Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Autowassen (Poetsspullen/stappen)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Rick

Zorg je wel dat je het even goed in de wax zet?

Dat zorgt ervoor dat je de kras nog minder zit... en dat het geheel daar weer goed beschermd is.

• 1 maand later...
Geplaatst

@Rick

Zorg je wel dat je het even goed in de wax zet?

Dat zorgt ervoor dat je de kras nog minder zit... en dat het geheel daar weer goed beschermd is.

Heb gister dan eindelijk eens de auto in de wax (NXT 2)gezet, de lak is nu super glad geworden.

Ook krasjes kon ik niet meer vinden nu.

Zal binnekort eens een foto uploaden.

Geplaatst

Ondanks ik niet heel erg actief meer ben op het forum, heb ik nog wel steeds interesse in een poets workshop. Heb jij Alex enig idee of dat nog haalbaar is in de komende tijd?

Groet,

Micle

Geplaatst

Poeehhh.... Als er een locatie is waar een wagen gewassen kan worden en binnen verder behandelt kan worden en dat op een zaterdag.. Dan ben ik bereidt om te rijden en te demonstreren met de middelen die ik heb..

• 2 weken later...
Geplaatst

Poeehhh.... Als er een locatie is waar een wagen gewassen kan worden en binnen verder behandelt kan worden en dat op een zaterdag.. Dan ben ik bereidt om te rijden en te demonstreren met de middelen die ik heb..

Alex,

Ik heb denk ik een geschikte lokatie beschikbaar......................... gewoon bij mijn thuis. Nu weet ik niet hoe groot de overdekte ruimte moet zijn. Ik heb een garage waar mijn witte waas dagelijks in staat en daar is ruimte genoeg zou ik zeggen. Mijn garage is 7 x 5,5 x 2,5 mtr. Deze maten zijn inwendig. Ik woon in Geldrop (tussen Eindhoven en Helmond)

Voor verdere details en of het plannen van een datum doen we wel via pb, mail of tel.

Ik hoor het wel Alex.

Geplaatst

Micle, ik wil je absoluut niet beledigen, maar ik denk dat de ruimte voor een workshop toch wel iets groter moet zijn.

De demonstratie komt anders onvoldoende uit de verf voor degenen die deelnemen.

Geplaatst

Micle, ik wil je absoluut niet beledigen, maar ik denk dat de ruimte voor een workshop toch wel iets groter moet zijn.

De demonstratie komt anders onvoldoende uit de verf voor degenen die deelnemen.

Wat voor fabriekshal denk jij dat het moet zijn dan Smart ?

7 x 5,5 meter is toch een aardige oppervlakte zou ik zo zeggen.

Genoeg huizen waar dit een complete etage is en een gezin erop woont.

Geplaatst

De mensen die de vorige keer mee zijn geweest naar Meguiar's in België weten dat de garage waar de auto uiteindelijk stond ook niet veel groter geweest zal zijn.

Het poetsen van de velgen enz. doen we lekker buiten demonstreren. De andere dingen kan allemaal binnen. Maar, met een garage van deze afmetingen zijn we wel beperkt tot max. 20 personen denk ik.. Willen er meer mensen mee doen moeten we inderdaad een grotere ruimte hebben zoals een kleine hal, loods of dergelijke.. Voor de mensen die er geweest zijn zou de locatie van bigwade perfect zijn qua grote. ;)

Jullie beslissen samen met Micle. Willen we een grote groep of liever een paar keer een kleinere groep?

Geplaatst

Ik doelde eigenlijk ook op het aantal personen die willen deelnemen i.r.t. de beschikbaar gestelde ruimte.

Daarnaast ook de demonstratie naast de auto, maar dat zou volgens Alex ook buiten kunnen.

Mij spreekt een demonstratie ergens centraal in NL het meest aan, maar dat is persoonlijk!

Geplaatst

Micle biedt ons een - volgens mij - best leuke locatie aan. Het is dan misschien maar voor een select groepje, maar dat kan zijn voordelen hebben. Ik denk dat zo iedereen met zijn vragen die er ongetwijfeld zullen zijn aan bod kan komen..

