Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

22 augustus met de picanto 1.0 naar Frankrijk Morvan gereden 2 personen bagage en proviant(op z,n Hollands dus.

In Nederland eersttot 100 km/p uur later zelfs einden 120 zonder steunen.

De bergjes bij Luik waren een zware beproeving terugschakelen naar 3.

Geen problemen en tanken in Luxenburg(Martelange,goedkoop) 1 op 19,wat mij gezien de snelheid en bepakking niet al te geek lijkt.

In Frankrijk zaten we 35 km een berg op flinke klus om boven tekomen gemiddeld daar 1 op 18.

Op de terug weg weer in Luxenburg getankt 1 op 19 en nu staat de tank na 375 nog op half,morgen tanken

wordt vervolgd.

Ronald

post-4318-0-41998300-1315329162_thumb.jpg

post-4318-0-24282000-1315329198_thumb.jpg

post-4318-0-42912700-1315329680_thumb.jpg

Geplaatst

Heeft er ook iemand de verbruiksgegevens van de 1.2 (niet automaat)?

Er worden veel cijfers genoemd maar of dit nou voor de 1.0 of 1.2 is?

Geplaatst

De Hyundai i10 1.25 heeft dezelfde motor en versnellingsbak als de picanto 1.2, daarvoor zijn al redelijk wat verbruikscijfers bekend:

zie hier

de 1.2 motor nodigt wel, in mijn ervaring, meer uit tot een sportieve rijstijl. Het blokje hangt echt superlekker aan het gas (heb het dan over de versie met handbak).

Maak je daar gebruik van dan is het verbruik uiteraard ook navenant.

De 1.0 is wat gezapiger, maar is evengoed een zeer fijne motor. Wie geen sportieve aspiraties heeft kan m.i. beter voor de 1.0 gaan.

Geplaatst

In de poll die ik geplaatst heb in het Picanto-forum, meldden zich 12 bestuurders met een 1.2 en 8 met een 1.0 motor (ik wist niet dat er zoveel 1.2 Picanto's op het forum zaten).

Maar die mensen zouden dus hier hun verbruik neer kunnen zetten, zodat we kunnen vergelijken.

Verder kun je bij de meeste mensen links naast het bericht de voertuigspecificaties zien.

Geplaatst

Hier is er dan 1tje met 1.2 comfort: vandaag voor de 2de keer getankt en 860 km totaal gereden.

Ritjes van korte afstanden, stad en snelweg en vaak met 4 volwassen personen aan boord.

Rechter voet gewoon zijn gang laten gaan, niet gereageerd op versnellingsindicator en bij onze oosterburen naar 170km/uur getrokken een tijdje,en verbruik 461 km - 27 liter= 1 op 17

Boordcomp. geeft gem. 5,8 aan.

• Like 1
Geplaatst

Ik kom tot nog toe (na 1600KM) helaas aan een verbruik van 1:16,2

Als ik zo eens lees hier, dan valt het praktijk verbruik toch wel heel erg tegen t.o.v. de fabrieksopgave, zou Kia hier niet wat mee moeten doen?

Maar goed, neemt niet weg dat het een heerlijk wagentje is hoor :-)

Geplaatst

De Picanto wordt wel wat zuiniger na x.000 km. Maar het is volgens mij wel mogelijk om, onder dezelfde condities, het fabrieksverbruik te kunnen halen. Ik heb één keer 1 op 23,8 gehaald volgens de BC en als ik geen aanhanger heb, rij ik meestal zuiniger dan 1 op 20.

Nu rij ik dan wel meer langere stukken (30 km en 65 km ritjes), wat het verbruik ten goede komt.

Vandaag getankt in Duitsland 1,599 per liter: 630 km gereden. 32,0 ltr / 1 op 19,6 (boordcomputer 4,7 L/100 km)

Geplaatst

........

de 1.2 motor nodigt wel, in mijn ervaring, meer uit tot een sportieve rijstijl. Het blokje hangt echt superlekker aan het gas (heb het dan over de versie met handbak).

Maak je daar gebruik van dan is het verbruik uiteraard ook navenant.

Helemaal mee eens, heb paar weken terug gereden in de 1.2 wat een fijn blokje,

heb ook in de Audi A1 gereden 1.2 TFSI (dus met turbo) maar ik vond/vind de Picanto 1.2 echt veel fijner! vooral hoger in de toeren loopt hij echt lekker. en het is inderdaad maar net hoe je rij-stijl is... B)

Geplaatst

Hoi mede picanto's

Hier het verbruik van begin af aan van een picanto 1.2 met alle packs.

we rijden bijna alleen stadswerk!

Tankbeurt 1: 360 km met 27 liter is 1 op 13.3

Tankbeurt 2: 328 km met 29 liter is 1 op 11.3

Tankbeurt 3: 311 km met 27 liter is 1 op 11.5

Tankbeurt 4: 336 km met 28 liter is 1 op 12

Tankbeurt 5: 295 km met 28 liter is 1 op 10.5

Totale km gereden 1690 km is dus nog niet echt ingereden die motor, maar ik ben er niet echt happy mee met dit verbuik!! :( :( :(

Ik kijk dit nog een maandje of 2 af, als dit niet verbeterd gaat er toch een gesprekje plaatsvinden met de dealer, want dit verbuik vindt ik ECHT zeer slecht, en niet echt acceptabel!

