Smart Posted May 22, 2011 Share Posted May 22, 2011 Even een update m.b.t. mijn Venga. Nadat mijn (voormalige Kia-)dealer mij gevraagd heeft a.u.b. afscheid te nemen bij zijn garage, ben ik uiteindelijk terechtgekomen bij Kia dealer Wassink in Doetinchem. Ik moet zeggen een hele prettige verandering. Ik werd zeer vriendelijk en absoluut servicegericht ontvangen. Zij hebben een aantal problemen voortvarend aangepakt. Enkele andere problemen zijn vanwege backorder problemen helaas vertraagd. Een technische man vanuit KMNL was aanwezig om de geconstateerde problemen in beeld te krijgen. Inmiddels is het volgende aan mijn auto gebeurd: 1. Cruise Control Er is nieuwe software geïnstalleerd. Ik heb het (nog) niet kunnen uitproberen, maar zal dit t.z.t. terugkoppelen. 2. Ledverlichting Ik heb originele led dagrijverlichting (optie) laten monteren. Ziet er erg mooi uit ( zie foto's). 3. Soms problemen connecting bluetooth telefoon Ik heb soms problemen met de connecting van de bluetooth telefoon op de radio/cd/navigatieunit. Volgens KMNL heeft dit te maken net het feit dat ik bij het starten van de auto en het inschakelen van de autoradio té snel de auto in zijn achteruit zet, waardoor de achteruitrijcamera voorrang krijgt boven de bluetoothconnecting. Het zou te maken hebben met de geïnstalleerde Windows CE-versie. Het probleem wordt opgelost wanneer je eerst de gordel omdoet en dan pas de auto in z'n achteruit zet. De audio-unit heeft dan tijd om de telefoon via bluetooth te koppelen. De radio pas aanzetten ná het achteruit rijden kan natuurlijk ook. 4. Zijwanden kofferbakplank De modificatie m.b.t. de verstevigde zijwanden van de instabiele kofferbakplank is uitgevoerd. Helaas past de hoedenplank nog steeds niet goed tussen deze zijrails. 5. problemen ISG en accu De problemen met ISG zijn (nog) niet verholpen. Er wordt aangegeven dat er 75% van de acculading beschikbaar is, terwijl dit boven de 80% moet zijn. Het opmerkelijke is dat mijn accu eind maart jl. aan een speciale lader heeft gehangen en toen ook een lage accuwaarde aangaf. Ná laden was dit probleem uiteraard voor even (1 week) opgelost. De oplossing zou volgens KMNL zijn dat ik vaker op de motor moet afremmen, om zodoende deze energie weer terug te geven aan de accu. Naar mijn weten rem ik standaard altijd af op de motor en trap niet meteen de koppeling in. Ik kijk dit heel even aan en trek opnieuw aan de bel wanneer het ISG lampje blijft branden. Er is tenslotte een nieuwe Varta accu (VARTA StartStopPlus) leverbaar. Wat nog moet worden opgelost: 1. zakkende in hoogte verstelbare bestuurdersstoel Er is een nieuw stoelframe besteld voor de bestuurdersstoel. Helaas was de verpakking voor een linker stoelframe maar werd een rechterframe geleverd! Helaas staat deze in backorder. Er waren drie van deze Venga stoelframes binnengekomen en naar de dealers gedistribueerd. Blijkbaar is er toch een probleem......!! Volgens de dealer kan het een aantal weken duren. 2. RVS raamlijsten- en mistlampenset De dealer wil deze rvs sets, die niet goed zijn geplakt, in alle rust kunnen de- en monteren. Vandaar dat dit nog niet is gebeurt. Dit gebeurt samen met het stoelframe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 He Smart, De ledjes zien er goed uit. Ik heb veel bekijks nu, maar dat zal na een paar weken voorbij zijn. Ik hoop dat de rest van de uitdagingen snel opgelost worden, maar ik heb daar wel vertrouwen in. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonisaez Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 Hey smart. Wat bedoel je met ORIGINELE led verlichting. Zijn die nu in de optie lijst van de venga zelf of zijn dat halfords dingen die je in de venga bij de dealer zelf laat plaatsen? Hier in Polen, ( ja alweer!!!!!!!!) weten ze niks van originele leds voor venga, ze hebben me wel een paar laten zien maar je weet wel, die lampjes zagen er wel heel goedkoop uit, en vergeet maar dat ze die effe eropzetten zonder dat de garantie vervalt. Het zijn immers géén originele KIA producten. Ik wil die ook hebben die jij ook heb, :(. het ziet er top uit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonisaez Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 Mischien kan je effe een plaatje maken over dag waar de ledjes goed te zijn zijn en niet het licht die ze geven. dan ga ik naar de dealer met dat plaatje en wie weet....... PLEAASSSEEE. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 Hoi Ton, Dit zijn de originel aftermarket sets die KIA NEDERLAND aanbiedt in hun accessoire lijst. Kijk maar eens op de website van KIA Motors Nederland 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted May 23, 2011 Author Share Posted May 23, 2011 Hey Toniaez, Hierbij een afbeelding van de Kia site. Hopelijk heb je hier iets aan. En bij accessoires zoeken bij styling: http://www.kia.nl/Modellen/Kia-Venga/Accessories/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted May 23, 2011 Author Share Posted May 23, 2011 En nog een plaatje...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted May 28, 2011 Author Share Posted May 28, 2011 De software voor de cruise control heeft blijkbaar geholpen. De Venga rijdt gelukkig boven de 120 km/u niet meer zo schokkerig dan voorheen het geval was. Ik merkte voor de software-update al een verandering. Blijkbaar heeft dit ook te maken met het inrijden van de motor, maar zeker weten doe ik dat niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted June 15, 2011 Author Share Posted June 15, 2011 Vandaag de laatste zaken laten uitvoeren aan mijn Venga die problemen gaven. Handmatige stoelverstelling Stoel zakte automatisch ná een (lange) rit gemaakt te hebben. Het was dus nodig met enige regelmaat de stoel weer een paar keer op te pompen naar de juiste hoogte. Het stoelframe is vervangen en nu is het proefondervindelijk afwachten of dit enig soelaas zal bieden. Originele RVS sierlijstenset ramen en mistlampen Deze onderdelen waren helaas niet goed geplakt of plakte niet goed vanwege de pasvorm. Dat laat ik in het midden. Vandaag is door de dealer beide RVS sets vervangen door nieuwe sets. Dit is overigens niet de dealer die deze heeft aangebracht! Wat meteen opviel was dat de RVS raamlijstenset in een aanmerkelijk smallere uitvoering is geleverd. Duidelijk een modificatie dus. Hier waren blijkbaar dus meerdere klachten over gekomen. Ik ben blij dat deze uitvoering is geplaatst. Kia logo (achterkant) Op het chroom van het logo aan de achterkant kwamen allemaal blazen. Het logo is vervangen. Dit was iets wat niet vaak voorkwam. Op één ding na, de ISG-accu, zijn alle problemen keurig en netjes opgelost/aangepakt. Ik ben uiterst tevreden over de service en klantvriendelijkheid van Kia Wassink/Opgenoort in Doetinchem. Dat mag ook gezegd worden. De problemen met de ISG kijk ik nog heel even aan. Wanneer dit niet verbeterd zal ook hiervoor een adequate oplossing gezocht moeten worden. Nog één opmerking! Het verbruik bij 120 km/u van 8.2/8.5 liter (BC) is gewoonweg teveel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted June 21, 2011 Author Share Posted June 21, 2011 Een paar foto's van de originele (gemodificeerde) Kia Venga RVS raamlijstenset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 Mooi hoor.. btw dat verbruik is korte ritten en een te zware voet. Zie Chrones/Remko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted June 22, 2011 Author Share Posted June 22, 2011 Mooi hoor.. btw dat verbruik is korte ritten en een te zware voet. Zie Chrones/Remko Dank je! Verbruik heeft echter niets te maken met korte ritten en een te zware voet. Het verbruik van 8.2/8.5 liter bij 120 km/u is met cruise control (boardcomputer). Ennuh....Remko is onmenselijk aan het rijden. Dat haalt mijn Venga echt niet, ondanks mijn rustige rijstijl (echt waar!). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 Tja al dat extra ijzer weegt ook wat, maar dat heeft Remko toch ook.. Waar gaat het dan mis. BTW is dat BC of getankt verbruik ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted June 22, 2011 Author Share Posted June 22, 2011 BC, tankverbruik is helemaal droevig..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 BC, tankverbruik is helemaal droevig..... Polen in de buurt ?........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted June 22, 2011 Author Share Posted June 22, 2011 Polen in de buurt ?........ Ik kom je opzoeken hoor.........! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 Leuk man, koffie staat klaar btw snap jij dat er 2x zoveel joendaais ix20 verkocht zijn in mei als Venga's ?? http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,3161235,4684119#msg-4684119 Ik niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted June 22, 2011 Author Share Posted June 22, 2011 Leuk man, koffie staat klaar btw snap jij dat er 2x zoveel joendaais ix20 verkocht zijn in mei als Venga's ?? http://www.autoweek....119#msg-4684119 Ik niet. Tja, die kerel is ook zoooo positief ingesteld hé! Ik wel, mooie auto toch? Tja, Kia moet doorgaan voor sportief, maar rusten de iX20 met sportievere feautures uit, zoals mooiere en sportievere buitenspiegels, koplampen en achterlichten. Maar ja, dat is mijn bescheiden mening! Over het instrumentarium ben ik minder te spreken, vooral die blauwe dashboardverlichting en zilveren accenten ogen goedkoop en gedateerd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 Ja maar, getver, het is wel een nep Kia. Vind Joendaai met nichterige vouwtjes níet zo bijzonder.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted June 22, 2011 Author Share Posted June 22, 2011 Ja maar, getver, het is wel een nep Kia. Vind Joendaai met nichterige vouwtjes níet zo bijzonder.. Blijft toch gewoon een kwestie van smaak. Hij oogt in ieder geval niet slecht. Ik ben i.i.g. tevreden met mijn auto. That's my opinion..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted June 23, 2011 Share Posted June 23, 2011 Hello! Ik lees soms nog mee hoor.... straks misschien weer actiever! Nieuwe ruit zit in mijn auto, zowaar in 1 keer goed gegaan, applaus voor de dealer.. Ik heb geen problemen hier meer.. Probleem met ISG en starten en navigatie combi is allemaal keurig opgelost, zelfs gecompenseerd met 250 euro tegoedbon Ik rij nog steeds zuinig, ik nodig jullie een keer uit voor 'hoe rijden wij zuinig in een Venga" dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted June 25, 2011 Share Posted June 25, 2011 Wanneer heb je in gedachten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted September 7, 2011 Author Share Posted September 7, 2011 Ik heb vandaag zelf de software update voor de navigatie in de Venga geïnstalleerd. Geen enkel probleem tegengekomen. Ik merk dat het systeem hiermee een zichtbare en merkbare upgrade heeft gekregen. Nu maar eens allemaal gaan uitproberen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Warmentuuter Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 Vorige week ben ik bij de dealer geweest voor wat kleine dingetjes zoals het ontbreken van en boutje in het spatbord en vocht in het knipperlichtje. Dat ik de auto weg bracht werd me ook verteld er een update was voor de navigatie. Gaat u maar naar de koffietafel en uw auto is met 70 minuten klaar. Dat ik daar zat dacht netjes dat ze dit meteen doen maar wat ik me ook afvroeg is hoe doen ze dat want als de radio/navigatie vijf minuten aan staat krijg ik de mededeling dat de motor moet worden gestart of het systeem schakelt zich uit. Het antwoord was dat ze de motor een uur stationare laten draaien. Lachend heb ik maar gezegd dat ik de auto voortaan met een volle tank zou neerzetten. Achteraf denk je wel vreemd. Maar hoe heb jij nu de update gedaan. Laat jij nu ook de motor een uur draaien? Verder zijn we dik tevreden over de auto en problemen ben ik nog niet tegengekomen. Ik vind wel de led verlichting heel mooi op de Venga staan die je hebt laten monteren. Misschien rij ik binnenkort even langs bij de dealer. groet, Warmentuuter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted September 19, 2011 Author Share Posted September 19, 2011 Nee, ik heb de update gedraaid terwijl ik een lange rit met de auto heb gemaakt. Dit ging helemaal goed. Toch snap ik dat niet van de garage, want ze kunnen de Venga aan een speciale acculader hangen. Een auto meer dan een uur stationair laten draaien, is volgens mij niet echt goed voor de motor! Bedankt voor het compliment (ledverlichting)! Die leds heb ik altijd aanstaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts