PatrickPR Geplaatst 18 Juli, 2013 Geplaatst 18 Juli, 2013 Afgezien van de, naar mijn mening, nogal karige statusupdates tijdens de bestelling van mijn Rio (waar de dealer enerzijds ook niet veel aan kon doen), ben ik tot nu toe heel erg tevreden over mijn dealer (Wassink Opgenoort te Boxmeer). Ik wordt goed geholpen, waarbij er een goede verhouding is tussen zakelijk en persoonlijk contact. Auto is netjes afgeleverd (inclusief flesje wijn), er is rekening gehouden met mijn wens om de auto in mijn vakantie af te leveren, en er wordt prima meegedacht. Ik merk wel dat er naar mijn idee nogal omslachtige procedures zijn tussen de dealers en Kia NL. Bijvoorbeeld de Pioneer navigatie wordt door Kia NL besteld, ligt vervolgens bij Kia NL op voorraad, maar wordt pas naar de dealer gestuurd als de auto bij de dealer op de stoep staat, waardoor er dus extra vertraging wordt gecreëerd. In mijn geval moest daarbij nog worden gewacht op het dashboardpaneel vanwege de start/stop knop (het paneel kwam 1,5 week later bij de dealer aan dan de auto). Dit zou je naar mijn idee toch al kunnen regelen voordat de auto bij de dealer is (je weet immers dat de auto daar ooit gaat komen). Bij mij is ook het geval dat er het verkeerde kabeltje is geïnstalleerd voor de stuurbediening. De dealer heeft toegezegd dat die kostenloos wordt vervangen, en dat het kabeltje is besteld bij Kia NL (afgelopen maandag). Tot op heden nog niet gehoord dat die binnen is bij de dealer. Dan denk ik ook van Dat zou toch sneller moeten kunnen. Quote
rightone Geplaatst 18 Juli, 2013 Geplaatst 18 Juli, 2013 Ben ook zeker wel tevreden over de kia dealer Tinholt te Velserbroek me stuur bladderd af en ook me linkerdeurpaneel na een paar foto's gemaakt te hebben wordt deze zaterdag vervangen, top! 1 Quote
henk-marianne Geplaatst 22 November, 2013 Geplaatst 22 November, 2013 Wij zijn al jaren tevreden klant bij Kia Opgenoort in Arnhem. Vorige week een nieuwe Rio gekocht en de oude ingeruild en daarbij nog een leuke korting bedongen bij Jeroen. Waar wij bijzaten werd gekeken of de auto nog op voorraad was bij de importeur en jawel een witte 1.2 Rio plus pack stond er nog én werd gelijk gereserveerd! Top dus... Hij zou er vrijdag al kunnen zijn als het meezat en dan zouden wij deze week de gelukkige eigenaars zijn van een nieuwe Kia Rio Deze week gebeld of de auto er was en ze een kenteken hadden ivm overzetten verzekering. Iedereen was druk maar zou terugbellen, je raad het al, eind van de dag zelf maar gebeld en euh tja wat zal ik daar eens van zeggen heel vervelend maar de auto is weg....... Weg? was onze vraag. Ja waarschijnlijk waren er meer verkocht en was de auto naar elders verscheept. Als het goed is staat de auto nu op een boot die rond 7 december aankomt in de haven, dan nog naar de dealer moet en dan eens bij ons komt. MIN punten voor Opgenoort Arnhem. Was toch heel netjes als Jeroen ons zelf had gebeld en had gekeken of er nog een alternatief was en/of een andere oplossing had gezocht. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 22 November, 2013 Geplaatst 22 November, 2013 Wij zijn al jaren tevreden klant bij Kia Opgenoort in Arnhem. Vorige week een nieuwe Rio gekocht en de oude ingeruild en daarbij nog een leuke korting bedongen bij Jeroen. Waar wij bijzaten werd gekeken of de auto nog op voorraad was bij de importeur en jawel een witte 1.2 Rio plus pack stond er nog én werd gelijk gereserveerd! Top dus... Hij zou er vrijdag al kunnen zijn als het meezat en dan zouden wij deze week de gelukkige eigenaars zijn van een nieuwe Kia Rio Deze week gebeld of de auto er was en ze een kenteken hadden ivm overzetten verzekering. Iedereen was druk maar zou terugbellen, je raad het al, eind van de dag zelf maar gebeld en euh tja wat zal ik daar eens van zeggen heel vervelend maar de auto is weg....... Weg? was onze vraag. Ja waarschijnlijk waren er meer verkocht en was de auto naar elders verscheept. Als het goed is staat de auto nu op een boot die rond 7 december aankomt in de haven, dan nog naar de dealer moet en dan eens bij ons komt. MIN punten voor Opgenoort Arnhem. Was toch heel netjes als Jeroen ons zelf had gebeld en had gekeken of er nog een alternatief was en/of een andere oplossing had gezocht. Het voordeel is dat de nieuwe vers van de pers is. Ieder nadeel heeft zijn voordeel zullen we maar zeggen Quote
Ki'aad Geplaatst 5 Januari, 2014 Geplaatst 5 Januari, 2014 Wij kochten onze Kia via NieuweAutoKopen.nl nadat de dealer in Spijkenisse niet verder over zn prijs wilde onderhandele. NAK vond dr eentje die dik 800 Euroos goedkoper was: Koops in Deventer. Mede forumlid Molenland meld dattie niet zo tevrede is over de aftersales. Hattik dus nix mee te maken: ik heb een zeer professionele uitleg gehad, ondanks dat ik haast had met t ophalen vant karretje. Vanuit Spijkenisse met iemand anders er naar toe, ff pinne, uitleg en weer verder, wegens familieomstandigheden int Noorden vant land. Ikke dus tevrede. Overiges was de aankoop via NAK voor ons ook n avontuur: zoiets doe je toch nie met je otootje? Het prijsverschil gaf de doorslag. Ook nadat ik in zee ging met NAK kreeg ik via de e-mail steeds updates van de vorderinge; ik moes de volle wachttijd, 20 september - 26 november, uitzitte. Zijn er nog andere forummers met NAK-ervaringen? De dealer in Spijkenisse is per 1 jan 2014 overgenome door Troost uit Hellevoetsluis; vorige eigenaar gaat met pensioen. Quote
Sander GT Geplaatst 20 Februari, 2014 Geplaatst 20 Februari, 2014 Ik kan alleen mijn positieve ervaring tot nu toe delen over Kia Houten / Jan van Werkhoven. Zo'n 2 jaar geleden de Daewoo Kalos van m'n ma ingeruild voor een nieuwe Picanto. Zeer vriendelijk geholpen, niets mis mee. Van m'n ma begreep ik dat het onderhoud ook prima verliep. Eind vorige maand opnieuw daar geweest om te praten over de Pro Ceed GT. Dealer was tevreden over m'n inruiler en ik wist al wat ik bij wilde betalen. Ik had de bij te betalen prijs in m'n GSM gezet; de dealer schreef wat hij vond dat ik bij moest betalen achterop een briefje. Bleek uiteindelijk € 500,-- verschil tussen te zitten. Hebben we op mijn verzoek gemiddeld; iedereen tevreden. Nu nog even afwachten hoe het verder zal gaan lopen, maar ik verwacht eigenlijk geen problemen. Maar mocht dat wél zo zijn, dan meld ik dat zeker weer hier. 1 Quote
Gast wil51 Geplaatst 20 Februari, 2014 Geplaatst 20 Februari, 2014 Net bericht van Dealer Tinholt dat ik weer afspraak mag maken voor de bandenwissel naar de zomerbanden. Alleen hebben ze de prijs verhoogd van 60 naar 85 euro voor de sportage! Voor de picanto is het 65 en alles wat er tussen zit 75 euro. Dat is toch niet normaal zo'n prijsverhoging voor Sportage rijders. Dus ik ga maar ander adres zoeken voor de opslag. Quote
Smart Geplaatst 20 Februari, 2014 Geplaatst 20 Februari, 2014 Tja, eerst paaien en dan de prijzen omhoog. Blijkbaar tegenwoordig een trend aan het worden. Ik heb thuis mijn eigen opslag van twee sets zomer- naar winterbanden. Misschien is dit een idee naast de (verrijdbare) bandenstandaard? Quote
Gast wil51 Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 Helaas heb ik daar geen plaats voor Quote
handyman Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 dat is handig, zal wel paar centen kosten vrees ik, Quote
Smart Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 Ik wil er twee sets van aanschaffen voor de garage. Kosten weet ik nog niet exact, maar het ziet er erg degelijk uit. Ik kan het op hoogte ophangen, waardoor ik vloerruimte terugkrijg. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 Dat ziet er inderdaad mooi uit. Maar je moet ze er nog inleggen op een aardige hoogte. Banden van een picanto zal nog wel gaan maar van een sportage. Quote
Gast wil51 Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 Dealer gaf aan, om de prijsverhoging te verdedigen, dat de banden onder optimale condities worden opgeslagen en de auto wordt ook gewassen bij de bandenwissel. Tja was de auto liever zelf en de opslag voor een normale prijs. Quote
Smart Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 Mag ik zeggen dat dat lulkoek is....ja dat mag ik zeggen! In de huidige (crisis)tijd op deze manier mensen geld uit de zak kloppen, is niet leuk! Het gebeurt helaas te vaak. Quote
Creative Name Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 Tja, eerst paaien en dan de prijzen omhoog. Blijkbaar tegenwoordig een trend aan het worden. Ik heb thuis mijn eigen opslag van twee sets zomer- naar winterbanden. Misschien is dit een idee naast de (verrijdbare) bandenstandaard? Lijkt me juist een rotding, je banden rusten precies op 2 buizen. Als je dat een seizoen laat staan zo dan heb je echt wel een hobbel in je band zitten de eerste paar honderd kilometer Quote
