bigmac Geplaatst 21 Maart, 2012 Geplaatst 21 Maart, 2012 Dashboard-speakers vervangen: http://www.citybugparts.nl/images/Handleidingen/dashboardspeakers.pdf dit is een handleiding voor een Aygo, maar is erg vergelijkbaar met de Picanto speaker opbouw. Enkel geen steeksleutel gebruiken maar een haakse schroevendraaier. 1 Quote
Fresno Geplaatst 21 Maart, 2012 Geplaatst 21 Maart, 2012 Ben heel benieuwd of dit een mooie verbetering is? Is dit ook gedaan met de Kenwood speakers uit de pdf? Quote
bigmac Geplaatst 22 Maart, 2012 Geplaatst 22 Maart, 2012 Ik heb in mijn eigen Picanto Sony 2-weg luidsprekers in het dashboard geplaatst: type XS-F1027SE (39 euro voor 2 stuks bij de Mediamarkt) deze hebben 30 W normaal/130 W piekvermogen en 10 cm doorsnee. De Picanto luidspreker heeft een vermogen van 15 W is 10,5 cm in doorsnee. Ik kan het nu nog goed vergelijken, omdat ik nog maar 1 speaker heb veranderd. Dus als ik met de balansknop draai hoor ik goed het verschil. De originele Picanto luidspreker klinkt veel doffer, weinig hoge tonen, maar heeft wel meer bas als de nieuwe. De Sony speakers klinken helder en je hoort meer hoge tonen. Misschien moet ik kijken of de basweergave nog verbetert als ik de spleet rond de speakers beter afdicht, want de nieuwe zijn 0,5 cm kleiner dan de originele boxen. Voor de montage kon ik 1 montageoog van de Sony speaker gebruiken en de andere kant moest 1 cm verlengd worden dmv een klein plaatje. Quote
bigmac Geplaatst 26 Maart, 2012 Geplaatst 26 Maart, 2012 Vanavond de tweede speaker (linksvoor) eindelijk ook vervangen. Ongeveer half uurtje werk en ik heb de luidspreker aangesloten dmv 'n kroonsteentje. Het geluid is helderder en kan luider gezet worden; maar er de bas-weergave is niet bijzonder. Ik heb dus een beetje gespeeld met de instellingen van de radio, en ik had deze met de originele speakers als volgt ingesteld: Bass: max, Mid: 80%. High: max en Powerbass op 'High' Nu met de nieuwe speakers heb ik: Bass: 60%, Mid 70%, High: 80 % en Powerbass op 'High'. Quote
hvantiel Geplaatst 1 April, 2012 Geplaatst 1 April, 2012 En nog eentje.. wat wel handig is, is dat deze gewoon op de 12v van de radio aageslotenkan worden en je dus niet vanuit de motorruimte hoeft te komen met kabels! Ik neem deze ook maar.. dan besluit ik later welke erin gaat http://www.avao.nl/a...fer/?postTabs=0 Pioneer TS-WX110A compacte actieve Subwoofer Maximum vermogen: 150 Watt Nominaal ingangsvermogen: 50 Watt Frequentiekarakteristiek: 40 – 200 Hz Gevoeligheid: (1W/1m)82.2 dB Afmetingen subwoofer (cm): 21 x 13 cm Materiaal subwoofer: Aluminium kegelwoofer Stemspoeltype: Warmtebestendige dubbele stemspoel met 4 lagen Ingebouwde variabele laagdoorlaatfilter (50-125 Hz, -12dB/oct.) Ingangsniveauregeling/faseschakelaar Controle-unit met draad (6 m) RCA/luidsprekerniveau-ingangen Afmetingen 280 x 75 x 200 mm Gewicht3.4 Heb je deze er al in zitten? Zo ja op de standaard radio of aftermarket? Wil er ook eentje in zetten echter wil ik weten of deze op de standaard radio kan. Heb gezien dat er een remote kabel op de connector zit voor aansturing van antenne ( of sub ) maar waar ik het signaal vandaan moet halen is me nog niet duidelijk. mvg Harm-Jan Quote
playspel Geplaatst 11 April, 2012 Geplaatst 11 April, 2012 Tja, zonder subwoofer krijg je natuurlijk nooit echt mooi laag, en af fabriek speaker/radio... kan je ook niet de wereld van verwachten.. Dus ga ook ik rond kijken voor wat aanpassingen. Hoe je de standaard radio ook gaat instellen, het klinkt echt niet.. Dus ook ik zal mijn verdere ervaringen hierin delen op het forum. Verwacht de eerste aanpassing ergens begin volgende maand Quote
J.v.B Geplaatst 23 April, 2012 Geplaatst 23 April, 2012 Hallo Iedereen, Ik heb een vraag over het plaatsen van een actieve sub. Ik heb al het een en ander voorbij zien komen maar ik kon nog geen antwoord op mijn vraag. Ik sta op het punt om een Pioneer TS-WX110A aan te schaffen voor onder de passagiersstoel van mijn 3deurs picanto 2011. De reden hiervoor is dat ik niet tevreden ben over de bass in mijn auto. De orginele radio wil ik niet vervangen gezien de hoge kosten en alle aangesloten onderdelen (bluetooth, stuurbediening etc.) Nu zag ik al wat mensen die een sub onder de stoel geplaatst hebben en daarom de volgende vragen: - Waar heb je het laten doen en wat was je kwijt? - Waar zitten de grootste valkuilen bij het plaatsen van zo'n sub? - Hoe is de sub aangesloten? Zit er bijvoorbeeld een sub uitgang of tulp op de originele radio? Hoe zit het met stroomvoorziening? Als iemand antwoorden hierop heeft zou dat geweldig zijn!! Zodra mijn picanto onder het mes is geweest zal ik foto's en ervaringen plaatsen. Gr. J Quote
playspel Geplaatst 25 April, 2012 Geplaatst 25 April, 2012 Vandaag een dubbel din paneel bij de kia dealer opgehaald. Als het goed is komt mijn nieuwe pioneer radio zaterdag voor de gene die dat wil weten... onderdeel nummer ZK11699KIA006 kosten €89,00 Die radio trouwens gewoon op internet besteld, en later nog op zoek naar nieuwe speakers. Ik heb de dealer wel vast alle panelen laten verwijderen van de standaard radio en de speakers. Nog een tip voor als je dat zelf wilt doen.. Verwarming 10 min vol open. dan kan je het panneel van de radio er wat makelijker uit halen. Quote
J.v.B Geplaatst 12 Mei, 2012 Geplaatst 12 Mei, 2012 Hallo Iedereen, Ik heb een vraag over het plaatsen van een actieve sub. Ik heb al het een en ander voorbij zien komen maar ik kon nog geen antwoord op mijn vraag. Ik sta op het punt om een Pioneer TS-WX110A aan te schaffen voor onder de passagiersstoel van mijn 3deurs picanto 2011. De reden hiervoor is dat ik niet tevreden ben over de bass in mijn auto. De orginele radio wil ik niet vervangen gezien de hoge kosten en alle aangesloten onderdelen (bluetooth, stuurbediening etc.) Nu zag ik al wat mensen die een sub onder de stoel geplaatst hebben en daarom de volgende vragen: - Waar heb je het laten doen en wat was je kwijt? - Waar zitten de grootste valkuilen bij het plaatsen van zo'n sub? - Hoe is de sub aangesloten? Zit er bijvoorbeeld een sub uitgang of tulp op de originele radio? Hoe zit het met stroomvoorziening? Als iemand antwoorden hierop heeft zou dat geweldig zijn!! Zodra mijn picanto onder het mes is geweest zal ik foto's en ervaringen plaatsen. Gr. J Hi all, Helaas geen antwoord gekregen op mijn vragen hier maar voor wie geïnteresseerd is. Ik heb inmiddels de ts-wx110a van pioneer onder de bijrijdersstoel liggen en het klinkt 200% beter nu. - gekocht bij redcoon voor €160 - laten inbouwen bij lokale audio monteur (mobile emotions Woerden) voor €100 (2 uur werk). Mijn dealer vroeg er €250 (wtf!?!?) voor. - de sub is onzichtbaar en neemt praktisch geen ruimte in onder de stoel behalve dat het laatje niet meer past onder de stoel. - alle aansluitkabels zijn in het pioneer pakket inbegrepen evenals de remote die bij mij boven de usb poort uit de console komt en daar in het opbergvak met klittenband bevestigd is. - hij zit direct aangesloten op de achterspeakers die je met de fader instelling meer power moet geven (R07 ofzo). - de bas kan je niet wegfilteren om de speakers minder te belasten omdat dan de sub ook geen lage tonen door krijgt. Misschien dat ik nog de voorspeakers vervang (als iemand aanraders daarvoor heeft hoor ik het graag) maar de bass die er nu in zit is meer dan genoeg. Het is makkelijk in te stellen met de versterker remote tot trillen van de binnenspiegel aan toe als je hem op max zet. Kortom, relatief lage kosten voor een hele praktische en meer dan bevredigende oplossing voor de slechte audio ervaring in de picanto vind ik. Quote
dennis74 Geplaatst 21 Mei, 2012 Geplaatst 21 Mei, 2012 Wat bedoel je met: hij zit direct aangesloten op de achterspeakers? Hoe hebben ze dat gedaan dan? En hoe zit de pioneer vast onder je (bij)rijders stoel? Als je de volume knop van je radio verhoogd gaat de sub dan ook meer doen? heb je ook foto's alvast bedankt voor de antwoorden. Gr, Dennis Quote
J.v.B Geplaatst 21 Mei, 2012 Geplaatst 21 Mei, 2012 Wat bedoel je met: hij zit direct aangesloten op de achterspeakers? Hoe hebben ze dat gedaan dan? En hoe zit de pioneer vast onder je (bij)rijders stoel? Als je de volume knop van je radio verhoogd gaat de sub dan ook meer doen? heb je ook foto's alvast bedankt voor de antwoorden. Gr, Dennis Hi Dennis, Ik bedoel hiermee dat de versterker dmv bijgeleverde kabel, achter de radio zit aangesloten op de kabels die naar de achterspeakers gaan. Deze subwoofer kan namelijk zelf de lage tonen eruit filteren. Ik stond er niet bij uiteraard maar het plan was gewoon om de kabeltjes bloot te leggen en de subwoofer kabel er aan vast te solderen (of miss wel dmv stekkertjes). De pioneer zit vast met klittenband, dit zit zo stevig dat ik maar niet geprobeerd heb hem los te halen want geloof me die ruimte die dit kleine ding inneemt, ga je niet nodig hebben. Volume op de radio hoger betekend ook meer volume van de sub, op de afstand kan je nog power (veel bass weinig bass) en frequency regelen (ben ook geen kenner). Ik kan wel fotos maken maar hij zit zo onder de stoel dat je eigenlijk niks ziet. De sub is iets kleiner dan een a4tje en 7 cm hoog dus leg een a4tje onder je stoel voor de beeldvorming. Ik rijd met nog meer plezier naar mijn werk dat kan ik je wel vertellen. Gr. J Quote
Glennix Geplaatst 25 Mei, 2012 Geplaatst 25 Mei, 2012 iemand ervaring met dit? staat op de kia site bij picanto accesoires! http://www.kia.nl/Modellen/Kia-Picanto-2011/Accessories-2011/ Pioneer kit DEH-1300MP incl. montage materiaal DEH-1300MP wordt aangedreven door onze vermaarde 4 x 50W MOSFET-versterker, die optimale prestaties levert met een minimum aan vervorming. Bovendien beschikt de versterker over een RCA Pre-uitgang waardoor de geluidsinstallatie in je auto flexibeler wordt. "Alleen geschikt voor de uitvoering ZONDER radio af fabriek" Prijs € 130,00 incl. montage. Onderdeelnummer ZK11699K1300R + vergroot Pioneer kit DEH-4400BT incl. montage materiaalOf je nu naar de radio wil luisteren of van je eigen muziek wil genieten, de DEH-4400BT lost je behoeftes in. En ook op het vlak van handenvrije functies hoef je je geen zorgen te maken. Het toestel is volledig compatibel met Bluetooth. "Aleen geschikt voor de uitvoering ZONDER radio af fabriek" Prijs€ 210,00 incl. montage. OnderdeelnummerZK11699K4400BT Quote
BioBak Geplaatst 25 Mei, 2012 Geplaatst 25 Mei, 2012 Ik heb deze op mijn vorige auto iemand ervaring met dit? staat op de kia site bij picanto accesoires! http://www.kia.nl/Mo...cessories-2011/ Pioneer kit DEH-1300MP incl. montage materiaal DEH-1300MP wordt aangedreven door onze vermaarde 4 x 50W MOSFET-versterker, die optimale prestaties levert met een minimum aan vervorming. Bovendien beschikt de versterker over een RCA Pre-uitgang waardoor de geluidsinstallatie in je auto flexibeler wordt. "Alleen geschikt voor de uitvoering ZONDER radio af fabriek" Prijs € 130,00 incl. montage. Onderdeelnummer ZK11699K1300R + vergroot Pioneer kit DEH-4400BT incl. montage materiaalOf je nu naar de radio wil luisteren of van je eigen muziek wil genieten, de DEH-4400BT lost je behoeftes in. En ook op het vlak van handenvrije functies hoef je je geen zorgen te maken. Het toestel is volledig compatibel met Bluetooth. "Aleen geschikt voor de uitvoering ZONDER radio af fabriek" Prijs€ 210,00 incl. montage. OnderdeelnummerZK11699K4400BT Ik heb deze op mijn vorige auto gehad. Geweldig geluid kwam er uit, maar ik weet niet hoe hij zal presteren met de speakers van de picanto. Maar heb ik het goed begrepen, het ligt niet zozeer aan de speakers maar aan de uitgang van de standaardradio toch? Quote
bigmac Geplaatst 25 Mei, 2012 Geplaatst 25 Mei, 2012 nou, de originele speakers van de Picanto zijn maar 25W max/15Watt continu. Quote
Dutchie Geplaatst 3 Juni, 2012 Geplaatst 3 Juni, 2012 All, FYI, Ben gisteren door de KIA dealer gebeld, Kia komt met zijn eigen subwoofer onder de stoel, artikel nummers ect zijn al bekend. Kosten 309 euries incl inbouw. Meer weet ik tot nu toe niet. Kia internet site zegt hier nog niets over, wordt vervolgt..... (Voor Kia Picanto en Rio). Quote
Dan8 Geplaatst 3 Juni, 2012 Geplaatst 3 Juni, 2012 All, FYI, Ben gisteren door de KIA dealer gebeld, Kia komt met zijn eigen subwoofer onder de stoel, artikel nummers ect zijn al bekend. Kosten 309 euries incl inbouw. Meer weet ik tot nu toe niet. Kia internet site zegt hier nog niets over, wordt vervolgt..... (Voor Kia Picanto en Rio). Dit zou wel erg goed nieuws zijn.. Als ze nu ook nog zelf alternatieve speakers zouden aanbieden van een betere kwaliteit. Quote
Dan8 Geplaatst 4 Juni, 2012 Geplaatst 4 Juni, 2012 Hij staat inmiddels op de website van Kia. Pioneer actieve-subwoofer kit incl. montage materiaal 150 Watt Prijs € 309,00 incl. montage. Onderdeelnummer ZK60099SWX110A Even vergeleken met de Pioneer site. Het betreft de Pioneer TS-WX110 De prijzen van deze pioneer beginnen vanaf 149,- op internet. (Redcoon de goedkoopste) Quote
Gast Jeroen66475 Geplaatst 4 Juni, 2012 Geplaatst 4 Juni, 2012 Kost rond de €170 in de winkel. Ik heb hem zelf ook en is echt een enorme verbetering zelfs met de standaard luidsprekers. Montage is heel eenvoudig (half uurtje). Dealer rekent daar dus wel even €139 voor! Als je het zelf niet kunt/wilt zou ik even bij de lokale audioboer gaan informeren wat het daar kost. Quote
J.v.B Geplaatst 5 Juni, 2012 Geplaatst 5 Juni, 2012 Haha ook mijn setup dus. Beter dan dat ze zelf het wiel proberen uit te vinden maar inderdaad een hoge prijs. Zelf was ik goedkoper uit met €100 arbeid van de lokale audioboer. Maar de Kiadealer vroeg er toen ook €250 voor mbt arbeid!! Ik vind het jammer dat alle accessoires zo duur zijn los van het verdienmodel van Kia. Quote
Paradise Geplaatst 5 Juni, 2012 Geplaatst 5 Juni, 2012 Dealers zijn altijd heel duur met dit soort zaken. Maakt het qua garanties e.d. nog uit of je het bij de dealer zelf of bij een lokale audioboer laat doen? Quote
