kia belgie Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Vergeet het maar! Ik heb besteld op 21/10/2010 en kreeg afgelopen vrijdag een aangetekende (!) brief van KIA met de melding dat ze zich niet aan de beloofde levertermijn kunnen houden wegens het onverwachte succes van de Sportage - 5X meer bestellingen dan ze aankunnen. Indien ik hierdoor mobiliteitsproblemen zou ondervinden kan ik tegen € 199/maand een inloopmodel (wat dat ook wezen mag) van de Soul krijgen totdat de Sportage geleverd wordt. Over wanneer die nu uiteindelijk geleverd wordt, wordt met geen woord gerept Ik heb de zelfde brief gekregen en deze van mij is 11 dagen vroeger besteld,bijkomend probleem is dat ik de auto besteld heb om mijn sleurhut te trekken!!!! Ik hoop mijn sportage te hebben in mei want in juli vertrek ik op verlof,en zou de wagen toch eerst een beetje willen inrijden Quote
harter Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Vind het gedoe om de levertijden om twee redenen jammer. Ten eerste is dat we allemaal lang moeten wachten maar ten tweede dat ik ook lees dat de Sportage zo ongekend succesvol is en dan krijg je weer dat iedereen er weer in rijdt dan is het unieke er van af. Maar ook ik heb het idee dat het op dit moment alleen in België erg snel oploopt qua levertijd. Ik heb vandaag nog geïnformeerd bij de dealer maar mijn bestelling staat momenteel nog op 3 tot 4 maanden en heb de auto op 5 februari 2011 gekocht. Maar goed garantie tot de deur kan ook zomaar 6 maanden worden. Stelletje prutsers bij dat Kia Mijn dealer vertelde er wel bij dat er in april extra productiecapaciteit wordt bijgeschakeld bij Kia. Niet dat je daar veel aan hebt als je de wagen al in okt/nov 2010 hebt besteld. Quote
2011-sportage Geplaatst 22 Februari, 2011 Topic Starter Geplaatst 22 Februari, 2011 Vind het gedoe om de levertijden om twee redenen jammer. Ten eerste is dat we allemaal lang moeten wachten maar ten tweede dat ik ook lees dat de Sportage zo ongekend succesvol is en dan krijg je weer dat iedereen er weer in rijdt dan is het unieke er van af. Maar ook ik heb het idee dat het op dit moment alleen in België erg snel oploopt qua levertijd. Ik heb vandaag nog geïnformeerd bij de dealer maar mijn bestelling staat momenteel nog op 3 tot 4 maanden en heb de auto op 5 februari 2011 gekocht. Maar goed garantie tot de deur kan ook zomaar 6 maanden worden. Stelletje prutsers bij dat Kia Mijn dealer vertelde er wel bij dat er in april extra productiecapaciteit wordt bijgeschakeld bij Kia. Niet dat je daar veel aan hebt als je de wagen al in okt/nov 2010 hebt besteld. mijn kia is vandaag binnen gekomen bij de dealer En wordt 7 maart geleverd (zou eerder kunnen maar dan ben ik nog op vakantie) de levertijd van mijn sportage is binnen 3 mnd 26 nov 2010 besteld en vandaag 22 febr 2011 binnen gekomen. Quote
harter Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 (aangepast) mijn kia is vandaag binnen gekomen bij de dealer En wordt 7 maart geleverd (zou eerder kunnen maar dan ben ik nog op vakantie) de levertijd van mijn sportage is binnen 3 mnd 26 nov 2010 besteld en vandaag 22 febr 2011 binnen gekomen. Dat is een nette levertijd maar heb je de auto in NL of in Be gekocht. Want de levertijden in NL zijn nog te overzien maar voor Be gelden helaas andere levertermijnen volgens sommige hier. Vraag me eigenlijk af of je bereidt bent om 9 maanden te wachten. Ikzelf ga dan sterk twijfelen of ik niet voor iets anders zou gaan kijken. Hoe " leeft " dat bij jullie trouwens? 22 Februari, 2011 aangepast door harter Quote
bigwade Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Er staan er 13 direct leverbaar op autotrader.nl Ook witte, haha ! Quote
