Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

levertijd sportage 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kia heeft een luxeprobleem wat betreft het verkopen van Sportages.

Aan de andere kant is dat niet leuk, want je wilt aan de klant leveren,

maar ze moeten de klant niet als een kind gaan behandelen.

Waarom niet duidelijk aangeven dat er leveringsproblemen zijn vanwege

de grote aantallen bestellingen, landen die voorrang hebben vanwege

diesel- of benzinemotoren, of.....problemen met de kleurpigmenten vanuit

Japan (denk aan de Tsunami...)?

De dealers moeten dit op een juiste manier overbrengen aan de klant en

hem/haar niet aan het lijntje houden. Het is natuurlijk ook allemaal nieuw

voor Kia, deze verkoopsuccessen op alle wereldmarkten!

Geplaatst

Helemaal met je eens Smart.

Als ik het goed begrijp ligt het probleem niet bij de dealer of Kia NL, maar bij de wijze waarop Kia het bestelproces, de productieplanning en de informatievoorziening daarover naar importeur en dealers heeft ingericht.

Ik begreep van mijn dealer (die ook nog 3 andere merken voert) dat er nergens zo weinig infomatie en aanpassingsvermogen in het bestelproces zit als bij Kia.

Bovendien zit er ogenschijnlijk willekeur in de aflevering. Ik ben een van de weinige gelukkigen waar de SP3 eerder afkwam dan bij de bestelling was aangegeven; waartegenover mensen die veel eerder bestelden nog steeds zitten te wachten.

E.e.a. is voor de dealers even vervelend als voor de zo lang in onzekerheid verkerende kopers van de SP3 !

De remedie zou zijn dat Kia haar bestel- planning- en informatiesystemen aanpast.

Geplaatst

Volledig eens opa,maar het is toch verdo... frustrerend als je ziet dat

zelfs personen die na jou dezelfde bestellingen doen toch reeds de wagens afgeleverd krijgen.

Nou laat ons hopen dat we een dezer dagen toch bericht krijgen.(we zitten nu aan eind maand5)

Nu toch aan alle nieuwe sportage rijders veel veilige kilometers gewenst ;);)

Geplaatst

Troost je Luc,

Als je hem eenmaal hebt is al het wacht-leed gauw vergeten. Het is een heerlijke auto. Daarnaast kan het ook nog plotseling meevallen zoals je op het andere lijntje bij Robert kunt zien. Dus houd de moed er in !

Geplaatst

Mijn sportage is besteld 10 januari. Tot op vandaag nog geen produktie datum gekend, Kia belgie zei me persoonlijk dat het ten vroegste september maar kon zijn maar hou rekening met later. TOF!!! Heb deze week de kans om een sorento te kopen, ook met alle toeters en bellen en

Bijna dezelfde prijs of de sportage maar is wel geen awd.

Heb moeten zeggen van nee, zou er later spijt van hebben, de sportage is te mooi. Wachten dan maar!!!!!

Geplaatst

het is allemaal wel erg prettig met die gebrekkige levering maar als je de auto net als ik gekocht hebt in het begin van het jaar en je krijgt hem dan uiteindelijk geleverd in sept/okt. dan is je auto na 3 of 4 maanden al een jaar oud.

Ben er van overtuigd dat de dealers onhaalbare levertijden van 3 tot 4 maanden blijven afgeven zo ook in mijn geval. Als de dealers echte levertijden afgeven zoals nu het geval is van 5 maanden of meer dan bedenken een helemaal potentiële kopers zich wellicht en gaan verder shoppen.

Geplaatst

Wij hebben op 9 Maart onze Sportage 1.6 TDI besteld en afgelopen dinsdag (14 juni) de auto opgehaald; 3 maanden levertijd valt erg mee. Waarschijnlijk geluk gehad. Begreep van onze leverancier dat er geen peil op te trekken is. Sommige modellen komen veel eerder binnen dan verwacht, levertijd van anderen weer vrij lang. Op een diesel AWD werd al bijna 8 maanden gewacht. Ook auto's met schuifdaken duren over het algemeen wat langer. De oorspronkelijke standaard 18 inch velgen zijn niet meer leverbaar, helaas. Beetje vreemd voor degenen die er al mee rondrijden en waarvan de velgen ooit beschadigd raken. Tot op heden zeer enthousiast over de auto. Komende dagen gaan we wat langere afstanden rijden. Ben erg benieuwd naar het stuurgedrag en het verbruik. Heb er ook een alternatieve (chinese) navigatie in laten zetten. Stuk goedkoper, functionaliteit, gebruikersvriendelijkheid gaan we de komende tijd ervaren. Wordt vervolgd !

Gr., Marco

Geplaatst

Wij hebben op 9 Maart onze Sportage 1.6 TDI besteld en afgelopen dinsdag (14 juni) de auto opgehaald; 3 maanden levertijd valt erg mee. Waarschijnlijk geluk gehad. Begreep van onze leverancier dat er geen peil op te trekken is. Sommige modellen komen veel eerder binnen dan verwacht, levertijd van anderen weer vrij lang. Op een diesel AWD werd al bijna 8 maanden gewacht. Ook auto's met schuifdaken duren over het algemeen wat langer. De oorspronkelijke standaard 18 inch velgen zijn niet meer leverbaar, helaas. Beetje vreemd voor degenen die er al mee rondrijden en waarvan de velgen ooit beschadigd raken. Tot op heden zeer enthousiast over de auto. Komende dagen gaan we wat langere afstanden rijden. Ben erg benieuwd naar het stuurgedrag en het verbruik. Heb er ook een alternatieve (chinese) navigatie in laten zetten. Stuk goedkoper, functionaliteit, gebruikersvriendelijkheid gaan we de komende tijd ervaren. Wordt vervolgd !

