Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

De zoektocht naar een nieuwe Sportage!

Welke SP3 kleur zou jij kiezen?  

193 leden hebben gestemd

1. 1. Welke SP3 kleur zou jij kiezen?

• Techno orange (metallic)
      12
    • Byte blue (metallic)
      2
    • Clyde blue (solid)
      0
    • Black Pearl (Metallic)
      31
    • Phoenix Silver (Metallic)
      18
    • Dark Gun Metal (Metallic)
      30
    • Sand Track (Metallic)
      25
    • Sirius Silver (Metallic)
      31
    • Machine Silver (Metallic)
      6
    • Casa White (solid)
      39

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)
In Belgie hebben we toch die leveringskosten niet hoorQUOTE]

Zeker weten van niet! Een Fusion (= gelijkaardig aan jullie Exec plus pack) 1.6 benzine met metaallak kost in BE ongeveer 22.500 €. Dit is de catalogusprijs, dus moet daar nog korting vanaf. Wij betalen niks voor afleveringskosten e.d.

Wel betalen we een

aangepast door smetjesmee
  • Reacties 186
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst

Ik denk persoonlijk dat de alle bijkomende kosten zo hoog zijn om het volgende: de importeur kan de auto dan met een scherpere 'vanaf' prijs in de prijslijsten zetten (een lokkertje) en er hoeft over de bijkomende kosten geen BPM betaald te worden. Als namelijk je netto catalogusprijs 1100 euro (bedrag bijkomende kosten) hoger wordt moet daar ook weer BPM over worden afgedragen.

Want het is verder natuurlijk waanzin dat het ene land wel torenhoge afleverkosten heeft en het andere niet.

Geplaatst

Want het is verder natuurlijk waanzin dat het ene land wel torenhoge afleverkosten heeft en het andere niet.

Je geeft het al aan, het zit in de BPM in NL.

Ook in andere landen zijn diezelfde aflever kosten gewoon doorberekend hoor.

Zit IN de prijs.

Alleen kennen ze daar geen BPM.

Ik mis de meerprijs Metal lak, ook zo'n 700 eu.

Heb even overwogen een voorraad auto (metal) zonder die lak te bestellen.

Wordt dat er dan afgepoetst ??, hahahahahahaha

Zit er toch al op toch, denk ik dan... :-)

Geplaatst

Ik mis de meerprijs Metal lak, ook zo'n 700 eu.

Waar mis je die? In de totaalberekening van de auto of bij de opsomming van de kosten? Het is feitelijk namelijk een optie...je kan er wel of niet voor kiezen en omdat jullie de kleur helemaal nog niet weten.. :wink:

Geplaatst
Waar mis je die? In de totaalberekening van de auto of bij de opsomming van de kosten? Het is feitelijk namelijk een optie...je kan er wel of niet voor kiezen en omdat jullie de kleur helemaal nog niet weten.. :wink:

Het wordt een witte :wink:

Geplaatst

Peterrrrr, zoals je weet zijn er leden die echt tot de bodem of daar onder willen gaan.

Die staan dan alsnog van te kijken dat er een afspraak gemaakt moet worden voor het vervangen van een lampje :wink:

Zelf ben ik niet van dat type, het is geven en nemen, denk ik dan.

Die evt. 100-200 eu dealer winst zijn te verwaarlozen op de totale operationele kosten van een auto over, pak em beet, 3-5 jaar.

Ik weet het, anderen denken daar heel anders over..

Geplaatst (aangepast)

Lampjes vervang ik zelf wel. En de rest er om heen ook als het moet. Een band met een dealer is voor mij niet belangrijk. Ik doe alles zelf. Om de 30.000 km een beurt voor een stempeltje in het boekje, daar ontkom ik niet aan voor de garantiebepalingen van 7 jaar. Verder wil ik gewoon zo scherp mogelijk aankopen. Bij iedereen zal dit verschillen, het is wat je zelf wenst.

Leuk om de het gespeculeer om de kleur te zien. Ik wil de 40 trouwe lezers van het topic bij deze bedanken! In het begin zat iedereen behoorlijk goed in de richting, later begon Casa White aan een onverklaarbare opmars (waarschijnlijk ge�nitieerd door Timo0103, of de opmerking van BigWade dat de metallic niet in de totaalprijs zat, wat trouwens wel zo was), om later toch ingehaald te worden door Black Pearl. Het leuke is dat de kleurverdeling, op Sand Track na, volgens mij aardig representatief is qua verkochte kleuren op een Sportage in Nederland.

Ik vind wit echt niet misstaan op een Sportage en wat mij betreft had het ook wel gemogen, scheelde ook weer pingping, alleen mijn vrouw vind het niets. En het is een bepaald risico qua restwaarde. We hebben serieus Sand Track overwogen, ook omdat het met een licht interieur een geweldige combinatie is (heb een dealer gesproken die zo’n combi heeft verkocht en die was er lyrisch over), maar we vonden hem toch iets te bruin. Sand Track had volgens ons wat grijzer gemogen. Verder is Sirius Silver ook serieus overwogen, maar dat staat echt niet bij een licht interieur. Phoenix Silver was een optie, maar toen we hem op een Sportage in real life zagen, vonden we de groene gloed wat minder. Zwart staat de auto ook erg goed, maar ik heb jarenlang in een zwarte auto gereden en je ziet er echt alles op (je blijft poetsen), dus die kleur was ik ook een beetje zat. Bovendien, zwart heeft de neiging om de lijnen van de auto te verhullen terwijl ik die nou net zo mooi vind. We kozen een kleur die we allebei erg mooi vinden, waar het lichte interieur ook goed bij past, waar het chroom ook heel mooi op uitkomt, en wat bij inruil ook nog een courante kleur is….en die kleur is…licht uit, spot aan…Dark Gun Metal! Donkerblauw/grijs antraciet met een blauwachtige gloed.

