Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Vakantie-ervaringen...hoe deed de SP3 het?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Neem is contact op met de media, dit wil in veel gevallen nog wel een helpen. Ik vind zo onderhand dat KIA wel heel erg slordig omgaat met klanten, denk hierbij even aan levertijden, slechte (of zelfs helemaal geen) communicatie, waarschijnlijke betaling voor kaartupdate terwijl je navigatie levert met verouderde kaarten en nu dit. Een mooie auto introduceren is een ding maar klantvriendelijkheid is minstens zo belangrijk. :angry:

Media……

bij andere merken is het niet anders.

Levertijden, ja je hebt pech, helaas net als veel anderen.

En net als jouw auto wordt geleverd staat er vast een nieuwere versie op stapel.

Helaas werkt het zo.

Wat de nieuwe crisis gaat doen, geen idee..

Kortere levertijden ? maar dan geen baan meer ?

Ik weet het niet.

w.b. kaartmateriaal van de fabrieksnavi is Kia afhankelijk van de leverancier en dat is hier tot treuren's toe beschreven.

Gebruik zoekterm+kiaclub.nl in google voor de beste resultaten.

Communicatie, daar gaan we het ergens in september wederom over hebben als KiaContactGroep met de mannen van KiaMNL.

U hoort :-)

Bij andere merken is het in veel gevallen wel anders BW. Die zijn in staat om tijdig een produktiedatum af te geven. Ik heb dit in mijn kennissenkring de laatste maanden diverse keren meegemaakt (Opel, Ford, Audi). Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat KIA na 6 of 7 maanden wachttijd nog steeds niet in staat is om een productiedatum af te geven in deze moderne tijd.

W.b kaartmateriaal heb je een punt dat men afhankelijk is van leveranciers, neemt niet weg dat je het in mijn optiek niet kan maken om aan klanten geld te vragen voor een update terwijl je net een paar maanden in je auto rondrijdt van meer dan 30K. Mijn mening zou dan zijn verzin iets voor die klanten en kom ze tegemoet, dan praat je over klantvriendelijkheid.

En waar het eigenlijk om gaat in deze discussie is het marterverhaal. Als je dan als Kia zijnde de klant terugverwijst naar de garage in Italie dan schiet je voor mijn gevoel een beetje door.

Geplaatst

Vakantie-ervaringen...hoe deed de SP3 het? Hoe beviel de SP3 op vakantie?

Dat was de insteek van dit draadje en over die van mij moet ik me nog even buigen incl. plaatjes :-), het komt..

Dus geen geneuzel over levertijden maar vet brute foto's/beschrijvingen oid van de tuut op de Brenner, Oma op het dak in koffer, geript bij het tankstation en meer.

zo en dat was 5000

Geplaatst

@Bigwade

Das waar ook we waren weer lekker off-topic bezig. Ennuh BW van jou verwacht ik wel extra mooie plaatjes eigenlijk :clap:

Geplaatst

Wat is nu het punt ?

Gaat de Kia assistentie uit van het oordeel van Mario de Kiabakker ??

Dan mag die Mario die aangevroten kabels laten zien, toch ?

Ik denk dat het een productie foutje is geweest en dat er een kabeltje te heet is geworden na zo'n lange rit.

Kan zomaar.

Voor de rest zijn het tot nu toe betrouwbare auto's hoor..

Laat even weten hoe verder.

Kia gevraagt aan te tonen dat het marterschade is, ze kunnen of willen dat niet, maar het is in ieder geval geen garantie

Kia stelt dat ik het zelf maar moet uitzoeken met de dealer in Italie.

Zo kan ik ook een vrtrouwen wekkende garantie geven van 7 jaar, alles is gewoon marterschade, dus geen garantie

Wordt vervolgt

Gr Cobus

Neem is contact op met de media, dit wil in veel gevallen nog wel een helpen. Ik vind zo onderhand dat KIA wel heel erg slordig omgaat met klanten, denk hierbij even aan levertijden, slechte (of zelfs helemaal geen) communicatie, waarschijnlijke betaling voor kaartupdate terwijl je navigatie levert met verouderde kaarten en nu dit. Een mooie auto introduceren is een ding maar klantvriendelijkheid is minstens zo belangrijk. :angry:

Ben ik met je eens het succes lijkt ze naar het hoofd te stijgen.

Ze realiseren zich niet dat negatieve verhalen uiteindelijk een hoop omzet kosten, vaak is een nieuwe auto het gesprek op een verjaardag of een praatje op straat , en is vaak het begin van mischien koop ik ook die auto of dat merk wel.

Succes hebben is 1 het houden is een heel ander verhaal.

