Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Je moet natuurlijk alle kosten meerekenen, niet enkel brandstof, voor je besluit iets anders te nemen. Je verbruik past niet bij een moderne 1,0 l auto. Maar zou je zuiniger (kunnen) rijden met een andere auto...

Mijn vorige auto was ook een 1,0 l 3-cil en had ongeveer eenzelfde verbruik als mijn picanto (1/17-1/22) maar dat was wel gemakkelijker te halen.

Geplaatst

Gisteren getankt bij 2700km op de teller van onze 1.2 liter.

Afstand: 570km

Liter: 33

Verbruik BC: 5.6/100 (1 op 17,85)

Verbruik: 5,8/100 (1 op 17,28)

75% snelweg met snelheid tussen 120 en 130km/h

Sinds een aantal keren tanken we in Duitsland de E10 fuelsave benzine welke daar de euro95 vervangt.

Normaal rijden we niet zo veel snelweg (50%) en dan ligt het verbruik meestal rond de 1 op 16.

Geplaatst

Hallo,

Hier de verbruikscijfers van de picanto 1.0 van mijn vrouw.

Deze cijfers: vanaf mei 2011 t/m heden en worden bijgehouden

in een Excel-sheet. De BC wijkt overigens maar heeeel weinig af

van onderstaande gegevens.

Datum km's ltr gemiddeld

27-05-11 483 29,02 16,64

02-07-11 465 28,07 16,57

26-08-11 454 32,67 13,90

19-09-11 532 28,95 18,38

12-10-11 411 27,93 14,72

De Pico wordt gebruikt voor woon/werkverkeer en komt

nauwelijks op de snelweg. Het nieuwe rijden wordt voor

een groot gedeelte toegepast.

Wij vinden dit heel redelijke verbruikscijfers.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Hoi alle,

Maar even een feedback op wat ik lees.

Ik denk dat na het inrijden van m,n picanto de benzine niet doet minderen.

Ik heb zoals vermeld nu 1700 km inmiddels gereden, maar de consumptie blijft rond de 1 op 10.

Ook gebruik ik de eco dus schakelen waneer word aangegeven.

Enig nadeel bij de 1 liter versie is dat je toeren zo laag ligt dat je het gevoel hebt dat de auto zwaar moet werken.

A.s woensdag breng ik hem bij de dealer om te gaan kijken of er iets mis is.

Als de auto nu gemiddelden had gehaald van 1 op 18 was ik al heel blij geweest

maar waar die van mijn op loopt wijkt wel heel veel af van datgene wat word vermeld.

Ik rijd dus de 1.0 3 cil :unsure:

Ik hou jullie op de hoogte van de voortgang ;)

post-5292-0-30251100-1320595446_thumb.jpg

Geplaatst

De verwachtingen van mijn picanto 1.0 comfort zijn tegen gevallen qua verbruik. Gisteren voor het eerst getankt. 390 km gereden en 26L getankt! mijn picanto rijdt momenteel 1op15 75% snelweg en 25% stad

Ik probeer zo zuinig mogelijk te rijden met een ei onder mijn gaspedaal maar soms geef ik wel voluit gas bij het optrekken en waar het nodig is bij het inhalen op snelwegen. Ik rij heel vaak in een aygo automaat en daarmee rij ik met alle gemak 1 op 19. Ik hoop dat mijn Kia die aygo kan overtreffen!

Geplaatst

Hallo

Ik rij in een pikanto 1.2 c,e,s,pakket heb ook een rustige rijstijl

maar kom gemiddeld(65%b weg,35% snelweg)toch op 1 op15.

Dit in vergekijking met mijn vorige auto Toyota Yaris 1.3 sol van 2004

deze reed dan gemiddeld 1op 18.

Blijft toch raar het verschil in leeftijd/techniek en dan toch zuiniger.

Of heeft Kia zo erg overdreven met hun gemiddelde van 4,6 op 100km of te wel haast 1 op 22

Henco.