Ik denk dat we eerst een datum moeten vinden om deze dag te organiseren. Voor velen zal een zaterdag het beste uit komen denk ik?

Ik zal samen met Micle enkele data afspreken en dan mogen jullie hieruit een keuze maken.

Bij een minimum van 5 personen/auto's gaat het feest door en als we het bij Micle doen is 15 denk ik de max. Maar dat moet Micle maar aangeven. Ik weet niet hoeveel ruimte hij heeft.

Mocht er de mogelijkheid zich aanbieden dit op een grotere locatie te doen kunnen we nog in overleg altijd kijken hoe, wat etc.

Maar voorlopig houden we het Bij Micle.

Geplaatst

Mij maakt het niet uit waar. Hoe meer ziel hoe meer vreugde zeg ik altijd. Indien ergens een grotere ruimte beschikbaar is gaat natuurlijk ook mijn voorkeur naar die ruimte uit. Mijn ruimte blijft altijd beschikbaar indien er geen andere ruimte gevonden kan worden.

En Smart beledigen doe je mij absoluut niet, het belangrijkste is dat het balletje aan het rollen is en waar het naar toe rolt zie ik wel. :D

Geplaatst

Omdat mijn vriendin tegen de duitse grens woont, kom ik regelmatig bij de buren. Nu zag ik in het blaadje van de Lidl duitsland dat er volgende week een polijstmachine in de aanbieding is (24,99 3 jaar garantie).

Nu ik totaal geen ervaring heb met machinaal poetsen en ik het wel wil (moet) gaan doen ivm reuma, heb ik graag julie mening. Zelf heb ik zoiets voor dat geld kan ik niet bepaald eenkat in de zak kopen.

Zie link voor het filmpje.

http://player.stream5.tv/s5platform/player/S5PlayerCoreWrapper.swf?token=C161A3B0684374E6E13A4D239DE64F7E

Micle

Geplaatst

De machine doet wel erg goed zijn werk.. Als je kijkt naar de "pads" zijn deze knalrood.. De combinatie met het product speelt daar ook nog mee.

Ik heb zelf weinig tot geen ervaring met de PArkside en kan niet echt oordelen. Maar voor deze prijs is een probeersel te doen, zeg maar..

Als men een echt goede machine wilt die 3 dingen kan dan moet je eens op Autocleankijken. Daar hebben ze de DAP500 en DAP900 voor een goede prijs. Ook hebben zij de duurdere machines maar deze van DAP doen het goed..

Maar zoals ik al zei, om te proberen is deze Parkside misschien wel goed, zolang je de juiste producten en werkwijze hebt.. Het uitsmeren van het product op de pad met een doek is daar niet 1 van ;)

Geplaatst

De machine doet wel erg goed zijn werk.. Als je kijkt naar de "pads" zijn deze knalrood.. De combinatie met het product speelt daar ook nog mee.

Ik heb zelf weinig tot geen ervaring met de PArkside en kan niet echt oordelen. Maar voor deze prijs is een probeersel te doen, zeg maar..

Als men een echt goede machine wilt die 3 dingen kan dan moet je eens op Autocleankijken. Daar hebben ze de DAP500 en DAP900 voor een goede prijs. Ook hebben zij de duurdere machines maar deze van DAP doen het goed..

Maar zoals ik al zei, om te proberen is deze Parkside misschien wel goed, zolang je de juiste producten en werkwijze hebt.. Het uitsmeren van het product op de pad met een doek is daar niet 1 van ;)

Als er nog een plaatsje vrij is om poetsles te krijgen, dan houd ik mij aanbevolen.

Groet,

André

Geplaatst

Alex, effe out of topic sorry, ik kan het niet laten.

die code/streepjes code/ of wat dan ook je hebt onder jou topic;

Hoe noemen ze dat?

wat kan je ermee doen?

ik zie ze steeds vaker.....overal....

iets voor met de mobieltje te scannen... maar hoe?

Geplaatst

Dat heet een QR code.. Is een door ontwikkeling van de streepjescode en deze kan men inderdaad scannen met je mobieltje als je de applicatie daarvoor hebt. Op mijn samsung wave gebruik ik bijv Beetagg en Sony Ericson gebruikt Neoreader.

Op deze site qurify QR code vind je meer info. Hier Mobile - Barcode kan men de reader vinden voor op je GSM.

Geplaatst

Omdat mijn vriendin tegen de duitse grens woont, kom ik regelmatig bij de buren. Nu zag ik in het blaadje van de Lidl duitsland dat er volgende week een polijstmachine in de aanbieding is (24,99 3 jaar garantie).

Nu ik totaal geen ervaring heb met machinaal poetsen en ik het wel wil (moet) gaan doen ivm reuma, heb ik graag julie mening. Zelf heb ik zoiets voor dat geld kan ik niet bepaald eenkat in de zak kopen.

Zie link voor het filmpje.

http://player.stream...13A4D239DE64F7E

Micle

Hallo Micle,

BTW! Zo'n poetsmachine heb ik ook, maar staat bij mij ongebruikt op zolder. Heb ik amper gebruikt.

Wie interesse heeft mag hem voor € 15,00 hebben inclusief 2 sets inpoets en uitpoetsschijven, waarvan

één set (inpoets/uitpoets) ongebruikt is. Uiteraard exclusief evt. verzendkosten.

Geplaatst

Alex, effe out of topic sorry, ik kan het niet laten.

die code/streepjes code/ of wat dan ook je hebt onder jou topic;

Hoe noemen ze dat?

wat kan je ermee doen?

ik zie ze steeds vaker.....overal....

iets voor met de mobieltje te scannen... maar hoe?

Doe geen moeite, je komt via die "barcode" hier weer terecht, dit forum dus.....FUN !

Geplaatst

De machine doet wel erg goed zijn werk.. Als je kijkt naar de "pads" zijn deze knalrood.. De combinatie met het product speelt daar ook nog mee..........

Ik neem aan Alex dat je hiermee ook de meguiar's produkten kunt gebruiken ondanks het niet echt ''pad's'' zijn.

Geplaatst

:1174193:

Je kan Meguiar's zeker gebruiken. Ik ben van mening dat je met Meguiar's een beter resultaat zult halen. Tevens heb je veel minder product nodig.

Geplaatst

Doe geen moeite, je komt via die "barcode" hier weer terecht, dit forum dus.....FUN !

Geinig toch... :lol:

Geplaatst

:1174193:

Je kan Meguiar's zeker gebruiken. Ik ben van mening dat je met Meguiar's een beter resultaat zult halen. Tevens heb je veel minder product nodig.

Dank je Alex, ga de vriendin meteen opdracht geven 4 km te rijden.

Geplaatst

Ik heb het idee dat de NXT 2 wax, vooral op de motorkap veel weg is.. IK heb 1/4 fles gebruikt en vaak uitgevreven met zo'n pad dinges en daarna alles opgepoets met een doek. ik weet zelf ook niet zogoed hoeveel ik nu erop moet doen..?

Maar dan nog wat anders, ik heb voor op de bumper (wel op de lak, naast het nummerbord) een klein krasje + gaatje van zeker 2 of 3mm diep. Geen idee hoe dat daar komt maar lijkt op steenslag. (wel raar op die plaats)

Ik zal morgen foto's maken maar is hier zelf wel iets aan te doen?

Geplaatst

@Rick,

Als ik een foto zie kan ik zeggen of het zelf te verwijderen is.. ALs je wilt kan ik ook live kijken. Ik ben morgen in Heerlen van 9.20 uur tot zeker 11.00. Bij de chiropractor tegenover het Thermenmuseum. Volgens mij is dat bij jou in de buurt?

Wil je zeker weten of de NXT wax weg is (hoelang geleden opgebracht?) kan je met je vinger over je motorkap gaan. Doet het piepen en voelt het echt stroef is deze foetsie of bjina foetsie. Ook kun je het zien aan de druppels op de motorkap. Hoe kleiner hoe beter aangebracht en meestal ook vers. Worden de druppels groter tot helemaal niets dan is de wax langzaam aan weg.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...