Jump to content

Picanto - Rij en ander Impressies


Effenix

Recommended Posts

Na de aanschaf van een Sportage in november 2010 ben ik aan het kijken naar de nieuwe Picanto (3d versie).

Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om een proefrit te maken maar dat zal op korte termijn zeker gebeuren.

Ik vroeg mij af of leden van dit forum al een nieuwe Picanto hebben en wat hun eerste indrukken zijn qua

Comfort - Rijeigenschappen - Verbruik e.d.

Ik hoop dat een aantal leden dit willen delen met de rest.

Groetjes

Link to comment
Share on other sites


Na de aanschaf van een Sportage in november 2010 ben ik aan het kijken naar de nieuwe Picanto (3d versie).

Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om een proefrit te maken maar dat zal op korte termijn zeker gebeuren.

Ik vroeg mij af of leden van dit forum al een nieuwe Picanto hebben en wat hun eerste indrukken zijn qua

Comfort - Rijeigenschappen - Verbruik e.d.

Ik hoop dat een aantal leden dit willen delen met de rest.

Groetjes

Hallo Effenix,

Wij hebben sinds 4 mei een Kia Picanto 1.0 (black) met comfort pakket.

De auto bevalt erg goed. stuurt prettig, is netjes afgewerkt en voorzien

van diverse extra's. (zie de folder van Kia Picanto.

Er is tot op heden 584 km mee gereden met een gemiddeld verbruik van 1:18,24.

Moet er wel bij zeggen dat dit veelal korte ritjes zijn waarvan 70% buitenweg

en 30% stads ritten. Al met al een fijne auto voor een gunstige prijs.

Groet

Specialmade

Link to comment
Share on other sites


Ik heb mijn nieuwe Picanto net een week en ben zeer tevreden. Had hiervoor een Toyota Corolla 1.3 en vond dat de miste toch wat pit bij de 1.0 liter. Heb daarom gekozen voor een 1.2 comfort pack wat volgens de garage het meest verkocht werd. Dan heb je meteen airco/electrische ramen enz. Waarom kies je voor een 3-deurs? volgens mij loopt er een actie tot eind juni waarbij je voor het geld van een 3-deurs een 5-deurs krijgt. Enige minpuntje is het geluid van de stereo-installatie.

Link to comment
Share on other sites


Ik heb mijn nieuwe Picanto net een week en ben zeer tevreden. Had hiervoor een Toyota Corolla 1.3 en vond dat de miste toch wat pit bij de 1.0 liter. Heb daarom gekozen voor een 1.2 comfort pack wat volgens de garage het meest verkocht werd. Dan heb je meteen airco/electrische ramen enz. Waarom kies je voor een 3-deurs? volgens mij loopt er een actie tot eind juni waarbij je voor het geld van een 3-deurs een 5-deurs krijgt. Enige minpuntje is het geluid van de stereo-installatie.

Ik zal eens kijken naar de actie.

Bedankt voor de reacties tot op heden. Klinkt goed en van de stereo had ik helaas al gehoord.

Link to comment
Share on other sites


De actie bestaat uit € 500,- korting, en laat dat nou net het verschil zijn tussen een 3- en een 5-deurs. Dan moet je wel een auto uit voorraad bij de dealer kopen. Dus wil je iets speciaals, moet je even rondkijken bij verschillende dealers bij jou in de buurt

Link to comment
Share on other sites


*De € 500,- extra inruilwaarde geldt bij kentekenaanvraag van een nieuwe Kia Picanto 5 deurs modeljaar 2012 in de periode van 12 april t/m 30 juni 2011. De inruilauto dient minimaal 3 maanden op naam te staan van de koper (privé persoon of klein zakelijke markt). Verder dienen de gegevens op de klantfactuur overeen te komen met de gegevens op het kentekenbewijs van de nieuwe en de inruilauto. De uiterlijke registratiedatum van de nieuwe auto is 29 juli 2011.