Dan8 Geplaatst 5 Juni, 2012 Geplaatst 5 Juni, 2012 Is zo'n subwoofer nu ook gewoon aan te sluiten op de gewone ingeboude radio.. Of moet je dan ook een pioneer radio hebben die kia los verkoopt. En het aansluiten is zeker ook de panelen loshalen zodat je achter de radio kunt komen? Of is het niet zo ingewikkeld.? Heb er echt totaal geen verstand van zelf. Vind het alleen jammer dat kia niet een speciale upgrade pakket bied ofzo.. Met ook betere kwaliteit speakers voor/achter.. i.p.v die 1-weg karton speakertjes die er standaard inzitten. Want het zijn niet alleen de lage tonen die tekort komen.. de hoge kunnen ook wel wat verbetering gebruiken. Quote
J.v.B Geplaatst 6 Juni, 2012 Geplaatst 6 Juni, 2012 Lees even een paar posts naar boven Dan8, daar heb ik alle antwoorden al gegeven. Laat Kia maar gewoon auto's maken, blijkbaar hebben ze geen verstand van audio. Voor heb ik nu 3weg speakers van Pioneer (€35 Conrad) die veel beter klinken. Dit kon ik goed vergelijken toen ik er nog maar 1 had vervangen en met balance links en rechts los van elkaar kon horen. Monteren vraagt wel meer moeite aangezien Kia niet marktstandaard speakermaten aanhoud voorin. Quote
Dan8 Geplaatst 6 Juni, 2012 Geplaatst 6 Juni, 2012 Lees even een paar posts naar boven Dan8, daar heb ik alle antwoorden al gegeven. Laat Kia maar gewoon auto's maken, blijkbaar hebben ze geen verstand van audio. Voor heb ik nu 3weg speakers van Pioneer (€35 Conrad) die veel beter klinken. Dit kon ik goed vergelijken toen ik er nog maar 1 had vervangen en met balance links en rechts los van elkaar kon horen. Monteren vraagt wel meer moeite aangezien Kia niet marktstandaard speakermaten aanhoud voorin. Hey bedankt, ik had over je eerdere posts heen gekeken.. Ik zal ook eens gaan informeren bij een lokale zaak wat die vragen voor inbouwen. De voorspeakers heb je zelf vervangen? Dat lijkt mij zelf ook nog wel te lukken.. op maat maken en dergelijke. Alleen de kabel van de speakers is die rechtstreeks aan te sluiten op de huidige kabel die er zit.. of moet je een verloopstukje maken of hoe heb jij dat gedaan? Quote
bigmac Geplaatst 6 Juni, 2012 Geplaatst 6 Juni, 2012 Dashboard-speakers vervangen: http://www.citybugpa...ardspeakers.pdf dit is een handleiding voor een Aygo, maar is erg vergelijkbaar met de Picanto speaker opbouw. Enkel geen steeksleutel gebruiken maar een haakse schroevendraaier. Als je connector niet past, kun je overwegen om via een kroonsteentje een verbinding met je originele luidsprekerkabel te maken. Quote
J.v.B Geplaatst 6 Juni, 2012 Geplaatst 6 Juni, 2012 Hey bedankt, ik had over je eerdere posts heen gekeken.. Ik zal ook eens gaan informeren bij een lokale zaak wat die vragen voor inbouwen. De voorspeakers heb je zelf vervangen? Dat lijkt mij zelf ook nog wel te lukken.. op maat maken en dergelijke. Alleen de kabel van de speakers is die rechtstreeks aan te sluiten op de huidige kabel die er zit.. of moet je een verloopstukje maken of hoe heb jij dat gedaan? Ja, die heb ik inderdaad zelf vervangen. Was wel wat werk aangezien de 3weg speaker aan de bovenkant uitsteekt bij het model wat ik had dus ik moest ze er een soort van inhangen dmv plaatjes in de vorm van een z eigenlijk. Ik heb bij conrad voor paar € een connector erbij gehaald zodat ik niks hoefde te customizen. Deze klikte niet echt vast maar connect wel goed. Overigens kan ik het lospeuteren van de roostertjes met een platte schroevendraaier niet aanraden. Bij gebrek aan gereedschap heb ik het uiteindelijk krasvrij voor elkaar gekregen door de spijlbekleding naast het roostertje in te drukken en er een kleine tyrap met de bolle kant naar het roostertje toe in de kier te stoppen. vervolgens kon ik met een tang het hoekje vat het rooster voorzichtig lostrekken. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.