Loutje Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 Wie weet of het mogelijk is dat als je de Sorento (2005) van het slot haalt met de afstandbediening en dan de binneverlichting aangaat of je dan ook de voorste kaartleeslampjes aan kan laten gaan. Ik vind het maar vreemd dat de binnenverlichting achter, in het midden maar NIET voor aangaat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KIA rijder Posted August 5, 2011 Share Posted August 5, 2011 Wie weet of het mogelijk is dat als je de Sorento (2005) van het slot haalt met de afstandbediening en dan de binneverlichting aangaat of je dan ook de voorste kaartleeslampjes aan kan laten gaan. Ik vind het maar vreemd dat de binnenverlichting achter, in het midden maar NIET voor aangaat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KIA rijder Posted August 5, 2011 Share Posted August 5, 2011 Kan niet standaard gebeuren. Dit is wel mogelijk door het inbouwen van diverse diodes in de bedrading. Hierbij moet je ook wat extra draden trekken. Hier moet je echter wel weten wat je doet. Als je zelf geen ervaring hebt met dit soort werk, laat het dan door ervaren iemand doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groesbeek Posted August 11, 2011 Share Posted August 11, 2011 Je moet ook opletten dat je meer stroom trekt (oke het valt mee) dwz wanneer je de deur niet goed dicht doet je accu eerder leeg is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rob4b4 Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Nee Jongens, dit gaat heeel makkelijk. Je draait 1 klein schroefje in de achterste lamp en voila de voorste gaan mee. Draai het in het voorste vierkante opening tussen de twee koperen plaatjes (links) Zie foto's. Ik rij al twee jaar zo rond. Sorry het was net te donker in de garage voor een fatsoenlijke foto. Rob 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KIA rijder Posted August 16, 2011 Share Posted August 16, 2011 Nee Jongens, dit gaat heeel makkelijk. Je draait 1 klein schroefje in de achterste lamp en voila de voorste gaan mee. Draai het in het voorste vierkante opening tussen de twee koperen plaatjes (links) Zie foto's. Ik rij al twee jaar zo rond. Sorry het was net te donker in de garage voor een fatsoenlijke foto. Rob Leuke oplossing! In feite maak je hiermee dus een simpele maar permanente doorverbinding? Dit is voor mij voor het eerst dat ik hoor dat er in een auto een dergelijke "voorbereiding" zit. Ik zal de lamp in het midden van mijn auto eens open halen om te zien of het bij mij ook gaat werken. In princiepe kun je er i.p.v. een schroefje als permanente verbinding ook een klein schakelaartje inzetten. Dan blijft het geheel (uit)schakelbaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KIA rijder Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Nee Jongens, dit gaat heeel makkelijk. Je draait 1 klein schroefje in de achterste lamp en voila de voorste gaan mee. Draai het in het voorste vierkante opening tussen de twee koperen plaatjes (links) Zie foto's. Ik rij al twee jaar zo rond. Sorry het was net te donker in de garage voor een fatsoenlijke foto. Rob Leuke oplossing! In feite maak je hiermee dus een simpele maar permanente doorverbinding? Dit is voor mij voor het eerst dat ik hoor dat er in een auto een dergelijke "voorbereiding" zit. Ik zal de lamp in het midden van mijn auto eens open halen om te zien of het bij mij ook gaat werken. In princiepe kun je er i.p.v. een schroefje als permanente verbinding ook een klein schakelaartje inzetten. Dan blijft het geheel (uit)schakelbaar. Ik heb in mijn Sorento EX gekeken (3,3 V6, 01-2008) en daar zit het toch anders. in deze uitvoering / bouwjaar is er geen schroefje te plaatsen. Wel zit hier ergens vanuit de fabriek een diode in gespoldeerd, maar de kaartleeslampjes gaan met welke doorverbinding ook, niet branden. Komt het misschien toch weer neer op ouderwets draden trekken en diodes plaatsen. Of is er een andere slimme oplossing? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikec Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 Nee Jongens, dit gaat heeel makkelijk. Je draait 1 klein schroefje in de achterste lamp en voila de voorste gaan mee. Draai het in het voorste vierkante opening tussen de twee koperen plaatjes (links) Zie foto's. Ik rij al twee jaar zo rond. Sorry het was net te donker in de garage voor een fatsoenlijke foto. Rob Leuke oplossing! In feite maak je hiermee dus een simpele maar permanente doorverbinding? Dit is voor mij voor het eerst dat ik hoor dat er in een auto een dergelijke "voorbereiding" zit. Ik zal de lamp in het midden van mijn auto eens open halen om te zien of het bij mij ook gaat werken. In princiepe kun je er i.p.v. een schroefje als permanente verbinding ook een klein schakelaartje inzetten. Dan blijft het geheel (uit)schakelbaar. Ik Ben erg benieuwd of dat bij mij ook gaat lukken, ik heb een dvd speler op de plaats zitten met verlichting. vind het wel vreemd dat het niet standaard is dat de binnen verlichting niet aan gaat bij opening van de deuren. en uitgaat auto met het sluiten van de deuren. minpuntje dus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
masimo Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 Wie weet of het mogelijk is dat als je de Sorento (2005) van het slot haalt met de afstandbediening en dan de binnenverlichting aangaat of je dan ook de voorste kaartleeslampjes aan kan laten gaan. .... Bij de Sorento 1 (2002-2006) gaat het heel simpel middels een extra schroefje zoals Rob4b4 beschrijft. Nadeel is wel dat atijd alle drie de lampen aan gaan en dat ze niet uit gaan met de Off-knop. Een iets moeilijkere methode om dit te realiseren door een diode in de middelste lamp eruit te solderen en andersom er weer in. Er is ook een variant met kabel en twee diodes net als bij de Facelift. Bij de Facelift modellen moet er altijd een draad van de middelste verlichting naar de kaartleeslampjes getrokken worden en twee sperdiodes gesoldeerd worden. Binnenverlichting voor ombouwen.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KIA rijder Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Bij de Sorento 1 (2002-2006) gaat het heel simpel middels een extra schroefje zoals Rob4b4 beschrijft. Nadeel is wel dat atijd alle drie de lampen aan gaan en dat ze niet uit gaan met de Off-knop. Een iets moeilijkere methode om dit te realiseren door een diode in de middelste lamp eruit te solderen en andersom er weer in. Er is ook een variant met kabel en twee diodes net als bij de Facelift. Bij de Facelift modellen moet er altijd een draad van de middelste verlichting naar de kaartleeslampjes getrokken worden en twee sperdiodes gesoldeerd worden. Hoe kan ik aan de beschrijving van de facelift komen? Bij mijn Sorento 01-2008 3.3 v6 zit er bij de middelste binnen verlichting een steker met maar 3 draden rood / zwart en rood/zwart. In de handleiding wordt uitgegaan van 4 draden, de voornoende drie en een blauwe. Deze blauwe zit er dus niet vanaf fabriek in. Op de stekermodule van de binnenverlichting zit wel een contact (4), maar de contramodule, de steker met de draden die in de auto verder lopen, heeft hier geen draad zitten. De handleiding gaat uit van drukknoppen, mijn binnenverlichtingsmodule heeft echter een schuifschakelaar. Hoe nu om te gaan met deze confuguratie. Waar zou die blauwe draad op aangesloten moeten worden of is er een andere mogelijkheid? Ik hoor graag!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcV Posted October 7, 2012 Share Posted October 7, 2012 Ik heb vandaag bij mijn sorento (face lift) van 2008 de binnen verlichting omgebouwd. Dit is echt super makkelijk en maar 5 min werk. Bij de FL versie hebben ze een aantal contact punten gelegd echter deze onderbroken. Nu hebben ze dat ook gedaan na de diode. Je hoedt dus alleen maar dit contact te leggen dan heb je de lees lampjes ook aan tijdens het instappen. Ik zal komende week wel even een foto maken ter verduidelijking. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