Geplaatst

Morgen 'n paar dagen naar Düsseldorf (met 4 personen), dus nog even getankt voor de tijd:

440 km / 21,95 ltr. volgens bc 4,8L/100km

1 op 20,05

Waar tank jij eigenlijk? Ik wil ook 1 op 20 rijden :D

Geplaatst

Ik tank altijd de goedkoopste die ik kan vinden Soms Tinq, soms Shell, soms in Duitsland(91 oktaan) en soms Tango. Ik heb mijn banden ook harder dan normaal: 2,7 bar.

25 km na de tankbeurt stond gisteravond mijn BC op 4,4,

60 km na tanken staat nu de BC op 4,6. Het lijkt of het verbruik 's morgens nu hoger wordt, oorzaak is zeker de temperatuur.

Gast longbigbear
Geplaatst

mijn Pikanto met nu bijna 4000 km op de teller gebruikte vandaag op da A12 Utrecht -Den Haag gemiddeld tussen 4.3 en 4.7 met gemiddeld 100-110

mijn "gemiddelde verbruik is volgen BC 5.7 omdat ik het meest verbruik bij woon werk verkeer,is 1km 50 dan 1 km 100 en dan ongeveer 1 km 50.

Daar gaat het ongunstigste verbruik in zitten, wat mijn gemiddeld omlaag haalt.

verder tot nu toe tevreden over de auto.

Geplaatst

De verwachtingen van mijn picanto 1.0 comfort zijn tegen gevallen qua verbruik. Gisteren voor het eerst getankt. 390 km gereden en 26L getankt! mijn picanto rijdt momenteel 1op15 75% snelweg en 25% stad

Ik probeer zo zuinig mogelijk te rijden met een ei onder mijn gaspedaal maar soms geef ik wel voluit gas bij het optrekken en waar het nodig is bij het inhalen op snelwegen. Ik rij heel vaak in een aygo automaat en daarmee rij ik met alle gemak 1 op 19. Ik hoop dat mijn Kia die aygo kan overtreffen!

Inmiddels staat er 800 op de kilometerteller. Van week de 23 L getankt en had er 395.7 mee gereden. Dus 1 op 17.2

Bc geeft 5.8 aan dus het klopt wel een beetje.

Momenteel rijdt mijn vriendin vaak met de picanto van thuis naar werk. Ik denk 80% snelweg en 20% stad.

Wij rijden momenteel niet harder dan 100km. Dat gaan we pas doen na 1000km. Ik moet eerlijk zeggen dat de picanto nu veel lekkerder rijdt. Optrekken gaat vlotter en de schakelbak is ook soepeler geworden. Misschien komt wel door de benzine van Shell :D

Geplaatst

Bij nader inzien is het best wel een grote auto die nieuwe Picanto, vandaar ook het hoge verbruik bij sommige leden.......:lol:

Maar wat een enorme ruimte heeft dat ding zeg!:D

KiaPicanto12.jpg

Geplaatst

Die bezine lekt er uit, dat is het...

Kan best veel in hoor.....en eruit!:D

Geplaatst

Hallo

Kan nog niet veel zeggen over het verbruik van mijn nieuwe Picanto 1.0 comfort - exterior pack, omdat ik 'm net een week heb. Tot nu toe, met vrij veel korte ritjes, staat de boordcomputer op 5,2 liter per 100 km. Lijkt me OK. Wat volgens mij helemaal NIET werkt is het econo systeem. De momenten waarop dit systeem adviseert op te schakelen zijn veel te vroeg. Van drie naar vier bij 50 km per uur, is voor het 1 liter motortje veel te zwaar. Je hoort gewoon dat ie dat niet prettig vindt. Te lage toeren. Van vier naar vijf bij 60 km per uur hetzelfde verhaal. Beter is het te kijken naar het gunstigste verbruikscijfer bij een bepaalde versnelling en daar in te rijden. Ietsje meer doortrekken in de versnellingen, geeft een beter verbruikscijfer en is beter voor de kleine motor. Is mijn ervaring.

Geplaatst

De momenten waarop dit systeem adviseert op te schakelen zijn veel te vroeg. Van drie naar vier bij 50 km per uur, is voor het 1 liter motortje veel te zwaar. Je hoort gewoon dat ie dat niet prettig vindt. Te lage toeren. Van vier naar vijf bij 60 km per uur hetzelfde verhaal. Beter is het te kijken naar het gunstigste verbruikscijfer bij een bepaalde versnelling en daar in te rijden. Ietsje meer doortrekken in de versnellingen, geeft een beter verbruikscijfer en is beter voor de kleine motor.

