Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Levertijd Ceed SW

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Ceed rijders.

Ik heb op 28 Augustus mijn Ceed SW besteld.

Het was geen standaard uitvoering dus mij werd verteld dat er 8 weken levertijd zou zijn.

Prima dacht ik, nu 10 weken verder en enkele telefoontjes naar de dealer is mij verteld dat mijn auto nu nog niet op de boot stond.

Ik vind dit wel erg lang gaan duren.

Heeft iemand dezelfde ervaring qua levertijd??

Grt Cootje:boat:

Geplaatst

Hallo Cootje,

Ook ik heb mijn Cee'd SW besteld eind augustus alleen gaf de verkoper toen al aan dat de levertijd 12 - 14 weken zou zijn. Het zal nu op uit komen dat het 15 weken wordt omdat mijn Cee'd SW afgelopen donderdag is aangekomen bij de dealer in Woerden. Ik ben gisteren even langs gegaan en heb met de verkoper de afspraak gemaakt dat mijn Cee'd SW omstreeks 3 december zal worden afgeleverd. Zie verder mijn kennismaking berichtje.

Groet van D'olde Grieze

Geplaatst

Hallo Peter+rrrr,

Inderdaad gaat het om een 1.6 Crdi 115 X-ecutive.

Toch eigenlijk wel vreemd dat je een bestelling van een product met een klein bedrag kan volgen met Track & Trace, maar dat dit voor een dure uitgave zoals een auto niet mogelijk is. Zou een goede service zijn van de autofabrikanten en KIA in het bijzonder. Misschien wel leuk voor een nieuwe discussie? Het zou mijns inziens een hoop gezeur schelen tussen de koning (klant) en de dealers

Groet van D'olde grieze.

Geplaatst

Weet je toevallig ook hoelang het duurt voor er een boot uit Korea in Nederland aankomt??

Geplaatst (aangepast)

Volgens mij komt ie gewoon uit Slowakije...

Zie site Kia:

"De Kia cee’d-familie bestaat inmiddels uit drie afzonderlijke modellen: de vijfdeurs hatchback, de vijfdeurs Sporty Wagon en de driedeurs pro_cee’d, die allemaal in Zilina, Slowakije, worden geproduceerd. "

Dus die dealer van je met zijn bootverhaal zal waarschijnlijk iets niet goed hebben begrepen of hij heeft een grote duim...

aangepast door KiaVenga12
Geplaatst

Bedankt voor de informatie ik zal mijn dealer er morgen direct mee confronteren kijken wat zijn reactie is

Geplaatst
Geplaatst

Ik rijd 4 x per week over de A-15 en kom daar bij de regelmaat van de klok opleggers uit Lithouwen tegen met zowel Venga's als C'eed's (incl. SW's).

Dus je dealer zal inderdaad een Oostblok duikboot bedoelen! haha

Geplaatst (aangepast)

dsc02108a.jpg

Bij mij was het zo dat ik rond 20 april mijn Ceed bestelde en deze kwam op 23 augustus binnen bij de dealer. (4 maanden levertijd)

Dit is zo ongeveer dezelfde als de topicstarter.

Er zaten inderdaad stickers op (die ik zag voordat ie werd afgeleverd) waar Rotterdam in werd genoemd. Ik neem dus aan dat ze via de haven van Rotterdam binnenkomen.

Mijn Ceed is 23 juni geproduceerd, althans ik heb die datum op diverse stickertjes gezien.

aangepast door Rob D
Geplaatst
dsc02108a.jpg

Bij mij was het zo dat ik rond 20 april mijn Ceed bestelde en deze kwam op 23 augustus binnen bij de dealer. (4 maanden levertijd)

Dit is zo ongeveer dezelfde als de topicstarter.

Er zaten inderdaad stickers op (die ik zag voordat ie werd afgeleverd) waar Rotterdam in werd genoemd. Ik neem dus aan dat ze via de haven van Rotterdam binnenkomen.

Mijn Ceed is 23 juni geproduceerd, althans ik heb die datum op diverse stickertjes gezien.

Distri waarschijnlijk http://www.broekmancarhandling.nl/

Staan ook tig Joendaais.

Wel een mooie locatie om vliegroest op te doen bij een witte :-)

Betuwelijn scheert er vlak langs :wink:

http://maps.google.nl/maps?q=51.897655,4.241538&num=1&t=h&sll=51.889153,4.254026&sspn=0.01131,0.026672&ie=UTF8&ll=51.895351,4.248405&spn=0.022617,0.053344&z=15

Geplaatst

Heb idd begrepen dat alle Kia's in Rotterdam worden 'verzameld'.

Als een dealer een auto besteld die op voorraad staat komen ze uit Rotterdam.

Heb ook begrepen dat daar een controle wordt gedaan en o.a. de maten erin gelegd worden in plastic en de mooie blauwe tas die veel te duur is :D

Komen ze niet per trein uit Tsjechi

Geplaatst
Weet je toevallig ook hoelang het duurt voor er een boot uit Korea in Nederland aankomt??

Hangt ervan af of ie niet getorpedeerd wordt.....

Geplaatst

Hij vertelde dat die bij de importeur (KIA Nederland) nog niet was aan gemeld

en dat van de boot een vergissing was om dat ie uit Slowakije komt

Hij kon nog niet vertellen wanneer die binnen zou komen

Ik laat hem nu in 2011 komen vanwege het op naam zetten van het kenteken

• 2 maanden later...
Geplaatst

Op 31 / 02 / 2011 een KIA ceed SW 1.6 CRDI HEDGREN besteld

die werd geleverd aan garage op 12 / 02 2011 en opgehaald op 18 / 02 /2011

Best snel dus ik moest me reppen om mijn papiermolen op orde te hebben :)

Geplaatst

Op 31 / 02 / 2011 een KIA ceed SW 1.6 CRDI HEDGREN besteld

die werd geleverd aan garage op 12 / 02 2011 en opgehaald op 18 / 02 /2011

Best snel dus ik moest me reppen om mijn papiermolen op orde te hebben :)

31-1 besteld neem ik aan en niet 31-2 ;)

Geplaatst

Hij vertelde dat die bij de importeur (KIA Nederland) nog niet was aan gemeld

en dat van de boot een vergissing was om dat ie uit Slowakije komt

Hij kon nog niet vertellen wanneer die binnen zou komen

Ik laat hem nu in 2011 komen vanwege het op naam zetten van het kenteken

[/quo

Dus samengevat wordt standaard bij Kia gerekend met minimaal 4 maanden levertijd. Ik heb zelf een 1.6 CRDI C'eed SW executive besteld en wacht al ca. 3 maanden.

Zonder licht aan het eind van de tunnel. Volgens mij komen ze niet per boot of vrachtauto, maar met een bakfiets die vanwege de grote last een wel heel klein verzet heeft.

Of er staat een fabriek in Slowakije met een capaciteit van niks.

Ben echt benieuwd, na het lezen van dit forum hoe dit mogelijk is?

Dit is toch niet van deze tijd!

Groeten

Coen :(

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...