Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Is het verstandig om met een splinternieuwe wagen op reis te vertrekken...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bigwade, bowie97, opa, elmerblues en alle anderen... TNX voor de goeie raad. :flowers:

Jullie zijn erin geslaagd om me dit vanuit een ander perspectief te laten bekijken.

In eerste instantie zag ik mezelf die 1.300 Km afhaspelen met een veelal constante snelheid van rond de 120 Km/u, maar eigenlijk kan het ook anders hé... Men zegt vaak dat een reis start vanaf het eerste ogenblik dat je plaats neemt in je wagen. (Voor velen start die pas wanneer ze op hun bestemming aankomen) Welnu, mocht ik hem tegen dan hebben, dan waag ik het erop. Met jullie goede raad in gedachten moet dat lukken. :P

Ik was vooral bang om de motor 'pijn' te doen, maar misschien hoef ik me helemaal geen zorgen te maken.

En... ik neem idd. geen sleurhut mee, maar zal wel een topbox meezeulen... met van die hoge pootjes achteraan :lol: :lol:

Geplaatst

Mooi kogel door de kerk, zoals dat hier heet.

Gekke vraag; hoe had je het anders gedaan die vakantie ?

Auto gehuurd ?

Geplaatst

Mooi kogel door de kerk, zoals dat hier heet.

Gekke vraag; hoe had je het anders gedaan die vakantie ?

Auto gehuurd ?

Neenee, ik zal geen auto huren.

Zoals ik al opmerkte in http://www.kiaclub.nl/topic/6603-is-het-verstandig-om-met-een-splinternieuwe-wagen-op-reis-te-vertrekken/page__view__findpost__p__56363 heb ik een vervangwagen op de bestelbon laten plaatsen. ^_^

Die krijgen we volledig gratis voor de tijd van de reis (2 weken). Enkel de brandstof is voor onze rekening.

Mooie geste van onze dealer vind ik. :clap:

We zitten dus naar 2 zaken reikhalzend uit te kijken:

1. wanneer wordt de sportage geleverd en kunnen we er direct mee op reis?

2. als de sportage er niet is tegen de reis, welke vervangwagen krijgen we dan? (misschien wel een nieuwe Sorento... :lol: :lol: )

Geplaatst

2. als de sportage er niet is tegen de reis, welke vervangwagen krijgen we dan? (misschien wel een nieuwe Sorento... :lol: :lol: )

............of een andere Sportage 3 :lol::lol::lol: .

Geplaatst

Moet wel geen nieuwe zijn want dan is er nog een probleem wat betreft inrijden ............

;)

Alleen als je er een caravan achter hangt. :)

Geplaatst

Inrijden.... volgens deze http://www.mototuneu..._in_secrets.htm website moet je hem goed aftrappen de eerste kilometers om zo het beste uit je motor te halen. Ik ben altijd trouw en doe de eerste 350 km rustig, en dan mag het....

Ik wil graag geloven wat ze hier schrijven, maar om het zelf te proberen... daarvoor is mijn wagen me wat te dierbaar. Ik laat dit liever over aan anderen...

Hier bevelen ze trouwens ook aan om de olie al na de eerste paar honderd Km te verversen wegens de vele metaaldeeltjes die achterblijven. (bij productieproces en tijdens het inrijden)

Op den duur zie je door de bomen het bos niet meer...wacko.gif

Geplaatst

Ik wil graag geloven wat ze hier schrijven, maar om het zelf te proberen... daarvoor is mijn wagen me wat te dierbaar. Ik laat dit liever over aan anderen...

Hier bevelen ze trouwens ook aan om de olie al na de eerste paar honderd Km te verversen wegens de vele metaaldeeltjes die achterblijven. (bij productieproces en tijdens het inrijden)

Op den duur zie je door de bomen het bos niet meer...wacko.gif

Een aantal hebben het dus al gedaan en hebben tot nog toe nergens last van (verbruik, lawaai, etc).

En dat met dat olieverversen na een paar honderd kilometer is echt iets dat 20-30 jaar geledenvvan toepassing was; dat is nu echt niet meer .....................

Maar ieder maakt zijn eigen keuzes en doet waar hij zich senang bij voelt. Zo simpel is het.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Ik denk dat je hier uren over kan debatteren. Het enige wat ik nog wil toevoegen is de volgende uitspraak, overgenomen van een amerikaanse techneut ('break in pattern' is 'inloopprocedure'):

As for break in pattern and oil change time-follow the following procedure for both:

1. Open the glove box.

2. There should be a small book inside called an “owner’s manual”.

3. Read it.

4. Do what it says.

They built the damned car, they probably know a thing or two about these things.

Ook wel genoemd RTFM "Read The Fucking Manual"

Geplaatst

Owh.. ik dacht dat er alleen een gebruiksaanwijzing voor auto en radio werd meegeleverd... :P

Geplaatst

Tja, begint dat hier nu ook al ..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...