We hadden besloten voor deze picanto voor de volgende redenen:

* leuk ogend autootje, sportief en stoer

* verbuik volgens opgaves en praatjes lag beduidend hoger als ik nu haal

* belastingvrij

Dus het enige waar ik tegen aan zit te hikken is het benzine verbuik, verders ben ik over de picanto Super tevreden!!

Dit was het verslag van een 1.2 motor met alle packs

Groetjes van Toine

• Like 1
Geplaatst

Tenzij er een lek zit in het benzinesysteem zal dit verbruik, hoe onacceptabel ook, toch echt veroorzaakt worden door een combinatie van factoren zoals:

- korte ritten, ritjes van 2 a 3 km zijn echt funest voor het verbruik

- rijden met te hoog toerental (alles boven de 2000).

- te fel accelereren

- niet of slecht anticiperen (ik beschuldig je nergens van B))

- airco altijd aan

- te hard rijden (alles boven 90km/h)

- rijden in druk verkeersbeeld of file, continu remmen en optrekken

Dat de dealer of KIA NL hier iets aan kan doen (behalve het tot 3,5 bar oppompen van je banden) is uiterst onwaarschijnlijk.

• Like 1
Geplaatst

Hoi,

Omdat we voornamelijk alleen in de stad rondrijden, en ook de climate-control altijd aan hebben, zal het verbruik ietwat hoger kunnen zijn, maar toch geeft het geen fijn gevoel over de cijfers die KIA opgeeft, en de verkooppraatjes.

Ondanks dat we maar een 500-600 km per maand rijden zal die paar liter benzine meer ons niet uitmaken maar toch....

Ik blijf elke tankbeurt en gereden km in de gaten houden, wat handig gaat met onze computer mogelijkheden :lol:

Auto rijden blijft nou eenmaal duur, en als ik goedkoop uit wou zijn, hadden we allebei een nieuwe fiets moeten kopen: Das pas zuinig!! :D

Kortom, ik had graag gezien dat de picanto iets zuiniger in het gebruik zou zijn geweest, lukt dit niet.... jammer dan kijken we over 7 jaar maar weer eens verder.

Gr Toine

Geplaatst

Kia geeft op hun site het stadsverbruik aan als volgt: (zonder ISG)

1.0 met 14"wielen: 5,4L (1/18.5)

1.0 met 15"wielen: 5,5L (1/18.2)

1.2 met 14"wielen: 5,8L (1/17,2)

1.2 met 15"wielen: 5,9L (1/16.9)

1.2 automaat 14"w: 6,7L (1/14,9)

1.2 automaat 15"w: 7,2L (1/13,9)

Over het algemeen bedraagt het meerverbruik aan brandstof door het gebruik van airconditioning 5 tot 10%. Dit is echter betrekkelijk aangezien voertuigen zonder airconditioning bij hoge buitentemperaturen vaak met een geopend schuifdak of met open ramen rijden, waardoor een hogere luchtweerstand ontstaat die resulteert in een vrijwel even hoog meerverbruik.

Geplaatst

Mijn pico rijdt gemiddeld 1:14,5 na zon 3000km rijden.

Hoop dat ie snel zuiniger wordt anders gaat ie terug naar dealer.

Gaat deze 1.0 3 cil. eruit en de honda 1.4 4 cil. terug die rijd veel voordeliger 1:17.

Marc

Geplaatst

Ik weet ook niet waarom de Picanto in de stad zo'n hoog verbruik heeft. Maar buiten de stad, bij constant 90 km/u, zie ik op de boordcomputer bij mij toch echt 3,9 - 4,3 L/100 km staan (1/25 tot 1/23)

Gast longbigbear
Geplaatst

Ik weet ook niet waarom de Picanto in de stad zo'n hoog verbruik heeft. Maar buiten de stad, bij constant 90 km/u, zie ik op de boordcomputer bij mij toch echt 3,9 - 4,3 L/100 km staan (1/25 tot 1/23)

mijn verbruik na 2000 km is 5.8 is 1 op 17.2 gemiddeld

Geplaatst

Mijn pico rijdt gemiddeld 1:14,5 na zon 3000km rijden.

Gaat deze 1.0 3 cil. eruit en de honda 1.4 4 cil. terug die rijd veel voordeliger 1:17.

Marc

Dat is inderdaad niet heel zuinig, gewoon melden inderdaad ze kunnen er vast wel iets mee..

maar Marc.. je moet je rechtervoet ook in toom houden he :wink:

.. Maar buiten de stad, bij constant 90 km/u, zie ik op de boordcomputer bij mij toch echt 3,9 - 4,3 L/100 km staan (1/25 tot 1/23)

Dat is wel heel erg zuinig hoor!!

Geplaatst

Die rechtervoet hou ik wel in bedwang.

As donderdag wordt ook naar het verbruik gekeken.

Misschien is er wel een sw update te doen voor pico.

En anders wordt het tijd dat kia nieuwe folders gaat drukken en een herkeuring laat doen aan de belasting waardes.

Heel af en toe heb ik op de snelweg ook die 3.9 op de meter staan maar bij tanken en zelf uit rekenen dan toch weer niet zon mooi verbruik.

Dat is inderdaad niet heel zuinig, gewoon melden inderdaad ze kunnen er vast wel iets mee..

maar Marc.. je moet je rechtervoet ook in toom houden he :wink:

Dat is wel heel erg zuinig hoor!!

Geplaatst

Dit weekend naar Duitsland geweest en 60 km op de Autobahn met 140 gaat het verbruik toch wel flink omhoog (7,2L vlg BC).

Getankt: 605 km met 29,4 ltr (volgens mij niet helemaal vol dit keer) verbruik 1/20,4 (BC 4,9 L/100km gemiddeld, dus inclusief het Autobahngedeelte)

In totaal nu bijna 10.000km gereden met mijn Picanto

Geplaatst

23 jan 2010, AMSTERDAM - De New European Driving Cycle, kortweg 'NEDC' is de meetmethode waarmee het gemiddelde verbruik van een auto wordt bepaald. Wat weer direct verband houdt met de CO2-uitstoot.

Maar we neppen onszelf op een gigantische manier. Want de meting is een puur theoretische verbruiksberekening, waarbij een zeer irreële 'rit' op de testbank wordt afgelegd. Vier keer wordt er een stadstraject afgelegd, waarbij héél rustigjes tot 50 km/u wordt geaccelereerd en daarna volgt er één buitenwegtraject. Waarbij maximaal heel eventjes de 120 wordt aangetikt. Over de versnelling van 50 naar 120 km/u doen de testrijders (want dat zijn het) in die meting méér dan 2,5 minuut!

EOBD_test-cyclus.jpg

Autofabrikanten doen er alles aan om bij die NEDC-meting zo goed mogelijk te scoren. En gelijk hebben ze. Een laag verbruik zorgt voor klanten en eventueel voor belastingvoordelen. Zo zouden er al motormanagementsystemen zijn die een bepaalde manier van rijden 'herkennen' als officiële meting en dan subiet alle elektronica naar de zuinigst mogelijke afregeling schakelen. Er valt dan 'gewoon' eigenlijk niet meer met de auto te rijden, maar je scoort nét weer wat beter. Het zou mede een verklaring zijn voor het feit dat het verschil tussen een door de fabrikant opgegeven verbruik en de praktijk ieder jaar groter en groter wordt. Wie 1 op 20 krijgt opgegeven, mag blij zijn wanneer hij 1 op 16 haalt. En dat zou eigenlijk tot ontevreden klanten moeten leiden. Maar zolang die bij de aanschaf van hun auto op een enorme manier worden bevoordeeld ten opzichte van een (in theorie) meer benzine verbruikende groep, hoor je ze niet. Een reëlere meetcyclus zou echter voor alles en iedereen beter zijn. De huidige NEDC? Snel weg ermee!

Geplaatst

Tankbeurt 5: 295 km met 28 liter is 1 op 10.5

Heb je er een V6 ingegooid ? dat rijdt m'n broer ook met zijn Saab 9-5 Aero (4 cilinder 2.3 turbo automaat af-fabriek 250pk)

(dan wel op de snelweg... in de stad 1::cool:

Tenzij er een lek zit in het benzinesysteem zal dit verbruik, hoe onacceptabel ook, toch echt veroorzaakt worden door een combinatie van factoren zoals:

*knip*

Dat de dealer of KIA NL hier iets aan kan doen (behalve het tot 3,5 bar oppompen van je banden) is uiterst onwaarschijnlijk.

Frietbakker heeft goede punten, ik vind 1 op 10,5 ??? :huh: echt heel bijzonder..

..maar toch geeft het geen fijn gevoel over de cijfers die KIA opgeeft, en de verkooppraatjes..

VW Polo 1.2 Bluemotion ze geven op 1:33, een vriend heeft er 1 vd zaak en is blij als hij de 1:25 kan halen.

ze meten nu eenmaal op een belachelijke manier: Bigmac geeft een goed voorbeeld.

Kortom, ik had graag gezien dat de picanto iets zuiniger in het gebruik zou zijn geweest, lukt dit niet.... jammer dan kijken we over 7 jaar maar weer eens verder.

*genieten van jullie mooie (luxe) picanto!! en proberen minder vaak de auto te pakken en meer op de fiets :wink: (om het benzine-verbruik tegen te gaan)

Wel een beetje scheef je denkt hey 3 cilinder zuinig :D maar dan kom je erachter.... :angry:

nee hij is ook nog nieuw he Marc ? heeft even tijd nodig het zou echt wel zuiniger kunnen hoor.

Vandaag ook weer even de staatskas gespekt: 429km met 25,45 ltr = 1 op 16,8.

Niet heel slecht toch ? was het gecombineerd die 429km ?

De huidige NEDC? Snel weg ermee!

Helemaal mee eens liever vandaag nog dan morgen! :tank:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...