Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, is wel een verschil hé? Ben er ook wel blij mee.

Geplaatst

De GP Thunder lampjes geven een wit licht, maar is feitelijk een diffuus strooilicht.

De xenonverlichting is scherp aan de randen en geeft een heldere witte (jawel bigwade!) streep op de weg.

• Like 1
  • 1 maand later...
Geplaatst

Ik was op zoek naar een goede acculader voor mijn AGM accu i.v.m. het blijvend oplichten van mijn ISG lampje. Ná een zeer goede tip van Specialmade heb ik de CTEK MXS 5.0T aangeschaft. Deze wil ik graag onder jullie aandacht brengen, aangezien deze alle accu's (AGM/gelaccu's) kan laden en als beste acculader uit verschillende testen komt. Degene die ik heb aangeschaft heeft de letter T in de productnaam en verwijst naar de gecontroleerde temperatuurregeling zomer/winter, die aangepast laden mogelijk maakt.

Ik heb nu een volledig geladen en geconditioneerde accu terug en het ISG lampje blijft uit....daar was het mij ook om te doen.

Hier de site van CTEK en hier aangeschaft (was de goedkoopste € 79,95 + € 4,50 verzenden). Hij is echt heel eenvoudig in gebruik en je kunt hem niet verkeerd aansluiten, want hij is volledig beveiligd.

Een hele goede keus....

CTEKMXS50T_zpsaaeedbc9.jpg

• Like 2
Geplaatst

Ja, heb geladen met de accu gekoppeld, no problemos.....

Acculader was zeer goed getest bij Autobild, net zoals de Venga overigens in de 'dauertest van 100.000 km......hahaha!

• Like 1
Geplaatst

het beste is het om de massa aansluiting niet direct op de - pool te plaatsen maar op de motor of een ander massa punt

nu zal het met zo langzaam laden niet veel gebeuren maar ga je opstarten dan moet je dus wel heel erg goed opletten 

Geplaatst

De garage waar Specialmade zijn Sportage III in onderhoud heeft, heeft hem dezelfde acculader meegegeven om de accu bij te laden.

Hij beviel zo goed dat hij deze zelf heeft aangeschaft. Meerdere garages zouden deze ter leen beschikking moeten stellen, zodat de klant

de accu zelf thuis kan bijladen. Scheelt een hoop geklep bij de dealer en auto's aan de oplader.

Nog wel een vraag. Kan ik de acculader ook aansluiten wanneer ik een kaart- of software-update wil draaien op het navi-systeem?

Geplaatst

Tja, lastig.

Mijn gebruik van de Venga laadt (en zal nooit) de accu onvolledig op voor ISG.

Ik accepteer het maar en hoelang zal het duren voor ik met ISG € 85,= aanschafkosten lader heb terugverdiend?

In de marges is het milieu de dupe maar dan wordt het wel heel micro...

fagus

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Nog wel een vraag. Kan ik de acculader ook aansluiten wanneer ik een kaart- of software-update wil draaien op het navi-systeem?

Ik denk dat je dat eerst moet proberen door de lader aan te sluiten en dan je radio aan te zetten.

Normaal gesproken zou deze na vijf minuten uit moeten gaan.

Maar omdat je oplaad blijft je accu boven de 80% blijven dus gaat je radio niet uit........... (zou je denken)

Daarvoor zou ik de lader al aanschaffen.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

het beste is het om de massa aansluiting niet direct op de - pool te plaatsen maar op de motor of een ander massa punt

nu zal het met zo langzaam laden niet veel gebeuren maar ga je opstarten dan moet je dus wel heel erg goed opletten 

Die heb ik vaker gehoord. 

Goede tip.

Geplaatst

Normaal gesproken zou deze na vijf minuten uit moeten gaan.

Maar omdat je oplaad blijft je accu boven de 80% blijven dus gaat je radio niet uit........... (zou je denken)

Is het niet zo dat de radio simpelweg een timer heeft intern?

Bij de fabrieksradio vand e Aygo kon je 'm na contact uit eenmalig

opnieuw inschakelen, maar dan ging die na 20 minuten altijd uit.

Bij mijn Picanto komt er "Battery Discharge, Start Engine" te staan als ik de radio buiten

contact aanzet. Eigenlijk nog nooit geprobeerd wat er dan gebeurt, toch eens testen...

