harter Geplaatst 2 December, 2011 Geplaatst 2 December, 2011 Die 1.niks trekt die 2.niks er helemaal uit als er een ouwe l.. op de bok zit van die 2.niks als die inhoud problemen heeft...... Ware het niet dat die 1.niks, als je hem flink de sporen geeft en hem in zijn 1 met gas op de plank doortrekt tot zo'n 6000 toeren en vlot overschakeld naar z'n 2 om hem dan weer met gas op plank door te jagen........even lijkt te denken van wat wil het baasje nou.......zal ik wel of zal ik niet....... en daarna pas weer begint met versnellen. Echt inhouden kan je het niet noemen, maar echt vlot oppakken nu ook weer niet, had zelf zoiets van; komop trut.....beetje vlotter mag ook wel. Nu heeft ie net even meer dan 2000km gelopen, dus het kan zijn dat ie nog wat aan souplesse moet winnen en de benzinetoevoer nog wat in moet slijten om zodoende wat meer energie het blok in te laten lopen. Misschien hebben ze het er wel ingebakken omdat ze anders met die 2.niksen blijven zitten Zal hem zo heel af en toe, als ie lekker warm is en er niemand voor me zit, lekker op toeren jagen, van z'n 1 naar z'n 2 en ook in de 2e even flink doorhalen, maken we hem even wat soepeler........ tenminste dat hoop ik Eigenlijk dus helemaal geen klagen, want tijdens normale(ouwe l.ll.tj.s stijl/nieuwe manier van rijden) en een wat vlottere rijstijl reageert de 1.6GDi uit de kunst en rijd heerlijk soepel en pakt ook bij lage toeren heel gewillig op. Niet echt inhouden dus tijdens extreem snel optrekken, maar wel iets van een aarzeling is er dan te bespeuren, maar als ik eerlijk ben....... als je zo altijd rijd, dan kost dat zeeën met benzine en zal je ook elk jaar in aanmerking komen voor een Kerstpakket van de bandenboer Ik ben een zeer tevreden 2.niks eigenaar en geniet ieder moment van mijn auto. Ook ik merk af en toe enige inhouding bij het optrekken zoals kofferbak ook ervaart met zijn 1.niks. Verder rijdt mijn 2.niks als een tierelier en merk niets van luiheid. Misschien is het wel zo dat de auto zich aanpast aan de gebruiker en ik ben een heel actief baasje. Heb overigens een x-clusive en ben ook zeer tevreden over de navigatie en heb geluk gehad dat ik de laatste kaartupdate heb meegeleverd gekregen. En ja het ultieme is toch wel de stoelverwarming wat een genot en dat allemaal in een 2.niks. Heerlijke auto Quote
Xling Geplaatst 3 December, 2011 Geplaatst 3 December, 2011 Enkele eigenaren van de Kia Sportage 2.0 ervaren een ‘terugval’ van het toerental. KMNL heeft dit onderzocht en vastgesteld dat de oorzaak ligt in te vroeg doorschakelen. Indien er (te) vroeg wordt doorgeschakeld kan het toerental onder de 2000 toeren komen te liggen. Hierdoor wordt de terugval ervaren. De motor van de Kia Sportage heeft dan meer moeite ...... OOOH ligt het daaraan, had ik dat maar eerder geweten !!!!! KUL natuurlijk. Heb jaren een Seat Leon Cupra gereden welke door ABT "gekieteld" was. 312 pk en 470 Nw. Nou geloof mij van vroeg doorschakelen was geen sprake. Na een tijdje won de realiteit van de emotie en besloot de Seat te verruilen voor een wat degelijkere auto in de vorm van de Kia S 3. De verstandigste keuze tot nu toe. Ik geef toe het is een stuk rustiger rijden dan voorheen maar vroeg doorschakelen ?????????????? echt niet. Gezien het feit dat de gemiddelde rijervaring van de KS3 rijders misschien wel 30 of meer zal zijn is zo'n antwoord van Kia Nederland de reinste onzin. Hopende op een meer serieus antwoord wachten we maar weer "geduldig" af. Nou ja geduldig #@$%%^& Quote
Xling Geplaatst 3 December, 2011 Geplaatst 3 December, 2011 Verder rijdt mijn 2.niks als een tierelier en merk niets van luiheid. Misschien is het wel zo dat de auto zich aanpast aan de gebruiker en ik ben een heel actief baasje. Trekken als een tierelier? Niets merken van luiheid? Nou zo'n actief baasje ben je nou ook weer niet want ik kan van flink doortrekken en felheid echt niet spreken. Het zal afhankelijk zijn van wat je hiervoor gereden hebt en ja als je dan misschien van een opgevoerde snorfiets komt. Quote
harter Geplaatst 3 December, 2011 Geplaatst 3 December, 2011 Trekken als een tierelier? Niets merken van luiheid? Nou zo'n actief baasje ben je nou ook weer niet want ik kan van flink doortrekken en felheid echt niet spreken. Het zal afhankelijk zijn van wat je hiervoor gereden hebt en ja als je dan misschien van een opgevoerde snorfiets komt. Ik spreek nergens van trekken als een tierelier. Als je goed leest staat er rijden als een tierelier. Ach als je een Volvo V50 1.8 Kinetic een opgevoerde snorfiets wilt noemen mag dat van mij. Maar het is me met heel veel andere zaken ook al opgevallen hier dat ik van veel dingen geen last hebt. Zoals resonantie, problemen met panodak, oude software en kaartmateriaal, stuurproblemen, telefoonproblemen, uitvallen navigatie. Misschien ben ik wel een van de weinige die geen maandagochtendmodel heeft. . En geloof me ik ben oh zo kritisch en irriteer me heel snel aan piepjes, kraakjes of dingen die niet goed werken. 1 Quote
Xling Geplaatst 3 December, 2011 Geplaatst 3 December, 2011 Ik spreek nergens van trekken als een tierelier. Als je goed leest staat er rijden als een tierelier. Ach als je een Volvo V50 1.8 Kinetic een opgevoerde snorfiets wilt noemen mag dat van mij. Maar het is me met heel veel andere zaken ook al opgevallen hier dat ik van veel dingen geen last hebt. Zoals resonantie, problemen met panodak, oude software en kaartmateriaal, stuurproblemen, telefoonproblemen, uitvallen navigatie. Misschien ben ik wel een van de weinige die geen maandagochtendmodel heeft. . En geloof me ik ben oh zo kritisch en irriteer me heel snel aan piepjes, kraakjes of dingen die niet goed werken. Trekken als een tierelier zijn inderdaad mijn woorden. Je leest ook niet dat ik beweer dat jij dat geschreven hebt. Over goed lezen gesproken. Quote
frankd Geplaatst 3 December, 2011 Geplaatst 3 December, 2011 Ik ben ook niet ontevreden over de acceleratie. Onze sp3 is duidelijk sneller als onze sp2 die we hiervoor hadden. Alleen moet je ervoor meer toeren maken. Maar zelfs als je doorhaalt tot de begrenzer pakt de motor in de volgende versnelling niet mooi op, dat deed de sp2 veel beter Quote
harter Geplaatst 4 December, 2011 Geplaatst 4 December, 2011 Trekken als een tierelier zijn inderdaad mijn woorden. Je leest ook niet dat ik beweer dat jij dat geschreven hebt. Over goed lezen gesproken. Als je reageert ( en dat doe je door te mij te quoten) op iemand zijn uitlatingen zoals je doet, met: "trekken als een tierelier? Niets merken van luiheid?" Dan beweer je dat iemand iets zegt. Maar het punt is dat ik geen problemen heb en zeer tevreden bent en in jouw geval ligt dat gezien je verweer iets anders. Maar om een einde te maken aan deze onnodige discussie zou ik zeggen laten we genieten van onze auto per slot van rekening hebben we er een hoop centen voor betaald. Quote
bigwade Geplaatst 6 December, 2011 Geplaatst 6 December, 2011 Dames, we gaan weer ON Topic. Weet iemand of chiptunen daadwerkelijk heeft geholpen om het probleem te verminderen ? Quote
Seek123 Geplaatst 6 December, 2011 Geplaatst 6 December, 2011 Wel een verbetering, maar zeker niet over. ''Getuned'' met piggyback van Vtune. www.vtune.nl Zie ook mijn ervaringen op: http://www.kiaclub.nl/topic/8099-sp3-2wd-2l-163pk-5-bak-handgeschakeld-door-vtune-getuned/page__p__69272__hl__seek123__fromsearch__1#entry69272 Quote
Banneman Geplaatst 7 December, 2011 Topic Starter Geplaatst 7 December, 2011 De reactie van KIANL is een raadsel voor mij. Waar is de aanname dat we te vroeg overschakelen op gebaseerd? Ik weet niet of de director after sales (DAS)dit zelf heeft bedacht, maar opschakelen bij 2000 toeren is een hele kunst. De auto rijdt dan nog net niet achteruit. De schakelindicator geeft dit wel ongeveer aan, maar dat is kennelijk bedoeld om de mooie opgegeven verbruikscijfers van de fabriek te evenaren. Maar die indicator wordt in ieder geval door de DAS als waardeloos bestempeld (ben ik wel mee eens). Maar dit terzijde. Ik schakel over rond de 3000 toeren. Meer toeren maak ik er liever niet want dan gaat de resonantie opspelen en "geniet" je van een zwaar bromgeluid. Maar het probleem van inhouden en schudden is juist bij veel toeren nog veel erger. Althans bij mij. De wijsheid van de DAS mag hij van mij uitproberen in mijn sportage en mij overtuigen en ook leren dat de auto probleemloos zonder inhouden en schudden kan overschakelen. Dan zal ik en de andere lotgenoten toch wat moeten doen aan onze rijkunsten. Dit is dus kennelijk het laatste antwoord van KIANL. Het verbaast me dat dit nu zo gesteld wordt. Eerder hielden ze vol dat het te maken had met het voldoen aan de emissievoorschriften. En dat ligt eerder voor de hand omdat aanpassing van de software via chiptuning het probleem zo goed als verhelpt. Echter chiptuning wil/kan KIA niet accepteren met behoud van garantie. Dan wordt waarschijnlijk niet meer voldaan aan de emissievoorschriften en dat heeft gevolgen voor de energiecategorie waar de auto in is ingedeeld en mogelijk ook problemen met de EU-aanvraag. Dus blijft chiptuning eigen risico en verlies je KIA-garantie! Waarom geen nieuwe EU-aanvraag? We worden met dit toerental-antwoord niet serieus genomen en ik roep Director After Sales van KIA, Frank Doorenbos, op ons wel serieus te nemen en in ieder geval gebruik te maken van mijn oproep om eens een ritje te maken in mijn auto!" Kan hij ook gelijk een antwoord bedenken voor de resonantie. Ben benieuwd hoe Sportief/Sportage hij is! Quote
Seek123 Geplaatst 11 December, 2011 Geplaatst 11 December, 2011 Tis weer oorverdovend stil van de zijde van KMNL. Ik begrijp dit echt niet. Er moet toch zeker iets aan te doen zijn?! Ik overweeg serieus mijn SP3 in te ruilen. Het is een pracht model, voorzien van alle toeters en bellen, rijdt super, maar het slechte schakelgedrag ontneemt me teveel rijplezier. Quote
Banneman Geplaatst 14 December, 2011 Topic Starter Geplaatst 14 December, 2011 Tot nu toe geen reactie van de DAS Frank Doorenbos van KIANL. Zou hij of een van zijn medewerkers ons forum niet lezen? Of zou hij toch niet zo sportief zijn om mij een lesje overschakelen te geven zoals hij vindt dat het moet? Als hij zonder schokken/inhouden kan overschakelen, moet ik en anderen het toch ook kunnen leren. Het is volgens hem simpel. Wat zou ik dan in ieder geval een stuk tevredener zijn over de auto! En ik denk Seek123 en de anderen ook! Bigwade, je hebt geregeld contact met de DAS. Kan je hem nog triggeren om op de oproep in te gaan? Volgende week heb ik vrij en "vlieg" naar de DAS. Quote
Seek123 Geplaatst 16 December, 2011 Geplaatst 16 December, 2011 Weet iemand of ze hier in Duitsland en België (via het forum aldaar bijvoorbeeld) ook last hebben van het schakel- / inhouden-probleem? En of daar een oplossing is? Quote
smetjesmee Geplaatst 18 December, 2011 Geplaatst 18 December, 2011 Weet iemand of ze hier in Duitsland en België (via het forum aldaar bijvoorbeeld) ook last hebben van het schakel- / inhouden-probleem? En of daar een oplossing is? Voor zover ik weet zijn er in België nog geen klachten bekend. Het merendeel zijn dan ook diesels... We zitten trouwens op hetzelfde forum (B en N dan toch) Quote
Opa Geplaatst 18 December, 2011 Geplaatst 18 December, 2011 De diesel heeft toch wel veel voordelen ! Quote
Preston Geplaatst 18 December, 2011 Geplaatst 18 December, 2011 De diesel heeft toch wel veel voordelen ! Of een benzine uitvoering met automaat.. niksnie inhouden.. gewoon doorstomen.. Quote
bigwade Geplaatst 18 December, 2011 Geplaatst 18 December, 2011 Daar hebben de "klagers" niks aan mannen... Quote
Banneman Geplaatst 18 December, 2011 Topic Starter Geplaatst 18 December, 2011 Daar hebben de "klagers" niks aan mannen... Helemaal mee eens Bigwade! Quote
Banneman Geplaatst 25 December, 2011 Topic Starter Geplaatst 25 December, 2011 Helaas, taal nog teken van de DAS. Hij pakt de handschoen niet op om mij te laten zien hoe het volgens hem kan om zonder inhouden te schakelen. Niet zo Sportage! Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 25 December, 2011 Geplaatst 25 December, 2011 Probeer eens te bellen met Bullpower in dronten, vraag aan Marco eens of hij een oplossing heeft. Ik heb er met de diesel zeer goede ervaringen mee. Quote
Seek123 Geplaatst 15 Januari, 2012 Geplaatst 15 Januari, 2012 Nog nieuws? Nieuwe ontwikkelingen? Quote
bigwade Geplaatst 22 Januari, 2012 Geplaatst 22 Januari, 2012 Banneman zou DAS kunnen bellen. (is via mail bevestigd) Of hij dat inmiddels gedaan heeft weet ik niet. Quote
Banneman Geplaatst 28 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 28 Januari, 2012 Banneman zou DAS kunnen bellen. (is via mail bevestigd) Of hij dat inmiddels gedaan heeft weet ik niet. Heb met de DAS gesproken. Vorige week (onbevredigend) gesprek gehad met een vertegenwoordiger van KIANL bij de dealer. Problemen (inhouden en resonantie bij 3400 toeren) worden erkend en technisch "verklaard", maar worden niet opgelost. . Quote
Seek123 Geplaatst 28 Januari, 2012 Geplaatst 28 Januari, 2012 KMNL kan, wil en gaat helemaal niets doen. Slechte zaak en geen reclame. Want er zijn toch genoeg rijders die het probleem ervaren en zich daaraan storen. Heeft weinig zin het gevecht aan te gaan i.c. met deze multinational. Dat betekent òf accepteren òf een andere auto kopen (inruilen). Zou best de automaat willen. Die rijdt super is mijn ervaring na een goede proefrit. Maar ja, de afschrijving van die van mij is zo ongelooflijk hoog. Inruil ligt na precies 1 jaar tussen de 21.000 en 25.000. Nieuwprijs lag om en nabij de 32.000 all in. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.