Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Gerry,

Vindt je dat zelf niet schandalig dat je zou 199€/maand moeten betalen omdat KIA zich niet aan de door hun bepaalde levertermijn kan houde??? Ik rij zelf al 7 maanden (na ongeval met onze vorige wagen) met een vervangwagen van een garage van goede vriend van mij, bij KIA dealer konden ze mij geen auto geven zelfs niet na dat de voorziene levertermijn verstreken was, en als ze dat al konden was het zeker aan -25€ per DAG. normaal kan je via rechtwege als ze de 5 maanden levertermijn overschrijden een schadevergoeding eisen (zie hun eigen verkoopsvoorwaarden in bijlage van de bestelbon) maar dat gaat waarschijnlijk meer kosten aan advocaat dan dat je gaat terugkrijgen en de vraag is dan nog WANNEER :unsure:

Geplaatst

Conclusie : men besteld een auto in januari 2011 om er misschien in januari volgende jaar 2012 mee te rijden , want als men hem in december nog durft in te schrijven zit men bij een total loss reeds met een wagen voor de verzekeringen van 1 jaar oud ???

Rolly, vooraleerst wil ik zeggen dat ik het ongelofelijk rot vind voor jullie dat de wagen nog niet binnen is.

Je zou voor minder de moed verliezen... maar volhouden is de boodschap! Je zult zien... hij is de moeite van het wachten waard !!!

Wat betreft je bemerking omtrent de inschrijvingsdatum van de wagen:

Ik heb hier op het forum al eerder meningen gelezen die volgens mij niet helemaal correct zijn.

Volgens mij - en verbeter mij als ik mis ben - begint de leeftijd van een wagen pas te lopen vanaf de dag dat die de eerste keer ingeschreven werd.

De productiedatum speelt hierbij geen rol.

Het is overigens niet zo omdat je in januari besteld hebt dat je wagen zult krijgen die in diezelfde maand geproduceerd werd en dat ie meteen 11 maanden oud is. Dat was er nog aan te kort! Neenee, jij krijgt een wagen die net van de band gerold is, of toch een week of 3 ervoor...

De meeste eigenaars die hun auto bv. in december geleverd krijgen schrijven die pas in in januari omdat het jaartal zoveel beter oogt.

Ingeschreven op 1 januari 2012 ziet er een stuk beter uit dan ingeschreven op 31 december 2011, al scheelt het maar 1 dag.

De verzekering begint trouwens ook maar te lopen vanaf de dag dat jij ermee op straat komt...

Veel moed nog...! wink.gif

Geplaatst

wij hebben normaal gezien een einde in zicht normaal zou hij vrijdag bij de dealer zijn is ons beloofd door de dealer brussel daar en tegen zei tegen ons nog 2 week langer voor hij bij de dealer is ik weet nu wel dat hij gelost is in nederland was het nu amsterdam of rotterdam da weet ik niet meer dan moest hij daar nog gekeurd worden en dan op de vrachtwagen richting dealer is snap niet dat dit in brussel 4 weken duurt ik hoop dat hij er vrijdag is ik ben het wachten meer dan beu een ik rij met oude vervangwagen van de garage wij hadden en nissan qashqai maar deze auto was al verkocht de eerste maand toen wij besteld hadden dit had de dealer het liefst dat wij deze verkochten zelf had ik dit geweten had ik zeker nog wat gewacht want die vervangwagen kan ik elke week mee gaan tanken ik doe er niet veel km mee 450 ongeveer en ik en ik kan weet gaan tanken dan voor 65 euro duur autooje

Whooaaw chip !!! Ik heb je tekst 3 maal moeten lezen voor ik er wijs uit raakte... laugh.gif

Nu, 'k ben misschien niet van de rapste, maar 't helpt toch als je ff leestekens gebruikt hoor...wink.gif

Veel rijplezier trouwens met jullie nieuwe bolide...

Geplaatst

Rolly, vooraleerst wil ik zeggen dat ik het ongelofelijk rot vind voor jullie dat de wagen nog niet binnen is.

Je zou voor minder de moed verliezen... maar volhouden is de boodschap! Je zult zien... hij is de moeite van het wachten waard !!!

Wat betreft je bemerking omtrent de inschrijvingsdatum van de wagen:

Ik heb hier op het forum al eerder meningen gelezen die volgens mij niet helemaal correct zijn.

Volgens mij - en verbeter mij als ik mis ben - begint de leeftijd van een wagen pas te lopen vanaf de dag dat die de eerste keer ingeschreven werd.

De productiedatum speelt hierbij geen rol.

Het is overigens niet zo omdat je in januari besteld hebt dat je wagen zult krijgen die in diezelfde maand geproduceerd werd en dat ie meteen 11 maanden oud is. Dat was er nog aan te kort! Neenee, jij krijgt een wagen die net van de band gerold is, of toch een week of 3 ervoor...

