Ga naar inhoud

levertijd sportage 2010


palimi

Aanbevolen Berichten

Mag hem nu donderdag 07/04/2011 gaan afhalen. Lang genoeg gewacht lijkt me? :)

Ik heb em eindelijk! Dit weekend eens wat foto's maken. Verder is de wachtperiode voor eender welke Kia Sportage tegenwoordig 1 jaar (maart 2012) volgens mijn dealer. Lijkt me overdreven maar klinkt niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het zou aan het feit kunnen leggen dat die 2.0 liter diesels nogal slecht leverbaar zijn (dit hoor ik ook uit de Hyundai hoek, zelfde probleem). Dat zou in de loop van mei/juni beter moeten worden.

De 2.0 dieselmotor wordt gemaakt in Zuid-Korea en moet van daar verscheept worden.

De 1.7 diesel daarentegen wordt gemaakt in Slowakije.

Misschien zit 'm daar het verschil in levertermijn... of toch voor een deel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt. Ik had ook vernomen dat er maar 2000 2.0L dieselblokken per week in Korea worden gemaakt voor de ix35/sportage. Ze hadden van tevoren niet ingeschat dat de diesel zo populair zou worden, dat blijkt nu veel te weinig te zijn.

Feit is dat een IX35/sportage met deze motor het grootste risico loopt op een langere levertermijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Timo0103

Klopt. Ik had ook vernomen dat er maar 2000 2.0L dieselblokken per week in Korea worden gemaakt voor de ix35/sportage. Ze hadden van tevoren niet ingeschat dat de diesel zo populair zou worden, dat blijkt nu veel te weinig te zijn.

Feit is dat een IX35/sportage met deze motor het grootste risico loopt op een langere levertermijn.

IDD

Link naar reactie
Delen op andere sites


Halleluja,

Heet van de naald, ik leg net de telefoon neer. Mijn dealer (Sittard) liet weten dat mijn Sportage III binnen is. Aflevering volgende week vrijdag.

Dat is een gigantische meevaller. Besteld op 26-01-11, levertijd toen geschat op 4 maanden. Laatste bericht van de dealer op 1/3 was dat volgens KIANL de levering in juni zou plaatsvinden (ca 5 maanden). En nu wordt het 22 april. Dat is dus binnen 3 maanden !

De afleveringen komen inderdaad in een stroomversnelling !

Ik ben de koning te rijk. Nu toch met de Sportage ipv de Ceed 6 weken op vakantie naar Sicilië. Moet ik de week die ik nog voor vertrek heb maar proberen de, alvorens een caravan te trekken, gewenste 2000 km te maken.

Deze vlotte aflevering moet toch een opsteker zijn voor eenieder die nog met smart zit te wachten op zijn mooie SP3.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Halleluja,

Heet van de naald, ik leg net de telefoon neer. Mijn dealer (Sittard) liet weten dat mijn Sportage III binnen is. Aflevering volgende week vrijdag.

Dat is een gigantische meevaller. Besteld op 26-01-11, levertijd toen geschat op 4 maanden. Laatste bericht van de dealer op 1/3 was dat volgens KIANL de levering in juni zou plaatsvinden (ca 5 maanden). En nu wordt het 22 april. Dat is dus binnen 3 maanden !

De afleveringen komen inderdaad in een stroomversnelling !

Ik ben de koning te rijk. Nu toch met de Sportage ipv de Ceed 6 weken op vakantie naar Sicilië. Moet ik de week die ik nog voor vertrek heb maar proberen de, alvorens een caravan te trekken, gewenste 2000 km te maken.

Deze vlotte aflevering moet toch een opsteker zijn voor eenieder die nog met smart zit te wachten op zijn mooie SP3.

Opa, van harte GEFELICITEERD! Jij bent de eerste :sorcerer:

Dat neemt niet weg dat ik natuurlijk groen zie van jaloezie :taz:

Enne...fotooo's!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad van harte!! :D. Ik heb ook 26-1 besteld, wie weet :rolleyes:

Halleluja,

Heet van de naald, ik leg net de telefoon neer. Mijn dealer (Sittard) liet weten dat mijn Sportage III binnen is. Aflevering volgende week vrijdag.

Dat is een gigantische meevaller. Besteld op 26-01-11, levertijd toen geschat op 4 maanden. Laatste bericht van de dealer op 1/3 was dat volgens KIANL de levering in juni zou plaatsvinden (ca 5 maanden). En nu wordt het 22 april. Dat is dus binnen 3 maanden !

De afleveringen komen inderdaad in een stroomversnelling !

Ik ben de koning te rijk. Nu toch met de Sportage ipv de Ceed 6 weken op vakantie naar Sicilië. Moet ik de week die ik nog voor vertrek heb maar proberen de, alvorens een caravan te trekken, gewenste 2000 km te maken.

Deze vlotte aflevering moet toch een opsteker zijn voor eenieder die nog met smart zit te wachten op zijn mooie SP3.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Halleluja,

Heet van de naald, ik leg net de telefoon neer. Mijn dealer (Sittard) liet weten dat mijn Sportage III binnen is. Aflevering volgende week vrijdag.

Dat is een gigantische meevaller. Besteld op 26-01-11, levertijd toen geschat op 4 maanden. Laatste bericht van de dealer op 1/3 was dat volgens KIANL de levering in juni zou plaatsvinden (ca 5 maanden). En nu wordt het 22 april. Dat is dus binnen 3 maanden !

De afleveringen komen inderdaad in een stroomversnelling !

Ik ben de koning te rijk. Nu toch met de Sportage ipv de Ceed 6 weken op vakantie naar Sicilië. Moet ik de week die ik nog voor vertrek heb maar proberen de, alvorens een caravan te trekken, gewenste 2000 km te maken.

Deze vlotte aflevering moet toch een opsteker zijn voor eenieder die nog met smart zit te wachten op zijn mooie SP3.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb op 25.01 bestelt en nog niks, voel toch enige oneerlijk van kia uit, maar kan jij niks aandoen veel plezier met je kia!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor alle gelukwensen.

Ben gisteren toch nog even langs de garage gereden. Moest met eigen ogen zien dat het waar was. De dealer had er zelfs 7 tegelijk binnen gekregen. Dus er moeten nog 6 andere gelukkigen in de omgeving van Sittard rondlopen.

Maar ik heb met onze Belgische vrienden te doen. Ik hoop dat het "stroomversnellingsverschijnsel" zich in zuidelijke richting zal gaan uitbreiden.

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 5 januari (2011) besteld. 1,6 GDI sand track, navigatie en schuifdak. Nog niets gehoord van dealer.

Ga vandaag eens bellen....

Vreemd dat bij de ene dealer eerder geleverd wordt dan bij een andere.

Zo vreemd misschien ook weer niet: Andere motor, andere kleur, andere uitvoering en wellicht ook nog ander land (nergens te zien of je B of NL bent). Dat alles kan allemaal verschil geven vrees ik.

Wat wel van belang is wat de dealer voor afleverindicatie heeft gegeven bij de bestelling ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo vreemd misschien ook weer niet: Andere motor, andere kleur, andere uitvoering en wellicht ook nog ander land (nergens te zien of je B of NL bent). Dat alles kan allemaal verschil geven vrees ik.

Wat wel van belang is wat de dealer voor afleverindicatie heeft gegeven bij de bestelling ?

Ik kom uit NL en heb de auto in Waalwijk besteld.

Indicatie voor levering is April (dus het kan nog...).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nederland en België zou geen verschil mogen geven vind ik, een Nederlander krijgt bij de bakker of in de winkel toch ook geen voorrang op een Belg. Rare manier van werken bij kia, ik blijf erbij!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nederland en België zou geen verschil mogen geven vind ik, een Nederlander krijgt bij de bakker of in de winkel toch ook geen voorrang op een Belg. Rare manier van werken bij kia, ik blijf erbij!!!

Heb de mijne 1.6gdi x-executive pl pack met nav. 24-11-2010 besteld en nog steeds niets!!!!!!

Heb er geen lekker gevoel meer bij

Tussendoor krijgen mensen die later besteld hebben bij zelfde dealer Bleeker Enschede auto wel geleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi, ik lees al een paar weken mee, want ik werd ook wat ongerust, maar wij hebben een sportage 1.6 executive plus pack besteld halverwege januari, de verkoper had ons verteld dat de auto eind maart zou worden geleverd.

Dus we zijn een paar keer wezen informeren bij de dealer, de ene verkoper zegt; er komen geen leveringen in maart, een paar dagen later heeft hij de importeur gebeld, bleek toch een levering te komen in maart. Vorige maand nog een keer vragen, een ander verkoper kon ons niet vinden in de computer, maar na een minuut of 10 zag ie wat; de autos zijn al in nederland! Wij blij uiteraard, toch spannend met die berichten uit Japan, we hebben nl een zwarte besteld. Dus 1 week later maar weer eens gebeld, hij stond al bij de dealer! Maar ze bellen dus zelf niet blijkbaar.2,5 week geleden een afspraak gemaakt, de kia stond er al 4 dagen, maar... Volgende week kunnen we hem ophalen!

Om een lang verhaal kort te maken; onze auto staat al 3 weken een kwartiertje verderop :huh: Volgende week om deze tijd hier voor de deur hopelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...