masimo Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 ... Ik zal komende week wel even een foto maken ter verduidelijking. Ja graag, ben erg benieuwd want ik ben het nog steeds ook van plan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcV Posted October 22, 2012 Share Posted October 22, 2012 Hey Sorry dat het zo lang heeft geduurd. Maar bij deze de 'handleiding' om van de Sorento FL de zogenaamde kaartlees lampjes ook op de deuren aan te laten gaan. Het is vrij eenvoudig om dit te doen en kost je hooguit 15 minuten. Op de foto hierboven zie je een foto van mijn binnenverlichting (achterbank) als je met een platte schroevendraaier het kapje eraf wipt ziet het er zo uit. Je ziet nu dat de printplaat op 3 plaatsen (bewust) onderbroken is (dit heb ik met ROOD omcirkelt) Het enigste wat je eigenlijk moet doen is de verbinding die ik met groen heb omcirkelt verbinden. Ik heb de met een klein tangetje voorzichtig op elkaar geknepen. Je zult die dat indien je de deur open maakt ook de kaartlees lampjes aan zullen gaan. Indien je het eerst wilt proberen kun je ook met een stukje kabel of een kabelschoen verbinding maken tussen de onderbroken delen. De foto hierboven zie je hoe het resultaat is geworden. Hopelijk lukt het jullie met deze beknopte handleiding indien er nog vragen zijn hoor ik het graag. Groetjes Marc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcV Posted October 22, 2012 Share Posted October 22, 2012 Even nog een paar foto's van het uiteindelijke resultaat. Ik heb zelf alle binnenverlichting vervangen door SMD LED's Groetjes en indien je het ook gaat ombouwen succes Marc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
masimo Posted October 22, 2012 Share Posted October 22, 2012 Bedankt voor de erg duidelijke instructies. Ik ga het vandaag nog even uitproberen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
masimo Posted October 22, 2012 Share Posted October 22, 2012 Ik heb het zojuist even snel geprobeerd en het werkt fantastisch. Binnen 10 minuten gefixt. Inmiddels alweer ongedaan gemaakt. Ik merkte dat de lampen dan niet meer met de knop uitgeschakeld kunnen worden. Ik ga eens bedenken wat de voorkeur heeft: meer licht bij het instappen of de mogelijkheid tot uitschakelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KIA rijder Posted December 2, 2012 Share Posted December 2, 2012 Er is een andere en misschien nog wel veel simpeler oplossing voor het laten branden van de kaartleeslampjes als de interieurverlichting gaat branden bij de schakelaaspositie "door" (deur). Ik heb lang lopen puzzelen hoe dit gemaakt kan worden met behoud van de volledige functionaliteit van de schakelaars van de kaartleeslampjes. Ik zal de details besparen, maar de oplossing voor dit vraagstuk blijkt de eenvoud zelve te zijn. Totale materiaalinzet: 1 stuk draad (1.0mm2) van ±1 meter. Ik zaljullie de details van mijn onderzoek besparen. Voor alle duidelijkeheid: ik ga uit van de foto's zoals hierboven aangegeven. Deze representeren de configuratie zoals die ik ik mijn Sorento (3.3 v6 01-2008) heb zitten. De oplossing die ik gevonden heb berust in het aanbrengen van een draad tussen de verlichitingsmodule boven de achterbank en de verlichtingsmodule boven de voorstoelen. Voor het eerste verbindingspunt heb ik de rood/zwarte draad gebruikt aan de steker die aan de verlichtingingsmodule boven de achterbank zit. Om deze te bereiken dien je wel eerst de complete binnenverlichtingsmodule boven de achterbank te demonteren ( 2 bouten M10 losdraaien nadat je eerst het transparant plastic beschermplaatje verwijdert hebt.) Neem de stekervebinding los en leg de verlichtingsmodule (samen met het transparantebeschermkapje) op een veilige plek weg, deze heb je niet meer nodig voor het aanbrengen van de modificatie. In mijn geval zitten er drie draden aan de stekerverbinding waarvan de draden onder de hemelbekleding verdwijnen: rood, zwart en rood/zwart. Maak een klein deel van de isolatie van de rood/zwarte draad vrij en soldeer (of welke andere wijze van verbinden wordt gekozen) het ene uiteinde van de nieuw te trekken draad hieraan vast. Isoleer de soldeerverbinding met tape. Zorg dat de nieuw te trekken draad achter de hemelbekleding loopt, steek hiertoe een stevig stuk(je) metalen stang o.i.d. van de module boven de achterbank naar de module boven de voorstoelen. Enig sondeer en trekwerk kan noodzakelijk zijn en trek de draad naar de voormodule. Zet de module boven de achterbank terug op zijn oorspronkelijke plek. Nu komt een iets moeilijkere operatie. De module die tussen de bestuurdersstoel en de bijrijdersstoel zit dient geheel gedemonteerd te worden. In mij auto komt deze module overeen met foto's zoals hierboven aangeven: het display, schakelaars voor de binnenverlichting, de verlichting zelf en twee opbergmogelijkheden voor b.v zonnebrillen. Open de twee houders voor de zonnebrillen. Hierachter zitten 4 schroeven die met een kruiskop schroevendraaier te verwijderen zijn, verwijder deze schroeven. De module zal aan het plafond blijven hangen door 3 klemmende veren, twee aan de kant van de voorruit en een aan de kant van de achterbank. Trek de module aan de achterkant (achterbankzijde) met enige kracht (en beleid) recht naar beneden: de klemmende veerverbinding zal loslaten. Trek nu de mudule voorzichtig los aan de voorkant (voorruit) de twee klemmende veerverbindingen zullen ook hier loskomen. In mijn geval hing de gehele module aan een tweetal kabelverbindingen aan het plafond: een verbinding voor de displaymodule (een connector met vele gekleurde draden) en een verbinding voor de binnenverlichting (een connector met een rode en een zwarte draad. Neem beide connectoren los en verwijder de module. In mijn geval zat aan de module zijde van de connector voor de binnenverlichting aan de voorkant (rood en zwarte draad) ook een gele draad. Deze draad had geen verbinding (draad) met de stekerverbinding aan de auto zijde (plafond). Deze gele draad is nu de draad (connectie) waar het uiteinde van de nieuw te trekken draad aan gesoldeerd (verboden) dient te worden. Zorg er voor dat deze draad d.m.v. een connector (kroonsteentje o.i.d.) losgenomen kan worden. Dit vergemakkelijkt het monteren. Om de onafhankelijkheid van de binnenverlichtingsschakelaars te garanderen zouden er eigenlijk een tweetal diodes gemonteerd dienen te worden ware het niet dat deze er van fabriekswege al in zitten!!!. Simpeler kan het niet. ( tenminste in de uitvoering van mijn Sorento) Controleer of dat in uw geval ook zo is: zo ja ga verder met de handleiding hieronder : zo nee bouw alles terug op z'n originele plek. Verbindt de nieuwe draad aan de gele draad, steek de connector voor de binneverlichting terug op z'n plek en controleer of de werking correct is. Controleer ook de werking van de schakelaats van de kaartleeslampjes Indien dit zo is steek de connector voor het dispaly terug in de module en monteer alle netjes terug aan het plafond. Steek hiertoe eerst de twee verende klemmen aan de voorzijde in hun desbetreffende gaten en klik ze vast, doe vervolgens he tzelfede aan de achterkant en monteer de 4 kruiskopschroeven. Dit zou de truuk moeten doen. In mijn geval heeft het foutloos gewerkt en werkt nog steeds naar behoren. Indien nodig kan ik e.v.t. meer details geven, maar met de beschrijvijng hierboven moet het lukken. Laat het mij even weten of het jullie ook lukt!. Tevens heb ik de originele kaartleeslampen vervangen door een array van LED's van Autostyle EU 6503 (Halfords, € 24,95 p/st) met 24 leds (65x35 mm). Een zee van licht. Enige aanpassing van de plafondmodule is hiervoor noodzakelijk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
