Forlan Geplaatst 10 Maart, 2011 Geplaatst 10 Maart, 2011 KIA Sportage 1.7 CDRI X-clusive zonder extra's (wat zou je er nog op willen hebben verder?) Besteld eind januari en nodig per 17 april als vervanging van mijn huidige lease-auto. Tot op heden volgens de dealer nog geen opgave of reden waarom die datum niet gewoon haalbaar is. Ben benieuwd na alle verhalen hier...... Quote
Marjo Geplaatst 10 Maart, 2011 Geplaatst 10 Maart, 2011 In Duitsland maken ze het ook bont. Kijk maar eens op het duitse Kia forum www.kia-board.de/forum/fahrzeuge/sportage Quote
elmerblues Geplaatst 11 Maart, 2011 Geplaatst 11 Maart, 2011 KIA Sportage 1.7 CDRI X-clusive zonder extra's (wat zou je er nog op willen hebben verder?) Besteld eind januari en nodig per 17 april als vervanging van mijn huidige lease-auto. Tot op heden volgens de dealer nog geen opgave of reden waarom die datum niet gewoon haalbaar is. Ben benieuwd na alle verhalen hier...... Je hoort misschien niet dat die datum niet haalbaar is maar je hoort ook niet dat het wel haalbaar is. Ik help het je te hopen maar...effectief praat je over 2,5 maand. Gezien de ervaringen hier is dat niet realistisch. Overigens wel typisch dat de 1.7CRDI WEL als X-clusive te leveren is en de 1.6GDI (als enige!) niet. Het is niet eerlijk Quote
elmerblues Geplaatst 11 Maart, 2011 Geplaatst 11 Maart, 2011 In Duitsland maken ze het ook bont. Kijk maar eens op het duitse Kia forum www.kia-board.de/forum/fahrzeuge/sportage Niet alleen daar. In België en Frankrijk doen ze ook huiliehuilie over de levertijden. Quote
chrichri Geplaatst 11 Maart, 2011 Geplaatst 11 Maart, 2011 Niet alleen daar. In België en Frankrijk doen ze ook huiliehuilie over de levertijden. (On)verwacht succes zeker . Quote
Sage2011evoque Geplaatst 12 Maart, 2011 Geplaatst 12 Maart, 2011 vandaag naar dealer geweest, en die wist ook nog niets verder, ging maandag eens naar Kia bellen? Hij wist me wel te vertellen dat ze nog fabrieken en de productie lijnen van cee'd en andere kia modellen allemaal omgezet hebben naar de Sportage3 dat beloofd... greetzzz Quote
elmerblues Geplaatst 12 Maart, 2011 Geplaatst 12 Maart, 2011 Hij wist me wel te vertellen dat ze nog fabrieken en de productie lijnen van cee'd en andere kia modellen allemaal omgezet hebben naar de Sportage3 dat beloofd... Ik hoor daar verschillende dingen over. Jouw dealer zegt dat ze dat al gedaan hebben, maar ik hoor ook dat ze extra sportage productiecapaciteit pas voor april of mei ingepland hebben. Het feit dat er wat gaat gebeuren op het vlak van productiecapaciteit staat wel vast, dat heb ik nu al van 3 onafhankelijke bronnen vernomen, maar onduidelijk is wanneer het nou precies gaat gebeuren. Ik zou zeggen, laat de wagonladingen sportages maar komen...en laat het alsjeblieft niet ten koste gaan van de kwaliteit... Quote
R.Baggio Geplaatst 13 Maart, 2011 Geplaatst 13 Maart, 2011 Besteld 11 maart 2011 type 1.7CRDI kleur phoenix silver 20 inch ats sirius velgen zwart treeplanken set panorama dak universeel navigatie (aanrader) levering 5 a 6 maanden maar ik rij zelf al lekker dus dat compenseert een beetje (denk ik) Quote
Marjo Geplaatst 13 Maart, 2011 Geplaatst 13 Maart, 2011 Ik hoor daar verschillende dingen over. Jouw dealer zegt dat ze dat al gedaan hebben, maar ik hoor ook dat ze extra sportage productiecapaciteit pas voor april of mei ingepland hebben. Het feit dat er wat gaat gebeuren op het vlak van productiecapaciteit staat wel vast, dat heb ik nu al van 3 onafhankelijke bronnen vernomen, maar onduidelijk is wanneer het nou precies gaat gebeuren. Ik zou zeggen, laat de wagonladingen sportages maar komen...en laat het alsjeblieft niet ten koste gaan van de kwaliteit... Volgens het duitse forem moesten er eerst 100.000 gemaakt worden voor de USA..."..............."...... Quote
elmerblues Geplaatst 13 Maart, 2011 Geplaatst 13 Maart, 2011 Volgens het duitse forem moesten er eerst 100.000 gemaakt worden voor de USA..."..............."...... Onmogelijk. Kia heeft een eigen productielijn in Amerika waar de auto's voor de amerikaanse markt en Canada worden gemaakt. Er gaat geen enkele sportage van Europa naar Amerika. Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 13 Maart, 2011 Geplaatst 13 Maart, 2011 Onmogelijk. Kia heeft een eigen productielijn in Amerika waar de auto's voor de amerikaanse markt en Canada worden gemaakt. Er gaat geen enkele sportage van Europa naar Amerika. Allemaal spookverhalen volgens mij, kia heeft gewoon te veel vraag, that's it!! Quote
chrichri Geplaatst 13 Maart, 2011 Geplaatst 13 Maart, 2011 Allemaal spookverhalen volgens mij, kia heeft gewoon te veel vraag, that's it!! En zo zitten wij elkaar hier maar op te naaien . Quote
bowie97 Geplaatst 14 Maart, 2011 Geplaatst 14 Maart, 2011 Onmogelijk. Kia heeft een eigen productielijn in Amerika waar de auto's voor de amerikaanse markt en Canada worden gemaakt. Er gaat geen enkele sportage van Europa naar Amerika. Daar zit je fout er zijn in de periode 13-08-2010 t/m 20-06-2010 in het totaal 30 Sportage III over de grote plomp naar Guadeloupe gegaan. Als je het hebt over Amerika zul je USA bedoelen. Amerika is meer dan alleen USA en Canada. Wie weet rijd er binnen kort in Sportage III uit Europa op Bonaire rond. In de periode 03-6-2010 tot 12-10-2010 is de Sportage III vanuit Zilina naar onderstaande landen gegaan. Austria 515 Belarus 65 Belgium 377 Bulgaria 26 Cyprus 1 Czech 507 Estonia 97 Finland 43 France 657 Germany 3842 Guadeloupe 30 Hungary 83 Iceland 2 Italy 520 Macedonia 4 Moldavia 8 Netherlands 2283 Norway 14 Poland 772 Romania 7 Russia 6902 Slovakia 378 Slovenia 331 Spain 855 Sweden 392 Switzerland 5 Turkey 598 U.K 1484 Ukraine 222 Eindtotaal 21020 Quote
elmerblues Geplaatst 14 Maart, 2011 Geplaatst 14 Maart, 2011 30 auto's op 21020 stuks is 0,14% van de totale productie, dus verwaarloosbaar. Het gaat hier waarschijnlijk om grijs geimporteerde exemplaren. Misschien had ik moeten zeggen 'nagenoeg geen enkele sportage van Europa naar USA' Zeg, kan je nog meer leuke dingen uit die VIN lijst halen? Welke kleuren, welke motoren? Even nog wat officieel nieuws naast dit: De huidige Hyundai-fabriek in Slowakije, waar nu deels de IX35's gefabriceerd worden, zal medio mei 2011 haar poorten gaan sluiten. De productie van de IX35 zal dan vanuit een nieuwe fabriek in Polen opnieuw opgestart worden. In de periode tussen medio mei - eind juli 2011 zullen zodoende GEEN nieuwe IX35's geproduceerd worden. Eenieder die eind mei 2011 nog niet zijn Hyundai ontvangen heeft, moet dus gaan wachten tot na juli 2011... Dat verklaart wellicht ook waarom de dealers bij huidige IX35-bestellingen ook als verwachte leverdatum sept/okt 2011 aangeven. Zie eerdere postings ook hierover. Zou dit de extra produktiecapaciteit van de Sportage worden, nu de produktie daar van de ix35 wegvalt? Quote
Opa Geplaatst 14 Maart, 2011 Geplaatst 14 Maart, 2011 ...... In de periode 03-6-2010 tot 12-10-2010 is de Sportage III vanuit Zilina naar onderstaande landen gegaan. o.a.: Belgium 377 France 657 Germany 3842 Italy 520 Netherlands 2283 Poland 772 Russia 6902 Spain 855 Sweden 392 Turkey 598 U.K 1484 Eindtotaal 21020 Wat een interessante cijfers. (Ik vraag me af hoe je er aan komt ?). Na Rusland (!?) en Duitsland is Nederland de grootste afnemer geweest van de Sportage III. Meer dan 6 keer zoveel als naar België ! Verbazingwekkend. (Temeer als je in aanmerking neemt dat in België de auto's zoveel goedkoper zijn dan in NL. (Maar dat geldt natuurlijk ook voor de andere merken.) Mijn bestelde SP3 is bij onze Zuiderburen € 6.990 goedkoper en de duurste versie (in 136 PK) zelfs € 10.930 ! Toch jammer dat het rekeningrijden i.c.m. afschaffing van de BPM niet is doorgegaan.) Zou dit verschil in verkochte aantallen misschien ook een rol spelen bij het op dit forum naar voren komende verschil in levertijden tussen België en NL ? 1 Quote
