Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bij aankoop van mijn Venga heb ik tevens winterbanden gekocht die pas ná een half jaar gemonteerd werden op de originele 16 inch lichtmetalen velgen.

Bij de montage van zomer- naar winterbanden/velgen, heb ik niet gelet op de gemonteerde wielmoeren. Deze zijn achteraf van een dermate bedroevende

kwaliteit, zeer roestig na één winter, dat ik de oude (niet Kia)dealer ervan verdenk mij goedkope wielmoeren geleverd te hebben. Toevallig zag ik vandaag

namelijk op eenzelfde Venga met dito velgen op zomerbanden dat er betere en verchroomde wielbouten op zaten. De wielmoeren in de maat 12x1,5 steken

ook iets buiten het montagegat en zijn behoorlijk geroest.

Heeft iemand toevallig de originele wielmoeren (16 of 20 stuks) over en wil ze wel aan mij verkopen?

Zo ja, dan zie ik graag een berichtje via PB of in dit topic!

Geplaatst

Ja, heb ook die site bezocht. Bedankt voor de tip!

Heb inmiddels via internet originele Venga wielmoeren gevonden

en heb inmiddels mailcontact om het over te nemen.

Ben bijna rond....;)

Geplaatst

Ja, de vraag van mij mag genegeerd worden. Heb inmiddels

originele Venga wielbouten via Marktplaats gekocht.

Kan weer rustig slapen......!:rolleyes:

• 3 maanden later...
Geplaatst

Ik stond vandaag toch redelijk voor paal.....waarom?

Was onderweg van werk naar huis en dacht de cruisecontrol op 120km/u gezet te hebben.

Bij het inhalen kon ik met geen mogelijkheid boven die verrekte 120km/u komen. Ik dacht

even dat die Venga de geest zou gaan geven, totdat ik zag dat het symbool van de

cruisecontrol er anders uitzag..... Oh ja? JA!

Je raadt het al (of niet) ik had i.p.v. de cruisecontrol de speedlimiter ingedrukt! :blush:

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Kleinigheidje hou je toch :-) :-) :?:-)

Gelukkkig snel verholpen.

Geplaatst

Ja, toen de limiet van de speed gehaald was wel! :D

File? Waar file.......?

Geplaatst

Niets is onmogelijk natuurlijk. Je geeft gelukkig ook 'bijna' aan.....

De rekening heb ik gescand en de privacygegevens weggelakt.

Hier de site waar ik de winterbandjes vandaan heb.

Leuke tip toch? ;)

Continental winterbanden TS800.pdf

Geplaatst

Ik vind dat niet normaal goedkoop voor 4 banden... normaal betaal je dat bijna per stuk..

En daar komt meneer Smart mee op de proppen als het bijna lente is.. MAar dan kunnen we kijken voor zomerbandjes ;)

Geplaatst

Ik heb deze site op de dag van bestelling, 27 november 2011, publiekelijk gemaakt in deze en meerdere topics.

Ligt dus niet aan mij wanneer iemand niet van deze aanbieding(en) gebruik heeft kunnen of willen maken.

Kijk maar eens hier en hier!

En ja, de bandjes zijn voor de C1 van mw. Smart. B)

Geplaatst

Nee, ben ermee bezig. Ze zijn zelfs ongelooflijk moeilijk te krijgen heb ik begrepen!

Geplaatst

@ Smart

Niet om lullig te doen maar heb je eens gekeken naar de fabricatiedatum (DOT)? Ik geloof je wat de prijs betreft (gaat ook moeilijk anders met een faktuur hè ;) ), maar ik kan me dus goed voorstellen dat het banden van 3 à 4 jaar oud zijn die dus koste wat kost de deur uit moeten.

Verzeih mich wenn ich falsch liege :)

Geplaatst

Man, wel goed lezen hé, want hierboven heb ik gelinkt naar hier! ^_^

Und....., nein ich verzeihe dich nicht!

Geplaatst

Met het bloesem residu op de wegen wordt het mrt-juni zonder lente banden idd bloedje link

De compound (?) van de winterbanden werkt niet en de zomerbanden houden geen rekening

met bloesem..

Vragen hoor...

Geplaatst

Man, wel goed lezen hé, want hierboven heb ik gelinkt naar hier! ^_^

Und....., nein ich verzeihe dich nicht!

:blush: Ben ik weer te snel geweest (gebeurt wel vaker als ik mijn vrouw moet geloven). Of om in het Duits te blijven: Wer lesen kann, ist klar im Vorteil ;)

In ieder geval is het dan wat je noemt een koopje en bedankt voor de link. Kende ik nog niet.

Geplaatst

Sie sind Willkommen! Wer lesen kann, ist kein Analphabet! ;)

Gast Warmentuuter
Geplaatst
B) Ho nou, straks komt Heino ook nog met Rosamunde........ :-)B)
Geplaatst

Na klar! Oder Marianne Rosenberg mit 'Ich bin wie du, aber dass.....' :lol:

• 4 weken later...
Geplaatst

Vandaag een actiedag van Univé (autoverzekering) bezocht, waarbij de klant met een bon gratis parkeerschade (uitdeuken zonder spuiten)

kon laten verwijderen t.w.v. € 75,00. De deuk mocht niet groter zijn dan een 2 euromuntstuk en er mocht geen lakschade zijn. Ik heb vorig jaar

parkeerschade opgelopen op het rechterachterportier ter hoogte van de tussenruimte van de twee rechterdeuren. Ik was in de veronderstelling,

ook na advies van een schadeherstelbedrijf, dat deze schade niet zondermeer met de wrijftechniek verholpen kon worden, omdat deze te dicht

tegen de velsrand aan zat. Zodoende had ik deze schade vanwege de kosten en mogelijk gedeeltelijk overspuiten (nog) niet hersteld. De lak

was verder gewoon in orde.

Ik ben blij, de parkeerdeuk is volledig verwijderd en dat in 5 minuten tijd! Even thuis met een Meguiar's krasverwijderaar erover en klaar is Klara!

Mijn weekend kan niet meer stuk! :D

• Like 1
Geplaatst

En zo komt Jan Splinter door de........ow wacht..

Mooi man !

Helemaal oké van wie ook weer ?

Ah :-)

(had ik dus ook gedaan, haha!)

• 3 maanden later...
Geplaatst

Vanwege een flinke hagelbui in het voorjaar hebben onze beide auto's flinke hagelschade opgelopen. Inmiddels is dit

naar onze tevredenheid hersteld, tezamen met nieuw opgelopen parkeerschade zonder vermelding van de 'donor'....grrrr!

Mijn Venga is vorige week voor het eerst voor de grote beurt gegaan, zonder nieuwe ruitenwissers voor (eigen aanschaf)

en interieurfilter. Voor het panoramadak moest ik nog eens terug vanwege behoorlijke bijgeluiden bij het openen/sluiten

wanneer hij in de volle zon had gestaan. Bij regenachtig weer en door rijwind verdwenen de bijgeluiden. Het was alsof de

motor zou doorbranden! Inmiddels is het dak nu voor de 2e keer gesmeerd met speciale kunststofvet. Nu is het oude vet

er meteen helemaal afgegaan en vervangen door nieuw vet. We gaan het zien. Hun vraag was of ik mijn auto waste met

afwasmiddel! Dit kon volgens hun weleens dé oorzaak zijn van alle problemen. Duh! Ik was de auto toch echt met het

betere Meguiar's! Ruikt ook lekkerder dan Dreft.....

Wat fout ging bij de grote beurt was het ongevraagd, nou ja ongevraagd, oppompen van mijn 17 inch banden. Een hele

week lopen stuiteren in de auto en gisteren maar eens voor de zekerheid de spanning gecontroleerd. De spanning

teruggebracht van 3.0 bar (!) naar 2.5 bar. Je merkt toch dat die jongens niet vertrouwd zijn met afwijkende bandenmaten,

dus niet uit het Vengaboekje.... <_<

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...