Het installeren duurde bij mij iets meer dan een uur.

Aan het einde geeft het scherm aan dat er 3,67 GB totaal is geïnstalleerd.

Wat is er volgens de KIA verbeterd ten opzichte van de vorige versie.

Bluetooth software.

Systeemsoftware.

De kaartdatabase afhandeling.

Wat heb ik gemerkt in de korte tijd.

Nederlands kan gebruikt worden als taal om het systeem te bedienen.

Wisselen van de media type gaat snel.

Echter het loopt nogal eens vast als het systeem het niet snapt. (Dom Blondje?)

Navigatie werkt veel sneller.

Nadat men in het menu "Terug naar de fabrieksinstelling" op OK heeft geklikt, blijft het scherm daarin staan.

Radio uit en daarna aan helpt niet. Alleen zekering trekken helpt.

Daarna telefoon samsung galaxy apollo gekoppeld. Gaat snel.

Maar weer problemen met commando's. "Blikke Miep" reageerd niet meer.

Nu heb ik niet zo veel last van het "ik moet bellen syndroom" dus voor mij niet zo'n probleem.

Als laatste, ik weet niet wie de tekst heeft ingesproken voor de "Blikke Miep" maar ze heeft af en toe een Duits accent. Het lijkt wel Bernard(et).

P.S. De geheime ingang zit op slot. Men kan (voorlopig) niet meer achter de schermen kijken.

post-2348-0-96989200-1313754967_thumb.jpg

Geplaatst

Hallo Bowie97,

Wat doe je als het systeem vastloopt (bijvoorbeeld als het Domme Blondje het niet begrijpt)? Elke keer de zekering eruit trekken? Nee toch, hoop ik?

Heb je dit ook aangemeld bij de KIA dealer?

Heb je de problemen overigens ook als het in het engels allemaal staat?

Marcel

Geplaatst

Zekering uittrekken hoeft niet elke keer, was alleen noodzakelijk bij bevestiging terug naar fabrieksinstelling.

Nog geen tijd gehad om een en ander voor de dealer op een rij te zetten.

Monteur die de update gedaan heeft zal zeker op de hoogte gebracht worden.

Heb verder nog niet veel kunnen testen, of in het Engels het wel werkt, komt nog wel.

Wordt vervolgt.

Geplaatst

Als je handmatig het telefoonboek kan doorzoeken is het niet een pbab autorisatie verzoek waardoor het vastloopt. Dat werkt dus al en blijkbaar heb je al eens eerder een pbab verzoek bevestigd. = toestemming geven om je adresboek te importeren. Het lijkt dan inderdaad een bug.

Geplaatst

Net als bowie97 de update uitgevoerd en als enige extra geconstateerd dat music streaming (AD2P/ACRVP) werkt. (voor mij is dat wel een dingetje)

Hier nog wat extra fotootjes van het upgrade proces.

Als je USB stick erin doet krijg je dit scherm.

2011-08-19%2019.05.05.jpg

na bevestiging

2011-08-19%2019.07.11.jpg

het lange wachten is begonnen

2011-08-19%2019.24.01.jpg

nog langer wachten :lol:

2011-08-19%2020.03.46.jpg

dan reboot en je krijg dan weer de gegevens in het eerste fotootje te zien.

even extra checken door 5 secs de instellingen knop in gedrukt te houden

2011-08-19%2020.07.35.jpg

en BT music streaming

2011-08-19%2020.17.26.jpg

En wel apart dat je de motor een ruim een uur stationair moet blijven draaien. (niet zo eco) :lol:

Geplaatst

Wel jammer dat die website voor kaartupdates nog steeds "under construction" is ... al bijna een jaar ... vreemd trouwens dat dat doorlinkt naar iets waarin Automobielbedrijf Kooijman Tiel wordt genoemd.

Marcel

Geplaatst

Net als bowie97 de update uitgevoerd en als enige extra geconstateerd dat music streaming (AD2P/ACRVP) werkt. (voor mij is dat wel een dingetje)

En wel apart dat je de motor een ruim een uur stationair moet blijven draaien. (niet zo eco) :lol:

Je laat de auto toch geen uur stationair lopen?? das toch hartstikke slecht ofniet?

Heb je de update niet bij de dealer laten doen dan?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...