Sjölp Geplaatst 14 Maart, 2011 Geplaatst 14 Maart, 2011 Wat een interessante cijfers. (Ik vraag me af hoe je er aan komt ?). Na Rusland (!?) en Duitsland is Nederland de grootste afnemer geweest van de Sportage III. Meer dan 6 keer zoveel als naar België ! Verbazingwekkend. (Temeer als je in aanmerking neemt dat in België de auto's zoveel goedkoper zijn dan in NL. (Maar dat geldt natuurlijk ook voor de andere merken.) Mijn bestelde SP3 is bij onze Zuiderburen € 6.990 goedkoper en de duurste versie (in 136 PK) zelfs € 10.930 ! Toch jammer dat het rekeningrijden i.c.m. afschaffing van de BPM niet is doorgegaan.) Zou dit verschil in verkochte aantallen misschien ook een rol spelen bij het op dit forum naar voren komende verschil in levertijden tussen België en NL ? Bij ons in België is de auto enkele maanden later dan in NL geïntroduceerd (ze hadden nog te veel SPORTAGE II op stock - verklaring van mijn dealer). Dit zal het verschil wel enigszins verklaren. Quote
smetjesmee Geplaatst 14 Maart, 2011 Geplaatst 14 Maart, 2011 Bij ons in België is de auto enkele maanden later dan in NL geïntroduceerd (ze hadden nog te veel SPORTAGE II op stock - verklaring van mijn dealer). Dit zal het verschil wel enigszins verklaren. Dat en het feit dat Hollanders veel meer netto overhouden van hun wedde dan wij arme Belgen... Quote
chrichri Geplaatst 14 Maart, 2011 Geplaatst 14 Maart, 2011 De huidige Hyundai-fabriek in Slowakije, waar nu deels de IX35's gefabriceerd worden, zal medio mei 2011 haar poorten gaan sluiten. De productie van de IX35 zal dan vanuit een nieuwe fabriek in Polen opnieuw opgestart worden. In de periode tussen medio mei - eind juli 2011 zullen zodoende GEEN nieuwe IX35's geproduceerd worden. Eenieder die eind mei 2011 nog niet zijn Hyundai ontvangen heeft, moet dus gaan wachten tot na juli 2011... Dat verklaart wellicht ook waarom de dealers bij huidige IX35-bestellingen ook als verwachte leverdatum sept/okt 2011 aangeven. Zie eerdere postings ook hierover. Zou dit de extra produktiecapaciteit van de Sportage worden, nu de produktie daar van de ix35 wegvalt? Voor sommigen die rond januari hebben besteld zal dit niet meer van enig nut zijn(in de hoop dat ze zich houden aan de vier maand levertijd natuurlijk ). Quote
chrichri Geplaatst 14 Maart, 2011 Geplaatst 14 Maart, 2011 Wat een interessante cijfers. (Ik vraag me af hoe je er aan komt ?). Na Rusland (!?) en Duitsland is Nederland de grootste afnemer geweest van de Sportage III. Meer dan 6 keer zoveel als naar België ! Verbazingwekkend. (Temeer als je in aanmerking neemt dat in België de auto's zoveel goedkoper zijn dan in NL. (Maar dat geldt natuurlijk ook voor de andere merken.) Mijn bestelde SP3 is bij onze Zuiderburen € 6.990 goedkoper en de duurste versie (in 136 PK) zelfs € 10.930 ! Toch jammer dat het rekeningrijden i.c.m. afschaffing van de BPM niet is doorgegaan.) Zou dit verschil in verkochte aantallen misschien ook een rol spelen bij het op dit forum naar voren komende verschil in levertijden tussen België en NL ? Die 377 wagens voor België zijn dan nog degene die in de toonzalen kwamen te staan en die als testauto's werden gebruikt.Zoals reeds gezegd is door de nog grote stock van de vorige Sportage gewacht om de nieuwe Sportage te lanceren.Daardoor is de grote boost maar gekomen rond Nieuwjaar(vooral eind januari met het autosalon).Het grote succes heeft er dan ook voor gezorgd dat de leveringstermijn zo opgeschoven is van eerst 3-4 maand naar nu ik weet het zelf al niet meer .Als we binnen een kwartaal opnieuw kijken naar de aantallen die de fabriek hebben verlaten verwacht ik voor België een veel hoger cijfer en hoop ik dat de mijne daar kan worden bijgeteld . Quote
wkoelman Geplaatst 14 Maart, 2011 Geplaatst 14 Maart, 2011 Goedenavond, Mijn Sportage 2.0 benzine gekocht/besteld op 17 februari 2011 en afgeleverd op 4 maart 2011 en tevens een Venga voor mijn vrouw een Venga gekocht op 25 februari en ook geleverd op 4 maart. Bij firma van Kouwen in AMterdam hebben ze van alles op voorraad. Quote
R.Baggio Geplaatst 14 Maart, 2011 Geplaatst 14 Maart, 2011 Goedenavond, Mijn Sportage 2.0 benzine gekocht/besteld op 17 februari 2011 en afgeleverd op 4 maart 2011 en tevens een Venga voor mijn vrouw een Venga gekocht op 25 februari en ook geleverd op 4 maart. Bij firma van Kouwen in AMterdam hebben ze van alles op voorraad. Mwa alles op voorraad lijkt me wel sterk. Als het gaat om de lease auto's dan gaan de meeste auto's via van kouwen amsterdam. Maar wat ze hebben verkopen ze net als alle andere dealers. ooit houd dat ook op. Quote
bigwade Geplaatst 15 Maart, 2011 Geplaatst 15 Maart, 2011 http://tinyurl.com/48bxkyx Zoek op autotrack.nl of autotrader.nl Staan er 16-24 op voorraad.. Als je haast hebt. Quote
Sjölp Geplaatst 15 Maart, 2011 Geplaatst 15 Maart, 2011 Ik zie licht aan het eind van de tunnel Zonet bericht van de dealer dat mijn auto over maximum 3 weken bij hem geleverd wordt. Dat is dan 5,5 maand na besteldatum 21/10/2010 (ipv 4 maanden). Was gisteren bij hem om nog eens na te vragen en we kwamen zo tot de ontdekking dat hij gisteren gemaakt werd. Er stond echter geen bevestiging bij de datum en dus werd een mail richting KIA gestuurd waarna vandaag dus blijkbaar bevestiging is gekomen. Quote
bowie97 Geplaatst 15 Maart, 2011 Geplaatst 15 Maart, 2011 Proficiat Sjölp Wie het langst wacht ........ maar er is licht in de tunnel. En binnenkort weer een blije Sportage rijder er bij. Voor de statistici onder ons en voor de nieuwsgierigen. Totaal overzicht.pdf Een uitleg en een overzicht van de VIN nr’s van de Sportage III vanaf (waarschijnlijk) het begin tot 26-10-2010. Ik heb niet alle VIN nummers kunnen vinden er missen er 117 + 704. De eerste 117 omdat 000118 het eerste serienummer is wat ik heb. In de lijst zijn dat er 702 maar dat komt door dat er 117 + 2 niet zijn mee geteld. Het begint met VIN U5YPB815AAL000118 t/m VIN U5YPC815AAL000135 deze zijn van modeljaar 2010 Positie 10 = A Waarvan er 5 naar Zwitserland zijn gegaan , 11 zijn in Slowakije gebleven en 2 zijn er niet te vinden sn’r 000126 en 000127. Alle hebben: Positie 8 = 5 = 1.7 diesel motoren Positie 9 = A = 2wd MT (Manuele Transmissie) Hier missen serienummers 000136 en 000137 van welk modeljaar ze zijn weten we dus niet. Modeljaar 2011 begint op 11-06-2010 met VIN U5YPC813CBL000138 (Duitsland) en eindigt op 15-10-2010 met VIN U5YPC813ABL021916 (Spanje). Beide 2.0 diesel. Maar wacht eens 15-10-2011 en de lijst ging tot 26-10-2010? Elk Sportage heeft een “Sign Off” datum, de dag dat hij na gecontroleerd te zijn de fabriek verlaat. In de gegevens die ik heb is de laatste “Sign Off Date” 26-10-2010 VIN U5YPC813ABL021744 naar Frankrijk. De “Sign Off Date” en het serienummer wijken behoorlijk af. Voorbeeld “Sign Off Date” van mijn eigen Sportage . De Sportage voor die van mij mij had een serienummer dat 52 lager was. De Sportage die na die van mij kwam had een serienummer dat 960 hoger was. Serienummer voor mij “Sign Off Date” 11 dagen eerder Serienummer na mij “Sign Off Date” 4 dagen eerder. Wil dat iets zeggen? Nee, omdat ook de verschillende prijs klassen door elkaar worden gemaakt. En een Zonnedak of full navigatie kost iets meer tijd. Vragen? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.