Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
zou ik mogen vragen welke stobes je hebt en wat ze kosten...

Dit zijn dezelfde strobo's als van autostyle, alleen een heel stuk goedkoper.

In Nederland betaal je voor deze set 40 euro, in Duitsland 15 euro, reken alleen nog wat verzendkosten, maar een heel stuk voordeliger dan in Nederland.

Hier de link, hopelijk werkt hij :oops:

http://shop.wiltec.info/

Rechtsboven in de pagina onderstaand nummer intikken.

Artnr 24405

Philip

Geplaatst

Aah, das jammer dat de ledlampen ermee zijn gekapt. Ik heb niet zo'n verstand van dat priegelwerk, maar is het niet gewoon zo dat er een zekering kapot is ofzo?

Geplaatst
Aah, das jammer dat de ledlampen ermee zijn gekapt. Ik heb niet zo'n verstand van dat priegelwerk, maar is het niet gewoon zo dat er een zekering kapot is ofzo?

Het is idd erg jammer dat de rechterachterverlichting er mee op gehouden is.

Er zat ergens een breuk in de solderingen en ik kon het niet gevonden krijgen.

Bij het uitelkaar halen knapte de spiegelplaat, en er braken wat kleine onderdelen af, dus opnieuw beginnen was de enige optie.

Vandaag viel mij op dat de normale achterlichten 24 leds per zijde er nog maar 8 bleven branden, de rest was overleden.

Maar ik heb wel geluk...................ik weet al hoe ik het nog beter kan maken :oops::lol::roll:

Philip

• 2 weken later...
Geplaatst

Eindelijk weer eens wat aan de auto gedaan.

Allereerst mijn rechterachterlicht gerepareerd en 56 nieuwe ledjes moeten inbouwen, er gingen ineens spontaan 36 ledjes uit.

De reden: nog steeds onbekend, daarom geheel nieuw achterlicht/remlicht moeten maken :cry:

Dit projekt netjes ten einde gebracht, dus tijd voor iets anders.

Omdat we van bling-bling houden hebben we nu maar een bling-bling armsteun gekocht :oops: , net weer iets anders dan de echte bling uitvoering :lol: .

pict4212ce2.jpg

En..................we gaan oom agent regelmatiger achter ons aankrijgen.

De reden:

pict4208jf0.jpg

Dit zijn onze nieuwe achterreflectoren :wink:

Nu staat nergens vermeld hoe groot en wat voor afmeting een achterreflector moet zijn, en wij zijn redelijk creatief, dus moet met deze regel ook maar creatief omgegaan worden.

Ben eigenlijk best benieuwd hoe de agenten hierop gaan reageren, wordt zeker vervolgd :wink:

Philip

Geplaatst

De laatste finales gedaan in 2006.

Het was de afsluiting van het IASCA seizoen 2006.

(Iasca is een organisatie op het gebied van geluid in de auto)

We hebben hierbij weer de de titel Belgisch Kampioen 2006, Street Smart, weten te behalen.

Ook deden we mee in de Rookie (beginnersklasse) Tuning mee in de categorieen. ICE (In Car Entertainment, dus alles wat met de inbouw te maken heeft, dus NIET de klank), en de categorie Exterieur, dus alles wat met de buitenzijde van de auto te maken heeft.

In de klasse ICE werden we eerste.

In de klasse Exterieur werden we tweede.

Dus 3 troffee?n mee naar huis op 1 dag, een hele mooie afsluiting van het seizoen.

Hieronder de troffee?n op een rij.

VLNR:

1e plaats ICE, Belgisch Kampioen Street Smart en 2e plaats Exterieur.

pict0011ho9.jpg

We weten nu dat de jury serieus naar auto heeft gekeken, en dat we kanshebber kunnen gaan worden voor de hogere klasse in 2007.

Eerst de winter doorkomen en nog heel veel gaan wijzigen om onze titels te behouden.

Philip

Geplaatst

Klasse Philip en van harte gefeliciteerd met het opnieuw behaalde resultaat. Fijn dat ook op deze wijze al je inspanningen weer beloond zijn en dus ook door derden op de juiste waarde worden geschat en gewaardeerd.

