Jump to content

Autowassen (Poetsspullen/stappen)

Remko .me

Recommended Posts

@Alex VB

Vroeger poetste ik iedere zondag mijn auto en 1 keer in de maand zette ik deze in de was.

Ik ben zo trots op mijn eerste sportief uitziende auto (vanaf 03-01-2011) dat ik dat zeker wil blijven voor de komende 15 jaar;). Ik heb al div draadjes van jou gelezen zowel hier als op een ander site, maar.............. ik ben een volkomen leek op het gebied. Zou jij mij willen helpen met het samen stellen van een beginners/starter paket incl velgenborstel washandschoen enz. Je weet hoe dat gaat op het www je leest zoveel verschillende tips dat je door de file de kia's niet meer ziet.

Het moet niet meteen honderden euro's kosten maar mijn motto is wel liever iets meer en meteen goed dan een beetje minder en later moeten zeggen als ik dat geweten had dan........

Of heb jij al ergens een draadje lopen met een lijst waar iedere starter meteen mee aan de slag kan. Vast mijn dank voor de genomen tijd.

ps Mocht er in de toekomst nog een workshop komen laat het even weten want ik ben van de partij.

@Micle,

De ontwikkelingen gaan zo snel dat ik ook eventjes moet kijken mbt een goed startpakket.

Wel raad ik je de NXT 2.0 Shampoo en Wax aan. Als je bij carclean of www.meguiars.nl kijkt zie je wat ik bedoel http://www.meguiars.nl/product/213

Dit is eigenlijk al een goed pakket om te starten..

Ik zal nog wel een vervolglijstje maken..

En als er iemand is met een grote loods/hangar, water en tijd wil ik wel een Workshop organiseren voor alle forumleden.

Hoi Alex,

Is goed, ik heb puur een overzicht gemaakt voor mijzelf met welke producten en hulpmiddelen ik gebruik.

Het probleem is dat sommige dingen echt persoonlijk zijn. Ik prefereer soms poorboys tegenover maguiars.

Als je mijn lijst in Excel wilt, mag je die wel hebben.

Misschien kun je wat verwijzingen toevoegen in mijn topic start naar jou eigen wasmethodes etc, denk aan 2 emmer methode, die is zo belangrijk!

Hoi Remko,

Poor Boys is ook een goed product. Alleen is de combi Meguiar's - Poor Boys niet altijd aan te raden. Maar al doende leert men.

Ik heb aan mijn grote vriend Sven van Meguiars Belgi

ruimte genoeg voor een Sportage zeg maar en dat er mensen omheen kunnen lopen..

Het "wassen" van de auto is bij goed weer buiten te doen als er een aansluiting is voor een slang voor de demo..

Max. aantal deelnemers is het beste rond de 20. Anders wordt het te druk denk ik..

Alex,

De ontwikkelingen gaan altijd en met alles snel. Ik heb nog tijd in overvloed want:

A Ik heb de auto nog niet (nog heel even wachten)

B Het is nu toch geen weer om buiten te poetsen

De benodigde ruimte kunnen we wel ergens vinden zeker nu we er lekker vroeg bij zijn.

Remko, bedankt voor het openen van dit topic. Zal mijn best moeten doen om jou te kunnen verslaan met het laten blinken van mijn auto.

Maar zal zeker mijn best gaan doen ;)

@Alex, als Meguiar' zelf niet aanwezig zal zijn bij een detailday, dan kunnen er ook geen produkten van hun gedemonstreerd worden 'tegen actieprijzen'!

Wil wel graag uitgenodigd worden voor een eventueel te houden workshop.

Turtle Wax is gewoon goed hoor Peter!

Echt! Maar hij is duur in gebruik. Ik heb ook Turtle wax gehad, maar ik vind de NTX Meguiar fijner smeren en droogt fijner om uit te poetsen.

Wasstraat doe ik ook soms hoor, wij hebben een borstelvrije wasstraat, alles met hoge druk. Zoals Venga1 hierboven zegt, zolang je vuil maar van je auto is.. ;)

Ohh... en als je krassen hebt... dan kunnen we dat gebruiken bij de workshop, dus ga maar flink door de wasstraat... kunnen wij daar weer mee testen .. ;) Toch Alex? ;) lol

-----

Ik bedoelde 1,5 uur bezig met de hele auto he.. lol niet alleen het insoppen ;)

Edited by Chrones

Dat durf ik te zeggen zonder te blozen. Mijn Ford is van '98 en met 160.000 op de teller de deur uit met vooral op veel plekken roest. Ik druf nu hardop te zeggen dat de grootste veroorzaker van al die roest ik zelf ben geweest, doordat buiten een regenbui mij auto nooit geen water zag.

Dit gaat dus drastisch veranderen na 3 jan a.s en dus een mooie gelegenheid om in de voetsporen te treden van deze poetsers.

Ik moet ook nog ergens een volle fles turtle wax liggen. Ben benieuwd naar het antwoord van de experts op jou vraag. Weet ik meteen of ik deze kan gebruiken na het zoeken, of maar meteen de kliko in donderen.

Ik gebruik ook de NTX 2.0 Wax + Shampoo en ben daar zeer tevreden over. De lak wordt zijdeglad. Daarnaast is het, zoals reeds aangegeven, superzuinig in gebruik. Dus waar voor je geld.

Auto afzemen doe ik tegenwoordig met de watermagneet. Een droogdoek met groot absorberend vermogen.

Over Turtle Wax:

- duurzaamheid is rond de 4-6 weken

- schijnt niet eens zo slecht te zijn (best wel goed eigenlijk!)

- het maakt wel lekker glad

- schijnt ook geen witte resten achter te laten op trims (handig voor mensen zoals ik.. ;))

Maar dus duur in gebruik omdat de andere merken (duurdere merken) iets langer blijft zitten.

PTFE (PolyTetraFluorEtheen) a.k.a. Teflon is overigens hetzelfde spul dat op pannen wordt gebruikt, zij het dat het daar wordt ingebakken. Zal vast wel wat doen hoor.

Ik gebruik ook de NTX 2.0 Wax + Shampoo

Heb je ook de NTX wax Detailerspray..? Die gebruik ik tussen de Wax beurten door.. dat brengt echt de hele glans en bescherming terug! Gewoon na het afspoelen doen, kan ook op natte auto! Wordt die echt weer WAUW van!

Auto afzemen doe ik tegenwoordig met de watermagneet..

Ik gebruikte ook altijd de watermagneet, maar sinds kort op advies van Alex dacht ik een doek ipv een zeem achtige..

http://www.carclean.nl/product/CSF/Delirium_Orange_Drying_Towel_60x90cm_DC-1_101684.aspx

http://www.carclean.nl/product/Carrand/Microfiber_MAX_Supreme_Drying_Towel_60x90cm_CAR-40059AS_101257.aspx

Scheelt mij echt enorm veel tijd... Die laatste schijn je de hele auto mee te kunnen doen.. ik heb die oranje.

Edited by Chrones

Je hebt wat los gemaakt Remko. Is goed...

@Smart, Weet je als je de watermagnet goed gebruikt je hiermee 2 auto's alle grote cee'd SW kunt afdrogen? Daarvoor zijn die workshops zo interessant.

En mbt korting inkopen heb ik een idee, maar dat moet verder uitgewerkt worden.

Ik weet dat voor velen de reisafstanden naar St-Katelijne-Waver (Antwerpen) erg ver zijn en daarom bied ik een workshop aan.

Turtle wax behoort qua kwaliteit niet tot de topmerken, maar is ook niet slecht. Het is goedkoper, maar je gebruikt ook veel meer product, dus is het achteraf vele malen duurder. Dit is meestal met alle goedkopere producten als die eigen merk producten van Hema etc.

MBT de wasstraat. Het klopt dat ik daar een hekel aanheb, maar als het niet anders kan is het wel een betere oplossing dan je wagen bijv de hele winter niet te poetsen. Ik heb NU bijv ook geen andere mogelijkheid. En als het voorjaar is wordt de wagen van top tot teen onderhanden genomen en ben ik - niet schrikken Remko - bijna 6 uurtjes bezig.. Dat is incl.wassen, Clayen, krassen verwijderen, polishen, detail onderhoud, 2x waxen enz. Normaal doe ik daar 2 tot 2,5 uur over voor een standaard "beurtje"

@Jantje 2.0,

Dank voor je aanbod. Alles is mooi megenomen. Het demo wassen mag buiten, maar als het mogelijk is doe ik de rest graag binnen..

Voor de eerste keer in mijn leven heb ik LM velgen onder mijn auto en dus moeten deze ook gewassen gaan worden. Wat raad jij aan Remko, Alex en alle andere experts een borstel of een doek. Ben namelijk beide tegen gekomen op het net. Zelf zou ik zeggen dat de borstel het makkelijkst werken is, maar is dat ook zo?

@Jantje 2.0,

Dank voor je aanbod. Alles is mooi megenomen. Het demo wassen mag buiten, maar als het mogelijk is doe ik de rest graag binnen..

Wassen kan daar zowel binnen als buiten, voor de overige binnen dingen is daar natuurlijk ruimte genoeg om alles binnen te doen :)

Maar moet het wel even met mijn baas overleggen

Als Jantje2 die ruimte in het midden van het land kan regelen en jullie een leuk dagje uitzoeken, kom ik toch graag langs om eens te kijken naar die magie.

Een beeldverslagje kan er dan zeker van af :wink:

Dan ben ik er zeker ook bij met mijn WITTE Cee'd.

Vergeet je zonnebril niet mee te nemen Bigwade:online2long::cool2::cool2: