Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Je staat eindelijk in de AutoWeek Philip!

Het is het nummer dat te koop is van 4-11-2009 tot 10-11-2009 ;)

Geplaatst

Ik koop straks de autoweek wel... Ik heb toch liever de hele reportage. Wel is de foto mooi. En het valt me op dat je M......'s goed gebruikt op je Pica.. Staat mooi te blinken..;)

Geplaatst

Hoi Philip,

blij weer eens text van je te zien op de site.

De autoweek speciaal laten halen hiervoor.

Ga je nu het seizoen voorbij is weer aan de slag met een nieuwe install of gaat deze nog een jaartje mee ?

Groetjes uit almere,

Dave

Geplaatst (aangepast)

Hallo allemaal,

allereerst dank voor de mooie woorden in mijn dagboek en het item van de Autoweek.

Dat de auto weer verandert gaat worden...........................is juist.

De install gaat wederom een metamorfose ondergaan.

Er gaan nu 2 woofers en 3 versterkers in de kleine kofferbak gemaakt worden, hoe en wat, dat blijft een verrassing.

De woofers gaan van een merk worden welke ik eerst iedereen ging afraden nl: Boschmann.

Deze heb ik gekozen omdat ze heel apart zijn in uitvoering en lekker in een klein kistje kunnen spelen.

2596_Boschmann_RSX-120SW_multicaraudio.jpg

De A-stylen worden ge-restyled

De achterbumper wordt ge-restyled.

Als het budget het nog toelaat.......................nieuwe lak

Kortom: een druk bezet schema gedurende de wintermaanden.

Ik hou iedereen wel op de hoogte van de vernieuwingen, maar foto's gaan er pas komen wanneer een projekt volledig klaar is.

Philip

aangepast door Tazteam
Geplaatst

Hoi Philip,

uit het AW artikel begreep ik dat de Picanto het onderstel deelt met de H-Getz.

Je wilt wat meer power w.b. motor.

Is er geen leuk 1.4 Getz blok in te zetten ?

Die moeten inmiddels wel bij de sloop te krijgen zijn.....

grtz

Frank

Geplaatst (aangepast)

Hey, jullie wonen in de ****** ****** volgens mij ? Jullie zaten vorige week rond 18.00uur achter me over de moerlakenbrug. leuke Picanto, heb hem pas bij ons op het werk zien staan ! ;)

Enne... Boschmann is een prima merk, heb er ooit eens een Composetje van gehad en dacht het cheap spul was maar klonk beter dan verwacht !

aangepast door El-Rio-Grande
Geplaatst
Hey, jullie wonen in de .............. volgens mij ? Jullie zaten vorige week rond 18.00 uur achter me over de moerlakenbrug. leuke Picanto, heb hem pas bij ons op het werk zien staan ! ;)

Hallo Peterrrrr, volgens mij kun je beter geen wijk- of straatnamen gebruiken op dit forum. Je weet maar nooit wie er meeleest. Beter is om dan even een priv

Geplaatst

Peterrrrrr, ik heb even de wijknaam uit je post gewist. Net als Smart zegt is dat wellicht niet slim om te noemen, mede vanuit Privacy oogpunt.

Philip, ben benieuwd... lekker sleutelen hoor, ik blijf ook rustig door gaan ;)

Groetjes,

Peter

Geplaatst

Snap het wel, aan de andere kant ook weer onzin ;) Vind ik hetzelfde als kentekens wissen op i-net. Als ze je auto willen hebben jatten ze hem toch wel ! ;)

Voorts denk ik dat als je voor zoveel euro's aan audio in je picanto hebt zitten dat ie of binnen slaapt of er een dikke clifford in zit !

Maar respecteer het wel hoor hehehe

Geplaatst

Hoi Peterrrrr,

Niet verkeerd bedoeld hoor, maar het volgende wil ik nog kwijt:

In mijn vorige leven was ik o.a. opsporingsambtenaar en ik kan je zeggen dat het naspeuren van een kentekenplaat moeilijker is dan het vinden van een wijk- of straatnaam door de gemiddelde Nederlander. Dat is ook geen hogere wiskunde. Je moet in dit geval de dief alleen niet de gelegenheid geven. Het was een optelsom van informatie en dat moeten we voorkomen.

Overigens geldt dit ook voor jou en alle andere forumleden, om dit te bewaken voor iedereen. No hard feelings!

Geplaatst

Tazteam,

Mag ik vragen waar jij het kia logo heb laten namaken met je eigen letters erin?

Geplaatst
Tazteam,

Mag ik vragen waar jij het kia logo heb laten namaken met je eigen letters erin?

De ring rond het logo, is van een Kia Picanto logo voor bouwjaar 2006.

Toen waren de letters KIA en de ring apart, later is dit 1 complete badge geworden.