De meeste eigenaars die hun auto bv. in december geleverd krijgen schrijven die pas in in januari omdat het jaartal zoveel beter oogt.

Ingeschreven op 1 januari 2012 ziet er een stuk beter uit dan ingeschreven op 31 december 2011, al scheelt het maar 1 dag.

De verzekering begint trouwens ook maar te lopen vanaf de dag dat jij ermee op straat komt...

Veel moed nog...! wink.gif

hallo , die datum is niet enkel voor het oog he , dit is enkel beter als je hem later verkoopt , kan wel wa eurookes schillen, grts .

Geplaatst

hallo , die datum is niet enkel voor het oog he , dit is enkel beter als je hem later verkoopt , kan wel wa eurookes schillen, grts .

Afgelopen vrijdag onze SP3 opgehaald !

Levertijd dus ruim 7 maanden (besteld begin februari 2011). Was toegezegd voor 3e kwartaal dus dat klopte keurig. Het is natuurlijk erg lang, maar na de eerste kilometers zijn we erg blij met onze SP3. Hij rijd lekker en is erg compleet. Aflevering was keurig, netjes gepoetst en een duidelijke uitleg van de verkoper. Het is een 2.0 CRDI exclusive, Black Pearl, AWD met automaat en panoramadak. Dus met af fabriek alles erop en eraan maar verder geen "toeters en bellen". Alhoewel, afgelopen zaterdag wel "mijn cavia" gedemonteerd er vervangen door een Hella 2-tonige toet van de plaatselijke automaterialenhandelaar. Die had ik eerder vorige week al gehaald (€ 26,--) en al effe zwart gespoten (is standaard rood) en die klinkt prima ! Niet te en veel beter dan de standaard toet. Nou binnenkort nog 19" velgen en mijn standaard velgen voorzien van winterbanden. Dan ben ik voorlopig wel effe klaar ..........

Mijn eerste ervaringen: Nogmaals, hij rijd beter dan gehoopt. Stuurt prima, vrij licht maar dat is eigenlijk wel heel prettig. De automaat schakelt geheel schokvrij !! Wel schakelt hij erg snel terug bij gas (bij) geven maar dat stoort verder niet. Zal m.n. te maken hebben met "beperkt" vermogen en toch best hoge wagengewicht en de 6-bak (ik had een 5-bak automaat). Het is ook helemaal geen probleem maar het valt me gewoon op. Het panoramadak geeft vanaf ca. 130 km/uur wel wat windruis, maar dat is denk ik bijna onvermijdelijk. Met het "rolgordijn" dicht is het minder. Ik stoor me er niet aan. Hoort er denk ik gewoon bij, ook bij andere merken is dit denk ik het geval. Kortom, dik tevreden en nu lekker genieten, en nu op naar de eerst volgende SP3 meeting !!

Een nieuwe en tevreden SP3 rijder, Dick van Dyke

Geplaatst

Tuuuuurlijk ! Dat was dan ook mijn punt !laugh.gif

Ik dacht... een goed verstaander... en je weet wel hé smile.gifwink.gif

Geplaatst

Het panoramadak geeft vanaf ca. 130 km/uur wel wat windruis, maar dat is denk ik bijna onvermijdelijk.

Hallo D van D

Hiervoor bestaat een oplossing: kijk maar even hier. (en helemaal tot op 't einde lezen...)

Grtz, Kurt

Geplaatst

Hallo D van D

Hiervoor bestaat een oplossing: kijk maar even hier. (en helemaal tot op 't einde lezen...)

Grtz, Kurt

Dank voor je tip !

Dick van Dyke

Geplaatst

eindelijk hij staat bij de dealer.

besteld 7 februari.

nu nog wachten tot de papieren er zijn en we zijn vertrokken voor 7 jaar

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Geplaatst

Hallo ,

ik val misschien in herhaling ; maar "aan alle nieuwe eigenaars - eigenaressen "welke onlangs hun boliede opgehaald hebben of" van wie hij eerstdaags zal afgeleverd worden " : " VELE VEILIGE KILOMETERS EN VAN HARTE PROFICIAT "

@ smetjesmee en @ rimorke ; bedankt voor uw begrip , maar het is inderdaad zo dat men bij de verzekering naar de inschrijvingsdatum - vooral het " jaar "op het roze formulier ( inschrijvingsbewijs ) kijkt .

Dit geld eveneens bij een overname , dus ingeschreven in 2011 ( ook al is het bijvoorbeeld 27 december zoals ik voorgehad heb met de verkoop van de wagen van mijn vader zaliger destijds ) het is het inschrijvingsjaar welke telt , dus zoals gezegd ook al is hij maar enkele dagen oud , wordt hij direct heel wat minder waard in 2012 , daarom denk ik dat ik bij mogelijke levering pakweg eind november ; dan laat ik die staan tot januari bij de dealer ; hij moet dan ook maar een beetje wachten , niet ? Ik heb al zo lang moeten wachten .