Gast wil51 Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 De grote bedrijven zoals kwikfit en profile tyre centre slaan de banden ook op zulke rekken. Die hebben een centrale opslag waar de dealers de banden naar toe sturen. Kleinere bedrijven doen het soms liggend. Michelin geeft op hun website aanwijzingen voor de opslag voor lange of korte tijd. Op rekken moeten de banden regelmatig gedraaid worden en op spanning worden gehouden. Ik denk niet dat opslag bedrijven dat doen. http://www.michelin.nl/banden/leren-delen/onderhoudsgids/opslag-van-banden Quote
Gast wil51 Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 Ander bedrijf gevonden en we zullen de Kia dealer melden dat ik, vanwege hun enorme prijsverhoging, geen gebruik meer zal maken van hun opslag. En het is zelfs goedkoper dan de oude prijs die ik betaalde. Geen bijklusser met opslagruimte voor van alles, maar normaal bandenbedrijf in Hoofddorp. Vraagje: passen de 4 banden in de achterbak van de Sportage 3? Ik heb al eerder een verrassing gehad dat de laadruimte kleiner is dan mijn vorige Sportage. Leuning voorstoel kan niet plat. Dat kon eerst wel en handig om lange dingen te vervoeren. Quote
Towerom Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 Ander bedrijf gevonden en we zullen de Kia dealer melden dat ik, vanwege hun enorme prijsverhoging, geen gebruik meer zal maken van hun opslag. En het is zelfs goedkoper dan de oude prijs die ik betaalde. Geen bijklusser met opslagruimte voor van alles, maar normaal bandenbedrijf in Hoofddorp. Vraagje: passen de 4 banden in de achterbak van de Sportage 3? Ik heb al eerder een verrassing gehad dat de laadruimte kleiner is dan mijn vorige Sportage. Leuning voorstoel kan niet plat. Dat kon eerst wel en handig om lange dingen te vervoeren. Als je de achterbank inklapt dan kun je alle 4 de banden kwijt, anders niet. Quote
Jack_z Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 Tja, eerst paaien en dan de prijzen omhoog. Blijkbaar tegenwoordig een trend aan het worden. Ik heb thuis mijn eigen opslag van twee sets zomer- naar winterbanden. Misschien is dit een idee naast de (verrijdbare) bandenstandaard? http://www.datona.nl/autobanden-opbergsysteem.html 1 Quote
Jack_z Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 ik vraag me toch af hoe bij een geschil de dealers onder elkaar reageren ? ik heb bijvoorbeeld mijn Picanto bij Autohaag Zeeuw gekocht bij de vestiging aan de Hoofdweg in Rotterdam, dit omdat mijn zoon daar goede ervaringen had en ook uit het oogpunt dat ik in Rotterdam werk en dus bij servicebeurten dat makkelijker vind, nu heb ik nog geen problemen met mijn auto gehad maar ik kan me voorstellen dat als er wel iets is en ze het bijvoorbeeld in Rotterdam niet serieus zouden nemen, ik het dan hier in Zoetermeer ook wel kan vergeten ? nou moet ik wel even vertellen dat ik een keer op zondag middag bij Autohaag Zeeuw in Zoetermeer ben geweest omdat ik een zekering op had geblazen, eigen schuld maar daar om 16:00 uur perfect geholpen ben en zo een nieuwe zekering meekreeg zonder betaling, dus Autohaag Zeeuw van mij een ster ! Quote
Smart Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 Wauw, een gratis zekering.....SERVICE met hoofdletters! Het motto 'service verlenen wij graag' hoeft niet altijd geld te kosten. Klantenbinding wordt ingecalculeerd. Ook de 'kleine koper' is dan net zo belangrijk als de 'grootbetaler'. Quote
Jack_z Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 het is wel service zoals bij mij op zondag om 16:00 uur, dan maak het niet uit waar het om gaat toch ? bedoel ze hadden ook kunnen zeggen kom morgen maar terug want het magazijn is gesloten ? het zit soms in de kleine onnozele dingen 1 Quote
Sjonster Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 Daar ben ik het helemaal mee eens. 1 Quote
bigwade Geplaatst 21 Februari, 2014 Geplaatst 21 Februari, 2014 het zit soms in de kleine onnozele dingen Tegeltje Jack, ik hou het niet droog...... 5 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.