De letters komen van Halfords.

Tis simpel maar doeltreffend.

Philip

Geplaatst (aangepast)

Tazteam, het projekt 2010 is van start gegaan.

Allereerst een giga teleurstelling moeten verwerken........de be-oogde woofers zijn in het geheel niet meer leverbaar.

Dus op zoek naar iets anders, en we zijn uitgekomen op Vibe Slick 10" woofers.

Foto-FOBQJJ86.jpg

Maar ook thuis niet stilgezeten, en aan de A-stylen geknutseld, en het resultaat is apart geworden.

Kijk en oordeel zelf:

Foto-Z7OGU6K7.jpg

Nu een aantal dingen zijn gekocht en gemaakt, wordt er binnenkort een grote verbouwing aan de Pica gedaan, oa:

Alle signaalkabels vernieuwen

Alle speakerkabels vernieuwen

Alle zekeringhouders en stroomverdeelpunten vernieuwen

Stroomkabel vernieuwen, van 25mm2 naar 50mm2

Nieuwe accu in kofferbak, de Optima maakt plaats voor een Exide

En last but not least, de kofferbak gaat volledig veranderd worden.

Tot zover de eerste Pica's en plannen voor 2010.

Dat wordt natuurlijk vervolgd.............

Philip

aangepast door Tazteam
Geplaatst

Kan niet wachten om al die veranderingen via het forum mee te maken Philip.

Groetjes,

Relena

Geplaatst

Na wat nog doorlezen in mijn dagboek, kwam ik erachter dat een ander projekt nog niet vermeld staat:shock:

Dit projekt was een tryout voor de install in de kofferbak.

Bestaande afdekplaat van de achterklep gebruikt om speakers te plaatsen.

Geheel is goed gelukt, er is geen gram aan plamuur in verwerkt, alleen maar poly-hars.

Het spuitwerk is gedaan met een spuitbus, maar de blanke lak gaat nog beter worden, maar dit gebeurd pas in het voorjaar, om evt beschadigingen tegen te gaan.

Hier net voordat de speakers erin gaan.

Foto-VCOVWL86.jpg

En hier op zijn originele plaats.

Foto-OVPA6KKO.jpg

Geplaatst

Hey Tazzers,

dat beloofd voor 2010. Fijn te zien dat je de A-stijlen herwerkt hebt. Ik ben ondertussen van speakers vernaderd en hed de A-stijlen aangepast; ben eigenlijk volledig terug opnieuw begonnen. Ze zijn sinds gisteren klaar. (pics volgen).

Volgend jaar terug SQ-wedstrijden?

Geplaatst

Volgend jaar terug SQ-wedstrijden?

Als ze gehouden worden, zijn we er zeker bij.

En hoop jou dan ook weer te mogen begroeten.

Grtz

Philip

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey Peterrrr, elkaar even live gesproken te hebben was ook voor ons zeer leuk.

Binnenkort staat hij weer bij jullie in de garage, immers hij wordt 4 jaar, en dan onvermijdelijk de Apk.

Maar, ben weer een beetje aan onze Taz beziggeweest.

Nu ben ik een 2 tal kisten aan het testen geweest voor mijn subwoofers.

Na een paar dagen testen ben ik op deze kist uitgekomen.

Foto-6V4LTSBT.jpg

Hij heeft een netto inhoud van 15,125 liter.

Met de kist volgestopt te hebben met Dacron dempingsmateriaal, is het volume wat door de woofer gezien wordt vergroot naar 18,150 liter.

Om het geheel nog harder te laten klinken ook maar een ietwat te grote poort gemonteerd van 90mm doorsnede.

De vorm van de kist gaat nog aangepast worden en de snorkel bovenop zal wel iets veranderd gaan worden, dit om de montage in de kofferbak mogelijk te maken, zeker omdat er 2 van deze "bouwwerken" in moeten komen.

Wordt vervolgd.

Philip

• 4 weken later...
Geplaatst

Hoi Philip,

Ziet er indrukwekkend uit! Ben benieuwd hoe het nu staat met project 2010?

Waar ik ook nog even aan dacht... Hoe is het nu met het kleppendeksel project??? Da's uiteindelijk naar de achtergrond verdwenen maar ben er benieuwd naar hoe dat er nu voor staat of afgelopen is?

Je doet het allemaal erg fraai aan jouw auto. Ga vooral zo door!

Geplaatst

Over de kleppendeksel:

De originele deksel heb ik met de hand helemaal gepolijst.

Nu is hij in een hittebestendige blanke lak gespoten.

Ca 30 minuten met een temp van 200 gr het deksel verwarmd.

Nu af laten koelen, en dan de lak gaan polijsten, en hopelijk het gewenste resultaat.

Als het geslaagd is....................komen de foto's.

Philip

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...