Link to comment
Share on other sites


*De € 500,- extra inruilwaarde geldt bij kentekenaanvraag van een nieuwe Kia Picanto 5 deurs modeljaar 2012 in de periode van 12 april t/m 30 juni 2011. De inruilauto dient minimaal 3 maanden op naam te staan van de koper (privé persoon of klein zakelijke markt). Verder dienen de gegevens op de klantfactuur overeen te komen met de gegevens op het kentekenbewijs van de nieuwe en de inruilauto. De uiterlijke registratiedatum van de nieuwe auto is 29 juli 2011.

Dan zal ik toch naar een andere oplossing moeten kijken. Heb namelijk niks in te ruilen. Of het moet de Sportage zijn. Nee :) laat ik dat maar niet doen.

Bedankt voor de info

Link to comment
Share on other sites


  • 2 weeks later...

Ik heb mijn Picanto (1.0 3cil met airco+comfort pack) nu een dag of 4; inmiddels 350 km mee gereden en hij bevalt me uitstekend. De Picanto stuurt erg licht en voelt stabiel over slecht wegdek en verkeersdrempels. Geen rammeltjes. Bij stationair draaien hoor je niet eens dat de 3-cilinder loopt.

Het eerste verbruik over 250 km (90% buitenwegen, 5% stadsverkeer en 5% snelweg) komt uit op 1 op 23, maar nu ben ik ook 'n zuinige rijder.

Link to comment
Share on other sites


Ik heb afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt in de Picanto 1.2

Ik moet zeggen dat ik in dit segment nog geen auto ben tegenkomen die zo lekker rijdt en ook een gevoel geeft groter te zijn dan hij daadwerkelijk is. Ik had voor mijn Sportage een Nissan Note 1.6 maar ik moet zeggen de Picanto rijdt veel beter.

Ik moet nog even wachten voor deze leverbaar is en uiteraard moet ik de Picanto nog wel bestellen maar ik ga toch voor de 3deurs 1.2. Een rode :)

Link to comment
Share on other sites


Ik heb afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt in de Picanto 1.2

Ik moet zeggen dat ik in dit segment nog geen auto ben tegenkomen die zo lekker rijdt en ook een gevoel geeft groter te zijn dan hij daadwerkelijk is. Ik had voor mijn Sportage een Nissan Note 1.6 maar ik moet zeggen de Picanto rijdt veel beter.

Ik moet nog even wachten voor deze leverbaar is en uiteraard moet ik de Picanto nog wel bestellen maar ik ga toch voor de 3deurs 1.2. Een rode :)

Ik heb vrijdag onze nieuwe Picanto 1.2 met alle paketten Metallic Rood opgehaald. Een prima auto, rijd voortreffelijk.

Link to comment
Share on other sites


Hallo allemaal,

Om on topic te blijven, hier de eerste impressies van onze Picanto 1.2 (+ alle packs)

- Als je achter het stuur zit oogt hij groter als hij in werkelijkheid is, en voelt aan als een volwassen auto.

- Motor is stil, ook bij hogere snelheden, vering en wegligging is super goed voor zo'n klein autootje.

- Stuurbekrachtiging werkt lekker, al heb ik het idee dat ie ietswat naar links trekt tijdens het rijden, maar dat komt in de garage wel ter sprake bij de 1000 km inspectie.

- Daar wij alle packs hebben is het een luxe van jewelste wat de klok slaat.

- De bluetooth telefoon verbinding werkt wel, en kan dus lekker handsfree bellen/gebeld worden, echter de spraakherkenning lukt niet ( bij mij althans), ook moet ik als ik zelf een telefoonnummer willen bellen toch mijn eigen mobieltje ter hand nemen wat dus een klein minpuntje is.

- De kofferbak is niet erg groot, maar door de deelbare achterbanken te klappen kun je boodschappen doen voor een heel weeshuis. (een klein autootje = iets minder kofferbak)

- Na de eerste 360 km gereden te hebben in de stad en altijd de heerlijke climate-control aan ben ik eens gaan tanken:

27 liter benzine ging erin met 360 km gereden te hebben, welke dus een verbuik van 1 op 13,5 betekend, dit vind ik iets aan de magere kant, hopelijk trekt dit wat bij in de toekomst.