Nogmaals bedankt voor uw begrip .

Greetz Rolly

Geplaatst

Ladies en Gentleman,

We've got him!!!!!!

Na bijna 8 maanden wachten was het vanochtend zover.

Eerste rijervaringen in een woord geweldig

Geen stuurproblemen of schakelproblemen opgemerkt tot op heden.

Ik probeer van het weekend wat foto's te plaatsen.

Wat een auto zeg en wat een ervaring. Het geeft je een beetje gevoel als of je in een tank zit

En heel veel mensen kijken je met open mond na als je voorbij rijdt :D :D :D

Geplaatst

@harter

proficat harter,hij is je van harte gegunt ;)

veel veilige kilometers,en ik ben benieuwd naar de fotos.

ikzelf zit nu op 4 maande,dus op de helft ;):( .

greetzz

beertje

Geplaatst

Onze Witte Kia Sportage x-ecutive plus pack 1.6 gdi is (onverwacht) afgeleverd bij de dealer!!!!

Begin Mei besteld dus binnen 5 maanden geleverd. B)

Geplaatst

Je wachten is eindelijk beloont. Geniet er maar van.

@Ferry82 @Harter en anderen,

Allemaal van harte gefeliciteerd! Veel VEILIGE KM`S toegewenst en geniet er maar van.

Zit nu 6 maanden te wachten en helemaal zonder vervoer. Hoop dat die snel komt.

Groet,

vand.m

Geplaatst

@Ferry82 @Harter en anderen,

Allemaal van harte gefeliciteerd! Veel VEILIGE KM`S toegewenst en geniet er maar van.

Zit nu 6 maanden te wachten en helemaal zonder vervoer. Hoop dat die snel komt.

Groet,

vand.m

Kreeg vanmiddag bericht dat als mijn sportage van de boot af komt deze direct naar de dealer gaat.

Verwachting volgens Kia is, dat de auto 2e week van oktober bij de dealer binnen is.

Ik vind alleen "van de boot afkomt" erg vreemd.

Word toch in de Europeesche Kia-fabriek in Zilina Slowakije geproduceerd en komen toch met een trailer naar Nederland?

Of heb ik een speciale die nog uit Korea komt?

En dan woon ik nog wel in Nederland ook.

Wie het weet mag het zeggen.

Groet,

vand.m

Geplaatst

Weet zo'n verkoper toch niet.....

Ik durf niet teveel te zeggen BW!

Straks gaat die naar een ander. Kan ik nog langer wachten.HaHa!

Maar goed ik ben blij als die er dan ook is.

Want tussen verwachten binnen te zijn en daadwerkelijk binnen zijn is twee!

Ik wil niet te negatief zijn maar ik heb genoeg gelezen over de leveringen.

Moet het eerst echt zien. Nu kan ik het nog niet helemaal geloven.

Hoop niet voor verrassingen te komen staan.

Geplaatst

Heb vanmorgen de Sportage opgehaald bij de dealer.

Een heel uitvoerige uitleg gehad en daarna gaan sturen.

Veel landweggetjes gehad met overhaakse bochten.

Het sturen gaf geen enkel probleem.

Je moet wel verrekte vlug opschakelen, maar dat wend snel.

Telefoon werkt keigoed.

Al met al ben ik zeer tevreden

Geplaatst

hallo, ik ben gisteren nog is gaan horen in de garage hoe het zit , ze zeiden direkt we weten nog niks van jullie wagen, geen productie datum , alleee over die productie datum heb ik mijn twijfels , volgens mij zen er gen productie datums hahaha, het zal wel in orde komen , we wachten nu van 26/01/2011 , volgens mij wordt het een kerstpakket onder de boom hahaha, ons wachten zal beloond worden. greetz bart.

Geplaatst

Zopas teken van leven gekregen van KIA dealer mijn wagen staat op de productie van 10 oktober 2011, volgens hem zou de wagen week 43 of 44 geleverd moeten zijn, ik ben is benieuwd!! ik geloof er zelf niet echt in maar mss gebeuren mirakels toch nog B)

Geplaatst

Zopas teken van leven gekregen van KIA dealer mijn wagen staat op de productie van 10 oktober 2011, volgens hem zou de wagen week 43 of 44 geleverd moeten zijn, ik ben is benieuwd!! ik geloof er zelf niet echt in maar mss gebeuren mirakels toch nog B)

Onze SP3 is 12 januari besteld, en zou volgens de dealer deze week geleverd worden.

Uw SP3 is een paar weekjes later besteld, dus wie weet.

Groet,

Vanelli

Geplaatst

Na het lezen van al die berichten van lange levertijden, even iets positiefs:

Kreeg vorige week het bericht dat mijn Kia sportage 1.6 GDI Executive Plus Pack (met open dak) binnen is.

besteld: 7 juli 2011

bij dealer: 20 september 2011

Levering: 04 oktober 2011

Het kan dus gelukkig ook anders!!! Succes!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...