Ik heb trouwens geen ISG als dat nog uit zou maken...

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Is het niet zo dat de radio simpelweg een timer heeft intern?

Het hele systeem schakelt uit niet alleen de radio

• 5 maanden later...
Geplaatst

Gisteren zou er een nieuwe voorruit geplaatst worden ivm een steenslagscheurtje. Bij Carglass de verkeerde ruit besteld. Geen rekening gehouden met panoramadak. Dit terwijl ik hun daarop nog gewezen heb. Nee meneer, dat heeft geen invloed op de ruitkeuze. Ja duh, dus wel. Nu weer een week wachten en opnieuw afspraak gepland.

Geplaatst

Gisteren zou er een nieuwe voorruit geplaatst worden ivm een steenslagscheurtje. Bij Carglass de verkeerde ruit besteld. Geen rekening gehouden met panoramadak. Dit terwijl ik hun daarop nog gewezen heb. Nee meneer, dat heeft geen invloed op de ruitkeuze. Ja duh, dus wel. Nu weer een week wachten en opnieuw afspraak gepland.

Zijn niet echt snugger daar bij Carglass als ze eerst via kenteken hadden gekeken wisten ze dat het een Venga met panorama dak is  dit is niet iets wat je er achteraf in maakt

Maar wees blij dat je nog door je ruit heen kan kijken......tis alleen zonde van je tijd geweest

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Dat is weer ff een tegenvaller.

je zou toch denken dat ze het juist daar moeten weten.

Geplaatst

Ja, zeker wanneer er 20 voorruiten voor een Venga met panoramadak op voorraad liggen.

• 2 weken later...
Geplaatst

Oké, nieuwe voorruit zit erin. Gelukkig nu zonder enig probleem. Alleen had ik weer een leerlingmonteur

bij Carglass, die niet wilde luisteren naar zijn mentor. Hij wist het allemaal wel. Toch even een opmerking

gemaakt dat het om MIJN auto ging en dat ik verwachtte dat hij deze netjes afleverde. De mentor kon dat

wel waarderen en inderdaad de voorruit zit er prima in.

Iets anders......ik wil een fietsendrager aanschaffen en kwam onderstaande Thule fietsendrager tegen die

rechtstreeks op een Thule/Brink afneembare trekhaakkoppeling past. Iemand ervaring met deze dragers?

Deze fietsendrager is ook geschikt voor kleine en hybride auto's met gering trekgewicht.

Zoals jullie kunnen zien ben ik gek op het merk Thule.....hahaha!

ThuleEuroclickRide3_zps7fb53772.jpg

ThuleEuroclickRide2_zps2e5a34a1.jpg

ThuleEuroclick_zpsbe851611.jpg

• Like 1
Geplaatst

Jazeker, ondergrill oogt mooi zo zonder kentekenplaat, maar dan mogen ze de rest ook wel

weer wat verfraaien naar de 'huidige maatstaven'. Plaatje is overigens wel al wat ouder.

Geplaatst

Oké, nieuwe voorruit zit erin. Gelukkig nu zonder enig probleem. Alleen had ik weer een leerlingmonteur

bij Carglass, die niet wilde luisteren naar zijn mentor. Hij wist het allemaal wel. Toch even een opmerking

gemaakt dat het om MIJN auto ging en dat ik verwachtte dat hij deze netjes afleverde. De mentor kon dat

wel waarderen en inderdaad de voorruit zit er prima in.

Iets anders......ik wil een fietsendrager aanschaffen en kwam onderstaande Thule fietsendrager tegen die

rechtstreeks op een Thule/Brink afneembare trekhaakkoppeling past. Iemand ervaring met deze dragers?

Deze fietsendrager is ook geschikt voor kleine en hybride auto's met gering trekgewicht.

Zoals jullie kunnen zien ben ik gek op het merk Thule.....hahaha!

ThuleEuroclickRide3_zps7fb53772.jpg

ThuleEuroclickRide2_zps2e5a34a1.jpg

ThuleEuroclick_zpsbe851611.jpg

ik heb er  een van thule voor 3 fietsen en kantelbaar handig als je in de kofferbak moet zijn werkt goed zou ik zeker doen fietsen zijn makkelijk vast te zetten en staan erg stevig ik heb die van mij hier gekocht Fietspunt.nl en ik heb de Thule Euroclassic G6 929 en die was 459 euro

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...