Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

SP3 wetenswaardigheden! Wist je dat.......

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Extra service gericht aan de heer Specialmade......was nogal hevig gepikeerd over het uitblijven van een

reactie van de Smart over zijn nieuwe 3D grille die de auto 17 echte kilometers harder kan laten lopen....

• Like 2
Geplaatst

17 ?

Ik dacht 37, vandaar ook die aangepaste antenne

Kijk dat bedoel ik nou. Jij let tenminste op Smart maakt er weer een half verhaal van  :-)

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Ik zou nou voor de buren ook de nummerborden van voor naar achter wisselen.

Denken ze helemaal dat je een nieuwe auto hebt.

Lachen man :-)

Geplaatst

Ik had het alleen over de grille qua snelheidsvermeerdering.....0041.gif

Geplaatst

@Bigwade Als je de nummerborden van voor naar achter wisselt, gaat dit ten koste van de snelheid.

De dikte van de letters/cijfers is achter 0.3 micron meer dan voor. Als je deze "dikke" tekens voor zet, gaat dit ten koste van de luchtweerstand en moet je (om dit snelheidsverlies enigszins te compenseren) aerodynamische ventieldopjes plaatsen en de banden voorzien van sport-lucht.

• Like 2
Geplaatst

@Bigwade Als je de nummerborden van voor naar achter wisselt, gaat dit ten koste van de snelheid.

De dikte van de letters/cijfers is achter 0.3 micron meer dan voor. Als je deze "dikke" tekens voor zet, gaat dit ten koste van de luchtweerstand en moet je (om dit snelheidsverlies enigszins te compenseren) aerodynamische ventieldopjes plaatsen en de banden voorzien van sport-lucht.

Dank je Sander GT. Eindelijk iemand die verstand van zaken heeft aangaande de aerodynamica.  :-)

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

De aerodynamica van een SUV is DIK in orde.....

Geplaatst

Sportlucht..

Ik ga eens over een webshop nadenken...:wink:

Dan zou ik er gelijk ook een speciale aanbieding op zetten voor de gebakken versie ;)

• 4 maanden later...
Geplaatst

Weet niet of deze al geweest is:

Mooie tip voor de kofferbak (wellicht voor alle types van KIA)

(mits je die bagagehaakjes hebt!)

• Like 1
Geplaatst

Ja nou wat bruikbaar..... pfff

Als ik dit knullige systeem moet toepassen voor een PLU.

maak dan 2 klemmen onder de hoedenplankbalk en klem daar de plu in, je ziet er niks van en het is nog handig ook.

Geplaatst

Ja nou wat bruikbaar..... pfff

Als ik dit knullige systeem moet toepassen voor een PLU.

maak dan 2 klemmen onder de hoedenplankbalk en klem daar de plu in, je ziet er niks van en het is nog handig ook.

Klopt Timo,

maar dit idee was er al eerder!

Bij ons (mijn SP3) liggen de pluu's gewoon tussen de wielbakken en nog geen commentaar van Mams :)

Geplaatst

Het ging mij niet om de plu-ophanging, maar meer om het vastzetten van zo'n gasfles o.i.d.

Ik heb mijn plu vastliggen met van die gele klittenband blokjes op de afdekmat. Vast tegen de achterbank. Ooit eens gekocht bij de Halfords. Ook handig om dozen etc. Vast te zetten.

• Like 1
Geplaatst

Het ging mij niet om de plu-ophanging, maar meer om het vastzetten van zo'n gasfles o.i.d.

Ik heb mijn plu vastliggen met van die gele klittenband blokjes op de afdekmat. Vast tegen de achterbank. Ooit eens gekocht bij de Halfords. Ook handig om dozen etc. Vast te zetten.

Oke,

jij rijd met een Venga toch?

:)

Geplaatst

Ssssssssssssssst niet zo hard.............. Smart denkt dat dat een Sportage is, niet verder vertellen, Ssssssssssssssssttttt

• 6 maanden later...
Geplaatst

Kia-Hill-Assist-Control-HAC-sm.jpg

Ik heb afgelopen weekend eens wat gestunt met die Hill Assist Control, dat is als de auto de remmen eventjes automatisch vasthoud als je op een oplopende heuvel stil komt te staan zodat je de tijd hebt om het gaspedaal + koppelingspedaal te gebruiken. Normaal gebruik je daar de handrem voor (de 'hellingproef' voor wie het nog weet van het rijexamen) maar met HAC hoeft dat niet.

Ik wist dat de HAC zelf na een aantal seconden de remmen losgooit. Ik dacht dat je daarop moest wachten. Dus je laat op een heuvel je remmen los, je wacht daarna tot HAC de remmen losgooit en laat dan het koppelingspedaal los + gaspedaal opkomen. 

Het lastige daaraan was dat ik niet precies wist wanneer HAC de remmen losgooit en zakte toch regelmatig daardoor eventjes naar achteren toe. Kon niet de bedoeling zijn. Ik heb een tijdje lopen experimenteren en het blijkt dat het gasgeven ook er voor zorgt dat de HAC de remmen losgooit. Met andere woorden: je hoeft dus niet te wachten. Op een heuvel rempedaal los, HAC kickt in, dan gelijk gasgeven en koppelingspedaal op laten komen en je rijdt zo op een heuvel weg.

Het grappige is dat gasgeven voldoende is. Als je dus op een heuvel staat, rempedaal loslaat, HAC kickt in en daarna alleen maar gas geeft (dus niet het koppelingspedaal op laat komen) zorgt er onmiddelijk voor dat de HAC de remmen losgooit. Je zakt dan natuurlijk alsnog naar achteren, is dus niet de bedoeling, maar het is maar dat je weet dat alleen het bedienen van het gaspedaal volstaat voor het lossen van de remmen.

Het zal ongetwijfeld voor iedereen allemaal heel logisch klinken (en voor de hand liggen) maar ik vond het wel grappig dat ik hier pas na 4 jaar achter ben gekomen dat het zo werkt.

• Like 4
  • 1 jaar later...
Geplaatst

Leuk topic ,al die Wetenswaardigheden ,die 3 d grill is echt mooi ,die wil ik ook Aangezien mijn grill een scheurtje heeft ,

(gaat alweer dezelfde kant uit als met mijn Volvo v40 destijds ,upgrade naar de laatste uitvoering )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...