- Verders is het een leuk sportief uitziend, en leuk stadswagentje waar we hopelijk nog vele veilige km mee kunnen rijden. :D

Gr Toine

Link to comment
Share on other sites


Vind dat die bakkies met alle pret pakketkjes best duur worden,

Zie al bedragen van 15K eu in het garage deel.

Zelf heb ik de zus i10 met de 1.1 motor.

Op AW en elders wordt ook weer erg gemopperd over het benzine verbruik.

Het gaat dan vaak over mensen die ritjes doen van 4-5-6 km.

Tja, dan helpt er niks behalve een fiets.

Met die 1.1 rijden wij denk ik 1:15-17 oid en op langere ritten 1:19

De 1.25 Joendaai is dezelfde als de 1.2 Kia en zou ± net zo zuinig moeten zijn.

Dus..

Even inrijden, voor korte stukjes de fiets pakken en dan komt het helemaal goed :wink:

Link to comment
Share on other sites


Ik rijd meestal lange stukken (35 of 65 km aan 1 stuk, zonder veel snelweg) en zie (bij 'n rustige rechtervoet) het verbruik meestal tussen de 1/24 en 1/19.

Ik zag trouwens net dat ik onder mijn KIA 'eco-banden' heb; ik meende dat die bij het eco-pakket hoorden (dus in combinatie met het start-stop-systeem), wat ik dus niet heb. Deze schijnen een lagere rolweerstand te hebben.

De Airco gebruiken terwijl het krap aan 23 graden is buiten is ook niet echt nodig; dat scheelt je ook 10% in je verbruik geloof ik.

Link to comment
Share on other sites


Hier in de Betuwe (Tiel) rijdt er een hele mooie witte Picanto rond.

Hij rijdt super en ik merk dat er regelmatig mensen kijken zo van: oh kijk daar nou rijden ;) .

Heb 1 narigheidje gehad: Vorige week was mijn auto wat vol met condens (ik denk dus dat het daardoor komt?) en toen reageerde de afstandsbediening niet meer. En dat is best lastig als je midden in de nacht in wil stappen om naar huis te rijden. Heb toen de deur opengemaakt met de sleutel en natuurlijk ging vervolgens het alarm af. Gelukkig zag de smart button toen wel mijn afstandsbediening en kon ik het alarm snel uitzetten. Pfff...

Link to comment
Share on other sites


Ik heb nog niet één nieuwe Kia Picanto zien rijden in 't echt. Waar verstopt iedereen zich :)

Ik verstop me niet, wij rijden rondom Tilburg :D

Het is een net Bentley onze Picanto er rijden er maar weinig van rond tot nu toe, maar daarom rijden we nog steeds in de picture van vele andere autorijders :D :D

Gr Toine

Link to comment
Share on other sites


Ik heb mijn Picanto (1.0 3cil met airco+comfort pack) nu een dag of 4; inmiddels 350 km mee gereden en hij bevalt me uitstekend. De Picanto stuurt erg licht en voelt stabiel over slecht wegdek en verkeersdrempels. Geen rammeltjes. Bij stationair draaien hoor je niet eens dat de 3-cilinder loopt.

Het eerste verbruik over 250 km (90% buitenwegen, 5% stadsverkeer en 5% snelweg) komt uit op 1 op 23, maar nu ben ik ook 'n zuinige rijder.

ik heb de zelfde auto met exterior pack 14 dagen deze rijdt prima verbruik bij eerste tank beurt 1 op 14.4

bij twee tank beurt 1 op 12.2 ka net zo goed de audi a6 van mijn dochter rijden ben nu al ziek van die auto.

Link to comment
Share on other sites


Ik weet niet of je na 2 tankbeurten al kunt zeggen wat de auto gaat doen qua verbruik, je moet wel telkens de tank op dezelfde manier vullen (ik vul 'm bij tot de benzine aan 't randje van de tankdop staat). Wat geeft je boordcomputer aan dat het verbruik is? Is dat afwijkend van wat je met tanken zelf vaststelt?

Is het een automaat? (aangezien de vorige auto een automaat was); die verbruiken wel meer dan 'n handgeschakelde.

Mijn gemiddelde gebruik nu na 1750 km is 1/19,2, waarbij dus wel flinke stukken snelweg en stadswerk inbegrepen is.

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...