Jump to content

Recommended Posts

Posted

De ruitenwissers van mijn SP III van 22-01-2011 trekken strepen.

Hebben nog meer bezitters hier last van?

De dag dat mijn auto werd geleverd, regende het pijpenstelen. Ruitenwissers trokken meteen strepen. Week later gereclameerd bij de dealer. De monteur heeft er toen zonder meer nieuwe op gezet. Die functioneerden goed. Maar nu na een maand in gebruik, ontstaan wederom strepen bij het wissen.

Posted

De dag dat mijn auto werd geleverd, regende het pijpenstelen. Ruitenwissers trokken meteen strepen. Week later gereclameerd bij de dealer. De monteur heeft er toen zonder meer nieuwe op gezet. Die functioneerden goed. Maar nu na een maand in gebruik, ontstaan wederom strepen bij het wissen.

Mijn dealer heeft een eigen wasstraat.

Elke keer als ik mijn auto kom brengen krijg ik ongevraagd mijn auto gewassen terug. (leuk gebaar)

De was uit zijn wasstraat geeft helaas (tijdelijk) vervelende strepen op de voorruit bij regen.

Bij mijn eigen wasstraat (Anac NWGein) gebruiken ze kennelijk ander spul en heb er geen last van.

Maak je voorruit eens heel goed schoon en kijk eens hoe het dan gaat.

Mijn wissers doen het na 4900km nog steeds prima en ik zou ook niet anders verwachten.

Posted

Mijn dealer heeft een eigen wasstraat.

Elke keer als ik mijn auto kom brengen krijg ik ongevraagd mijn auto gewassen terug. (leuk gebaar)

:shock: WASSTRAAT, leuk gebaar :2guns:

Nooooooooooooit gaat mijn auto door de wasstraat. krasse krasse krasse.

• 1 year later...
Posted

Mijn SP3 van jan.2012 met 8500 km heeft al maanden last van dat irritante gebrobbel over de ruit.

Hoofdzakelijk die aan de bestruurderszijde.

Dat trilt zelfs door het stuur heen.

Auto is nooit in de wasstraat geweest staat altijd binnen en alles is goed ontvet met glassex.

Moeten er nu al nieuwe ruitenwissers gemonteerd worden?

En wat zijn goede wissers?

Iemand een idee?

Groet,

vand.m

Guest Wilcovdongen
Posted

:shock: WASSTRAAT, leuk gebaar :2guns:

Nooooooooooooit gaat mijn auto door de wasstraat. krasse krasse krasse.

Heb je alleen last van als je bij de verkeerde wasstraat gaat. En als je met de hand wast heb je ook kans op krassen. Bijvoorbeeld dat er zand in de spons blijft zitten.

Posted

Dank allemaal. Ben wel een stukkie wijzer geworden!

Vind het toch wel erg snel versleten!

Zoveel nu ook weer niet in slecht weer gereden.

En weersinvloeden UV, etc. valt ook wel mee denk ik!

Voorheen verkocht Halfords eigen merk en ook Bosch wissers maar was gisteren bij de plaatselijke Halfords winkel en zouden zijn gestopt met de Bosch wissers ivm klachten van klanten.

Verkopen nu alleen eigen merk en Valeo.

Groet,

vand.m

Posted

wij hebben 2 jaar en 30.000 km met de originele ruitenwissers gedaan. 2 weken terug nieuwe laten monteren omdat de oude begonnen te strepen. Ik vind de kwaliteit dus wel oke

Posted

Mijne is van 08/2011, nog eerste wissers en tot nu toe geen klachten.

TIP; Bij het wassen was ik de wissers steeds mee, bovenkant en wisserrubbers of veeg ik de rubbers eens schoon met een multivezeldoek, veel mensen doen dit nooit waardoor er na verloop van tijd smurrie en vuil tussen raakt of de scharnierpunten komen vast te zitten met alle gevolgen van dien...

Insectenresten regelmatig eens afvegen met een multivezeldoek van je voorruit tijdens de zomermaanden bespaart je wissers ook héél wat werk (en slijtage...)

Posted

Valeo ruitenwissers worden door diverse autofabrikanten standaard geleverd op de auto.

Goede kwaliteit wissers heb ik gelezen.

Posted

Tip:

Probeer je ruiten een te kleien (clay). Ik heb dit zelf geprobeerd, naar aanleiding

van een tip van Cardetails, en moet zeggen dat werkt perfect. Daarna heb

ik ze met anti Rain behandeld. Resultaat: schone ramen, geen strepen en

geen piepende ruitenwissers. Door de behandeling van de anti Rain hoeven

de ruitenwissers ook niet zo vaak gebruikt te worden. Dit werkt overigens alleen

heel goed bij de wat hogere (>60 km) snelheden. Maar het resultaat is verbluffend.

Grtz.

Specialmade

Posted

dat anti rain heeft nog een voordeel, ijs vriest niet zo vast op je ruit. je moet het wel regelmatig aanbrengen voor een goede werking

• 1 month later...
Posted

Valeo ruitenwissers worden door diverse autofabrikanten standaard geleverd op de auto.

Goede kwaliteit wissers heb ik gelezen.

Toen ik bij een officieel verkooppunt van Valeo aangaf dt ik niet tevreden was over de kwaliteit van de fabriekswissers, gaf de medewerker eerlijk aan dat de Valeo-wissers niet beter zijn. Ben toch wel benieuwd wat de juiste keuze is, want die strepen op de voorruit zijn in het donker toch knap irritant (en ja.... ik heb de ruit en de wissers goed schoongemaakt).

Guest Timo0103
Posted

Bestel gewoon via ebay, kost geen vlooi en zijn gewoon goed.

Posted

Ik twijfelde even of dit gelijk de juiste maat was, maar de Sportage heeft, net als de Pro Cee'd en de Sorento, 24/18". Ik ga deze zeker proberen!

Guest Timo0103
Posted

Voor 10 euro kun je ze nog 3x vervangen per jaar mocht dat nodig zijn. :-)

Posted

Ehh net terug van de wintersport..... durf eigenlijk niet meer te reageren (klagen) maar doe het toch, voor de wintersport met de brobbelende (leuk woord), stuiterende , schrapende strepen trekkende wisser even naar een dealer geweest met de vraag of dit normaal was meteen auto net een jaar oud en 15000 kilometer, de receptionist heeft er naar gekeken en vond dat de wissers waren versleten waren en vroeg aan het magazijn of ze even goed wilden kijken wat er aan gedaan kon worden, de magazijnbediende kwam met een nieuw setje á 67 euro!!!! ik bedankte voor dit aanbod, ik ben zelf maar even gaan buigen (er was een tip op het forum om de arm iets te buigen) en dat is redelijk gelukt, de strepen zijn weg maar het brobbelen is er nog en ik denk eerlijk gezegd dat de wissers toch verhard zijn door de warmte en de kou dus ik heb een reserve set gehaald bij Tielman in Nieuwegein voor 32 euro (Bosch). Nadat ze erop gezet waren en geprobeerd zijn het perfecte goede wissers zonder brobbelen en strepen.

Ook even de prijzen vergeleken met KIA.nl zie lijstje.

Sportage SL Werkzaamheden 1.6 CVVT

Onderhoud

Olie beurt € 136,00

Kleine beurt € 234,00

Grote beurt € 498,50

Extra

vervangingen

buiten

standaardbeurt

Interieurfilter vervangen (30.000 km/2 jaar) € 26,00

Koelvloeistof verversen (90.000 km/5 jaar, daarna 30.000 km/2 jaar) € 62,50

Automatische transmissievloeistof verversen (elke 120.000 km/6 jaar)

Controleren klepspeling (90.000 km/6 jaar) € 89,00

Reparatie

Remblokset voor € 144,50

Remblokset achter € 137,50

Remblokset en remschijven voor € 432,50

Wisserbladen voor € 40,50

Wisserblad achter € 31,00

en dan dit nog uiteraard !!!!!

De in deze brochure opgenomen prijzen met betrekking tot reparatie en onderhoud betreffen adviesprijzen van Kia. De prijzen in deze

brochure zijn geldig vanaf 1 oktober 2012 en kunnen periodiek zonder vooraankondiging worden herzien als gevolg van wijzigingen in

de onderdeelprijzen, arbeidsloon en heffingen van overheidswege. Kia behoudt zich voorts het recht voor om zonder nadere kennisgeving

tussentijds wijzigingen in uitvoeringen en/of adviesprijzen aan te brengen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met uw

Kia-dealer/Kia-reparateur.

www.kia.nl

Kia Motors Nederland B.V.

De Corridor 25

3621 ZA Breukelen

Tel.: 0346 - 753 800

Internet: www.kia.nl

E-mail: info@kia.nl

ZK601XX006OKT2

Posted

Vandaag heb ik mijn interieurfilter en mijn ruitenwissers voor laten vervangen. Hing een muffe lucht in de auto, vermoed van mijn filter.

Kosten icl BTW en montage door monteur 70 euro en na 10 min. rij je weer weg, prima prijs lijkt mij.

Gr Marc

Guest Timo0103
Posted

Tja, wil niet zeuren hoor maar kijk eens even op ebay.

Interieur filter kost 15 euro incl verzendkosten uit zuid korea.

Ruitenwissers origineel kosten de hoofdprijs en zijn niet de beste, op ebay koop je een set flatwipers voor 12 euro incl verzendkosten uit engeland

en deze zijn uitstekend.

Zelfs al koop je de " dure " bosch flatwipers kom je op 30 tientjes uit.

Kom op, dit zijn dingen die echt iedereen zelf kan vervangen!

Posted

Tja, wil niet zeuren hoor maar kijk eens even op ebay.

Interieur filter kost 15 euro incl verzendkosten uit zuid korea.

Timo, heb jij zo een link naar die interieurfilters op Ebay?

Zit deze toevallig in of achter het dashboardkastje verstopt? Ik heb zelf geen flauw idee.