Toppie voor jou/jullie en geniet van de trofeeen! Ga zo door!

Nogmaals proficiat en groeten,

Barry

• 2 weken later...
Geplaatst

We hebben weer een "vruchtbaar" weekend achter de rug.

Welis waar nog niets aan de Pica gedaan, maar heel veel nieuwe dingen gevonden welke aan onze Pica moeten komen.

Zo komt er de chroom strip voor en achter uit Duitsland.

Zo gaan er ook een 500 leds onder de auto komen, nog even op zoek naar een controller voor de leds om een bepaald program te kunnen maken.

We hopen een dezer dagen een antwoord te krijgen voor onze dorpelbeschermers met daarin de verlichte tekst "Tazteam".

Zo is iedereen weer op de hoogte van wat er de komende tijd in mijn dagboek te verwachten is. :wink::wink:

Philip

Geplaatst
We hebben weer een "vruchtbaar" weekend achter de rug.

Welis waar nog niets aan de Pica gedaan, maar heel veel nieuwe dingen gevonden welke aan onze Pica moeten komen.

Zo komt er de chroom strip voor en achter uit Duitsland.

Zo gaan er ook een 500 leds onder de auto komen, nog even op zoek naar een controller voor de leds om een bepaald program te kunnen maken.

We hopen een dezer dagen een antwoord te krijgen voor onze dorpelbeschermers met daarin de verlichte tekst "Tazteam".

Zo is iedereen weer op de hoogte van wat er de komende tijd in mijn dagboek te verwachten is. :wink::wink:

Philip

Philip ,hoe en waar heb de beide strips besteld .... heb op de hier vermelde site contact genomen een 5-tal werkdagen geleden ... geen respons ... :roll:

Toots ... :wink:

Geplaatst

Hoi Philip,

Zo te lezen weer een hele klus voor de boeg en behoorlijk spectaculair als ik het vanaf hier inschat. Ben al benieuwd naar het resultaat. Kijk nu al weer uit naar de foto's Heel veel succes bij het monteren en maken.

Groeten,

Barry

• 2 weken later...
Geplaatst

Eindelijk de controller gevonden voor mijn leds welke onder de auto komen.

k8044.jpg

Zo ziet hij er uit als hij klaar, en zoals altijd bij mij.........zelf knutselen en testen.

Maar zover is het nog niet, het zijn nu nog allemaal losse onderdelen :roll:

Dit is een 10 kanaals-lichtgenerator met 10 verschillende lichtpatronen.

Zelfs het aantal gebruikt kanalen is in te stellen :wink: , dat wordt weer rekenen en berekenen van alles wat er op en aan gaat komen.

Gelukkig een paar dagen tussen de feestdagen vrij geweest en maar tijd vrij gemaakt voor mijn voorportieren.

Alle plaatwerk is nu bekleed met 2 mm dik rubber en is lekker ontdreunt.

Nu klinken de drums zoals ze echt ook klinken :lol: , en een bijkomstig voordeel............het Kia-plastic kraakt niet meer.

Foto's hoe het eruit zag en eruit ziet volgen snel.

Wordt vervolgd.

Philip

Geplaatst

Hier de beloofde foto's van mijn deuren.

Links VOOR de behandeling, Rechts NA de behandeling.

deur1ul3.jpg

Eerst het deurpaneel onderhanden genomen, eindelijk het gekraak weg :wink:

deur2jo7.jpg

Een kijkje in de deur achter de speaker, nu resoneert het blik van de Pica een heel stuk minder.

deur3tx4.jpg

Omdat alles trilde en resoneert, de komplete deur volplakken.

deur4zb6.jpg

En omdat ik het geluid IN de deur wil houden, zoveel mogelijk de grote gaten dichtgeplakt.

Er moet toch nog een gat blijven voor de stangetjes van de deurhandel, daarom niet alles dichtgeplakt.

