Ga naar inhoud

Wat doet "den Kia Rijder voor den kost?.."


bigwade

Aanbevolen Berichten

Wat doet "den Kia Rijder voor den kost….."

Laat es wat horen wat je voor werk doet.

Bij vage beroepen liefst in Jip en Janneke taal een korte uitleg :wink:

Wellicht kunnen we wat aan elkaar hebben.

Ik geef de aftrap.

Ik ben beroepsfotograaf en werk eigenlijk alleen voor bedrijven, B2B zoals ze dat zo mooi noemen.

Met name voor bedrijfsbladen, brochures en jaarverslagen.

Van portret tot productieproces, architectuur en meer op locatie.

Daarnaast heb ik een studio voor o.a. productfotografie.

Panoramafotografie 360x180 is

aangepast door bigwade
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik doe iets geheel anders.

Ik ben in het dagelijks leven Coördinator Jeugd en werk voor 8 gemeenten.

Ik werk samen met het OM, Raad voor de Kinderbescherming, Bureau Jeugdzorg/Jeugdreclassering en Politie in het JCO (= Justitieel Casus Overleg), binnen de Veiligheidskamer.

In het JCO worden jongeren van 12 tot 18 jaar besproken die een strafbaar feit hebben gepleegd. Als coördinator breng ik zorg- en justitiepartners samen om in gezamenlijkheid een passende straf of maatregel op te leggen aan de jongere, dit ter voorkoming van recidive (herhaling). Daarnaast worden ook risicojongeren en veelplegers 18- besproken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb altijd in de filmindustrie gewerkt.

Vanaf 1982 deed ik voornamelijk post-productie van speelfilms, commercials en documentaires. De laatste 11 jaar ben ik werkzaam voor een middelgrote bioscooporganisatie.

Sportage exclusive 2010

aangepast door bigfatpete
Link naar reactie
Delen op andere sites


Zeker OK:

PENSIONADO.........

Hobby's: Veel vakantie, heel klein beetje Kia Contact Groep, vrijwilliger pc hulp voor senioren (zowel via internet als aan huis), beetje kunstgeschiedenis studeren (met museumbezoek in binnen-en buitenland) en verder: fanatiek aanhanger DFN (dolce far niente)

Doe dus verder niets meer voor de kost.....eind van de maand komt de cheque wel binnen (maar wordt ieder jaar wel iets minder zonder indexering:()

Kia Sorento 2010, 2,4 aut

aangepast door ger.w.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Werk 1/2 dagen bij de TD in een Thermen.

Werkzaamheden:

Onderhouden tuin, gebouw

Oploosen van storingen en meachanische gebreken van zowel electrisch, timmerwerken, loodgietersweer, waterbehandeling, chloorinstallatie, zwembadinstallatie, enz

Schoon houden zwemwater van vervuiling en bacteri

aangepast door Micle
Link naar reactie
Delen op andere sites


Zeker OK:

PENSIONADO.........

Hobby's: Veel vakantie, heel klein beetje Kia Contact Groep, vrijwilliger pc hulp voor senioren (zowel via internet als aan huis), beetje kunstgeschiedenis studeren (met museumbezoek in binnen-en buitenland) en verder: fanatiek aanhanger DFN (dolce far niente)

Doe dus verder niets meer voor de kost.....eind van de maand komt de cheque wel binnen (maar wordt ieder jaar wel iets minder zonder indexering:()

Wat was de "kost" voorheen ?, dat is de insteek een beetje :wink:

aangepast door bigwade
Link naar reactie
Delen op andere sites


Leuk topic dit !

Leuk beroep heb je Bigwade !!!

Ik zal eens wat over mijn achtergrond vertellen... ik ben op papier (incl. diploma's) 5e jaars restaurantkok, iets wat ik erg leuk vond maar wat helaas vroegtijdig ten einde kwam door een soort kokexczeem. Daarna als bakker aan de slag gegaan in een supermarkt waar ik me uiteindelijk opgewerkt heb tot bedrijfsleider. Na 5 jaar was ik het beu en heb mijn heil bij een andere supermarkt gezocht. Na een maand kwam ik erachter dat het niet (alleen) aan het bedrijf lag maar dat ik de supermarkt niet leuk meer vond.

Ben toen voor mezelf begonnen met een koeriersbedrijf wat boven verwachting liep maar zag mezelf niet tot mijn pensioen dag in dag uit in de files staan. Reed zo'n 140.000km per jaar dus dat ging wel lekker. De achterliggende gedachte van mijn bedrijf was eigenlijk om er voor mezelf achter te komen wat ik nou wilde in mijn leven.

