mika kjelld Geplaatst 30 Juni, 2013 Geplaatst 30 Juni, 2013 ziet er goed uit smart wat een verschil Quote
Smart Geplaatst 30 Juni, 2013 Topic Starter Geplaatst 30 Juni, 2013 Ja, is wel een verschil hé? Ben er ook wel blij mee. Quote
xtra40 Geplaatst 30 Juni, 2013 Geplaatst 30 Juni, 2013 Je zou er haast jaloers op worden op al dat licht 1 Quote
Specialmade Geplaatst 30 Juni, 2013 Geplaatst 30 Juni, 2013 @Smart, Da's inderdaad een erg groot verschil. Begrijp goed dat je daar blij mee bent. Grtz. Specialmade 1 Quote
Smart Geplaatst 30 Juni, 2013 Topic Starter Geplaatst 30 Juni, 2013 De GP Thunder lampjes geven een wit licht, maar is feitelijk een diffuus strooilicht. De xenonverlichting is scherp aan de randen en geeft een heldere witte (jawel bigwade!) streep op de weg. 1 Quote
Smart Geplaatst 7 Augustus, 2013 Topic Starter Geplaatst 7 Augustus, 2013 Ik was op zoek naar een goede acculader voor mijn AGM accu i.v.m. het blijvend oplichten van mijn ISG lampje. Ná een zeer goede tip van Specialmade heb ik de CTEK MXS 5.0T aangeschaft. Deze wil ik graag onder jullie aandacht brengen, aangezien deze alle accu's (AGM/gelaccu's) kan laden en als beste acculader uit verschillende testen komt. Degene die ik heb aangeschaft heeft de letter T in de productnaam en verwijst naar de gecontroleerde temperatuurregeling zomer/winter, die aangepast laden mogelijk maakt. Ik heb nu een volledig geladen en geconditioneerde accu terug en het ISG lampje blijft uit....daar was het mij ook om te doen. Hier de site van CTEK en hier aangeschaft (was de goedkoopste € 79,95 + € 4,50 verzenden). Hij is echt heel eenvoudig in gebruik en je kunt hem niet verkeerd aansluiten, want hij is volledig beveiligd. Een hele goede keus.... 2 Quote
Murcielaygo Geplaatst 7 Augustus, 2013 Geplaatst 7 Augustus, 2013 Heb je geladen met de accu in de auto? Ik dacht dat dat schade kon geven aan oa de boordcomputer... Quote
Smart Geplaatst 7 Augustus, 2013 Topic Starter Geplaatst 7 Augustus, 2013 Ja, heb geladen met de accu gekoppeld, no problemos..... Acculader was zeer goed getest bij Autobild, net zoals de Venga overigens in de 'dauertest van 100.000 km......hahaha! 1 Quote
xtra40 Geplaatst 7 Augustus, 2013 Geplaatst 7 Augustus, 2013 het beste is het om de massa aansluiting niet direct op de - pool te plaatsen maar op de motor of een ander massa punt nu zal het met zo langzaam laden niet veel gebeuren maar ga je opstarten dan moet je dus wel heel erg goed opletten Quote
Smart Geplaatst 7 Augustus, 2013 Topic Starter Geplaatst 7 Augustus, 2013 De garage waar Specialmade zijn Sportage III in onderhoud heeft, heeft hem dezelfde acculader meegegeven om de accu bij te laden. Hij beviel zo goed dat hij deze zelf heeft aangeschaft. Meerdere garages zouden deze ter leen beschikking moeten stellen, zodat de klant de accu zelf thuis kan bijladen. Scheelt een hoop geklep bij de dealer en auto's aan de oplader. Nog wel een vraag. Kan ik de acculader ook aansluiten wanneer ik een kaart- of software-update wil draaien op het navi-systeem? Quote
fagus Geplaatst 7 Augustus, 2013 Geplaatst 7 Augustus, 2013 Tja, lastig. Mijn gebruik van de Venga laadt (en zal nooit) de accu onvolledig op voor ISG. Ik accepteer het maar en hoelang zal het duren voor ik met ISG € 85,= aanschafkosten lader heb terugverdiend? In de marges is het milieu de dupe maar dan wordt het wel heel micro... fagus Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 8 Augustus, 2013 Geplaatst 8 Augustus, 2013 Nog wel een vraag. Kan ik de acculader ook aansluiten wanneer ik een kaart- of software-update wil draaien op het navi-systeem? Ik denk dat je dat eerst moet proberen door de lader aan te sluiten en dan je radio aan te zetten. Normaal gesproken zou deze na vijf minuten uit moeten gaan. Maar omdat je oplaad blijft je accu boven de 80% blijven dus gaat je radio niet uit........... (zou je denken) Daarvoor zou ik de lader al aanschaffen. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 8 Augustus, 2013 Geplaatst 8 Augustus, 2013 het beste is het om de massa aansluiting niet direct op de - pool te plaatsen maar op de motor of een ander massa punt nu zal het met zo langzaam laden niet veel gebeuren maar ga je opstarten dan moet je dus wel heel erg goed opletten Die heb ik vaker gehoord. Goede tip. Quote
Murcielaygo Geplaatst 8 Augustus, 2013 Geplaatst 8 Augustus, 2013 Normaal gesproken zou deze na vijf minuten uit moeten gaan. Maar omdat je oplaad blijft je accu boven de 80% blijven dus gaat je radio niet uit........... (zou je denken) Is het niet zo dat de radio simpelweg een timer heeft intern? Bij de fabrieksradio vand e Aygo kon je 'm na contact uit eenmalig opnieuw inschakelen, maar dan ging die na 20 minuten altijd uit. Bij mijn Picanto komt er "Battery Discharge, Start Engine" te staan als ik de radio buiten contact aanzet. Eigenlijk nog nooit geprobeerd wat er dan gebeurt, toch eens testen... Ik heb trouwens geen ISG als dat nog uit zou maken... Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 8 Augustus, 2013 Geplaatst 8 Augustus, 2013 Is het niet zo dat de radio simpelweg een timer heeft intern? Het hele systeem schakelt uit niet alleen de radio Quote
Smart Geplaatst 18 Januari, 2014 Topic Starter Geplaatst 18 Januari, 2014 Gisteren zou er een nieuwe voorruit geplaatst worden ivm een steenslagscheurtje. Bij Carglass de verkeerde ruit besteld. Geen rekening gehouden met panoramadak. Dit terwijl ik hun daarop nog gewezen heb. Nee meneer, dat heeft geen invloed op de ruitkeuze. Ja duh, dus wel. Nu weer een week wachten en opnieuw afspraak gepland. Quote
vengafan Geplaatst 18 Januari, 2014 Geplaatst 18 Januari, 2014 Gisteren zou er een nieuwe voorruit geplaatst worden ivm een steenslagscheurtje. Bij Carglass de verkeerde ruit besteld. Geen rekening gehouden met panoramadak. Dit terwijl ik hun daarop nog gewezen heb. Nee meneer, dat heeft geen invloed op de ruitkeuze. Ja duh, dus wel. Nu weer een week wachten en opnieuw afspraak gepland. Zijn niet echt snugger daar bij Carglass als ze eerst via kenteken hadden gekeken wisten ze dat het een Venga met panorama dak is dit is niet iets wat je er achteraf in maakt Maar wees blij dat je nog door je ruit heen kan kijken......tis alleen zonde van je tijd geweest Quote
Smart Geplaatst 18 Januari, 2014 Topic Starter Geplaatst 18 Januari, 2014 Ja, klopt....zonde van de tijd. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 18 Januari, 2014 Geplaatst 18 Januari, 2014 Dat is weer ff een tegenvaller. je zou toch denken dat ze het juist daar moeten weten. Quote
Smart Geplaatst 18 Januari, 2014 Topic Starter Geplaatst 18 Januari, 2014 Ja, zeker wanneer er 20 voorruiten voor een Venga met panoramadak op voorraad liggen. Quote
Smart Geplaatst 30 Januari, 2014 Topic Starter Geplaatst 30 Januari, 2014 Oké, nieuwe voorruit zit erin. Gelukkig nu zonder enig probleem. Alleen had ik weer een leerlingmonteur bij Carglass, die niet wilde luisteren naar zijn mentor. Hij wist het allemaal wel. Toch even een opmerking gemaakt dat het om MIJN auto ging en dat ik verwachtte dat hij deze netjes afleverde. De mentor kon dat wel waarderen en inderdaad de voorruit zit er prima in. Iets anders......ik wil een fietsendrager aanschaffen en kwam onderstaande Thule fietsendrager tegen die rechtstreeks op een Thule/Brink afneembare trekhaakkoppeling past. Iemand ervaring met deze dragers? Deze fietsendrager is ook geschikt voor kleine en hybride auto's met gering trekgewicht. Zoals jullie kunnen zien ben ik gek op het merk Thule.....hahaha! 1 Quote
xtra40 Geplaatst 30 Januari, 2014 Geplaatst 30 Januari, 2014 dit zou nog eens een mooie update zijn voor de venga 1 Quote
Smart Geplaatst 30 Januari, 2014 Topic Starter Geplaatst 30 Januari, 2014 Jazeker, ondergrill oogt mooi zo zonder kentekenplaat, maar dan mogen ze de rest ook wel weer wat verfraaien naar de 'huidige maatstaven'. Plaatje is overigens wel al wat ouder. Quote
mika kjelld Geplaatst 30 Januari, 2014 Geplaatst 30 Januari, 2014 Oké, nieuwe voorruit zit erin. Gelukkig nu zonder enig probleem. Alleen had ik weer een leerlingmonteur bij Carglass, die niet wilde luisteren naar zijn mentor. Hij wist het allemaal wel. Toch even een opmerking gemaakt dat het om MIJN auto ging en dat ik verwachtte dat hij deze netjes afleverde. De mentor kon dat wel waarderen en inderdaad de voorruit zit er prima in. Iets anders......ik wil een fietsendrager aanschaffen en kwam onderstaande Thule fietsendrager tegen die rechtstreeks op een Thule/Brink afneembare trekhaakkoppeling past. Iemand ervaring met deze dragers? Deze fietsendrager is ook geschikt voor kleine en hybride auto's met gering trekgewicht. Zoals jullie kunnen zien ben ik gek op het merk Thule.....hahaha! ik heb er een van thule voor 3 fietsen en kantelbaar handig als je in de kofferbak moet zijn werkt goed zou ik zeker doen fietsen zijn makkelijk vast te zetten en staan erg stevig ik heb die van mij hier gekocht Fietspunt.nl en ik heb de Thule Euroclassic G6 929 en die was 459 euro Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.