Gast asterix Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Er staan er 13 direct leverbaar op autotrader.nl Ook witte, haha ! Je zal als dealer in december of zo toch maar een stuk of 10 van die dingen alvast besteld hebben ... dan is leuk scoren nu dan ... Volgens mij werkt het zo een beetje ... dat dealer een hele beperkte eigen voorraad nemen en voor de rest maar op de voorraad van KIA NL en de productie bij de fabriek afgaan. Voor de crisis bestelden importeurs volgens mij grote hoeveelheden die ze toch wel dachten kwijt te raken. Voor de Sportage was dat wel gelukt, achteraf gezien. Misschien dat KIA NL ook meer besteld heeft dan KIA BE. In België waren ze toch ook later met de SP3? Marcel Quote
2011-sportage Geplaatst 22 Februari, 2011 Topic Starter Geplaatst 22 Februari, 2011 Dat is een nette levertijd maar heb je de auto in NL of in Be gekocht. Want de levertijden in NL zijn nog te overzien maar voor Be gelden helaas andere levertermijnen volgens sommige hier. Vraag me eigenlijk af of je bereidt bent om 9 maanden te wachten. Ikzelf ga dan sterk twijfelen of ik niet voor iets anders zou gaan kijken. Hoe " leeft " dat bij jullie trouwens? Mijn Sportage in Nederland gekocht en 9 maanden wachten nou denk dat ik dan wel wat anders gekocht zou hebben. Quote
harter Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Je zal als dealer in december of zo toch maar een stuk of 10 van die dingen alvast besteld hebben ... dan is leuk scoren nu dan ... Volgens mij werkt het zo een beetje ... dat dealer een hele beperkte eigen voorraad nemen en voor de rest maar op de voorraad van KIA NL en de productie bij de fabriek afgaan. Voor de crisis bestelden importeurs volgens mij grote hoeveelheden die ze toch wel dachten kwijt te raken. Voor de Sportage was dat wel gelukt, achteraf gezien. Misschien dat KIA NL ook meer besteld heeft dan KIA BE. In België waren ze toch ook later met de SP3? Marcel Dit zou een hele goede verklaring kunnen zijn dat de Kia Sportage later is geïntroduceerd In België en vandaar minder in voorraad is. Dit leidt dan al heel snel tot langere levertijden. Misschien stuwen die dealers met een voorraad de prijzen wel op of zijn de prijzen fixed door Kia Quote
bigwade Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Je zal als dealer in december of zo toch maar een stuk of 10 van die dingen alvast besteld hebben ... dan is leuk scoren nu dan ... Dat heet ondernemen en risico's nemen. Ik begrijp ook niet dat mensen nu ineens de run op die auto doen. Toen ik begin nov. 2010 mijn krabbel had gezet was er echt voldoende voorraad w.b. de 2.0B Andere versies weet ik niet. Mijn auto stond dan ook 2wk later bij de dealer en heb deze pas op 3 jan laten afleveren ivm kenteken 2011. Quote
Gast asterix Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Dat heet ondernemen en risico's nemen. Ik begrijp ook niet dat mensen nu ineens de run op die auto doen. Toen ik begin nov. 2010 mijn krabbel had gezet was er echt voldoende voorraad w.b. de 2.0B Andere versies weet ik niet. Mijn auto stond dan ook 2wk later bij de dealer en heb deze pas op 3 jan laten afleveren ivm kenteken 2011. Ik heb er ook een uit de voorraad kunnen kopen. Ik had wel een AWD willen kopen indien beschikbaar, maar die waren er niet meer of nog niet. Dus maar gegaan voor de 2WD. Zag dat 3 maanden wachten toen al niet zitten. Meteen laten komen, wilde echt niet wachten op 2011. Geen spijt ... lekker langer kunnen genieten. Marcel Quote
Broosje Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Uhm er zijn misschien ook mensen die deze auto tot voor kort niet kende en nu pas 'vallen' voor deze voiture. Quote
