Smart Geplaatst 27 Juni, 2011 Geplaatst 27 Juni, 2011 Het advies is om bij het tanken de tank niet maximaal te vullen, vanwege het uitzetten van de brandstof bij (zeer) warm weer. Het vullen tot aan de rand kan daadwerkelijk problemen opleveren! Quote
bigmac Geplaatst 27 Juni, 2011 Geplaatst 27 Juni, 2011 tja, ik heb het dus net weer gedaan... tot aan ´t randje. (best moeilijk, die laatste 4 liters, dat duurt me een tijd). Maar goed, morgenvroeg rijd ik er weer 1.5 liter uit (30 km van mijn werk), dan kan het de 35 graden wel weerstaan dunkt me. Quote
r.vanrookhuizen Geplaatst 28 Juni, 2011 Geplaatst 28 Juni, 2011 vandaag nog heb ik gereden van Hilversum naar Schiphol v.v ..................om 4 uur s nachts ,,,,weinig bekijks. Maar ik heb er nu bijn 500 km opzitten en het valt steeds meer mee in positieve zin Wat een prettige auto. Na 30 jaar SKODA(ook begonnen om goedkoop). Maar daar werd je anders mee bekeken. Ronald. Quote
nog niet blij Geplaatst 29 Juni, 2011 Geplaatst 29 Juni, 2011 mijn picanto 1.0 5 deurs met comfort en exterior pack. heb ik nu ongeveer 2 weken afgeleverd met volle tank 35 liter. bij eerste tank beurt weer vol gegooid verbruik 1-14.4 bij tweede tank beurt weer vol gegooid verbruik 1-12.2 weer vol gegooid maar is nog niet op dus even wachten op de verbruik cijfers . Tot nu toe niet erg zuinig (mijn vrouw rijdt in de picanto) hier voor had ik een peugeot 107 1.0 met airco automaat enz die was een stuk zuiniger. 1 op 17 juli-2009 heb ik ingeruild eind april begin mei op de picanto . Nu maar afwachten wat het verbruik nu weer voor verrassingen heeft. groetjes Martien Quote
Lesch Geplaatst 3 November, 2011 Geplaatst 3 November, 2011 Nu 3 dagen officieel een Kia Picanto rijder, en ik moet zeggen dat het een hele fijne auto is, in ieder geval heb ik ook veel positieve reacties gekregen op mijn nieuwe aanwinst zowel van familie, buren en collega's en dat is leuk om te horen, een echte blikvanger dus, en daar word je blij van. Mijn titanium silver 1.2 met comfort, style en exterior pack ga ik de komende dagen zeker nog verder ontdekken maar tot nu toe overtreft hij mijn verwachtingen!!! Quote
Gast Marcvane86 Geplaatst 5 November, 2011 Geplaatst 5 November, 2011 Ik heb nog niet één nieuwe Kia Picanto zien rijden in 't echt. Waar verstopt iedereen zich In het beloofde brabantse land Heel veel pico's hier in de straat al 3 nieuwe, 2 2010 modellen en 4 oudere. Quote
Jmtpes Geplaatst 6 November, 2011 Geplaatst 6 November, 2011 De verwachtingen van mijn picanto 1.0 comfort zijn tegen gevallen qua verbruik. Gisteren voor het eerst getankt. 390 km gereden en 26L getankt! mijn picanto rijdt momenteel 1op15 75% snelweg en 25% stad Ik probeer zo zuinig mogelijk te rijden met een ei onder mijn gaspedaal maar soms geef ik wel voluit gas bij het optrekken en waar het nodig is bij het inhalen op snelwegen. Hopelijk gaat ie zuiniger rijden nadat de motor goed ingereden is. Quote
bigmac Geplaatst 6 November, 2011 Geplaatst 6 November, 2011 Maar als je 90 km/h constant rijdt, geeft je boordcomputer dan ook zo veel verbruik aan? Ik lees dan tussen de 3,9-4,5 l/100 km. Quote
Jmtpes Geplaatst 6 November, 2011 Geplaatst 6 November, 2011 Maar als je 90 km/h constant rijdt, geeft je boordcomputer dan ook zo veel verbruik aan? Ik lees dan tussen de 3,9-4,5 l/100 km. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna nooit 90 km/h rij. Meestal rij ik 100 km/h Quote
bigmac Geplaatst 6 November, 2011 Geplaatst 6 November, 2011 En wat zegt je bc dan? Bij constante snelhleid dus. Quote
bigmac Geplaatst 17 November, 2011 Geplaatst 17 November, 2011 Met deze lagere buitentemperaturen duurt het langer voor mijn picanto op zijn zuinigst rijdt. Na zo'n 15 km pas. Daardoor zal het verbruik in de wintermaanden natuurlijk hoger uitvallen. Bij 80 km constant is het verbruik nu eerst 4,5 - 4,8 l/100km en indien op temperatuur rond de 4,0. Quote
Jmtpes Geplaatst 25 November, 2011 Geplaatst 25 November, 2011 En wat zegt je bc dan? Bij constante snelhleid dus. Zojuist 5min 90km/h gereden. BC gaf 4.2 - 4.6 aan. Ik heb zo'n gevoel dat jouw picanto zuiniger is dan de mijne Of ik kan niet constant rijden Quote
bigwade Geplaatst 4 December, 2011 Geplaatst 4 December, 2011 Wij zijn ook zeer te spreken over de 1.2 wellis waar met automaat wat doet die w.b. verbruik ? en hoeveel toeren doet het ding bij 100 en 120 km/h? Quote
bigmac Geplaatst 28 Februari, 2012 Geplaatst 28 Februari, 2012 Waarom de Picanto 3-cilinder motor zo zuinig is (zou moeten zijn): http://autotechreview.com/about/item/download/8.html En waarom hebben wij geen variabele inlaat (= 13 pK meer.) Quote
bigmac Geplaatst 8 Mei, 2012 Geplaatst 8 Mei, 2012 http://www.ad.nl/ad/nl/1882/De-Autotest/article/detail/2457928/2011/06/27/Kia-Picanto-compact-en-lekker-pittig.dhtml Bij de autotest van het AD krijgt de Picanto een 9.0!! Quote
Sense Geplaatst 20 Mei, 2012 Geplaatst 20 Mei, 2012 Wij hebben onze Picanto nu een week. Voor ons is het wennen omdat we van een klasse B wagen komen (Honda Jazz 1,4). We zijn aangenaam verrast door de pittige motor in combinatie met een soepele schakelbak (soms wel problemen met de achteruit). Ophanging is wat droger dan van onze Jazz en besturing is lichter. Door z'n klein formaat een plezier om mee in de stad te rijden. Qua verbruik houden wij rekening met een gemiddelde van 6,5 l / 100 km. Momenteel geeft de boordcomputer 5,8 aan, maar volgens de berichten op het forum moet je hier dus 0,5 liter optellen om de realiteit te benaderen. Verbetering als de motor ingereden is, verwachten wij niet: wij rijden immers hoofdzakelijk in stadsomgeving. Enig minpuntje tot nu toe is de afwerking van het koffergedeelte dat niet in verhouding staat tot de goede afwerking van de rest van de auto (klopt ook niet met de foto van de cataloog). Ook ware het leuk geweest dat ook de passagier vooraan over de betere bestuurderzetel zou beschikken en dat ESC standaard is. Quote
phoenix2149 Geplaatst 21 Mei, 2012 Geplaatst 21 Mei, 2012 Oh, ik vond het erg meevallen de afwerking van de kofferbak.. Zeker als je vergelijkt met de Aygo/drieling, dat was helemaal bagger. Welke pakketten heb je? Misschien heb je niet die kleine vakjes onder een klepje? Dat vond ik er inderdaad een beetje matig uit zien bij de dealer. Maar dit zat geloof ik al in het comfort pakket... Quote
Sense Geplaatst 21 Mei, 2012 Geplaatst 21 Mei, 2012 Welke pakketten heb je? Misschien heb je niet die kleine vakjes onder een klepje? Dat vond ik er inderdaad een beetje matig uit zien bij de dealer. Maar dit zat geloof ik al in het comfort pakket... In België wordt niet op dezelfde manier gewerkt als in Nederland m.a.w. je kunt kiezen tussen drie afwerkingsnivo's (Lounge, Fusion en Sense) en daarbij enkele accessoires naar keuze bij bestellen. Wij kozen voor het hoogste nivo en de afwerking van de kofferbak vind ik ronduit schamel. De rechter- & linkerzijde van de vaste kofferplaat bestaat voor de laatste 10 cm over de gehele breedte/diepte gewoon uit dun tapijt dat los op de carrosserie ligt. Ook geen plastieken klepjes die de isofix aanhechting afsluiten, nee gewoon een kleine opening/snee in het tapijt. Het bijbestelde stoffen koffertapijt bracht ook geen soelaas gezien uitsparingen voorzien zijn ter hoogte van de isofix aanhechtingen. Vermoedelijk is deze afwerking te wijten aan de keuze van de Belgische importeur, tenzij de fabrikant zelf -Kia dus- op zoek is naar besparingen Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.