Alles bij elkaar weegt elke deur nu ongeveer 8-10 kg zwaarder, maar het geluid is een stuk beter geworden, en dat is hetgeen wat telt :wink::wink:

Philip

Geplaatst

Na een middagje lekker solderen is mijn lichtcomputer af!!!!!

Gelijk aan het testen geweest, en ben echt onder de indruk van de mogelijkheden.

Nu gaan berekenen hoeveel leds en wat de juiste waarde gaat worden voor de gigantische weerstanden die de leds op spanning gaan houden.

Hieronder een voorbeeld van een aantal lichtpatronen, sorry voor de slechte kwaliteit, gemaakt met mijn mobieltje :oops::oops:

Philip

th_29-12-06_1640.jpg

Geplaatst

Via Marktplaats.nl aan een kleppendeksel kunnen komen.

Nu ben ik deze aan het polijsten en alles in gereedheid aan het brengen om het kleppendeksel te laten verchromen.

Als het mooi wordt laten we de tijdelijke kleppendeksel ook verchromen, hoe gek kan een mens zijn :oops::oops::oops:

We hebben nu 2 modellen deksels, 1 met tekst 12 valve, en 1 geheel blanco.

Welke straks het mooiste uit de verf (chroom) komt, wordt de definitieve onder de kap.

Er gaat de komende tijd heeeeeeeel veeeeeeeeeeel gebeuren aan de Pica, klaarstomen voor weer een seizoen tuning en SQ.

Wordt vervolgd.

Philip

Geplaatst
Hoi philip

ik weet niet of je er in geinteresseerd bent hoor, maar op deze site: http://www.shamsulauto.com/kia.htm kwam ik chromen deurgrepen tegen voor de Picanto. Misschien iets voor jou?

Hartelijk dank, maar deze zijn van kunststof en niet echt krasbestendig.

Ik heb deze grepen ook al in Nederland en Duitsland voorbij zien komen, maar toch bedankt voor de tip.

Philip

• 4 weken later...
Geplaatst

Ook in 2007 gaat onze Pica verder met zijn metamorfose.

Volop aan het testen met leds welke onder de auto gaan komen (600-700 stuks).

Hier een try-out met 5 :shock: leds.

pict4239pv6.jpg

Ook hadden we al andere stadslichtjes in de Pica, Philips Blue vision, welke al een veel witter licht gaven dan de originele pitjes.

Nu hebben we speciale lampjes gekocht, weer leds :roll: , en deze zijn vele malen witter dan die Blue Vision.

Hier het verschil tussen wit en wit.

Links zijn de nieuwe lampjes, rechts de Blue Vision.

pict4233zz2.jpg

En omdat we toch weer anders zijn dan anderen...............weer aan het hobbyen geslagen.

Wat het precies gaat worden blijft nog even geheim.

Maar toch even een sneak-preview.

Gebruikt 16 mm dik plexi, gebogen in gewenste vorm.

Wat CV koppelingen een andere toepassing gegeven.

Wat leds gekocht, jajaja, ik weet het, alweer.

Hier de onderdelen en nog 1 rechte stang plexi, welke nu ook zijn vorm heeft :wink:

pict4242on3.jpg

En een detail van de gebruikte onderdelen.

pict4246mr8.jpg

Dit verhaal gaat weer vervolgd worden, maar gaat toch wat langer duren, erg druk met andere dingen.

Philip

• 3 weken later...
Geplaatst

Hallo Tazteam,

hier ben ik een newbe (sinds zaterdag een sorento 2.5crdi ex ) maar in de caraudio heb ik erg veel gedaan erg leuk dat je er ook mee bezig bent. met veel intresse gelzen. Ik ben er 10 jaar geleden mee gestopt en doe er echt niets meer aan maar het blijft leuk. Heb veel iasca wedstrijden en andere wedstrijden mee gedaan ook in duitsland en belgie veel wedstrijden en ook engeland mee gepakt. Toen Professioneel en daarna een ander vak gekozen.. Nu is mijn hobbie Radio Amateur ook erg leuk.

nou veel succes en als ik tijd heb dan zal ik zeker eens naar een wedstrijd komen kijken..

willem

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...