Ga naar inhoud

Autowassen (Poetsspullen/stappen)


Remko .me

Aanbevolen Berichten

Ik zal morgen een foto maken

Sorry voor de late reactie. Bij deze 2 foto's van de kras/gaatje.

Heb de duidelijkste foto die ik kreeg gemaakt geupload, ik hoop dat het duidelijk genoeg is.

Heb zelf het idee dat er ook al wat vuil inzit..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is niet gewoon een lakstift er op doen... Ergens op het forum heeft Remko.me een uitgebreide beschrijving gezet hoe te werken met een lakstift.. Ik weet alleen niet meer zo precies waar het staat..

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Oke, bedankt. Ik zal dit gaan proberen en dan maak ik weer een foto als ik dit heb gedaan.

Krasje wegwerken is niet echt gelukt..

Ik kreeg bij een bestelling een keer Meguiars ultimate protectant er gratis bij en ik dacht probeer dat eens op die zwarte rand onder de auto.

Dit is het resultaat:

Voor:

Na:

Vond dat wel mooi staan zo, helaas na een volgende poetsbeurt was er weinig van over, overal strepen van waar het spul er nog zat en waar het araf was gedreven..

Weet iemand of hier iets aan te doen is??

Verder heb ik die Ultimate wax en wash geprobeert, vind het fein spul. schuimt heel goed en poets zich makkelijk.

Dit spul heeft zelfs de Wheel brush (zo'n borstel voor de velgen) helemaal schoon gekregen.

Had hem in een emmer gedaan waar de Wax en Wash inzat ben toen even weggegaan (en ik was vergeten dat die nog in het sop lag) toen ik terug kwam zag ik de emmer staan en dacht oeps vergeten, haal de brush eruit en toen was die helemaal schoon, had al vanalles geprobeert om de remvloeistof en alle troep eraf te krijgen maar hielp allemaal niks en nu was die dan ineens als nieuw. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sjee... Op de foto's ziet het er goed uit..

Maar dat het er bij de volgende wasbeurt afgaat heb ik nog niet meegemaakt.. Ik moet je helaas HET antwoord schuldig blijven. Ik weet -gelukkig - ook niet alles van Meguiar's en de producten.. Om een goede beoordeling te kunnen geven moet ik de voiture in levende lijven kunnen aanschouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

Ik heb vandaag wax van Meguires gekocht gold class tm. De verkoper vertelde mij dat ik geen polijstmachine mocht gebruiken, zeker geen goedkope omdat de draaibeweging niet goed is en je ronde plekjes hebt op de auto, een duurdere is beter maar gevaar dat je op lange tijd je lak beschadigt door ze af te wrijven.

Vind dit maar raar, kan er iemand dit bevestigen of dit waar is of niet?

Grt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ALs je een goede machine hebt of gebruikt kan het zeker geen kwaad.

Ik zou wel een excentrische machine doen, dan kan er eigenlijk niets gebeuren met je lak.

Ik gebruik al jaren vele produkten van meguiars en meestal met de excentrische machine en heb nog nooit

problemen gehad hiermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ALs je een goede machine hebt of gebruikt kan het zeker geen kwaad.

Ik zou wel een excentrische machine doen, dan kan er eigenlijk niets gebeuren met je lak.

Ik gebruik al jaren vele produkten van meguiars en meestal met de excentrische machine en heb nog nooit

problemen gehad hiermee.

Wat bedoel je met een exentrische machine? ronddraaiende bewegingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een excentrische machine draait rond en gaat van links naar rechts.

Een rotary draait alleen maar rond, deze machine is gevaarlijk als je nog nooit machinaal hebt gepoetst.

Met een rotary verbrand je snel de lak, dus niet doen.

Met een excentrische machine kan er vrijwel niets gebeuren.

Op de site van carclean.nl kun je veel info vinden mbt deze machines.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een excentrische machine draait rond en gaat van links naar rechts.

Een rotary draait alleen maar rond, deze machine is gevaarlijk als je nog nooit machinaal hebt gepoetst.

Met een rotary verbrand je snel de lak, dus niet doen.

Met een excentrische machine kan er vrijwel niets gebeuren.

Op de site van carclean.nl kun je veel info vinden mbt deze machines.

Hartelijk bedankt voor de info.

Zal dus eens moeten gaan zoeken achter een betere machine ;) .

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even voor alle duidelijkheid een schuurmachine is excentrisch..;) Een machine zoals de DAP500 of de DA220 van Meguiar's zelf is een Dual Action machine die gebruikt de combinatie van excentrisch (Links-rechts) en Rotary (ronddraaien).

Ook met een DA machine kan je dingen fout doen als je niet de goede accessoires gebruikt. Laat je dus goed voorlichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sjee... Op de foto's ziet het er goed uit..

Maar dat het er bij de volgende wasbeurt afgaat heb ik nog niet meegemaakt..

Ben nu 2 wasbeurten verder en er is nog een beetje van te zien, heb een foto in de bijlage gedaan.

Je ziet nog wat donkere plekken(was veel donkerder http://www.kiaclub.nl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=2560) deze zijn dus nog van de Ultimate protectant, het meeste is nu weer de originele kleur maar je ziet dat het echt van die strepen lijken waar water langsaf omlaag is gedreven.