van Hees Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Al langer wilde ik ook graag dat de kaartleeslampjes van mijn Sorento bj. 2007, mee gaan branden bij het instappen. Het is gewoon een beetje donker en saai. De oplossing is kinderlijk eenvoudig en werk perfect. Haal het kapje van de interieurverlichting en draai een klein schroefje tussen twee contactjes zoals hierboven omschreven. Niet te lang schroefje want dan blijft alles branden. Hij hoeft er maar een paar milimeter in. Alles blijft gewoon functioneren. Als extra bij het instappen heb je mooi meedimmende kaarleeslampjes. Dit is echt een aanrader! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeen Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Al langer wilde ik ook graag dat de kaartleeslampjes van mijn Sorento bj. 2007, mee gaan branden bij het instappen. Het is gewoon een beetje donker en saai. De oplossing is kinderlijk eenvoudig en werk perfect. Haal het kapje van de interieurverlichting en draai een klein schroefje tussen twee contactjes zoals hierboven omschreven. Niet te lang schroefje want dan blijft alles branden. Hij hoeft er maar een paar milimeter in. Alles blijft gewoon functioneren. Als extra bij het instappen heb je mooi meedimmende kaarleeslampjes. Dit is echt een aanrader! Inderdaad, niet te lang schroefje gebruiken en je kunt alle functies onafhankelijk van elkaar gebruiken....waarom niet af fabriek he? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KIA rijder Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Het liefst had ik ook zo'n klein schroefje geplaatst. Alleen bij mij ziet het er anders uit en het schroefje was niet te plaatsen, Vandaar de meer omslachtige weg in mijn Sorento Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Exxsupermoto Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Even nog een paar foto's van het uiteindelijke resultaat. IMG_5883.JPG IMG_5899.JPG IMG_5897.JPG IMG_5905.JPG Ik heb zelf alle binnenverlichting vervangen door SMD LED's Groetjes en indien je het ook gaat ombouwen succes Marc Waar heb je die leds vandaan? Wil ze ook plaatsen maar heb geen idee waar ik deze kan kopen en welke types je nodig hebt. Heb je ook de deuren gedaan en, eventueel je kentekenverlichting. Bedankt voor de reactie! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berry322 Posted January 4, 2019 Share Posted January 4, 2019 (edited) On 12/2/2012 at 5:57 PM, KIA rijder said: Er is een andere en misschien nog wel veel simpeler oplossing voor het laten branden van de kaartleeslampjes als de interieurverlichting gaat branden bij de schakelaaspositie "door" (deur). Ik heb lang lopen puzzelen hoe dit gemaakt kan worden met behoud van de volledige functionaliteit van de schakelaars van de kaartleeslampjes. Ik zal de details besparen, maar de oplossing voor dit vraagstuk blijkt de eenvoud zelve te zijn. Totale materiaalinzet: 1 stuk draad (1.0mm2) van ±1 meter. Ik zaljullie de details van mijn onderzoek besparen. Voor alle duidelijkeheid: ik ga uit van de foto's zoals hierboven aangegeven. Deze representeren de configuratie zoals die ik ik mijn Sorento (3.3 v6 01-2008) heb zitten. De oplossing die ik gevonden heb berust in het aanbrengen van een draad tussen de verlichitingsmodule boven de achterbank en de verlichtingsmodule boven de voorstoelen. Voor het eerste verbindingspunt heb ik de rood/zwarte draad gebruikt aan de steker die aan de verlichtingingsmodule boven de achterbank zit. Om deze te bereiken dien je wel eerst de complete binnenverlichtingsmodule boven de achterbank te demonteren ( 2 bouten M10 losdraaien nadat je eerst het transparant plastic beschermplaatje verwijdert hebt.) Neem de stekervebinding los en leg de verlichtingsmodule (samen met het transparantebeschermkapje) op een veilige plek weg, deze heb je niet meer nodig voor het aanbrengen van de modificatie. In mijn geval zitten er drie draden aan de stekerverbinding waarvan de draden onder de hemelbekleding verdwijnen: rood, zwart en rood/zwart. Maak een klein deel van de isolatie van de rood/zwarte draad vrij en soldeer (of welke andere wijze van verbinden wordt gekozen) het ene uiteinde van de nieuw te trekken draad hieraan vast. Isoleer de soldeerverbinding met tape. Zorg dat de nieuw te trekken draad achter de hemelbekleding loopt, steek hiertoe een stevig stuk(je) metalen stang