Ga naar inhoud

Update Venga


Smart

Aanbevolen Berichten

Vandaag voor de 3e en hopelijk laatste keer de auto opgehaald vanwege slecht werkende ISG (lees: geen werking ISG!).

Vanaf dinsdag de auto kwijt geweest. Ná verschillende tests met meetapparatuur bleek dat de accu onvoldoende kon

bijladen, nadat je had afgeremd op de motor. Het percentage blijft rond de 78% hangen. Dit is net onder de grenswaarde

van 80%, dus van geen enkel nut voor de juiste werking van het ISG-systeem.

Er is een nieuwe accu (Varta Start/Stop Plus) en een nieuwe kabel (!) geïnstalleerd. We gaan het weer uitproberen!

Ben overigens weer correct geholpen door de garage. Nu nog een navi-update en ik ben weer helemaal het mannetje.......!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Warmentuuter

Dat is wel balen dat je problemen hebt met de ISG.

Komt dit nu omdat je één van de eerdere versie's hebt.

Ik heb onze Venga er nog niet op kunnen betrappen dat deze weigert.

Eerlijkheids halve moet ik wel zeggen dat ik dit systeem gebruik als ik voor het spoor of open brug sta te wachten.

Hopelijk met deze aanpassing is het probleem over.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, de Venga is van juni 2010 en dus niet van de 1e serie. De Venga was na bestelling reeds 6 maanden op de NL markt.

Bewust gewacht met bestellen totdat de kinderziektes eruit waren. Mocht blijkbaar niet zo zijn.....

We gaan het gewoon weer proberen......!;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag voor de 3e en hopelijk laatste keer de auto opgehaald vanwege slecht werkende ISG (lees: geen werking ISG!).

Vanaf dinsdag de auto kwijt geweest. Ná verschillende tests met meetapparatuur bleek dat de accu onvoldoende kon

bijladen, nadat je had afgeremd op de motor. Het percentage blijft rond de 78% hangen. Dit is net onder de grenswaarde

van 80%, dus van geen enkel nut voor de juiste werking van het ISG-systeem.

Er is een nieuwe accu (Varta Start/Stop Plus) en een nieuwe kabel (!) geïnstalleerd. We gaan het weer uitproberen!

Ben overigens weer correct geholpen door de garage. Nu nog een navi-update en ik ben weer helemaal het mannetje.......!

Ben erg benieuwd of dit helpt, die van mij werkt tot op heden ook nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook mijn ISG werkt nog steeds niet naar behoren, Venga van mei 2010.

Heb al 4 keer de garage bezocht ivm dit euvel, geen resultaat.

Hoop dat bij Smart nu het ISG probleem is opgelost en dat KIA NL dit dan ook aan alle dealers gaat vertellen.

Mijn dealer doet er niets meer aan en wacht op instructies van KIA voordat ze weer actie aangaande ISG ondernemen.

Smart graag horen we hoe het bij jou verloopt met het ISG.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vanmorgen bij Kia dealer geweest, update voor navigatie moet idd auto 80 minuten stationair staan te draaien.

Dit is opgedragen door de importeur om dit zo te doen, gaat met usb stick , dealers krijgen maar een stick , en kopieren kan schijnbaar niet.

Zou makkelijker zijn bij een lange rit { voor degene die dit zelf denken te kunnen} , nu staat je karretje 80 minuten stationair te draaien..... goed voor het milieu

..

Gr KcVenga

Link naar reactie
Delen op andere sites


@KCVenga

Dit is niet het topic voor de navi-software.

Die is namelijk verdeeld over drie topics in de secties Venga, Sportage 3 en de Cee'd (SW).

Maar je hebt inmiddels een antwoord op jouw PB!;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Ik rij nu enkele weken rond met de nieuwe Varta accu en het ISG-systeem werkt weer zoals het een half jaar heeft gedaan.