chrichri Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Vergeet het maar! Ik heb besteld op 21/10/2010 en kreeg afgelopen vrijdag een aangetekende (!) brief van KIA met de melding dat ze zich niet aan de beloofde levertermijn kunnen houden wegens het onverwachte succes van de Sportage - 5X meer bestellingen dan ze aankunnen. Indien ik hierdoor mobiliteitsproblemen zou ondervinden kan ik tegen € 199/maand een inloopmodel (wat dat ook wezen mag) van de Soul krijgen totdat de Sportage geleverd wordt. Over wanneer die nu uiteindelijk geleverd wordt, wordt met geen woord gerept Ik kan alleen maar zeggen wat de dealer me mailt(en misschien wijsmaakt ).Ik kan misschien tegen dan ook een brief krijgen waar ze me melden dat ze zich niet aan de leveringstijd kunnen houden wegens onverwacht succes.Wat ik ook opmerk is dat de leveringstijd dan nog eens afhangt van welk type je hebt genomen. Het verschil tussen België en Nederland zal hem ook wel liggen in het feit dat in Nederland de Sportage al vroeger verkrijgbaar was.Ook het feit dat in België de laatste maanden nog maar een stormloop is begonnen(ook mede door het autosalon) zal een rol spelen.In ieder geval is het wel balen . Quote
bigwade Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Uhm er zijn misschien ook mensen die deze auto tot voor kort niet kende en nu pas 'vallen' voor deze voiture. Je hebt gelijk, maar ik had al een SP2, was lid op dit forum, en heb het hele introductie circus nauwlettend gevolgd. Prijsverhogingen, BPM, Automaat etc. hebben mij doen besluiten begin nov de krabbel te zetten. Ben er blij mee. Quote
elmerblues Geplaatst 23 Februari, 2011 Geplaatst 23 Februari, 2011 (aangepast) Uhm er zijn misschien ook mensen die deze auto tot voor kort niet kende en nu pas 'vallen' voor deze voiture. Klopt. Begin dit jaar wist ik helemaal niet dat het nieuwe type uit was en had ik uberhaupt nooit een kia overwogen (niet mijn ding, niet mijn merk, beroerde styling...kijk maar bijv. eens naar een oude opirus/clarus/Rio). Toen zag ik een nieuwe Sportage in het echt en wist ik gelijk: die wil ik hebben! Wat een stoere bak, wat een lijnen! Gelijk mijn bmw verkocht...(de Audi van mijn vrouw moet de deur nog uit maar anders hebben we niks tot de oplevering)...en binnen een paar weken een handtekening gezet. Nog nooit van mijn leven een nieuwe auto gekocht...dus dat wil wat zeggen.. Wat ik ook mooi vind is dat de nieuwe sportage veel meer een SUV is (officieel is het een 'compact SUV'), waar het oude model veel meer een terreinauto-achtige achtergrond heeft (spreekt mij minder aan). Ergens wel gek in een tijdperk waar een SUV eigenlijk 'not done' is. 23 Februari, 2011 aangepast door elmerblues Quote
Opa Geplaatst 23 Februari, 2011 Geplaatst 23 Februari, 2011 ... Begin dit jaar wist ik helemaal niet dat het nieuwe type uit was en had ik uberhaupt nooit een kia overwogen (niet mijn ding, niet mijn merk, beroerde styling...kijk maar bijv. eens naar een oude opirus/clarus/Rio). Toen zag ik een nieuwe Sportage in het echt en wist ik gelijk: die wil ik hebben! Wat een stoere bak, wat een lijnen! Gelijk mijn bmw verkocht...(de Audi van mijn vrouw moet de deur nog uit maar anders hebben we niks tot de oplevering)...en binnen een paar weken een handtekening gezet. .... Wat ik ook mooi vind is dat de nieuwe sportage veel meer een SUV is (officieel is het een 'compact SUV'), waar het oude model veel meer een terreinauto-achtige achtergrond heeft (spreekt mij minder aan). Ergens wel gek in een tijdperk waar een SUV eigenlijk 'not done' is. Dat is wat mij ook overkwam, Elmerblues. Met dit verschil dat ik al 4 jaar Kia rijdt. Ik had in mijn Cee'd, waarover ik uiterst tevreden ben, nog goed 4 jaar kunnen doorrijden, maar toen ik de