Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bij mijn weten doet de airco het ook gewoon bij motor uit met ISG auto's

Die hangt dus niet meer aan de motor maar wordt ook elektrisch aangedreven.

Dacht ik dus..

Als dat zo is...dan heb ik het mis. Ik kan helaas nog niet onder de motorkap kijken om dit te controleren maar er wordt hard aan gewerkt :lol:

Geplaatst

Als dat zo is...dan heb ik het mis. Ik kan helaas nog niet onder de motorkap kijken om dit te controleren maar er wordt hard aan gewerkt :lol:

Bij onze Venga gaat de airco uit, als de ISG de motor uitzet en de airco weer aangaat als je weg rijd. cool.gif

Geplaatst

Hallo Kia Fanaten,

Wat een hoop reacties na mijn post betreffende de handleiding en het "Wel en Wee van het ISG",

als ik al die reacties lees kan ik mij bijna niet aan de indruk onttrekken dat er toch nog steeds

een hoop onduidelijk bestaat over hoe het ISG systeem nu eigenlijk werkt (hoort te werken).

Zoals vaak zegt een plaatje meer dan duizend woorden, dus dacht ik, kan ik er niet een plaatje van maken...

Bijgevoegd dan ook het resultaat, ik hoop voor jullie dat het hiermee allemaal weer een klein beetje duidelijker wordt...

en zo niet? Stel gerust je vraag, ondanks dat ik niet alwetend ben, kan ik altijd proberen te helpen...

Groetjes en veel Start en Stop genoegen!!

KIA ISG systeem.pdf

Geplaatst

Ziet er goed uit. Bedankt voor je bijdrage!;)

• 1 maand later...
Geplaatst

bij mij werkt het start stop systeem ook niet altijd maar ook een ingeschakelde voorruit ontwaseming hoeft niet altijd uit te staan. Ik rijd een handbediende airco altijd stand 2 en gecombineerde stroom en als hij dan wil afslaan doet hij dat ook. Word met niet functioneren dan alllen de volledige stand bedoeld?

Als mijn auto lang stilstaat dan werkt het systeem erg lang of de gehele dag niet. Ik heb het vermoeden dat het aan de accu ligt dat deze te snel leeglopen en te langzaam opladen. Zal weer eens bellen met de dealer

• 1 maand later...
Geplaatst

Bij de Kia-dealer is inmiddels een uitvoerige leaflet (A5 formulier) te verkrijgen met uitvoerige uitleg over het ISG systeem.

Hierin staat bijv. wanneer deze wel/niet functioneert bij inschakeling van de airco, enz., enz. Feitelijk een iets heldere uitleg

uit de gebruiksaanwijzing van je auto.

Geplaatst

Vandaag de Venga na twee dagen weer opgehaald omdat het ISG systeem al 7 maanden weigerde te doen wat het zou moeten doen.

Het lampje bleef branden vanwege een te lage accuspanning (< 85%). De accu is gecontroleerd en is gewoon goed.

1. Allereerst is met een speciale (Kia) druppellader de accu bijgeladen.

2. Daarna is er nieuwe software geïnstalleerd die minder snel zal ingrijpen in het motormanagement systeem.

Volgens de garage stond deze iets te fijngevoelig afgesteld waardoor het ISG systeem sneller ingreep dan

feitelijk noodzakelijk was.

Mocht jij nou ook problemen ondervinden met het ISG systeem, vraag je dealer dan ook of hij deze software update wil installeren!

Het is er niet voor niets en kan je mogelijk veel ergernissen (en brandstof?) besparen.

Eerst maar eens een tijdje uitproberen om te zien of het ook daadwerkelijk heeft geholpen........

Ben overigens zeer te spreken over mijn nieuwe dealer. Ze zijn bereidt om te helpen en mee te denken daar waar mogelijk.

Zeer klantvriendelijk en servicegericht. Dealer is Wassink/Opgenoort in Doetinchem.

Geplaatst

Hallo Smart, ben blij dat jouw ISG probleem waarschijnlijk is opgelost. Heb met mijn Venga ook al meer dan 8 maanden ISG-problemen, ben er al zeker 4 keer voor terug geweest bij de dealer, resultaat tot vandaag toe noppes.

Was erg blij toen ik las dat KIA nieuwe ISG software beschikbaar stelt en heb vandaag meteen onze dealer gebeld voor afspraak.

Helaas wist mijn dealer, KERRES te Sittard, te melden dat er helemaal niets bekend was m.b.t. nieuwe ISG software release.

Hoe nu verder, wordt niet elke dealer door KIA NL van deze software voorzien c.q. kunnen ze dit niet zelf downloaden van de KIA dealersite?

Geplaatst

Hallo TinusPlots,

Het verbaast mij dat jouw dealer niet weet van de nieuwe software voor het ISG systeem.

Aan de andere kant.....ik weet ook niet met zekerheid of er nieuwe software is geïnstalleerd,

behalve dan dat dat mij medegedeeld is!

Alle dealers ontvangen normaliter dezelfde informatie via nieuwsbulletins en software via

het gesloten/besloten Kia infosysteem. Dealers kunnen hierop inloggen en de nieuwste

info per type Kia raadplegen en software via het systeem van het motormanagement

installeren.

Ik hoop dat jouw dealer ongelijk heeft!

Geplaatst

TinusPlots.. ik denk dat jouw dealer te lui is om ervoor te kijken.. Bij mijn pro ceed is dit al gebeurd toen ik nog in apeldoorn in onderhoud zat.. dat is ruim een jaar geleden! (het heeft echter niet geholpen...)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...