o.i.d. van de module boven de achterbank naar de module boven de voorstoelen. Enig sondeer en trekwerk kan noodzakelijk zijn en trek de draad naar de voormodule. Zet de module boven de achterbank terug op zijn oorspronkelijke plek. Nu komt een iets moeilijkere operatie. De module die tussen de bestuurdersstoel en de bijrijdersstoel zit dient geheel gedemonteerd te worden. In mij auto komt deze module overeen met foto's zoals hierboven aangeven: het display, schakelaars voor de binnenverlichting, de verlichting zelf en twee opbergmogelijkheden voor b.v zonnebrillen. Open de twee houders voor de zonnebrillen. Hierachter zitten 4 schroeven die met een kruiskop schroevendraaier te verwijderen zijn, verwijder deze schroeven. De module zal aan het plafond blijven hangen door 3 klemmende veren, twee aan de kant van de voorruit en een aan de kant van de achterbank. Trek de module aan de achterkant (achterbankzijde) met enige kracht (en beleid) recht naar beneden: de klemmende veerverbinding zal loslaten. Trek nu de mudule voorzichtig los aan de voorkant (voorruit) de twee klemmende veerverbindingen zullen ook hier loskomen. In mijn geval hing de gehele module aan een tweetal kabelverbindingen aan het plafond: een verbinding voor de displaymodule (een connector met vele gekleurde draden) en een verbinding voor de binnenverlichting (een connector met een rode en een zwarte draad. Neem beide connectoren los en verwijder de module. In mijn geval zat aan de module zijde van de connector voor de binnenverlichting aan de voorkant (rood en zwarte draad) ook een gele draad. Deze draad had geen verbinding (draad) met de stekerverbinding aan de auto zijde (plafond). Deze gele draad is nu de draad (connectie) waar het uiteinde van de nieuw te trekken draad aan gesoldeerd (verboden) dient te worden. Zorg er voor dat deze draad d.m.v. een connector (kroonsteentje o.i.d.) losgenomen kan worden. Dit vergemakkelijkt het monteren. Om de onafhankelijkheid van de binnenverlichtingsschakelaars te garanderen zouden er eigenlijk een tweetal diodes gemonteerd dienen te worden ware het niet dat deze er van fabriekswege al in zitten!!!. Simpeler kan het niet. ( tenminste in de uitvoering van mijn Sorento) Controleer of dat in uw geval ook zo is: zo ja ga verder met de handleiding hieronder : zo nee bouw alles terug op z'n originele plek. Verbindt de nieuwe draad aan de gele draad, steek de connector voor de binneverlichting terug op z'n plek en controleer of de werking correct is. Controleer ook de werking van de schakelaats van de kaartleeslampjes Indien dit zo is steek de connector voor het dispaly terug in de module en monteer alle netjes terug aan het plafond. Steek hiertoe eerst de twee verende klemmen aan de voorzijde in hun desbetreffende gaten en klik ze vast, doe vervolgens he tzelfede aan de achterkant en monteer de 4 kruiskopschroeven. Dit zou de truuk moeten doen. In mijn geval heeft het foutloos gewerkt en werkt nog steeds naar behoren. Indien nodig kan ik e.v.t. meer details geven, maar met de beschrijvijng hierboven moet het lukken. Laat het mij even weten of het jullie ook lukt!. Tevens heb ik de originele kaartleeslampen vervangen door een array van LED's van Autostyle EU 6503 (Halfords, € 24,95 p/st) met 24 leds (65x35 mm). Een zee van licht. Enige aanpassing van de plafondmodule is hiervoor noodzakelijk goede morgen, Afgelopen week deze modificatie uitgevoerd bij mijn Sorento CRDI uit 2004 en dit werkt perfect. het enige wat ik nu merk is dat de binnenverlichting nu altijd aangaat als de deuren open gaan. ook als de knop DOOR in het midden console boven de achterbank niet is ingedrukt. De gele draad zat bij mij wel aangesloten op de stekker. maar nadat ik alles doorgemeten had kwam ik tot de conclusie dat het wel kan zoals deze beschrijving aangeeft. dit is iets waar ik persoonlijk goed mee kan leven. Dank je wel voor deze heldere en duidelijke beschrijving Edited January 4, 2019 by Berry322 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts