jos16 Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 Binnen en buitenkant van de ramen met een prop krantenpapier afnemen. Daarna evt.glasscleaner van meguiars gebruiken en je ruiten zijn mooi schoon en vetvrij. Het is wel een rotklus. Bij krantenpapier geen reclame pagina gebruiken. Succes. Quote
tonisaez Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 hoezo daarna? eerst schoonmaken en dan glasscleaner van meguiars gebruiken om schoontemaken?? Quote
jos16 Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 Krantenpapier neemt de meeste blauwe aanslag weg. Daarna spuit ik de ruit in met de glasscleaner, droogwrijven met een doek die niet pluist en heldere ramen. Doe het al jaren zo en bevalt goed, soms wil een prop krantenpapier ook genoeg zijn. Quote
Remko .me Geplaatst 11 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 11 Januari, 2011 Voor de ramen doe ik het als volgt: Spray een beetje van de NTX Glass Cleaner op een Coat Applicator Pad - maak de ruit goed schoon - niet te nat want dat heeft toch geen zin en is zonde van je spullen! Daarna poets ik het op met microvezeldoek, deze kun je makkelijk bij je voorruit gebruiken - en past overal tussen. Je zult zien dat je ruiten perfect mooi schoon zijn zonder vegen achter te laten. Let wel op dat je Pad echt schoon is!!!! Ik gebruik de microvezeldoek Dodo Juice Mint Merkin, die is echt fijn! Quote
KiaVenga12 Geplaatst 14 Januari, 2011 Geplaatst 14 Januari, 2011 (aangepast) Ik zag bij het kruidvat allerlei auto-poetsmiddelen. En wel voor prijzen die een fractie zijn van merkartikelen. Is dat wat? Ongeveer 1.50 per fles. 14 Januari, 2011 aangepast door KiaVenga12 Quote
jos16 Geplaatst 14 Januari, 2011 Geplaatst 14 Januari, 2011 Het is maar wat je ervoor over hebt en wat je eisen zijn. Ik vind het persoonlijk niets die kruidvat en lidl en action poetsmiddelen. Meestal veel produkt nodig en nauwelijks effect op de lak. De duurdere merken heb je meestal weinig van nodig en glans is veel beter en de bescherming van de lak vele malen beter. Quote
Alex VB Geplaatst 14 Januari, 2011 Geplaatst 14 Januari, 2011 Een vraag voor de rekenaars: Wat kost een reinigingswashandschoen, een micorvezeldoek van 35x35 cm, een microvezel droogdoek (wavelmotief) van 50x50 cm en een professionele micorvezel stofdoek van 40x40 cm samen? Jullie mogen alle goede (niet Lidl, Aldi, Zeebra etc) nemen en uitrekenen. Eens kijken of jullie tot een prijs komen die ik in gedachte heb voor A-kwaliteit produkten. Quote
Remko .me Geplaatst 14 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 14 Januari, 2011 Kom ik op terug Alex. Ik ga morgen mijn auto eindelijk een grondige beurt geven. Ondanks het regenen is het echt nodig om de auto flink goed schoon te maken. Quote
Micle Geplaatst 17 Januari, 2011 Geplaatst 17 Januari, 2011 Vandaag maar verder gegaan met de behandeling van mijn witte waas. Gezien ze de garage niet uit geweest is en ik eind van de week geen tijd heb. Wat een fijn spul dat NXT Tech Wax 2.0 Dit is totaal niet meer te vegelijken met vroeger (15 jaar geleden). Het werkt erg makkelijk met de paarse pad en laat zich ook heel erg makkelijk uitwrijven. Het is soms alleen een beetje last wit op wit zie je niet erg goed. Na de behandeling bleef mijn fles echt niet meer op de motorkap staan. Vooral na het opwrijven met de supreme shine microfiber. Het deel dat ik nog niet gehad had was de fles niet vooruit te branden;). Ik heb vandaag het grootste deel gehad en indien mogelijk doe ik morgen de rest. (toch best belastend voor mijn gewrichtjes). Heeft het eigenlijk een max. droogtijd. Heb het nu tijdens het poetsen van mijn huis gedaan. Na het inwrijven het huis gepoetst en dan uitwrijven en opwrijven. Dit in delen gedaan. Quote
Remko .me Geplaatst 17 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 17 Januari, 2011 die NTX wax is fijn he!?? Toevallig heb ik er net een bericht over geschreven; kijk: http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=52642&postcount=99 Zie het resultaat echt bizar mooi! Quote
jos16 Geplaatst 17 Januari, 2011 Geplaatst 17 Januari, 2011 Heeft het eigenlijk een max. droogtijd. Heb het nu tijdens het poetsen van mijn huis gedaan. Na het inwrijven het huis gepoetst en dan uitwrijven en opwrijven. Dit in delen gedaan. Bij deze buitentemperaturen zou ik de NXT wax een half uurtje laten kuren en dan uitwrijven. Als je met je vinger over de wax gaat en er blijft geen waas meer achter kun je de wax uitpoetsen. Quote
Micle Geplaatst 17 Januari, 2011 Geplaatst 17 Januari, 2011 De wax heeft er zeker wel een half uur op gezeten per deel. Tijdens het drogen (in de garage) huisje aan het poetsen. Nu twee vliegen in Quote
Alex VB Geplaatst 17 Januari, 2011 Geplaatst 17 Januari, 2011 Het kan zelfs geen kwaad om het de hele avond te laten intrekken. Zolang de wagen maar niet in de zon staat. Meguiar's heeft tot nu to maar 1 product wat in de felle zon aangebracht kan en mag worden en dat is de Ultimate Quick Wax.. Er handig tussen de wasbeurten door net als de Quick detailer. Quote
Remko .me Geplaatst 17 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 17 Januari, 2011 (aangepast) Wat zou er gebeuren als je het toch in de zon zou doen dan? 18 Januari, 2011 aangepast door Alex VB Quote
Smart Geplaatst 17 Januari, 2011 Geplaatst 17 Januari, 2011 Wat zou er gebeuren als je het toch in de zon zou doen dan? NIETS! Is geen probleem hoor, mits tijdig uitgepoetst. Nadeel is dat het snel uitpoetsen er niet beter op wordt. Helaas is niet iedereen even snel met auto's waxen..... Quote
Alex VB Geplaatst 18 Januari, 2011 Geplaatst 18 Januari, 2011 Wat zou er gebeuren als je het toch in de zon zou doen dan? De wax droogt te snel waardoor de kans bestaat dat deze niet goed intrekt in de lak en dus niet het beoogde effect wordt gehaald waardoor je opnieuw wax aanbrengt met hetzelfde resultaat omdat ook deze weer te snel droogt.. Je beurs zal er niet blij mee zijn en jij achteraf dan ook niet omdat je dan het verhaal hebt dat het niet goed is. Quote
Rick Geplaatst 22 Januari, 2011 Geplaatst 22 Januari, 2011 (aangepast) Wat is het verschil is tussen: Meguiar's SwirlX en Meguiar's Scratch X 2.0 Heb 3 kleine krasjes boven elkaar..(net of iemand er met een vork is langsgegaan zoiets) Kan ik een van deze prodocten hiervoor gebuiken?? Verder heb ik van die Microfiber elite doekjes en 1 Supreme Shine van Meguiar's. Maar na ik die nu 2x heb gebruik merk ik dat deze lang niet meer zo zacht zijn als ze eerst waren. Moet ik deze wel/niet wassen met wasverzachter of wat kan ik doen dat deze zacht blijven? Wanneer moet ik een nieuwe auto voor het eerst in waxen? 22 Januari, 2011 aangepast door Rick Quote
