Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Lichtmetalen velgen gekocht

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Fragger,

Hele mooie velgen hoor. Zeker met dat rood in de velgen maakt de auto

nog sportiever. Ik zou ze mooi laten zitten en lekker mee gaan rijden.

Ik zou er wel wielmoer sloten op zetten.

Grtz

Specialmade

• Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Fragger

Sorry, ik had de foto's kennelijk over het hoofd gezien.

Ze zien er mooi uit en staan ook nog eens enorm sportief onder die rode bolide van je!

Niets meer aan doen.....;)

Geplaatst

Ik vind het echt een mooi setje velgen voor onder de Pica en dat uitsteken valt toch best mee als ik het zo zie. (nu alleen de auto nog iets verlagen haha) :D

Geplaatst

@Fragger,

Hele mooie velgen hoor. Zeker met dat rood in de velgen maakt de auto

nog sportiever. Ik zou ze mooi laten zitten en lekker mee gaan rijden.

Ik zou er wel wielmoer sloten op zetten.

Grtz

Specialmade

Ik moet mij bij bovenstaande aansluiten Fragger,

set ziet er heel erg mooi uit onder de Rode :devil2: Picanto van jou.

uitsteken is minimaal, op de 2e foto lijkt het zelfs wel op 16 inch, nee niets aan doen mooi van genieten!

ziet er top uit!

Geplaatst

Dank jullie wel voor de leuke reacties. Vanmiddag bezig geweest in de tuin en toen ik even op een bankje ging zitten, keek ik naar de auto en had ik zoiets van "ja toch wel mooi zo" :-D

Die wielsloten of boutsloten heb ik er meteen op laten zetten, want dat adviseerde ze me bij die velgenshop.

Groet Hans.

Geplaatst

Ziet er heel goed uit.

Als het een iets oudere auto zou zijn zou ik zo blijven rijden.

Maar bij een gloednieuwe liever niet, krijgt sneller steenslag op de schermrand.

Ik ben nu zelf ook op zoek naar een leuke winterset maar kan niks leuks vinden met een juiste ET waarde.

ben verliefd op de volgende velgen maarjah de ET van 38 gaat me denk net te ver naar buiten.

Heb nu ET 52 dus 14 mm verder naar binnen, Heb gemeten van de velg tot de schermrand boven die zou helemaal gevuld raken met een ET 42 velg.

Het liefste blijf ik dus tussen 52 en 45.

velgen-shop-vs-duplicate-lf-355-mat-red-f03-14-inch-et-38-breedte-60-steek-4-100-lichtmetalen-velg.jpg

Geplaatst

Mooi setje velgen; ook die van Fragger. Ze zouden mij iets te ver uitsteken; maar het is niet extreem, dus je kunt er gerust mee door blijven rijden denk ik. De kleur staat ook mooi bij je rode Picanto. Zet de foto's maar in je garage hier op de site.

Geplaatst

.....de ET van 38 gaat me denk net te ver naar buiten.....

Geloof me dat valt allemaal nog wel mee,..

Morgen komt er op mijn 3 deurs: de maat: 195/40/17 ET 38 ik denk dat het er zo uit gaat zien ---> :angel:

Kennis van mij heeft een witte Ford Ka op 17 inch en dat ziet er ergg dik uit, foto's zal ik spoedig plaatsen.

Geplaatst

Ja daar was ik nog vergeten over te beginnen. De eventuele steenslag, zou een spatlap iets zijn of een spatbord-verbreder?

Een spatlap zag ik staan op de site van Kia accessoires. Voor een spatbord-verbreder zou ik evt verder moeten kijken?

Suggesties zijn welkom :-)

Groet Hans.

Geplaatst

Ik heb de patlappen "als je het hard zegt zie je helemaal niets,dus lapjes van niets voor heel veel geld.

Ronald

Geplaatst

Ja daar was ik nog vergeten over te beginnen. De eventuele steenslag, zou een spatlap iets zijn of een spatbord-verbreder?

Een spatlap zag ik staan op de site van Kia accessoires. Voor een spatbord-verbreder zou ik evt verder moeten kijken?

Suggesties zijn welkom :-)

Groet Hans.

Zoiets dan Hans,

spatbordverbreder-terios-groot.jpg

ik denk dat steenslag etc bij mij ook wel om de hoek komt kijken als ik dinsdag de 17 inchjes op m'n Pico heb zitten.... :helpsmilie: Achja het blijft natuurlijk wel een auto en geen schaal-model die je kunt poetsen en in de kast kunt zetten ... genieten mensen! :cowboy:

Geplaatst

Mooie velg MauS! Past qua looks zeer zeker op de Picanto, vooral een witte/zwarte kleur.

Geplaatst

Mooie velg MauS! Past qua looks zeer zeker op de Picanto, vooral een witte/zwarte kleur.

Ik bedoelde eigenlijk de spatbord-verbreder/rand... :P

Mijn velgen+foto's zal ik Maandag/Disndag uploaden zodra ze erop zitten. ps: LEER = geweldig in de Picanto!!! (zal zo even een foto uploaden proberen)

Geplaatst

@Fragger

Velgen zien er stoer uit, maar zijn te breed tov de auto.

Met name aan de achterzijde KAN je problemen krijgen wanneer je geladen bent en door een knik rijdt, dan gaan de banden aan je wielkassen vreten.

Dit probleem had ik ook, ondanks dat ze minder uitstaken.

Ik zou toch te rade gaan bij de bandenboer.

Geplaatst

@Fragger

Met name aan de achterzijde KAN je problemen krijgen wanneer je geladen bent en door een knik rijdt, dan gaan de banden aan je wielkassen vreten.

Hoe zou dat zijn met 17" ? :helpsmilie: Fragger gewoon niet vol beladen :wink:

Dit probleem had ik ook, ondanks dat ze minder uitstaken.

Met welke auto ? en welke bandenmaat ?

Geplaatst

Hallo,

Ik vindt de velgen erg mooi bij de picanto passen, kan de dealer waar je hem gekocht hebt niet helpen met eventueel wielkast verbreders ? Wij hebben ze op onze Soul ook zitten. En dan ben je die voor jou "storende" uitsteek kwijt.

Groetjes Marian

Geplaatst

@Maus, ja zoiets bedoel ik inderdaad, maar ik heb ze nog niet gezien voor de picanto.

@tazteam, ik hoop dat het meevalt dat de band tegen de wielkast tikt. We rijden gelukkig nooit volgeladen, ik rijd in me eentje of met mijn vrouw.

Eerdaags moet ik wel naar Schiphol met 3 mensen en twee koffers aaaaaahhh.

Maargoed ik zie het allemaal wel, ik heb tenslotte mijn oude velgen van de picanto nog liggen mocht het allemaal niet lukken :-(

Geplaatst

@Maus, ja zoiets bedoel ik inderdaad, maar ik heb ze nog niet gezien voor de picanto.

Het klinkt misschien wat gek maar je kunt (als het echt aanloopt of tikt bij belading en of drempels Hulpveren gebruiken :)

M'n vader had namelijk met zn Saab 900 Turbo ook dat hij te zwaar beladen was voor vakanties + caravan, toen hulpveren gemonteerd en weg was het probleem :D hij zakt dan gewoon niet meer ver door (wordt er natuurlijk wel iets stugger van) maar goed feit is wel dat hij nooit meer aanloopt of kan schuren, ik zal hier ook naar moeten kijken mocht

ik op vakantie gaan met mijn Picanto op dat 17 inch metaal.. ;)

Foto-7EGEBZHQ.jpg

Picanto bj 2006 en 15"

Kijk maar even in mijn dagboek

Heb het gezien, dat is inderdaad niet fijn er zijn wel een paar opties omdat te voorkomen

1: hulpveren laten monteren

2: simpelweg de auto gewoon niet zwaar te beladen

3: je strikt aan de voorgeschreven banden/velg maat te houden

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat ik dus van mezelf al verwacht had, is dat ik er maar niet aan kan wennen dat de band 1cm uitsteekt en dat blijft mij maar storen. De blijheid van het feit dat we een nieuwe Kia Picanto hebben ebt met de dag weg, alleen maar door de velgen, want als ik de auto zie staan, gaan mijn ogen automatisch naar de banden angry.gif

Ik ga ze er eerdaags dus afhalen en doe mijn oude er weer op, helaas!!

Ik bied ze dus te koop aan, voor de geïnteresseerde hierbij de link: http://www.kiaclub.n...-velgen-15inch/

Groet Hans

Geplaatst

Het is maar goed dat ik morgen de originele velgen er weer op doe! Vanmiddag reed ik met vier man in de auto over een drempel, en kgggggtttt band raakt de bovenkant. Naar mijn idee zijn deze velgen dus totaal niet geschikt voor een picanto. Als ze niet uitstaken had je waarschijnlijk niks gehoord.

Ik ben dus toch nog niet klaar met die velgenshop, want het is nu niet echt meer een kwestie van smaak (het uitsteken), je kan nu geen mensen achterin hebben, wat me niet de bedoeling lijkt.

Groet Hans

Geplaatst

Autofabrikanten zitten natuurlijk zoveel als mogelijk is aan de veilige kant wat betreft grote velgmaten en banden.

Enige tolerantie is mogelijk zolang de juiste ombouwmaat en ET-waarde wordt gehanteerd. Een grotere velg/band

hoeft daarom geen probleem te zijn. De velg inclusief bandhoogte hoeft nl. niet hoger te zijn dan het origineel.

Wat ik echter steeds vaker lees over de nieuwe Picanto, is dat de vering bij drempels vrij zacht geveerd is, waardoor

bij belasting (meerdere personen/bagage) de band de wielkast raakt. Dat is een serieus punt van aandacht bij aanschaf

van grotere velgen en brede banden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...