Sportage III zag, was ik verkocht. (Overigens mede door de echt uitstekende inruil die ik van de dealer voor mijn huidige Kia kreeg; Dit logenstraft m.i. de negatieve waardering van Kia vanwege de hoge afschrijving die je zou moeten doen.) Het is verder maar wat je onder een SUV verstaat. Voor mij was SUV vooral synoniem met "PC Hooft-tractor" of "ASO-bak"; (soms) wel mooie auto's, waar ik echter (uit milieuoverwegingen) niets mee had en is de nieuwe Sportage eerder een "Crossover" (wat jij en Kia een Compacte SUV noemen). Behalve zijn fraaie uiterlijk vind ik ook het groene milieulabel (B of C) een factor van betekenis. Met de term Crossover neem je ook wat meer afstand van dat oude (negatieve) begrip SUV, het not-done, brandstof slurpende en vervuilende type (semi-)terreinwagen (met als ultiem toppunt de Hummer). Maar.... What is in a name ? Quote
2011-sportage Geplaatst 23 Februari, 2011 Topic Starter Geplaatst 23 Februari, 2011 Ik ben benieuwd wat de levertijden van de nieuwe sportage zijn.? Als we hier kunnen vermelden wanneer besteld en wanneer geleverd gekregen. Wat ik zelf betreft Sportage exclusive 2.0 liter automaat kleur Sirius silver Besteld 21 nov 2010 Geleverd (nog niet vermoedelijk mrt/april) Uitvoering erbij gezet (was het vergeten) Vandaag even bij Auto Bleeker in Enschede langs geweest om mijn Sportage te bekijken want hij was binnen. Heb me zelf vast even lekker gemaakt en wat foto's genomen want ik ga volgende week op wintersport en heb met de dealer afgesproken dat ik hem direct kom hal als ik terug ben dit zal zijn op 7 maart hier vast de eerste foto's van mijn Sportage Quote
elmerblues Geplaatst 23 Februari, 2011 Geplaatst 23 Februari, 2011 Vandaag even bij Auto Bleeker in Enschede langs geweest om mijn Sportage te bekijken want hij was binnen. Heb me zelf vast even lekker gemaakt en wat foto's genomen want ik ga volgende week op wintersport en heb met de dealer afgesproken dat ik hem direct kom hal als ik terug ben dit zal zijn op 7 maart hier vast de eerste foto's van mijn Sportage Mooie sportage! Met panoramadak zie ik. Eerste foto niet helemaal goed gegaan, da's nog een thumbprint. Gefeli! Dat wordt een lange vakantie je zal blij zijn als het voorbij is Quote
schrootboer Geplaatst 23 Februari, 2011 Geplaatst 23 Februari, 2011 ik heb de sp3 esxlusife 2.0 d 4wd op15feb besteld en mn dealer had verteld dat het zn 4a5mnd kon duren ivm diesel duurde wat langer ach ja ff wachte Quote
elmerblues Geplaatst 23 Februari, 2011 Geplaatst 23 Februari, 2011 Overigens mede door de echt uitstekende inruil die ik van de dealer voor mijn huidige Kia kreeg; Dit logenstraft m.i. de negatieve waardering van Kia vanwege de hoge afschrijving die je zou moeten doen. Kan over gediscussieerd worden. Over het algemeen krijg je bij de merkdealer een betere prijs terug voor je inruiler van hetzelfde merk. Hele hoop Hyundai rijders zijn afhankelijk van de inruilprijs die de Hyundai dealer hun geeft omdat andere merken niet staan te springen om zo'n ding in te ruilen, feitelijk kunnen ze alleen daar hun auto voor een redelijke prijs kwijt. Ik vraag mij af wat je Cee'd bijv. bij de Toyotadealer qua inruil zou doen. Ben trouwens ook wel benieuwd wat de inruilwaarde van de SPIII straks gaat worden. Volgens mij wordt het een restwaarde toppertje, omdat de auto nu ook al zo gewild is. Het is verder maar wat je onder een SUV verstaat. Voor mij was SUV vooral synoniem met "PC Hooft-tractor" of "ASO-bak"; (soms) wel mooie auto's, waar ik echter (uit milieuoverwegingen) niets mee had en is de nieuwe Sportage eerder een "Crossover" (wat jij en Kia een Compacte SUV noemen). Behalve zijn fraaie uiterlijk vind ik ook het groene milieulabel (B of C) een factor van betekenis. Met de term Crossover neem je ook wat meer afstand van dat oude (negatieve) begrip SUV, het not-done, brandstof slurpende en vervuilende type (semi-)terreinwagen (met als ultiem toppunt de Hummer). Maar.... What is in a name ? Ik geloof dat de term 'crossover' ook al bij de sp1/sp2 werd gebruikt. Maar inderdaad, SUV heeft een wat negatieve bijklank gekregen. Wat dat betreft opvallend en gedurfd dat Kia dit bewust in de advertenties voor de sp3 gebruikt. Het feit dat de 1.6GDI een B-label heeft, is overigens ongekend voor zo'n bak van een auto en ook voor mij een meewegende factor geweest bij aanschaf. Fijn om te zien dat zo'n kist ook groot EN tegelijkertijd zuinig kan zijn. Wellicht staan we aan het begin van een tijdperk van een nieuwe generatie groene, zuinige 'SUV's/crossovers'. Quote
2011-sportage Geplaatst 23 Februari, 2011 Topic Starter Geplaatst 23 Februari, 2011 Mooie sportage! Met panoramadak zie ik. Eerste foto niet helemaal goed gegaan, da's nog een thumbprint. Gefeli! Dat wordt een lange vakantie je zal blij zijn als het voorbij is Denk het ook dat de vakantie lang gaat duren voor mij en ja deze heeft bijna alle optie wat er maar in het boekje stond. Quote
harter Geplaatst 23 Februari, 2011 Geplaatst 23 Februari, 2011 @ 2011-Sportage. Mooie car man. Ik zou die vakantie echt annuleren Quote
palimi Geplaatst 23 Februari, 2011 Geplaatst 23 Februari, 2011 Hallo Allemaal weer, Ook ik ben gister middag opgebeld dat onze bestelde sportage exclusive automaat met panoramadak binnen was, dus gelijk in de auto gesprongen om hem te bekijken morgen middag 4 uur ga ik hem halen en gelijk een weekendje toeren hebben er nu al zin in yesssssssssssssss. Zal proberen om van het weekend een paar mooie foto's te maken en te posten. Groetes Patrick en Lianne. Quote
harter Geplaatst 23 Februari, 2011 Geplaatst 23 Februari, 2011 Hallo Allemaal weer, Ook ik ben gister middag opgebeld dat onze bestelde sportage exclusive automaat met panoramadak binnen was, dus gelijk in de auto gesprongen om hem te bekijken morgen middag 4 uur ga ik hem halen en gelijk een weekendje toeren hebben er nu al zin in yesssssssssssssss. Zal proberen om van het weekend een paar mooie foto's te maken en te posten. Groetes Patrick en Lianne. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie Sportage. Wanneer had je hem besteld? En we willen wel foto's zien hoor. Quote
bigwade Geplaatst 23 Februari, 2011 Geplaatst 23 Februari, 2011 Het feit dat de 1.6GDI een B-label heeft, is overigens ongekend voor zo'n bak van een auto en ook voor mij een meewegende factor geweest bij aanschaf. Fijn om te zien dat zo'n kist ook groot EN tegelijkertijd zuinig kan zijn. Wellicht staan we aan het begin van een tijdperk van een nieuwe generatie groene, zuinige 'SUV's/crossovers'. Die hele CO2 labeling is echt een farce en heeft niks met zuinig te maken. De a/b/c/d labeltjes gaan alleen over geld w.b. wegenbelasting en BPM en heeft geen ene drol met het milieu te maken. Met een beetje goede wil kan ook een Hybride Hummer een A label krijgen. Heb er al eens eerder iets over gemeld: http://www.kiaclub.nl/topic/5671-voor-het-eco-gevoeliso-14040-milieucertificaat/page__p__46534 Dit: http://tinyurl.com/4te8djd is belangrijker als je echt begaan bent met het milieu. Komt toevallig ook goed uit dat dan weer wel... Quote
william 62 Geplaatst 23 Februari, 2011 Geplaatst 23 Februari, 2011 Hallo.08 oktober besteld, vandaag 23-02-2011 opgehaald bij de dealer bijna 5 maanden betreft een witte 1.6 gdi ecoDynamics X-Ecutive. eerte rij indruk rijd prima in het wit een plaatje vanaf nu genieten grt......... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.