Ikzelf steven langzaam af op een juridisch verhaal denk ik, als Kia deze houding volhoud. Jammer als het zover komt, maar wat moet ,zal gebeuren

De bekende consumenten programma s zullen zeket benadert worden op het moment dat het nodig is gelukkig heb ik daar een ingangetje

Gr Cobus

Geplaatst

@cobus

Je hebt meer dan 100procent gelijk maar ik denk dat ze zich voldoende ingedekt hebben zodat het hen geen "frank"

lees euro kost.

Je moet maar eens kijken op je bestelbon naar het lijntje"geval van overmacht"

grtz Luc1

Geplaatst

zo en dat was 5000

offtopic.gif Gefeliciteerd met je 5000-ste BW ! Daar kunnen de meeste van ons een puntje aanzuigen... rockon.gif

En wat zegt mevrouw BW daarvan ??? wink.gif

Geplaatst

Net terug uit Spanje (Costa Brava)en heb ruim 3500 km gereden in 4 weken tijd en de Sportage is mij uitstekend bevallen ,ik vind hem zeer confortabel rijden en heeft heerlijke stoelen ,ook kan ik het navigatiesysteem goed waarderen en met het afspelen van MP3 van de geheugen sticks heb je urenlang muziek ook de cruisecontrole werkt zeer goed en is makkelijk bedienbaar ,

Mijn SP3 met 2.0 ltr motor vind ik redelijk zuinig het gemiddeld verbruik tijdens vakantie was 9.3 ltr /100km en dat met een dakkoffer en redelijk zwaarbeladen met 4 personen en niet echt rustig gereden vind ik dat een mooi verbruik ..

Op de terugreis ben ik van Spanje in een keer naar huis gereden (16 uur )en kwam redelijk fris thuis en dat is met ander auto,s van mij wel eens anders geweest ,kortom de SP3 is een heerlijke reiswagen ..

Spanje20113002-1.jpg

Geplaatst

Net terug uit Italië gardameer via Duitsland en Oostenrijk en daarbij in totaal 2600 km gereden met onze Sportage3 2.0.Automaat Benzine

Gemiddeld verbruik 11.2 liter/per 100km ( met caravan)

De sportage heeft zich netjes gedragen op de Oostenrijkse Brenner Autobahn geen enkele moeite om deze Brenner op te komen .

Had zelf het genoegen dat ik samen met een Mercedes sprinters de tol overgaan verliet en naast elkaar rijdend de Brenner op ging en de eerste 300 meter ging het gelijk op maar naar deze 300 meter moest de benz netjes de achterkant van mijn caravan bekijken, lang kon deze hem niet bekijken want .De kia Sportage 2.0 automaat ging lekker vlot de heuvel op.. Het viel me 100% mee hoe we de Brenner over gingen .

Ook het zit comfort op de lange weg is zeer goed te noemen. Wel is het even wennen als men met automaat in Duitsland op Cruisecontrol rijd schakelt snel twee versnellingen terug .Als je zonder de Cruisecontrol rijd dan kan je dit in de hand houden door met het gaspedaal een beetje te spelen.

Voor de rest viel me wel op dat de wegligging bepakt en caravan er achter beter is dan leeg .

En nog een puntje zag meer sportage aan het gardameer dan hier in mijn woonplaats .Bijna alle sportage die ik gezien heb waren met Nederlands kenteken en 1 duits kenteken.

Voor de rest een heerlijke reis auto.

Mag ik weten wat je caravan geladen weegt.

Ik vraag dat omdat ik zelf met een Sportage 2 ltr handgeschakeld met een Fendtcaravan er achter met een gewicht van 1500 kg naar de Dordogne ben geweest. Dat is natuurlijk niet zo hoog als de Brenner vandaar de vraag.

Geplaatst

name='ZWAFRA' - Op de terugreis ben ik van Spanje in een keer naar huis gereden (16 uur )

Welkom thuis weer, goed te lezen dat er ook probleemloze ritten zijn, geen centje pijn dus.

Lekker opgeschoten in 16 uur, niet slecht met een stopje hier en daar neem ik aan .

grtz.

Geplaatst

Net terug van een vakantie met caravan (Hobby 540 Kmfe 1565 kg) naar de Drome in Frankrijk ca 2000km retour. Motorisch ben ik erg tevreden over de auto (2.0 CRDI), berg op, acceleren is geen probleem met de caravan er achter echt fantastisch wat voor vermogen er in zit. Waar ik minder tevreden over ben is het rijgedrag met de caravan. Met 10 jaar ervaring in het rijden met caravan mag ik mijzelf best ervaren noemen, ik neem het serieus en zorg dus voor goede gewichtsverdeling, juiste kogeldruk etc. Ondanks dit alles moet ik constateren dat deze auto totaal niet geschikt is voor het trekken van caravans van het formaat wat ik heb. Met mijn vorige auto (citroen C4 GrandPicasso 2.0) kon ik zonder problemen op de Franse tolwegen 110 km / u rijden dit is nu onmogelijk. Bij 105 km/uur gaat de caravan bij de minste stuurbeweging, zijwind of zuiging van een vrachtwagen serieus slingeren. Ik heb tijdens deze reis bij 95km/ uur (noodgedwongen) zeker 4 keer moeten ingrijpen(volle bak remmen) om de caravan weer in het gareel te krijgen. Dit is niet echt relaxed rijden!!

Het trekvermogen van 2000kg is motorisch geen probleem, alleen zal je dan waarschijnlijk niet harder kunnen rijden dan 75km/uur.

De volgende keer ga ik zo veel mogelijk gewicht uit de caravan halen door een dakkoffer op de auto te zetten en hoop hiermee de rijeigenschappen te verbeteren. Ook wil ik gaan spelen met de kogeldruk, had deze nu op 78kg staan zoals ik dit ook deed bij mijn Citroen, wellicht dat het verhogen iets oplevert.

Buiten deze toch wel mindere ervaring alleen maar positieve ervaringen, stoelen zitten goed verbruik 1:11.9 en veel bewonderende blikken op de camping!!

Geplaatst

Ben ook net terug van een vakantie in Frankrijk (Annecy - Province en de Loire streek, best met behoorlijk wat klimmetjes ) met een Kip Shuttle TTZ41 Caravan van 1400kg achter mijn SP3 2.0 AWD Benzine. Teleurstellende trekkracht ( Mijn vorige, een Mondeo 2.0 benzine deet het beter ) en een hoog benzine verbruik. Over 2800km een gemiddeld verbruik (getankte liters en afstand, dus niet de computer ) van 1 liter op 7,3 km en dat vind ik erg voor een motor van 2010.

Geplaatst

Ben ook net terug van een vakantie in Frankrijk (Annecy - Province en de Loire streek, best met behoorlijk wat klimmetjes ) met een Kip Shuttle TTZ41 Caravan van 1400kg achter mijn SP3 2.0 AWD Benzine. Teleurstellende trekkracht ( Mijn vorige, een Mondeo 2.0 benzine deet het beter ) en een hoog benzine verbruik. Over 2800km een gemiddeld verbruik (getankte liters en afstand, dus niet de computer ) van 1 liter op 7,3 km en dat vind ik erg voor een motor van 2010.

Mijn vakantie in Duitsland, slecht weer maar dat was het thuis ook. Caravan Knaus Azur 1400 kg. Met automaat geen probleem wanneer je rustig rijd (90km). Bij inhalen flink gas geven anders duurt het even alvorens je iemand ingehaald hebt. Benzine verbruik zie topic.

Verder een puike vakantieauto en inderdaad mijn vorige auto een Ford Mondeo leek sterker.

Geplaatst

Top auto voor in de bergen van Montenegro. Superlicht sturen in de haarspelden, bergop makkelijk vrachtwagens inhalen. Hoog genoeg op de wielen voor slechte, onverharde wegen. En terug is, met een auto volgeladen met wijn (Vranac en Grk), 1450 km van Bihac naar Nederland, soepel in één ruk te rijden. Met dank aan de Duitse Autobahn.

post-4847-0-16686600-1313523161_thumb.jpg

Geplaatst

name='marius' Superlicht sturen in de haarspelden, bergop makkelijk vrachtwagens inhalen.

Hallo, marius, prachtige plaat, mooi blauw is niet lelijk, maar vertel eens welk type heb je,(zie b.v. geen mistlampen, maar dat kan aan mij liggen) van wanneer ect.

Lekker wijntje meegenomen lees ik.

Geplaatst

@Marius: mooie, zelfs surrealistische foto!

Ik zie wel mistlampen zitten volgens mij, bij vergroten foto.

Geplaatst

name='Smart'

We wachten af wie van ons naar de Pearl moet. ;)

De uitsparing is er wel maar volgens mij niet gevuld met een glaasje,of gewoon wat onderbelichting in de foto, lijkt wel een prijsvraag. Ik vrees met grote vrezen (ik ben wel aan een nieuw scherm toe , dat wel)

Geplaatst

Misschien zit ik inderdaad tegen een uitsparing aan te kijken.

De uitdaging wat betreft zien durf ik wel aan te gaan......mijn ogen zijn gelaserd!:D

Geplaatst

name='Smart' .....mijn ogen zijn gelaserd!:D

.

:cool2: nee he, heb ik weer, zie wel meer dingen maar durf ff niet.

Marius verlos ons.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...