Probeer het gewoon een keer uit. Ik rijd wél volgens het schakeladvies van de Picanto; ik rijd ook vrolijk 50 in zijn 5; geen probleem als je niet snel accellereert, maar gewoon constant 50 aanhoudt.

Geplaatst

@bigmac:

Ik heb het geprobeerd: 50 in z'n 5. De motor slaat volledig dood. Ja, het verbruik is dan inderdaad laag (3,2 liter op 100 km), maar de motor kan amper de 50 km per uur vasthouden, laat staan (rustig) versnellen. Lijkt me ook dat er enorm veel koolstof afzetting in de motor komt op die manier. OK, je bespaart misschien enkele euro's brandstof per tank, maar de nadelen:

• motor raakt sneller vervuild
  • weinig tot geen trekkracht onderin de toeren
  • hogere onderhoudskosten door vervuiling
  • minder 'fun' met rijden

Tis maar waar je voor kiest.

Geplaatst

Tja, het was het proberen waard natuurlijk.

Ik heb mijn Picanto net terug van de 15.000 km beurt. EUR 183,- waren de kosten meen ik; inclusief een interieurfilter, dat ik natuurlijk niet nodig vind voor 25 euro, maar dat had ik dan voor de tijd moeten zeggen. De achter-wisser-schakelaar was niet op tijd binnengekomen, dus die is nog niet vervangen. Software-update voor mijn stuurgedrag was ook niet nodig, en ik moet zeggen dat het stuurgedrag zich ook flink verbeterd heeft met de kilometers.

Gister ook nog even getankt, na mijn vakantietripje naar Düsseldorf(veel stadsverkeer en snelweg, 4 personen+ bagage):

535 km met 33,4 Ltr ==> 1 op 16,0 (Boordcomputer 5,7 L/100km)

Geplaatst

IK heb de picanto nu bijna 3 weken 1365km gereden en een gemiddeld gebruik van 1op 16, wat ik op zich niet slecht vindt,maar nog niet wat kia met deze auto opgeeft te verbruiken.

Hoop op betere verbruikscijfers na inloop periode.

Geplaatst

Net getankt,veel snelweg met ~110 km/h en 80 km wegen met veel mist, 10 km stadsverkeer.

22,7 Ltr voor 454 km ==> 1 op 20,0 (Boordcomputer 5,1 L/100km)

Geplaatst

Hoi,

Ik volg dit topic met veel belangstelling, daar ik met mijn picootje niet erg zuinig uit de bus kom.

Ik leg er me maar bij neer om me hier druk over tegaan maken, want wel of geen 2km per liter meer of minder kunnen rijden och dat kunnen we ook nog wel opbrengen.

Het weegt niet op tegen een leuk, sportief, vlot en een niet alledaags modelletje.

Auto rijden is en blijft duur. met onze picco buiten het verbuik zijn wij super tevreden, en stelen toch regelmatige de blitz van oef wat een leuk autootje :D

Gr Toine

Geplaatst

Helemaal waar Toine, groot gelijk! Wij noemen dat eco-plezierig......!;)

Geplaatst

Vrouwtje heeft getankt vandaag:

355 km / 28,86 L --> 1 op 14.8

We hebben 90% snelweg met af en toe 120km/h en 10% stad. Zeer teleurstellend. Met onze huidige rijgedrag in een aygo halen we met alle gemak 1 op 19

Inmiddels 1200 km op de teller!

Geplaatst

Vandaag weer De tank gevuld van onze 1.2 Picanto:

Afstand: 531km

Liter: 31.2

Verbruik BC: 5.7/100 (1 op 17,54)

Verbruik: 5,87/100 (1 op 17,02)

70% snelweg met snelheid tussen 120 en 130km/h. Euro 95 getankt bij de NL Esso.

Vorige tank hebben we geen autosnelweg gereden en was het verbruik net geen 1 op 15.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...