Alex VB Geplaatst 22 Januari, 2011 Geplaatst 22 Januari, 2011 Hoi Rick, Het verschil tussen Swirl X en Scratch X 2.0 is de hardheid waarmee ze krassen verwijderen.. Er is eigenlijk geen verschil op dit ene na dan: Swirl X is ontwikkeld om de hele auto te behandelen en om enkele swirls te verwijderen en de Scratch X voor de lokale diepere krassen en of swirls. Voor jou probleem zou ik de Scratch X gebruiken. Microfiber doeken aub NOOIT wassen met wasverzachter. Ik weet niet of jij last hebt van hard water, maar je kan de doeken 24 uur in azijn leggen en daarna meewassen met de theedoeken of dergelijk. De doeken van Meguiar's blijven altijd super zacht. Ik heb er een paar die ik al meer dan 3 jaar heb en ze doen het nog perfect. Zelfs de vrouw heeft ze gebruikt. Nu ben ik overgestapt naar andere doeken die het ook perfect doen en goedkoper zijn.. Zie apart topic bij te koop.. Quote
Remko .me Geplaatst 22 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 22 Januari, 2011 Alex ik heb nu de doeken van Poorboys, deze zijn 4,99 euro per stuk! Die zijn echt super fijn! AANRADER! Quote
Rick Geplaatst 22 Januari, 2011 Geplaatst 22 Januari, 2011 (aangepast) Hoi Alex, Bedankt voor de info. Dan is idd Scratch X beter voor mij. Heb nu ook iets gelezen van Ultimate Compound, Waar kan ik dit dan voor gebruiken? Is dit misschien goed voor onze oude auto die vol swirls en krassjes zit? Hard water hebben we niet geloof ik. De doeken die ik bedoel zijn: Chemical Guys Microfiber Elite Gold Heb er 2 gebruikt en gewoon in de wasmachine gewassen op 60 graden zonder wasverzachter. ik heb nog 1 doek ongebruikt liggen en het verschil in zachtheid is behoorlijk.. Ik zal ze binnekort eens in de azijn leggen. Dan nog 1 vraag over de wax, ik denk dat ik me de NXT Tech wax 2 bestel maar wanneer kan ik deze het beste voor de 1ste keer gaan gebruiken? Over de shampoo ben ik nog aant twijfelen tussen de Gold Class en de NXT. Heb beide geprobeert maar kan zo op het oog niet veel verschil zien, alleen de NXT ruikt lekkerder. 22 Januari, 2011 aangepast door Rick Quote
Alex VB Geplaatst 22 Januari, 2011 Geplaatst 22 Januari, 2011 De ultimate Compound is eigenlijk voor alles te gebruiken. Tenminste daar gebruik ik deze voor... Het verwijderd swirls, krassen als regen voor de zon.. Het grote voordeel van UQ is dat je tussendoor kunt kijken hoe het zit met de arbeid die men verricht heeft. Tevens is deze vriendelijk in het gebruik.. En uitermate geschikt voor grotere klussen. Dus je 2e oudere auto is gebaat bij de UQ. Shampoo is een personlijke keuze.. Ik gebruik ze beide, maar de NXT het meest. De NXT 2.0 is op dit moment de wax van Meguiar's en deze kan je altijd gebruiken.. Ik neem aan dat je op de Sportage een Waxoyl behandeling hebt gehad? Bij Ten Oever is het in iedergeval normaal dat het erop zit.. Als je je wagen voor de eerste keer wast kan je hem meteen in de wax zetten. Het kan geen kwaad mbt de Waxoyl.. Quote
Rick Geplaatst 22 Januari, 2011 Geplaatst 22 Januari, 2011 Die heeft idd een Waxoyl behandeling gehad, zat sticker en garantie formulier bij.. Ik zal de Ultimate Compound eens voor de oudere auto gaan bestellen, ben benieuwd. Heb de auto vandaag gepoetst, ik zal de Scratch X proberen zodra ik deze heb en na de volgende keer poetsen ook de NXT 2.0 wax. Quote
Remko .me Geplaatst 23 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 23 Januari, 2011 (aangepast) --- nvt 19 Februari, 2011 aangepast door Chrones Quote
Smart Geplaatst 23 Januari, 2011 Geplaatst 23 Januari, 2011 Wat ben je van plan? De auto blijft toch wel gewoon blauw of komt er een teflonlaag op? Quote
jos16 Geplaatst 24 Januari, 2011 Geplaatst 24 Januari, 2011 Zo, dat is een beste bestelling. Je kunt er weer een tijd tegen. Foto's van je glimmende bolide als je klaar bent zien we graag verschijnen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.