Gr., Marco

Het verhaal van de velgen zit volgens mij anders in elkaar. De velgen zijn niet meer los te bestellen, maar worden volgens mij normaal geleverd als je een 1.6GDI of 2.0 X-clusive besteld. Bij deze types zitten ze er standaard onder.

Geplaatst

Het verhaal van de velgen zit volgens mij anders in elkaar. De velgen zijn niet meer los te bestellen, maar worden volgens mij normaal geleverd als je een 1.6GDI of 2.0 X-clusive besteld. Bij deze types zitten ze er standaard onder.

Nee, niet onder de 1.6GDI X-clusive.

Geplaatst

Nee, niet onder de 1.6GDI X-clusive.

Klopt Elmer was weer eens iets te enthousiast. Het is alleen de 2.0 versie.

• 4 weken later...
Geplaatst

Hij is binnen !!!!! de dealer gebeld en de auto is binnen, november 2010 besteld en nu al binnen. Het lag allemaal aan mij, verkeerde kleur (wit), verkeerde motor (diesel automaat), maar het is KIA uiteindelijk toch gelukt e.e.a. in elkaar te zetten. Proficiat KIA mijn dank is groot. Nu nog maar één week wachten want hij wordt met de grootste spoed en hoogste prioriteit rijklaar gemaakt.

Geplaatst

Hij is binnen !!!!! de dealer gebeld en de auto is binnen, november 2010 besteld en nu al binnen. Het lag allemaal aan mij, verkeerde kleur (wit), verkeerde motor (diesel automaat), maar het is KIA uiteindelijk toch gelukt e.e.a. in elkaar te zetten. Proficiat KIA mijn dank is groot. Nu nog maar één week wachten want hij wordt met de grootste spoed en hoogste prioriteit rijklaar gemaakt.

:lol::lol::lol:

Proficiat! En dat weekje kan er ook nog wel bij ;)

Geplaatst

Ik heb 14 mei een Sportage 1.6 GDI x-ecutive Phoenix silver met panoramadak bij Nootenboom in Nootdorp besteld. Tot mijn verbazing kan ik hem a.s. vrijdag 22 juli ophalen.

post-4300-0-44286700-1311103551_thumb.jpg

Geplaatst

Net terug van vakantie met de subaru en een brief van de dealer ontvangen.

HIERBIJ DE TEKST.

U heeft op 20-02-2011 bij ons een Kia Sportage gekocht. Dank u voor het in ons gestelde vertrouwen.

Door de enorme populariteit van de Sportage in geheel Europa, loopt de levertijd helaas uit.

De informatievoorziening met betrekking tot de levertijd van uw auto is zeer gebrekkig, hetgeen wij ten

zeerste betreuren.

Wij krijgen de informatie pas op het moment dat uw auto daadwerkelijk geproduceerd is.

Wij zullen alles op alles zetten om uw auto zo snel mogelijk aan u uit te leveren.

Wij zullen u terstond informeren zodra er iets bekend is over uw afleverdatum.

In het vertrouwen u hiermede naar behoren te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet.

Geplaatst

Net terug van vakantie met de subaru en een brief van de dealer ontvangen.

HIERBIJ DE TEKST.

U heeft op 20-02-2011 bij ons een Kia Sportage gekocht. Dank u voor het in ons gestelde vertrouwen.

Door de enorme populariteit van de Sportage in geheel Europa, loopt de levertijd helaas uit.

De informatievoorziening met betrekking tot de levertijd van uw auto is zeer gebrekkig, hetgeen wij ten

zeerste betreuren.

Wij krijgen de informatie pas op het moment dat uw auto daadwerkelijk geproduceerd is.

Wij zullen alles op alles zetten om uw auto zo snel mogelijk aan u uit te leveren.

Wij zullen u terstond informeren zodra er iets bekend is over uw afleverdatum.

In het vertrouwen u hiermede naar behoren te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet.

Treur niet, ik wacht al sinds 18 nov. 2010 en kreeg van KIA Nederland een e-mail met soortgelijke strekking en "Wij verwachten dat Uw auto in Augustus of September geleverd kan worden". Hoe vaag kan het zijn. Ben al aan het kijken naar winterbanden voor het geval dat.

Jan

Geplaatst

Treur niet, ik wacht al sinds 18 nov. 2010 en kreeg van KIA Nederland een e-mail met soortgelijke strekking en "Wij verwachten dat Uw auto in Augustus of September geleverd kan worden". Hoe vaag kan het zijn. Ben al aan het kijken naar winterbanden voor het geval dat.

Jan

Je kan beter kijken naar een andere auto ipv. winterbanden! Ik zou eerder aan annuleren gaan denken.

Vanaf Nov. en dan nu nog wachten tot augustus/september.

Ik heb besteld eind maart leveren ZSM - ± 6 maanden.

Ik krijg toch langzamerhand de indruk uit wat ik hier lees dat ze in Tsjechië of bij Kia niet weten wat

Zo Spoedig Mogelijk is.Ik hoop wel dat ze weten wat plus/minus 6 maanden is.

Maar goed, de plus minus 6 maanden komt wel al dichtbij. Je zou bijna vergeten dat je een auto heb gekocht.

Mijn geduld wordt noge even op de proef gesteld net als bij vele andere. Allemaal sterkte met wachten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...