Ga naar inhoud

Autowassen (Poetsspullen/stappen)


Remko .me

Aanbevolen Berichten

Maar waarom 2x waxen?

Ik gebruik 2 soorten wax. 1 wax met Carnuba is bedoelt om de kleur meer op te halen zodat het zwart meer naar boven komt.

De 2 wax in mijn geval de NXT 2.0 zorgt voor een mooie wetlook EN door deze wax te gebruiken is het afvloeien van water beter.

De waxen worden ook in deze volgorde aangebracht. Alles gebeurd bij mij machinaal.. Anders was ik 2 dagen bezig..

Mbt je idee: Super.. Op het nieuwe forum wordt dat sowieso geregeld..

Link naar reactie
Delen op andere sites


........Als Jantje2 die ruimte in het midden van het land kan regelen en jullie een leuk dagje uitzoeken, kom ik toch graag langs om eens te kijken naar die magie. Een beeldverslagje kan er dan zeker van af :wink:

We zitten eigenlijk niet te wachten op non-poetsers die hun heilige koe veronachtzamen........!!:roll:

imagesCAJQ5YCL.jpg

vies.jpg

vies2.jpg

vies3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goed idee om een apart poets topic te openen.

Ik dacht al dat ik 1 van de weinige poetsgekken ben, maar gelukkig... er zijn er meer.

IK gebruik altijd meguiars, meestal machinaal uitpoetsen.

Velgen maak ik schoon met de goedkope Dasty van de wibra, werkt super, het vuil zie je oplossen van de velgen.

Als ik na deze pekelzooi onze Soul ga doen zal ik foto's maken van de poetsbeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wel raad ik je de NXT 2.0 Shampoo en Wax aan. Als je bij carclean of www.meguiars.nl kijkt zie je wat ik bedoel http://www.meguiars.nl/product/213

Dit is eigenlijk al een goed pakket om te starten..

Ik zal nog wel een vervolglijstje maken..

Vandaag dit paket+watermagneet+ borstel voor de velgen aangeschaft.

Van de week toch maar eens op de site lezen hoe wie en wat. Heb namelijk wel meteen het eerste min punt.

Kijk ik op de fessen voor de dosering ed staat daar op raadpleeg de bijsluiter. De enige bijsluiter die in de verpakking zit is in het (KR) koriaans:helpsmilie::wacko: geschreven. Tja ................dat wordt wel erg lastig moet ik zeggen.

Heb jij nog nuttige tips betreft eerste gebruik, watermagneet, borstel, pad enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hey,

Vlak voor de winter begon heb ik mijn cee'd ook in een NXT 2.0 wax gezet van Meguiars. Had alles mooi afgetaped en het resultaat was gewoon wow. Ook wel een uurtje of 2-3 aan bezig geweest dan. Maar zelfs nu de winter al bijna half is en met al dat zout en sneeuw van de laatste weken lijkt het of die NXT wax nog steeds zijn werk doet (wel beperkter natuurlijk maar toch). Toch wel goed spul :-).

Ik lees hier ook vanalles over een workshop.... lijkt me ook wel intresant eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Apart forum: GRAAG! :D

Topic zul je bedoelen Remco;)

Zou het ook wel makkelijk vinden. Gebruik nu de zoekmachine om dit draadje te vinden. Denk dat ik later dit jaar meer vragen/opmerking heb en dan is het wel makkelijk een apparte topic.:lol:

Edit: Lees net dat dit zoiezo geregeld wordt op het nieuwe forum en gezien deze niet lang op zich laat wachten vind ik het nu prima.

aangepast door Micle
Link naar reactie
Delen op andere sites


wat een geld allemaal voor dat spul,ik was m,n auto goed in een wasbox en daarna spuit de auto dan in met een mix van siliconen/water goed schudden steeds .

vervolgens droog ik de auto met een oudewetse zeemleer klaar is klare.

blinkend en spiegelglad. dit doe ik al vanaf 1982 met auto,s ik

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk!! Nog iemand die we moeten bekeren naar het nieuwe geloof..:)

Vroeger was ik ook zo.. Wasstraat in, wasstraat uit en klaar...

Maar als je eenmaal zelf de wagen gewassen hebt zie je toch duidelijk verschil.. Minder poetskrassen (swirls) wat de verkoopwaarde ten goede komt. En nog meer dingen..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de Bosch PEX 400AE rxcentrische schuurmachine. Is deze geschikt om in de toekomst mijn auto in te wrijven met de juiste pads. heb de NXT Tech wax 2.0.

Volgens de beschrijving moet deze er geschikt voor zijn, maar ik ga daar niet zomaar van uit.

Indien ik deze er geschikt voor is welke pad's moet ik dan hebben.

De reden dat ik in de toekomst electrisch wil gaan werken is de reuma. Heb div filmpjes gezien van Meguiars en zie dat ze toch redelijk veel druk uitoefenen met het inwrijven. Als ik dit doe zoals in de filmpjes dan weet ik van te voren dat ik min 2 dagen uitgeschakeld ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk!! Nog iemand die we moeten bekeren naar het nieuwe geloof..:)

Vroeger was ik ook zo.. Wasstraat in, wasstraat uit en klaar...

Maar als je eenmaal zelf de wagen gewassen hebt zie je toch duidelijk verschil.. Minder poetskrassen (swirls) wat de verkoopwaarde ten goede komt. En nog meer dingen..

Alleen gebruikt Rioman niet de wasstraat, maar de wasbox.

Hij wast dus met de hand.

In veel gemeenten is het wassen van de auto op straat niet meer toegestaan, dit mag alleen op milieuvriendelijke wijze, waarbij het afvalwater gereinigd kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de Bosch PEX 400AE rxcentrische schuurmachine. Is deze geschikt om in de toekomst mijn auto in te wrijven met de juiste pads. heb de NXT Tech wax 2.0.

Volgens de beschrijving moet deze er geschikt voor zijn, maar ik ga daar niet zomaar van uit.

Indien ik deze er geschikt voor is welke pad's moet ik dan hebben.

De reden dat ik in de toekomst electrisch wil gaan werken is de reuma. Heb div filmpjes gezien van Meguiars en zie dat ze toch redelijk veel druk uitoefenen met het inwrijven. Als ik dit doe zoals in de filmpjes dan weet ik van te voren dat ik min 2 dagen uitgeschakeld ben.

Niemand ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb geen ervaringen met excentrische machines.. Ze zijn echter wel geschikt om te gebruiken als tool.

Het meest ideale is een DA = Dual Action = excentrische roterend.

hier kan je 1 goedkoop op de kop tikken:

http://www.waxworld.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=76_83&products_id=100257&gclid=COLF6JPYqKYCFQM53god5Exkng

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niemand ervaring mee?

Ik poets al een paar jaar met de AEG excentrische machine.

Ik gebruik de rode , oranje, zwarte pads van Lake Country. Oa. te koop bij Leko in Zeeland. Ze sturen ook per post op, binnen 2 dagen alles in huis.

De NXT wax het best dun met een pad handmatig opbrengen, niet drukken, een paar druppels op de pad en rustig uitwrijven.

Klein half uurtje afblijven en daarna met de machine uitpoetsen, daarna evt. met een microfiber doek nawrijven.

Ik doe dit zo al jaren omdat echt hard poetsen bij mij ook onmogelijk is, door ernstig fietsongeval uitval aan arm en diverse breuken die niet lekker zijn geheeld, dus kracht zetten met de armen is verleden tijd voor mij.

Maar met de excentr. machine kan ik toch auto's lekker laten blinken. De machine het werk laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het meest ideale is een DA = Dual Action = excentrische roterend.

hier kan je 1 goedkoop op de kop tikken:

http://www.waxworld.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=76_83&products_id=100257&gclid=COLF6JPYqKYCFQM53god5Exkng

Alex, bedankt voor de tip! Ga hier eens achteraan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen dank...

Voor de beginnende "machinaal" poetser is dit een perfecte machine..

indien gewenst kan hiervoor ook een kleine workshop gegeven worden net als de poetscursus..

Met een DA kan je meer dan alleen maar oppoetsen van en aanbrengen van...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alex, natuurlijk ben ik dan van de partij en zal mijn machine meenemen. Dan kan ik goed de verschillen zien en de voor en nadelen. Zondag krijg mijn toet zijn eerste wasbeurt. Waxen hoeft nog niet want aan de randen van de antenne te zien zit er nog meer dan voldoende wax op. Dat het maar snel goed weer wordt zodat de workshop gehouden kan worden.

aangepast door Micle
Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu effe iets anders.

Kan iemand mij vertellen hoe je het beste de binnenkand van de voorruit goed schoon kan maken. Het is en het zal altijd een k... klusje zijn, en in mijn 20 jaar rij ervaring heb ik het nog nooit goed voor elkaar gekregen.

Iemand durft het aan?

Chrones mischien........

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...