Ga naar inhoud

levertijd sportage 2010


palimi

Aanbevolen Berichten

Vandaag heb ik voor het eerst eens contact opgenomen met de Kia dealer.

Mijn Kia is 16 feb besteld en er is toen bij gezegd dat de verwachte aflevering eind mei zou zijn. Vandaag dus gemaild en zonet een reactie terug gehad dat ze nog niks kunnen melden over een afleverdatum........ Ik heb een 1.6 Executive Plus Pack (+navi) in phoenix silver besteld.

Ze zullen me op de hoogte houden, ik ben benieuwd...

Link naar reactie
Delen op andere sites


:D het is gelukt hoor! Hij staat er, iets meer als 4 maanden moeten wachten, maar het was het wachten waard. Nou hadden wij wel een vrij standaard model wat eigenlijk al op de lijst stond, dus geen speciale opties anders had het wel 2 maanden langer geduurd zei de verkoper.

Bij deze erg veel sterkte voor iedereen die nog steeds wacht...

Link naar reactie
Delen op andere sites


:D het is gelukt hoor! Hij staat er, iets meer als 4 maanden moeten wachten, maar het was het wachten waard. Nou hadden wij wel een vrij standaard model wat eigenlijk al op de lijst stond, dus geen speciale opties anders had het wel 2 maanden langer geduurd zei de verkoper.

Bij deze erg veel sterkte voor iedereen die nog steeds wacht...

TAART3.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben net gestart met wachten op de Sportage (vanaf 23 maart op een 2.0 CRDi X-clusive AWD) nadat ik al 11 maanden op een ix35 heb zitten wachten. Vanwege uitblijven van een opleverprognose, slechte communicatie etc is die inmiddels geannuleerd.

Bij Kia gaven ze aan deze problemen niet te hebben, dus meteen de Sportage besteld. Wat een fantastische auto!

Ik begrijp achteraf niet waarom ik vorig jaar de Kia niet heb betrokken bij mijn keuze. Aanzienlijk beter op alle fronten.

De posts op dit forum lezend bekruipt me nu toch het gevoel van de regen in de drup terecht te zijn komen. Qua levertijd dan.

Gelukkig geven de laatste meldingen aan dat er positieve uitschieters zijn.

@Sportage3fan: veel plezier. Ben helemaal niet jaloers.

Het wachten is begonnen . . . .....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben net gestart met wachten op de Sportage (vanaf 23 maart op een 2.0 CRDi X-clusive AWD) nadat ik al 11 maanden op een ix35 heb zitten wachten. Vanwege uitblijven van een opleverprognose, slechte communicatie etc is die inmiddels geannuleerd.

Bij Kia gaven ze aan deze problemen niet te hebben, dus meteen de Sportage besteld. Wat een fantastische auto!

Ik begrijp achteraf niet waarom ik vorig jaar de Kia niet heb betrokken bij mijn keuze. Aanzienlijk beter op alle fronten.

De posts op dit forum lezend bekruipt me nu toch het gevoel van de regen in de drup terecht te zijn komen. Qua levertijd dan.

Gelukkig geven de laatste meldingen aan dat er positieve uitschieters zijn.

@Sportage3fan: veel plezier. Ben helemaal niet jaloers.

Het wachten is begonnen . . . .....

Proficiat met je keuze. Ik vond de Hyundai IX35 indertijd ook geen alternatief voor de Sportage III (al is hij technisch in grote lijnen identiek).

Wat betreft de levertijden wens ik je sterkte en geluk (zoals ikzelf had: 26/1 besteld, vandaag af te leveren).

Ik hoorde van mijn dealer dat ook veel niet Japanse merken (bv: Dacia en Renault) allerlei afleverproblemen aan het krijgen zijn doordat de productie stagneert door ontbrekende speciale onderdelen die wel uit Japan moeten komen.

Laten we hopen dat dit bij de Sportage niet tot extra vertragingen gaat leiden !

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Opa, hij staat al klaar....

Fijne dag !

Bedankt BW. De taart is prachtig (maar net niet zo mooi als mijn Sportage).

Inderdaad vandaag opgehaald en vast 60 (zalige) km's gereden. Morgen een rondje afsluitdijk (kan ik óók eens 130 rijden) van ca 700 km, teneinde wat km's op de teller te krijgen voor ik de caravan er achter ga hangen.

Ik zal daarna op het forum verslag doen van mij eerste indrukken. Zowel wat betreft het verbruik (eindelijk weer eens een diesel), als wat betreft mijn beleving van het sturen (etc.).

Ik heb echt geluk gehad met mijn snelle aflevering. De dealer vertelde me dat hij een identiek wagen, maar dan met automaat, al sinds oktober voor een klant in bestelling heeft. Al 3 maanden voordat ik bestelde ! En die goede man moet nog steeds wachten. (Net als overigens zovelen van jullie.) Dit bevestigt wat ik al eerder op het forum las over trage levering van automaten. De dealer kan op geen enkele manier invloed uitoefenen op de levertijden. Lucky me !

Ik heb ten behoeve van jullie in de gauwigheid wat foto's genomen. Je ziet er wel aan dat ik geen fotogenie ben. Maar het kan wel dienen als bewijs dat hij nu echt voor mijn (achter-) deur staat.

Ik hoop tenminste dat het lukt. Mijn eerste 2 pogingen resulteerden in een verloren bericht. Dus dit is mijn 3e poging.

post-3789-0-05210500-1303504235_thumb.jpg

post-3789-0-23053000-1303504238_thumb.jpg

post-3789-0-61568500-1303504240_thumb.jpg

post-3789-0-45335100-1303504243_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mooi wit is niet lelijk.. ;)

Kerres is weer blij met deze levering.. Ik kan weer een bonus halen binnenkort ;)

Ik zou wel die lelijke rode 7 jaar sicker van je wagen halen.. Het ziet niet uit op de achterkant en zonder die sticker heeft je SP ook nog 7 jaar garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met een föhn is zoiets wel te verwijderen. Eventuele stickerresten met wasbenzine wegpoetsen.

Ik zal aan mijn dealer ook vragen of hij deze sticker verwijderd, naast de ecodynamics sticker.

Bij al mijn nieuwe auto's heb ik bedongen dat de auto totaal (merk/dealer) reclamevrij werd opgeleverd.

incl. neutrale nummerplaathouders.

Dealer vroeg waarom..

Uitgelegd dat een Houten auto een uitdaging is in A'dam en dat ik dat w.b. al dan niet inhoud NIET wil.

Toen viel het muntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gelukkig niet... Ik weet ook niet waarom KMNL kiest voor een rode sticker terwijl de rest van Europa kiest voor een witte of zilver kleur..

Ik vind het ook raar dat het verschilt van land tot land.Hier in België heb ik gezien dat de stickers een zwarte kleur hebben.Valt bijna niet op(tegenover de rode).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind het ook raar dat het verschilt van land tot land.Hier in België heb ik gezien dat de stickers een zwarte kleur hebben.Valt bijna niet op(tegenover de rode).

DE Kia kleur is gewoon rood, net als de kruipjurkjes op de autorai.

Dat Belgen daar zwart van maken ? ik weet het even niet.

Hou es op met dat somberen en ga voor kleur.

Krijg je je auto vast en zeker ook sneller.. HAHA!

Link naar reactie
Delen op andere sites


DE Kia kleur is gewoon rood, net als de kruipjurkjes op de autorai.

Dat Belgen daar zwart van maken ? ik weet het even niet.

Hou es op met dat somberen en ga voor kleur.

Krijg je je auto vast en zeker ook sneller.. HAHA!

Dan krijgen ze "kleur" en dan moet het er zo snel mogelijk af :lol::lol: .

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...