Na de eerste keer wassen zag je het verschil een stuk meer maar had toen geen foto gemaakt..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is duidelijk een misser van Meguiar's zo te zien aan de foto's. Is het voor jou ok als ik met je verhaal naar mijn contactpersoon bij Meguiar's België ga? Ik zal eens kijken wat hij adviseert..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is duidelijk een misser van Meguiar's zo te zien aan de foto's. Is het voor jou ok als ik met je verhaal naar mijn contactpersoon bij Meguiar's België ga? Ik zal eens kijken wat hij adviseert..

Dat is prima, je mag de foto's ook gebruiken als je wilt. Jammer dat ik geen foto's heb gemaakt na de eerste keer wassen toen was het nog duidelijker.

Ik had dit spul ook aan de binnekant op een deur geprobeert, in eerste instantie zag het goed uit maar als de deur schuin stond en het licht scheen erin was het net een witte lichtgevende vlek, dus dat heb ik meteen afgepoetst..

Van buiten vond ik het wel erg mooi en goed uitzien, tot aan de wasbeurt.

Ik had het dus gewoon op zo'n Pad gedaan en goed ingesmeert en vervolgens met een mircofiber doek nog wat nageveegt en toen zag het er allemaal goed uit, het plakte wel een beetje vond ik.

En ik had het idee bij de eerste keer wassen dat er ook wat zwart aan de handschoen zat..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is prima, je mag de foto's ook gebruiken als je wilt. Jammer dat ik geen foto's heb gemaakt na de eerste keer wassen toen was het nog duidelijker.

Ik had dit spul ook aan de binnekant op een deur geprobeert, in eerste instantie zag het goed uit maar als de deur schuin stond en het licht scheen erin was het net een witte lichtgevende vlek, dus dat heb ik meteen afgepoetst..

Van buiten vond ik het wel erg mooi en goed uitzien, tot aan de wasbeurt.

Ik had het dus gewoon op zo'n Pad gedaan en goed ingesmeert en vervolgens met een mircofiber doek nog wat nageveegt en toen zag het er allemaal goed uit, het plakte wel een beetje vond ik.

En ik had het idee bij de eerste keer wassen dat er ook wat zwart aan de handschoen zat..

Het lijkt mij dat het produkt niet goed is uitgepoetst en dan krijg je dit soort strepen.

Opbrengen, tijdje laten intrekken en dan goed uitpoetsen en je krijgt geen strepen.

Ik vind de kunststoffen van Kia vrij moeilijk te bewerken, je moet echt flink boenen om de kunststoffen lang mooi te laten zijn.

Doe je het een beetje afvegen, geheid vieze strepen bij regen.

Bij een Ford is hetzelfde liedje, Honda niet. Ik doe regelmatig deze merken zodoende heb ik deze ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Vraagje?.

Mijn Soul heeft een Waxoil behandeling gehad voordat ik hem kreeg.

Kan je na een tijdje ( een maand of 3)hier een NXT wax overheen gooien?

Groet,

Ja, geen enkel probleem, je lak wordt nog gladder en glimt nog mooier.

Zolang je geen cleaners ed. gebruikt blijft die waxoil laag intact.

En vuil hecht nog minder waardoor een wasbeurt een fluitje van een cent is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waxoil moet verboden worden...Het spul is zo ontzettend slecht voor je lak.. Het biedt alleen bescherming voor "aanslagen" van buitenaf, maar het verzorgt je lak totaal niet..

Maar iedereen moet het zelf weten of zij het nodig vinden tussen de € 250,- en € 500,- uit te moeten geven aan zo iets onzinnigs..

En btw er staat hier al een ellen lange discussie mbt de voor en nadelen van de waxoil behandeling..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waxoil moet verboden worden...Het spul is zo ontzettend slecht voor je lak.. Het biedt alleen bescherming voor "aanslagen" van buitenaf, maar het verzorgt je lak totaal niet..

Maar iedereen moet het zelf weten of zij het nodig vinden tussen de € 250,- en € 500,- uit te moeten geven aan zo iets onzinnigs..

En btw er staat hier al een ellen lange discussie mbt de voor en nadelen van de waxoil behandeling..

De auto werd standaard afgeleverd inclusief waxoil behandeling.

Is wel in rekening gebracht..maar heb nooit van de dealer begrepen dat je die niet hoefde af te nemen.

Heb van hem zelf een extra pakketje gekregen om na een jaar of 2-3 (dat is wat hij zegt) zelf te behandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De auto werd standaard afgeleverd inclusief waxoil behandeling.

Is wel in rekening gebracht..maar heb nooit van de dealer begrepen dat je die niet hoefde af te nemen.

Heb van hem zelf een extra pakketje gekregen om na een jaar of 2-3 (dat is wat hij zegt) zelf te behandelen.

Dat klopt, ze verkopen het rondom het afleverpakket. Het staat ook altijd als vast onderdeel op de offerte/rekening vermeld.

Je betaald voor een produkt wat aan inkoop nog geen € 25,00 kost. Het opbrengen gebeurt royaal met een sponsje. De auto

moet daarna een aantal uren drogen alvorens het uitgewreven kan worden door de zaterdagse hulp. Hier wordt dus flink aan

verdiend. En dit alles om de waarde van de auto ná jaren te behouden. In wiens voordeel?

Maar zoals Alex al refereerde, deze discussie is reeds uitvoerig in een topic gevoerd. Gebruik de zoekfunctie maar eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...