Voor alle zekerheid hebben we Dark Gun Metal Sportage gecontroleerd bij een dealer, die toevallig ook een Sirius Silver er naast had staan, en toen wisten we het zeker. Dark Gun moest het worden. Het enige nadeel van een donkere kleur is dat je de zwarte kunststof accenten (wielkast randen, onderste gedeelte bumpers, dorpels) wat slechter op zo’n kleur ziet, die vallen wat weg en dat is jammer. Maar dit ene kleine nadeel weegt volgens ons niet tegen de voordelen op. En nogmaals, Dark Gun matched heel goed bij het beige/lichtgrijze interieur. Dat was een vereiste, want ik wilde pers� geen zwart interieur. Hieronder zie je een Dark Gun naast een Sirius staan, in de volle zon:

DSC02241.jpg?t=1297969228

Resume: we wilden een 1.6GDI Exec Plus Pack in Dark Gun Metal en een panoramadak, want zo'n dak is toch wel erg gaaf en past goed bij het karakter van zo'n compact SUV. Na wat dealers aangeschreven en gesproken te hebben, zijn we met 3 dealers nadere prijsonderhandelingen aangegaan. Waarbij er eentje uiteindelijk een hele scherpe prijs kon neerleggen. De verdere onderhandelingen verliepen in goede sfeer, ook toen hij aangaf geen enkele speelruimte meer te hebben maar ik het toch nog (je kan het altijd proberen) met een lager bod probeerde en later met gratis accessoires. Ik overdrijf niet als ik zeg dat het op een gegeven moment nog om tientjeswerk ging. Maar hij bleef correct gedurende het dagenlange onderhandelen…….en dat kon ik waarderen.

Uiteindelijk zijn we een prijs overeengekomen waar ik een zeer goed gevoel bij had, en kwam het punt om de knoop door te hakken. Dus trouwe lezers….ik kan u met gepaste trots mededelen dat ik vandaag mijn handtekening heb gezet onder het koopcontract voor levering van een splinternieuwe Sportage!!! Een gedenkwaardig moment. Mijn aller, allereerste nieuwe auto sinds ik mijn rijbewijs heb..en dat is al een tijd geleden....

Contractueel nog wat dingen laten vastleggen zoals het verwijderen van die foeilelijke ecodynamics sticker, volle tank brandstof, geen dealerstickers, vastleggen van de prijs (dus geen doorrekenen van prijsverhogingen m.u.v. bpm) en natuurlijk nummerplaten met opgelegde letters.

Zelf ga ik nog op zoek naar verchroomde kentekenplaathouders (staat goed op zo'n donkere kleur) en RVS instaplijsten.

Vermoedelijke leverdatum: halverwege juni. En da’s minder :cry: Ik schijn net net de combi uitgezocht te hebben met een lange levertijd: een 1.6GDI met een panoramadak, dit ondanks de toch courante kleur...

Ik zit al te kijken op internet welk kenteken ik dan waarschijnlijk krijg in juni maar ben er nog niet achter :-P

Volgend stukje: we wachten en we wachten en we wachten...

aangepast door elmerblues
Geplaatst

Gezien je historie en bericht over stootstrips voorspelbaar en ik had em dus goed in de poll........

Sterkte met wachten.

Dealer ?

Geplaatst

Leuke verslagen! Blij om te zien dat er veel meer van die auto leipe figuren zijn. Ik ontmoette de Sportage voor het eerst toen ik ging kijken bij een Outlander nieuw model. Bij een gezamelijke dealer stond de Sportage buiten. Meteen verliefd. Vanaf dat moment gaan kijken naar een mooie Demo. Ik kijk graag voor een demo, scheelt centjes, en als je geduld hebt vind je de juiste vanzelf. Wilde graag wit, en vond wit. 1.6 GDI, uitvoering helemaal compleet, alles er op en er aan. 18 Inch velgen!! We hebben een berekening voor nieuw er naast laten maken bij een andere dealer, en dat scheelde een paar duizend. En blij dat we er mee zijn...

Geplaatst
Lijkt wel een wekelijkse soap aan het worden ...............; denk aan de kijkcijfers .............. zorg voor cliffhangers .........

:wink:

Boer zoekt vrouw....5 miljpen kijkers geloof ik voor zo'n brak programma:shock:

Elmer zoekt Sportage......1323 views

Het is niet eerlijk......:?

Geplaatst

Een mooi weergegeven verhaal van de overwegingen , de keuze en de onderhandelingen van de aanschaf.

Voor sommigen een heel avontuur , voor de ander (ik dus) in een poep en een zucht.

Wij hebben een Soul en het kopen van deze demo duurde bijna korter als dit bericht te lezen.

Nog sterker , ik had er nog nooit zelf in gereden, wel een ritje met een ander mee geweest en dat was wel bevallen.

De Soul (6mnd oud en 1000km op de teller) werd via internet geveild uit het faillissement van Croymans , tegen zessen op de laatste dag van de veiling een bod gedaan en om zes uur was hij van ons door twee muisklikken.

De Soul heeft ons tot aller tevredenheid inmiddels al in aardig wat landen van Europa gebracht en hij bevalt prima , als ik momenteel voor en andere auto zou gaan was de Sportage beslist de favoriet geworden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...