Marillion Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Hallo, Volgens de brochure van de Kia Picanto wordt er geen reserve wiel maar een mobiliteitskit/rubber bij geleverd. Echter bij oplevering nieuwe Kia zat er wel een reserve wiel ( thuisbrenger) in. Hebben meer Picanto's dit BANDEN & WIELEN Bandenmaat 165/60 R14 s s - s 175/50 R15 - - s - Sierdeksels s s - s Lichtmetalen velgen - - s - Mobiliteitskit Compressor & vloeibaar rubber s s s s Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy79 Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Volgens mij heb je gewoon geluk gehad, want wij hebben er specifiek om gevraagd. Staat ook apart als optie in de catalogus voor €169. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jet Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Hoi, Ik heb hetzelfde geluk... een reservewiel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmac Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Had ik ook wel willen hebben. De plek is er wel voor, maar ja... Ik heb dus ook geen krik (nodig). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
babbel Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Ik heb inderdaad ook een reservewiel, heb me er ook even over verbaasd. Volgens verkoper hoorde dit bij het Pack Exterior. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nog niet blij Posted June 27, 2011 Share Posted June 27, 2011 nee dat hoort er helemaal niet bij te zitten. heb er zelf ook een reserve wiel (thuis komertje) met krik bij besteld. weet iemand toevallig de maat van de 14 inch velg, (steek, et waarde enz...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan8 Posted June 27, 2011 Share Posted June 27, 2011 Ik had ook het geluk dat er een thuiskommertje inzit. De verkoper vertelde me dat ik geluk had. Het is een beetje 50/50 met thuiskomertje of plakset. Een thuiskomer zit er soms bij omdat het in andere landen verplicht is. Dus worden er veel geproduceerd met thuiskomertje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted June 27, 2011 Share Posted June 27, 2011 Is dat dus gokken of er een reserve wieltje in zit ? Schande. Hoort er gewoon in. Heb vorig jaar o.a. ook naar een mitsubishi asx gekeken, die is/was niet eens leverbaar met een spare. Dan haak ik iig af. Ik vind het met de Picanto inmiddels een raar gedoe worden. Die auto is best oké, basis-prijs ook. Maar dan begint het met pretpakketjes, extra deurtjes, audio renovatie toch een hele dure kleine Venga te worden.. Ik zie hier in het garage deel al Picanto's van 14-15K. Moet je zo'n wieltje ook nog kopen als je pech hebt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Marcvane86 Posted October 1, 2011 Share Posted October 1, 2011 Ik heb inderdaad ook als verrassing een reserve wiel set gekregen. De verkoper allemaal uitleggen over pomp en vloeibaar rubber, trekt ie de vloerplaat op, ohh u heeft een wiel. Ik zeg eerste verdiend. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jeroen66475 Posted October 1, 2011 Share Posted October 1, 2011 Maar dan begint het met pretpakketjes, extra deurtjes, audio renovatie toch een hele dure kleine Venga te worden.. Ik zie hier in het garage deel al Picanto's van 14-15K. In het kader van het verstrekken van redelijk nutteloze informatie: In Turkije wordt alleen de Picanto 1.2 met alle opties verkocht. Of de Turken zijn niet gevoelig voor pretpakketjes of de lokale importeur heeft geen zin in al dat geneuzel..haha . Is wel zo overzichtelijk trouwens...en goed voor de levertijden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gio Posted October 1, 2011 Share Posted October 1, 2011 Tot onze verbazing zat er ook een reservewiel in ipv een kit. Dealer vertelde dat alleen bij de basisuitvoering nog een kit geleverd wordt. Al de rest komt dus met een reservewiel. Dit is een aanpassing geweest bij Kia schijnbaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted October 1, 2011 Share Posted October 1, 2011 In het kader van het verstrekken van redelijk nutteloze informatie: In Turkije wordt alleen de Picanto 1.2 met alle opties verkocht. Of de Turken zijn niet gevoelig voor pretpakketjes of de lokale importeur heeft geen zin in al dat geneuzel..haha . Is wel zo overzichtelijk trouwens...en goed voor de levertijden! Daar hebben ze nog geld, haha.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErwinB Posted October 1, 2011 Share Posted October 1, 2011 nee dat hoort er helemaal niet bij te zitten. heb er zelf ook een reserve wiel (thuis komertje) met krik bij besteld. weet iemand toevallig de maat van de 14 inch velg, (steek, et waarde enz...) AUTOGEGEVENS Kia Picanto - (2011 tot nu) Steek: 4x100 - ET: ~44 - NG: 54.10 Aanbevolen bandenmaat: 1656014 zie ook www.online-velgen.nl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
phoenix2149 Posted October 2, 2011 Share Posted October 2, 2011 Mijn collega had er ook een reserve viel bij. Persoonlijk vind ik het wel een. Beetje schandalig dat er geen eenduidig beleid over is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaron Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 hallo Sinds 22 juni heb ik een 1.2 picanto met alle paketten. Ik heb er ook een thuiskomertje bij besteld. Ik vond het vreemd dat er verschillende zijn die er een thuiskomer in hebben zitten. Ik heb contact gehad met Kia en die zei dat de eerste duizend picanto's met een mobiliteitskit zijn geleverd en daarna met een thuiskomer. Even later belde Kia mij op en vertelde me dat ze van af nu met een thuiskomer worden geleverd. Ik blijf het vreemd vinden met die thuiskomertjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hart Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Hallo, Volgens de brochure van de Kia Picanto wordt er geen reserve wiel maar een mobiliteitskit/rubber bij geleverd. Echter bij oplevering nieuwe Kia zat er wel een reserve wiel ( thuisbrenger) in. Hebben meer Picanto's dit BANDEN & WIELEN Bandenmaat 165/60 R14 s s - s 175/50 R15 - - s - Sierdeksels s s - s Lichtmetalen velgen - - s - Mobiliteitskit Compressor & vloeibaar rubber s s s s Ja wij kregen dat er ook standaard bij ik heb voor de aanschaf gekeken in de brochure ik wilde die er wel bij bestellen als ,,optie"" maar ik kon het niet vinden. toen we de kia kochten zei de verkoper dat er geen reservewiel te krijgen was. en dat een kitje voldoende was bij aflevering was verkoper nummer 2 zeer verbaasd dat er bij ons een reservewiel in zat hij kon vertellen dat een thuiskomer (van een ander type? kia) 160 euro kost! ik ben blij dat ie erin zit het wiel ligt wel 1 cm hoger dan de rest van de kofferbak daardoor onstaat een bult meteen een plaat triplex op maat gezaagd en onder de (piepshuim) mat gelijmt. perfect zo! p.s. wij hebben de goedkoopste 5 deurs picanto zonder airco en extra pakketten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts