Jump to content

Iemand nieuwe Picanto dealer gezien met uitgestelde betaling

Recommended Posts

Posted

Ik vraag het maar eens, misschien is iemand net zoiets tegen gekomen als Suzuki Alto, 50% gelijk betalen en de andere helft over 2 jaar.

eerder dacht ik dat Kia dat ook had, vandaar proefrit gemaakt in beide auto's.

Blijkt het alleen voor wat andere Kia's te zijn.

Gelijk flauw, want nu wordt je eigenlijk richting Alto gestuurd.

Ja, een financiering kan, maar voor dat geld kun je weer 2 nieuwe fietsen kopen en dat vind ik echt zonde, dat kan ik niet missen.

Er worden wel gebruikte Picanto's aangeboden met uitgestelde betaling wat ik raar vind, maar dan merk je eigenlijk dat ze er vanaf moeten.

Het gaat mij om een nieuwe.

Uiteraard met een schappelijke normale - liefst lage dan gemiddelde - prijs, anders kun je hem net zo goed duur kopen, om de hoek.

Er zijn nog een paar andere merken die het ook hebben, maar de meest gewilde auto (denk ik) net weer niet.

Iemand tips?

Mag uiteraard per PM.

Posted

Sorry, maar ik vind dit een beetje nutteloze topic openen over iets als financiering.

Hoort mijns inziens niet thuis op dit forum. Een beetje Googlen en je weet meer.

Je komt mij in ieder geval een beetje onzeker over Burgkop. Natuurlijk kun je je

geld maar één keer uitgeven, maar ik lees ook een topic van jou of mensen

ervaringen hebben met roest m.b.t. de nieuwe Picanto......!

Als je het kunt veroorloven ga dan voor de Picanto man, want de Suzuki is

allang gedateerd en rijdt al sinds 2009 rond in India.

Posted

burgkop kan ook gaan zoeken naar gebruikte I10 van hyundai

Zelfde auto als KiaPica, maar reeds 3jr op de markt.

Roest niet, eigen ervaring en past wellicht beter bij budget burgkop.

Gebruikt volop aanbod op autotrader/plaza etc.

Suc6

Posted

dat is niet helemaal waar dat je genoeg kunt vinden over financiering, daar gaat het niet om, dat weet ik uiteraard ook wel.

De vraag was bedoeld voor een koper die misschien een dealer weet waar die 50/50 regeling van toepassing is.

Want het is gewoon niet doenlijk om als die bedrijven te checken, de een heeft weer dit in de aanbieding en een ander weer wat anders.Reken maar dat ik er heel wat heb gezien. En twijfelen dat komt mede door Kia zelf, ik wil er 2 volwassen fietsen op meenemen, maar dat kan (mag) niet op een Picanto.

Posted

dat is niet helemaal waar dat je genoeg kunt vinden over financiering, daar gaat het niet om, dat weet ik uiteraard ook wel.

De vraag was bedoeld voor een koper die misschien een dealer weet waar die 50/50 regeling van toepassing is.

Want het is gewoon niet doenlijk om als die bedrijven te checken, de een heeft weer dit in de aanbieding en een ander weer wat anders.Reken maar dat ik er heel wat heb gezien. En twijfelen dat komt mede door Kia zelf, ik wil er 2 volwassen fietsen op meenemen, maar dat kan (mag) niet op een Picanto.

Dan is de keus toch al gemaakt als je 2 fietsen mee wil nemen maar het kan/mag niet?

Guest Jeroen66475
Posted

Uitgestelde betaling zonder rente is een verkapte korting en die zal geen enkele dealer geven op een model dat niet is aan te slepen als de nieuwe Picanto. Ze halen ze zelfs al uit Spanje om aan de vraag te voldoen. Met een maximale kogeldruk van 28 kilo zal het meenemen van twee fietsen voor volwassenen niet gaan lukken.

Posted

Hoi Burgkop,

Ik zou het maar bij je fietsen houden is een stuk goedkoper :lol: :lol:

Hoe je het went of keert betalen moet je toch en dat uitgesteld betalen is ook maar een wasse neus, want de rente percentages liggen daar veel hoger als op een andere financiering.

Ga een avondje zitten rekenen en surfen en dan zullen je oogjes wel open gaan dat dat uitgesteld betalen alleen maar een reklame trekker is.

Succes, Toine

Posted

Dan is de keus toch al gemaakt als je 2 fietsen mee wil nemen maar het kan/mag niet?

Nog eens gemaild met Kia, het gekke is dat veel mensen dit niet zullen weten:

Ook al laat je ergens een trekhaak monteren of doe het zelf, en die mag 50 kg hebben, dat zijn vrijwel alle haken die je koopt.

Dan nog mag er maar 28 kg op.

Tja, weet ook niet iedereen vooraf, je kijkt naar een trekhaak en ziet 50 kg. staan dan denk je dat zit wel goed, niet dus.

Ik heb een paar leveranciers gecontacteerd, maar die zeggen dat er 50 kg. op mag. kan, maar niet als ie aan de Picanto vast zit. Ik blijf dit vreemd vinden, is toch de koper op een erg verkeerd been zetten.

Guest Angelique
Posted

Ook al laat je ergens een trekhaak monteren of doe het zelf, en die mag 50 kg hebben, dat zijn vrijwel alle haken die je koopt.

Tja, weet ook niet iedereen vooraf, je kijkt naar een trekhaak en ziet 50 kg. staan dan denk je dat zit wel goed, niet dus.

Ik heb een paar leveranciers gecontacteerd, maar die zeggen dat er 50 kg. op mag. kan, maar niet als ie aan de Picanto vast zit. Ik blijf dit vreemd vinden, is toch de koper op een erg verkeerd been zetten.

Het was handiger geweest als je deze posting aansluitend had gepost in het topic wat je speciaal over dit onderwerp hebt aangemaakt.

Persoonlijk zie ik niet dat een koper op het verkeerde been gezet wordt. Er staat duidelijk bij de Picanto dat die 28 kilo mag dragen, dat een trekhaak die an sich meer mag dragen aan de draagkracht van de Picanto niets veranderd lijkt MIJ logisch. Wat mijn aanhanger aan gewicht kan dragen zegt ook noppes nada over wat mijn auto kan trekken.

Posted

tjah dat heeft te maken met de bouw specificaties van de picanto. Daar kan een trekhaak bouwer ook niets aan doen, hun constructie mag 50kg dragen. Dus al zou je ze op een vrachtwagen monteren, dan nog mag er max 50 kilo op.

De enige optie is dat je of een dakdrager kiest of je moet toch gaan voor een ander model auto helaas.

Je wil perse 2 fietsen vervoeren dus als je de picanto koopt neem je jezelf in de maling...

Posted (edited)

Natuurlijk weten de meeste mensen dat wel burgkop .. als ze de documentatie van de Picanto GOED gelezen hebben.

Je kan dan voor een ander fabrikaat/model auto gaan maar toch wil ik nog ff hardop met je meedenken wat voor opties er zijn.

Al kan ik nu geen opties verzinnen waarbij je niet extra in de buidel moet tasten.

1) Zoek op markplaats of je een "klein" aanhangertje kan vinden. Een handige Tinus kan er wel wat op/in monteren dat 2 fietsen stevig staan.

Nadeel kan zijn : geen ruimte bij de woning en op de plek waar je wilt gaan fietsen heb je meer lengte om te parkeren nodig

2) Kijk eens bij Trailer2bike < ff op klikken , die zijn er speciaal voor gemaakt en nemen door de mogelijkheid van Vertical parking bij geen gebruik weinig plaats in.

3) Ga eens op zoek naar een vouwfiets. Maar er moet dan goed nagemeten worden of deze achterin de Picanto past.

En zoek diverse tests van vouwfietsen want er zijn er niet veel waar je écht vrolijk mee fietst.

4) Laatste optie is praten voor eigen parochie :rolleyes:. Met een 3 - 4 weken krijg ik de eerste proefmodellen van de opvouwbare e-bike binnen met 20" wielen , 7 versnellingen en "onzichtbare" accu.

Omdat deze ook vouwbaar zijn en stuur neergeklapt kan worden past deze in de Picanto. ( Na testen hier in NL kan het nog een paar maanden duren voordat we ze uit gaan rollen in de EU )

Zal proberen een afbeelding toe te voegen. Heb je een klein beetje het idee hoe het eerste model er uit komt te zien.. :unsure:

( zadel staat in laagste stand maar kan een stuk hoger )

Wens je veel suc6 met de voor en tegens afwegen in je zoekactie !

Cor

Edited by Labramatiér
Posted

Een met de Picanto vergelijkbaar model als de Hyundai I10 heeft wel 50% uitgestelde betaling, maar ook maar 27 kg kogeldruk.

De drieling (Aygo/C1/Peugeot 107) hebben ook 'n beperkte kogeldruk en mogen zelfs geen aanhanger trekken.

Suzuki Alto (nieuwste model) mag wel 50 kg kogeldruk hebben. Het is dan nog wel van belang om een lichte fietsdrager te gebruiken, als je 2 electrische fietsen mee wilt nemen denk ik. Ik heb zelf een Thule, die je in 5 seconden monteert (excl lichtbalk)

Ik zag trouwens wel dat er nu ook 'n afneembare trekhaak voor de picanto leverbaar is,

waarvoor je niet de top-prijs van 699 euro (incl.montage)als bij Kia betaalt,

maar EUR 238 (dat is dan ex montage natuurlijk). Voor ons was dat geen optie,

omdat de picanto gelijk al voor de vakantie ingezet moest worden.

Posted

Natuurlijk weten de meeste mensen dat wel burgkop .. als ze de documentatie van de Picanto GOED gelezen hebben.

Je kan dan voor een ander fabrikaat/model auto gaan maar toch wil ik nog ff hardop met je meedenken wat voor opties er zijn.

Al kan ik nu geen opties verzinnen waarbij je niet extra in de buidel moet tasten.

1) Zoek op markplaats of je een "klein" aanhangertje kan vinden. Een handige Tinus kan er wel wat op/in monteren dat 2 fietsen stevig staan.

Nadeel kan zijn : geen ruimte bij de woning en op de plek waar je wilt gaan fietsen heb je meer lengte om te parkeren nodig

2) Kijk eens bij Trailer2bike < ff op klikken , die zijn er speciaal voor gemaakt en nemen door de mogelijkheid van Vertical parking bij geen gebruik weinig plaats in.

3) Ga eens op zoek naar een vouwfiets. Maar er moet dan goed nagemeten worden of deze achterin de Picanto past.

En zoek diverse tests van vouwfietsen want er zijn er niet veel waar je écht vrolijk mee fietst.

4) Laatste optie is praten voor eigen parochie :rolleyes:. Met een 3 - 4 weken krijg ik de eerste proefmodellen van de opvouwbare e-bike binnen met 20" wielen , 7 versnellingen en "onzichtbare" accu.

Omdat deze ook vouwbaar zijn en stuur neergeklapt kan worden past deze in de Picanto. ( Na testen hier in NL kan het nog een paar maanden duren voordat we ze uit gaan rollen in de EU )

Zal proberen een afbeelding toe te voegen. Heb je een klein beetje het idee hoe het eerste model er uit komt te zien.. :unsure:

( zadel staat in laagste stand maar kan een stuk hoger )

Wens je veel suc6 met de voor en tegens afwegen in je zoekactie !

Cor

Bedankt voor het meedenken.

1. Een aanhanger wil ik er voor een paar fietsen niet aanhangen, die tijd hebben wij gehad.

Een aanhangertje in elkaar flansen zou ook kunnen, ik heb nog een kleine torsie as liggen maar veel te veel gedoe allemaal.

2. zoiets heb ik nog nooit gezien, en ik loop toch een paar dagen mee onderhand.

Lijkt mij erg te stuiteren?

Maar wel leuk bedacht, daar niet van.

3. Vouw fietsen hebben wij ook overwogen, vroeger ook gehad, met 20" wieltjes als ik het goed heb, maar daar beginnen wij niet meer aan, is nu eenmaal niet prettig fietsen en echt een noodoplossing.

4. idem met 3 al moet ik zeggen dat het er leuk uit ziet.

Wordt toch een andere auto lijkt mij.

Posted

Een met de Picanto vergelijkbaar model als de Hyundai I10 heeft wel 50% uitgestelde betaling, maar ook maar 27 kg kogeldruk.

De drieling (Aygo/C1/Peugeot 107) hebben ook 'n beperkte kogeldruk en mogen zelfs geen aanhanger trekken.

Suzuki Alto (nieuwste model) mag wel 50 kg kogeldruk hebben. Het is dan nog wel van belang om een lichte fietsdrager te gebruiken, als je 2 electrische fietsen mee wilt nemen denk ik. Ik heb zelf een Thule, die je in 5 seconden monteert (excl lichtbalk)

Ik zag trouwens wel dat er nu ook 'n afneembare trekhaak voor de picanto leverbaar is,

waarvoor je niet de top-prijs van 699 euro (incl.montage)als bij Kia betaalt,

maar EUR 238 (dat is dan ex montage natuurlijk). Voor ons was dat geen optie,

omdat de picanto gelijk al voor de vakantie ingezet moest worden.

Nee, elektrische fietsen zal ook niet gaan op de Alto, ga er vanuit dat ze zwaarder zijn dan 25 kg.Acu kan dan wel in de auto.

Onze huidige gewone fietsen zijn ruim 23 en 25 kg.

Die Thule is ook een optie, maar lijkt mij niet zo degelijk als de Twinny Load, ik heb nog het eerste vaste model. Is wel onhandig op te bergen als je hem in de auto wilt laten liggen als je met de fietsen weg bent.

Twinny load zegt overigens dat ze nog nooit hebben gehoord dat er problemen van komen als je de kogelduk met een kleine 5 á10 kg overschrijd.

Kan ook eigenlijk niet, want als je door een kuil rijdt wordt het gewicht op de kogel misschien wel verdubbeld, of méér.

Posted

Nog even een toevoeging, je hebt verschillende Speedway modellen uit te kiezen.

Bij mij werkt die link niet.

Maar ik had al die dragers wel gezien.

Maar het blik van de Picanto is ook niet zo sterk denk ik om er 3 fietsen aan te hangen.

OK, wij dan 2.

Ben wel benieuwd of mensen dat systeem gebruiken op een Picanto, hoor graag de ervaringen.

Posted

Ik denk dat je óf moet doorsparen voor 'n grotere auto die meer kan dragen op zijn trekhaak, of voor een tweede-hands moet gaan. Een nieuwe Picanto past niet in je 50/50 plan en er kunnen geen 2 electrische fietsen tegelijkertijd op.

Dacia Sandero of Duster: kogeldruk 75 kg

Daihatsu Sirion: 50 kg

Ford Fiesta: 50 kg

Fiat Panda: 60 kg

Posted

Ik denk dat je óf moet doorsparen voor 'n grotere auto die meer kan dragen op zijn trekhaak, of voor een tweede-hands moet gaan. Een nieuwe Picanto past niet in je 50/50 plan en er kunnen geen 2 electrische fietsen tegelijkertijd op.

Vraag: Wie heeft het over elektrische fietsen, ik niet hoor ??????

Posted

@burgkop.. de vraag.

Wat wil nu eigenlijk ? een auto voor weinig geld of een 4 wiel-fietsendrager of beiden.

Dan de vraag; hoeveel rij je per jaar.

Is het persé nodig daarvoor een nieuwe auto te gaan rijden ?

Voor 5-6-7K heb je een Joendai Getz of i10 (beiden bewezen goed) waar alle fietsen op kunnen.

Wat is dus het probleem ?

• 2 weeks later...
Posted

En toen was het stil...............dood stil

post-4318-0-31199600-1315329984_thumb.jpg

Posted

Ik heb gisteravond gereden met de fietsdrager achterop de Picanto. Eén damesfiets erop en mooi stabiele constructie. Wel even oppassen waar je de fietstrapper precies plaatst, zodat je je auto niet beschadigt.

Posted

Ik heb gisteravond gereden met de fietsdrager achterop de Picanto. Eén damesfiets erop en mooi stabiele constructie. Wel even oppassen waar je de fietstrapper precies plaatst, zodat je je auto niet beschadigt.

1 fiets zal geen probleem zijn.

Overigens: de gewichten van fietsen schelen nogal wat onderling.

kan zo maar 10 kg verschil in zitten.

Ik kocht altijd een fiets om het uiterlijk en wat hij kan, nooit op het gewicht gelet.

Zo zullen velen met mij een fiets kopen of gekocht hebben.

Koop je nu een fiets, moet je je toch afvragen of het gewicht niet te zwaar is.

Bij normale fietsen zul je met 2 fietsen meestal boven de 50 kg. uitkomen, met drager.

Want ook mijn zoon met zijn nieuwe Polo had verwacht dat 2 gewone fietsen geen probleem is.

Maar ook hier een limiet van 50 kg.

Ik heb heel wat auto's gezien met 3 fietsen en soms met 4, wat eigenlijk niet eens mag.

Veel mensen staan daar niet eens bij stil denk ik.

Goed om te weten voor aspirant kopers, uiteraard geldt dit voor meerdere merken.

Posted

Vraag: Wie heeft het over elektrische fietsen, ik niet hoor ??????

Waar gaat dit nog over ??

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...