Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

SP3 wetenswaardigheden! Wist je dat.......

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zelf heb ik (een niet-roker) de asbak van de nieuwe KIA Picanto 2012 genomen omdat daarvan de pasvorm beter is dan die van de Sorento.

Deze zit diep verzonken in de bekerhouder en sluit perfect aan en gemakkelijk weer uit te nemen. Ben je tenminste 1 gapend gat en stofvanger armer, ideaal voor muntgeld.

(de bekerhouders hadden voorzien moeten zijn van een schuifluikje zoals je dat bij andere merken ook wel eens ziet) Deze past alleen in de achterste bekerhouder omdat de voorste een kleinere diameter heeft. Voor de voorste bekerhouder is op Ebay wel een asbak te koop maar die heeft een grijze omranding en dat past dan weer niet bij die van de achterste vandaar dat ik er alleen in de achterste bekerhouder één heb zitten.

http://www.ebay.com/...rtage&_osacat=0

post-3559-0-69132600-1343128467_thumb.jpg

post-3559-0-37135300-1343128468_thumb.jpg

post-3559-0-10539300-1343128469_thumb.jpg

post-3559-0-77620800-1343128469_thumb.jpg

• 1 maand later...
Geplaatst

Wist je dat:

- De Cruise Control na het starten niet werkt zolang je de rem niet hebt ingetrapt?

- Dat de auto vergrendeld kan worden met de 2e sleutel ( partner ) in de wagen, middels je hem vast doet met de andere afstandsbediening ipv. met het knopje aan de deurhendel? ( Openen dient dan ook te gebeuren met de afstandsbediening )

Neo.

Geplaatst

Wist je dat:

- De Cruise Control na het starten niet werkt zolang je de rem niet hebt ingetrapt?

Neo.

Thx, dat is nu eens goed nieuws. Ik dacht al dat mijn cruise control niet meer goed werkte. Al 2X voorgehad na een tussenstop op de snelweg, ik wou volgende week ermee naar de dealer gaan maar dat is nu overbodig geworden :wink:

Geplaatst

Graag gedaan ;)

Heb het ook al een paar keer voorgehad, daarom stelde ik mij de vraag "Wat als..." ;)

Neo.

Geplaatst

Dit geloofd niemand, van de week wilde bij mij de Cruise Control ook niet werken, aantal malen op de rem getrapt, maar ho maar, helemaal niets, nada, geen zin, gaf geen krimp.

Dacht nog zoiets als, nou wordt ie lekker, moet ik nog even stoppen langs de kant, motor af en weer opnieuw gaan starten, ik maar denken van wat is er deze rit anders gebeurt als anders........

Ik had deze keer met instappen gezien dat ik helemaal vergeten was om mijn buitenspiegels in te klappen die ik normaal altijd inklap. Ik denk nee toch, heeft er niets mee te maken, maar had toch het knopje van de spiegels al te pakken, en terwijl ik het indruk en de spiegels naar binnen gaan dacht ik, ach je bent gek joh en drukte gelijk weer het knopje in, de spiegels die nog niet eens geheel naar binnen waren geklapt gingen weer naar buiten......... maar wat dacht je wat, de Cruise Control werkte wel weer....... of het nu toeval is of niet, ik wilde het toch wel even deze vreemde ervaring met jullie delen.

BTW, niemand hoeft het te geloven, geloof het zelf ook nog steeds niet, maar het is echt gebeurt.

Geplaatst

Rare dingen hoor Kofferbak.

Ik moet wel zeggen dat ik eerst de CC heb afgezet vóór ik de rem heb ingetrapt. Daarna heb ik hem pas terug opgezet.

Misschien is het daarom dat de CC bij jou niet wou werken.

Ik weet het niet hé, het is maar een gedachtengang.

• Like 1
Geplaatst

...de make-up spiegel verlichting automatisch uitgaat als je het zonneklepje omhoog doet?

En als je dat vergeet de accu leeg loopt omdat deze niet automatisch uitgaat.....

Geplaatst

Ik haat zulke lampjes....ik moet altijd controleren of ze wel uit zijn.

Net zoals de koelkastlampjes.....

selfillumination_1280_1024.jpg

Geplaatst

Ik haat zulke lampjes....ik moet altijd controleren of ze wel uit zijn.

Net zoals de koelkastlampjes.....

selfillumination_1280_1024.jpg

Smart kan je me vertellen waar dit contact zit ???? best wel handig :)
  • 2 maanden later...
Geplaatst

Wist je dat........... als je te weinig USB poorten hebt een splitter perfect funktioneert !

Geplaatst

Aan iedereen die hier wat gepost heeft een dikke mercie, ik heb mijn sportage nog niet maar heb hier wel een hele boel geleerd. Bedankt

Freddy

• 4 maanden later...
Geplaatst (aangepast)

... het pijltje bij het tanksymbooltje aangeeft welke kant de tankklep zich bevind?

Neo.

Edit:

Ik zie net dat Specialmade dit reeds vermeld heeft.

Hoe dan ook, nu kan je het op foto zien ;)

post-5937-0-41416500-1366043747_thumb.jpg

aangepast door Neo
Geplaatst

de cruisecontrol uitschakelt als de electronica vindt dat je te snel door de bocht gaat

Geplaatst

Wist je dat er in de koffer links een "geheim" opbergvakje zit?

En dat dit vakje tevens een ontluchtingsfunctie heeft, zodat bij het sluiten van een deur de

overdruk in de auto weg kan.

• Like 1
Geplaatst

Wist je dat er in de koffer links een "geheim" opbergvakje zit?

En dat dit vakje tevens een ontluchtingsfunctie heeft, zodat bij het sluiten van een deur de

overdruk in de auto weg kan.

Bedoel je het vak met een klepje dat zich Li.achter in de de bodem van kofferruimte bevindt?

Groet,

vand.m

• Like 1
Geplaatst

Ja , die bedoel ik.

Mooi! Bedankt!

Denk dat de overdruk niet zal werken bij mij want er ligt een rubber bescherm mat over de hele bodem die ook dat klepje bedekt. Ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn. Tevens liggen er wat lossen dingen onder dat klepje dus ook dan zal de ontluchting niet zo goed werken. En ook daar zal ik de enige niet in zijn.Maar uiteraard goed om te weten!

Groet,

vand.m

• 4 weken later...
Geplaatst

Wist je dat als er een deur niet goed gesloten is, en je op de knopje op de deurhandel induwt om de deuren te sluiten (Keyless-system), een waarschuwingsgeluid weerklinkt die aangeeft dat niet alle deuren goed gesloten zijn! Dit na 2.5 jaar bezit nu per ongeluk ontdekt, na me eerst af te vragen waarom er een waarschuwinggeluid weerklinkt. KIA, POWER TO SURPRISE!.... inderdaad.

Gast Timo0103
Geplaatst

Wist je dat...... De sportage in het wit nog steeds de mooiste kleur is.

Geplaatst

Wist je dat...... De sportage in het wit nog steeds de mooiste kleur is.

Wist je dat....... smaken verschillen !!!

• Like 1
Geplaatst

Wist je dat....... smaken verschillen !!!

Wist je dat... je wel eens gelijk kon hebben :lol:

• Like 1
  • 6 maanden later...
Geplaatst

Het is te hopen dat je niet te stout bent geweest en in de zak van Sinterklaas bent beland morgen en dus op weg bent naar Spanje. Misschien vindt jouw vrouw dat wel een aardig idee, kan zij in die mooie Sportage rijden. :-)

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...