Het merkwaardige is nu dat mijn telefoon (Nokia 'what's in a name') niet meer automatisch connect via bluetooth met mijn

navigatiesysteem. Na de software update had ik hier nog geen last van. En nu sinds enkele weken lukt het mij niet om dit

zelf voor elkaar te krijgen. Alle instellingen langsgelopen, de bluetooth op het systeem teruggezet naar fabrieksinstelling, enz.

Wie heeft dit ook meegemaakt en weet dé oplossing :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Xenon?

(Mij bevalt het prima, nu de dagen weer korter worden)

Groet,

Peter

Tja, ik overweeg het nog steeds maar heb gewoon te weinig tijd. Daarnaast zijn er bij het monteren van de

ledverlichting ook wat draadjes doorgeknipt. Ik weet dus niet of ik überhaupt wel xenon kan installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, ik overweeg het nog steeds maar heb gewoon te weinig tijd. Daarnaast zijn er bij het monteren van de

ledverlichting ook wat draadjes doorgeknipt. Ik weet dus niet of ik überhaupt wel xenon kan installeren.

Zolang je dimlicht het nog doet, lukt Xenon ook nog. B)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Vandaag achter mijn laptop 4 winterbanden (Continental Wintercontact TS800)

in Duitsland (link) besteld voor de Citroën C1 van mijn vrouw, voor de prijs van.....

€ 199,44 inclusief gratis verzending! Dat is dus nog geen € 50,00 per band!!

Ter vergelijk: bij Autobandenmarkt.nl voor € 72,60, dus € 23,00 duurder per band!

Zo goedkoop vind je die niet in NL waar op dit moment belachelijke prijzen

worden gevraagd, zogenaamd als zijnde schaarste op de markt! Voor maximaal

€ 250,00 incl. montage heb ik dus winterbanden kunnen scoren.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Smart wil jij mij helpen met winterbanden goedkoop te krijgen? Ik baal van de 700 euro dat ik moet neertellen voor mijn banden. :(

Zo goedkoop als ik de banden weghaal uit Duitsland, inclusief verzending, vind je echt niet in NL.

1. Dus bestel die banden in Duitsland;

2. Kies bijvoorbeeld de Continental WinterContact TS830/TS830P;

3. Bandenmaat 205/55/R16, maar is afhankelijk van je huidige bandenmaat;

4. Koop in NL, bij ATU, vier stalen velgen;

5. Laat hier de banden monteren op de velgen en auto.

Voor € 550,00 kom je dan een heel eind!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag zijn de winterbanden binnen gekomen. Gewoon lachen man!

Vier winterbandjes Continental TS800 (Beste uit de ANWB test) voor

net geen € 200,00 incl. verzending vanuit Duitsland! Dat doet niemand

na in Nederland.

De banden zijn kakelvers! De DOT code geeft aan 4511 oftewel de 45e

week van 2011. Dus vorige week geproduceerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Winterbanden mét velgen (en ik denk dat gratis omleggen ook bespreekbaar is) al vanaf 729,- gewoon bij de kia-dealer...( 799 met continentals).

Als je geld teveel hebt zeker doen, anders even naar www.atu.nl of zelf de set samenstellen. Scheelt zomaar minimaal € 250,00.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geld teveel, dat nou weer niet...

Maar heb wel een set lichtmetaal met conti's in bestelling. Gemak is ook wat waard. (maar het verschil is wel duidelijk) en kan ze een paar jaar kosteloos opslaan en wisselen bij de dealer :rolleyes:

fagus

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Fagus, iedereen moet doen wat hij/zij goeddunkt.

Soms is het voor het gemak, comfort, lekker gemakkelijk, ondoordacht (!) of gewoon lekker trendy als eerste.

Wanneer je beseft dat dat uiteindelijk teveel in de papieren gaat lopen, kom je uiteindelijk weer met beide

benen op de grond tot het besef dat je je geld maar één keer kunt uitgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...