Toen kwam Leendert van den Born Breda op mijn pad waar ik aan de slag ging als account manager zakelijke markt, iets wat nooit van de grond is gekomen mede doordat Nissan niet echt een speler is op de bedrijfswagenmarkt maar ook door te weinig ervaring van mezelf. Ben eigenlijk altijd in de verkoop gebleven wat ik van te voren absoluut niet wou maar wat achteraf toch wel heel erg leuk bleek te zijn !

Sinds juni 2009 ben ik verkoopleider voor KIA in Breda en ben sinds september bezig aan de automotive university in Nieuwegein waar ik bezig ben met een opleiding operationeel management voor vestigingsmanager. Mijn baas wou graag dat ik deze opleiding zou gaan doen zodat ik uiteindelijk verantwoordelijk wordt voor onze hoofdvestiging in Breda !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ow ja, het allerleukste is dat je als eerste in de allernieuwste auto's rijdt. Kan kiezen uit een rijke demovloot, nu de Sportage 1.6 GDI X-ecutive Plus pack, hier voor:

6x Nissan Qashqai, Nissan Note, KIA Cee'd SW, Pro Cee'd Se7en, Cee'd SW Se7en, Soul, Cee'd X-ecutive etc etc ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik werk als verkoper bij een grote Peugeot-dealer hier in de regio. Ik ben onderandere verantwoordelijk voor de verkoop en presentatie van de nieuwe en gebruikte auto's, maar ook zaken als administratie, adverteren van auto's en het halen en brengen van auto's op andere vestigingen staan op mijn takenlijstje. Wat Peter inderdaad zegt is dat je veel in nieuwe auto's kunt rijden. Ik heb al veel auto's op mijn naam staan waar ik in gereden heb waartussen ook wel heel erg leuke auto's (o.a. Peugeot 107 in elke denkbare uitvoering, 207 Le Mans, 308 Feline, RC-Z, Audi Q7 4.2 TDI, 607 V6, 406 Coup

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hey ik ook dan maar,

Ik ben Technieker in de Pharmaseutische Industrie en dit al sinds ik afgestudeerd ben tot nu. (8j)

Dit is zoals de meeste techniekers het repareren van onderdelen, motoren, sensoren etc die stuk gegaan zijn tot het bijregelen van besturings systemen. Job met soms dagen van rust (lange dagen dan hehe) en soms dagen dat je niet weet wat eerst doen. Leuke aan de Pharma industrie is dat er veel regels zijn kwa werkwijze etc en dat het er dus heeeeeel proper en net werken is.

En in men vrije tijd ben ik bezig met het restaureren en verzamelen van oude Vespa Scooters.

Auto : Kia cee'd Sw 1.6 CRDI

Groeten Nick

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou uhm.. Jantje.2 zit elke dag van vingernagels tot ellebogen onder de olie en vet.

Ben bedrijfswagen monteur dus als ik schoon thuis kom heb ik in ieder geval niet gewerkt :oops:

Verders weinig over te vertellen denk ik zo, regelmatig 24 uurs service dienstjes erbij oftewel midden in de nacht eruit en volgende ochtend gewoon weer om 8 uur beginnen. Heb er regelmatig weken bij zitten dat je doordeweeks maar net aan 13/14 uur slaap per week toe komt.

Ow ja en ik rij een pro ceed 1.4 fiftheen ISG

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik doe drie dagen systeembeheer in een museum, en twee dagen werk ik voor mijzelf als systeembeheerder bij verschillende zorg ondernemingen.

Verder rij ik een nieuwe Sorento 2.4 (2010) automaat

aangepast door nannb000
Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb 20 jaar gevaren op de groote vaart , en 18 jaar als waal kapitein te Antwerpen.

Heb twee Kapiteins diplomas ( Master FG) voor de lange vaart.

Nu heb ik mijn beste job ( Pensionado) Maar mijn grootste pension is in Britse ponden

betaald - altijd een zorg.

Euro met landen als Griekenland, Ierland en Portugal is ook geen lekker gevoel kan ik je verzekeren

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat was de "kost" voorheen ?, dat is de insteek een beetje :wink:

Iets in bedrijfsleven (hoofdzakelijk internationale bedrijven en leidinggevend) met niet afgemaakte economie studie en wel afgemaakte studie marketing.

Ben overigens nu nog wel op zoek naar een echt leuke vrijwiligersjob (GEEN verzorgende sector en GEEN bestuursfunctie....beetje teveel vergaderd in mijn leven:???:) of leuke part time job voor een paar ( zelf in te vullen )uurtjes in de week. Regelmatig afwezig door druk vakantieleven :-D

aangepast door ger.w.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Al heel m'n loopbaan (16 jaar alweer) actief in de autosector (heb IVA Driebergen gedaan als opleiding).

Eerst 2 jaar als verkoper, daarna ruim 6 jaar in de schade expertise, maar dan vooral voor nieuwe auto's die door transport beschadigd waren tijdens truck-, trein of bootreis. Zat dus continu in de havens.

Daarna een jaar verantwoordelijk geweest voor de schade afdeling bij een grote VW-Audi dealer.

Dan ruim een jaar meegewerkt om een startende Chrysler/Jeep dealer uit de grond te stampen. Deed daar eigenlijk alles: receptie, magazijn, garanties, soms zelfs klein onderhoud uitvoeren als we teveel werk hadden etc.

En nu al 6 jaar werkzaam bij een toeleverancier van Volvo Cars Gent. Wij lassen carrosseriedelen ineen die daarna bij Volvo tot een hele auto worden samengelast; ik werk in de kwaliteitsdienst en ben verantwoordelijk voor de inkomende goederen, dus veel problemen oplossen, leverancierscontacten enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Leuk topic!

Mijn werk:

Ik ben docent Informatica, Informatiekunde en deels CKV. Dit doe ik op een HAVO en VWO school. Naast mijn docentschap ben ik projectleider ELO (Electronische leeromgeving) ICT en schooladministratie. Verder begeleid ik stagiaires ICT. Dit op dezelfde school!

Ik geef meer les dan dat ik projectleider ITer ben, maar de afwisseling maakt het echt een perfecte baan.

Voordat ik het onderwijs in ging was ik website directeur voor een online sociaal netwerk. Dit bedrijf was mijn eigendom, dat ik in 2008 verkocht hebt/deels geschonken. We hielden ons vooral bezig met ontwikkeling van applicaties.

Momenteel ben ik bezig mijn Universitaire bevoegdheid te halen, ik volg dus de Universiteit. Ik ben afgestudeerd op Informatica, de universitaire bevoegdheid doe ik extra om les te mogen geven op het HBO, daar waar misschien mijn toekomst wegen zijn.

Ik rij drie kwart jaar in een Kia Venga, waar ik met alle liefde foto's en mijn ervaringen plaats op dit forum. Zoek maar is op mijn naam. ;)

aangepast door Chrones
Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad een leuk topic...

Mijn werk:

Tot op heden nog werkzaam als assistent site controller voor een grote Belgische Multinational in Nederland die het recycleren van (ede)lmetalen tot zijn hoofdtaak heeft ontwikkeld. Vroeger 1 van de meest vervuilende bedrijven ter wereld en nu koploper in zo groen mogelijk recyclen. Tevens ben ik eindverantwoordelijk voor het goed laten functioneren van enkel apllicaties die - zij denken - nodig zijn om tussen de verschillende Business Units de boekhouding op gelijk niveau te laten communiceren en te houden. Hiervoor ben ik regelmatig onderweg naar de diverse business Units wereldwijd. Vanaf 1 mei (of eerder) gaat dit veranderen en neem ik de taken over van mijn directe leidinggevende en ga ik me meer met taken op managementniveau bezighouden incl het applicatiebeheer van een nieuw programma dat - in de testfase - perfect samenwerkt met SAP.

Nu denken velen dat ik giga veel geleerd hebt, maar ik heb maar een MDS-diploma en veel geleerd door ervaringen en vooral nieuwschierigheid en ambitie..

Buiten dit is dit forum een beetje een hobby geworden buiten het sporten en het goed onderhouden van Black Mamba (Cee'd SW 1.6 Crdi).

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Rio Man: Ken je Mathijs Romers ? Zit ook bij Davo, doet dezelfde opleiding als ik.

Zie hem morgen toevallig, heb ik intervisie met medestudenten !

Ik ken hem inderdaad bij naam! Hij werkt op de vestiging in Rotterdam en ik in Zoetermeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo zoals toegezegd dan nu een opsomming van mijn professie.

Ik ben nu werkzaam in de afdeling Bouwplaats Management bij een bekend Ingenieursbureau in Amersfoort in de functie van Hoofdtoezichthouder trein-/metro beveiliging systemen.

In de praktijk is dit een functie die bestaat uit de rollen: Bestek schrijver, Projectleider uitvoering, Bouwproces leider, V&G uitvoering co

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mooi verhaal en mooie verhalen in het algemeen.

Ik mis alleen de postbodes, vakkenvullers, professoren, hoogleraren, politici en

meer.

Schaam je echt NIET!

Dit is vooral leuk bedoeld en om een beeld van de Kia rijder op dit forum te krijgen.

Ik vind het erg leuk om te zien wat anderen voor de kost doen en besef me dat ik dingen lees waar ik het bestaan van niet wist :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, met die oproep van bigwade kan ik helemaal instemmen. Kom op forummers, laat ons kennismaken met jouw dagelijkse job!

Voor degenen die al een reactie hebben gegeven: RESPECT!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...