Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

SP3 wetenswaardigheden! Wist je dat.......

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Eéntje die ik hier niet heb teruggevonden:

Wanneer je de zetelverwarming vooraan hebt gebruikt schakelt deze zich automatisch uit wanneer je de motor stillegt. Start je opnieuw, dan is de verwarming dus uitgeschakeld en dien je deze in geval van koude billen weer aan te zetten. Is niet meer dan normaal zal je denken MAAR... de verwarming van de achterzetels doet dit NIET. Je kunt dus maar beter regelmatig nakijken of je passagiers na elke rit ook terug op het knopje hebben gedrukt, anders worden de achterzetels bij iedere rit nodeloos verwarmd.

• Like 1
Geplaatst

Dank je wel Sjolp. Net gecontroleerd. Vlgs. mij nog nooit door een persoon gebruikt.

Maar toch stond er 1 aan. Hond rijdt meestal mee op de achterbank,, die vindt het deze dagen wel lekker zeker. ;)

Geplaatst

Hoi,

Als eerste wil ik zeggen dat jullie "Belgen" leuk blijven in woord gebruik... want ook hier: Het woord "zetel" kennen wij als zodanig niet, althans niet thuis... onze koningin heeft een "zetel" en in de regering hebben partijen "zetels"... maar voor thuis of in de auto in het gewoon een "stoel"

Verder lees ik dat je een Sportage 3 hebt model "Evogue" ??????? heb je dat zelf bedacht of is die in Belgie daadwerkelijk te koop? Ik ken dat alleen van de Landrover, maar goed: details zullen we maar zeggen.

Waar het mij meer om te doen is is de stoelverwarming: Ik heb een redelijk complete wagen met Nav, pluspack, panoramadak etc... maar stoelverwarming??? volgens mij die, al heb ik nog nooit koude billen gehad als ik instapte, maar waarschijnlijk ben ik wel errug warmbloedig. Welke modellen beschikken over een stoelverwarming of is het een "optie"

GrtZZzz, Rene Loman

Eéntje die ik hier niet heb teruggevonden:

Wanneer je de zetelverwarming vooraan hebt gebruikt schakelt deze zich automatisch uit wanneer je de motor stillegt. Start je opnieuw, dan is de verwarming dus uitgeschakeld en dien je deze in geval van koude billen weer aan te zetten. Is niet meer dan normaal zal je denken MAAR... de verwarming van de achterzetels doet dit NIET. Je kunt dus maar beter regelmatig nakijken of je passagiers na elke rit ook terug op het knopje hebben gedrukt, anders worden de achterzetels bij iedere rit nodeloos verwarmd.

Geplaatst

Evogue was inderdaad een typebenaming totdat Landrover hier tegenin kwam met zijn Evoque (dus niet helemaal hetzelfde, maar kom). Tegenwoordig heet dat Sense of Sense+.

Bij mij zat de zetelverwarming (ik blijf het zeggen ;) ) er standaard op - lederen bekleding.

Geplaatst

(Bij mij zat de zetelverwarming (ik blijf het zeggen ;) ) er standaard op - lederen bekleding.)

@Sjölp

Zit alleen op de X-clusive in NL. Is dacht ik in Belgie de Sense+.

Groet,

vand.m

Geplaatst

Hoi,

Als eerste wil ik zeggen dat jullie "Belgen" leuk blijven in woord gebruik...

Dat gevoel is wederzijds want jullie gebruiken ook soms van die woorden die onze wenkbrauwen doet fronsen :P .

Een zetel is bij ons zacht terwijl een stoel eerder hard is.Zetel is bij jullie "een sofa".Wij Belgen zitten liever zacht dan hard daarom de zetel.Misschien in het vervolg(om misverstanden te voorkomen) kunnen we het beter "sofaverwarming" noemen :lol: :lol: :lol: .

• Like 1
Geplaatst
Misschien in het vervolg(om misverstanden te voorkomen) kunnen we het beter "sofaverwarming" noemen :lol: :lol: :lol:.

Ik dit hoort zeker (en vast) bij de wetenswaardigheden....... :clap:

Geplaatst
...de make-up spiegel verlichting automatisch uitgaat als je het zonneklepje omhoog doet?

Weet je dat heel, heel, heeeeeeeel zeker?

Geplaatst

Dat is net zoals met de frigo (voor de Nl-ers: koelkast ;) ), alleen kun je iets moeilijker achter de zonneklep kruipen dan in de frigo om het te kontroleren :lol:

Geplaatst

Beste,

Nee, een "zetel" is in Nederland zeker geen "sofa"... een Sofa, in mijn ogen een woord wat we nooit gebruiken, is eigenlijk een ander woord voor "bank" of "bankstel". Een "zetel" is voor 1 persoon, net als een "stoel" een "sofa" is geschjikt voor meerdre personen net als een "bank(stel)"

Eigenlijk wel leuk deze discussie... heeft niets specifieks van doen met kia, maar zo zie je dat we allemaal een ander woord gebruiken voor iets met dezelfde betekenis.

Have fun... Rene

Dat gevoel is wederzijds want jullie gebruiken ook soms van die woorden die onze wenkbrauwen doet fronsen :P .

Een zetel is bij ons zacht terwijl een stoel eerder hard is.Zetel is bij jullie "een sofa".Wij Belgen zitten liever zacht dan hard daarom de zetel.Misschien in het vervolg(om misverstanden te voorkomen) kunnen we het beter "sofaverwarming" noemen :lol: :lol: :lol: .

Geplaatst

Is het een idee om de slowchat voort te zetten in het Kia Café om dit topic een beetje zuiver te houden. Moderators, misschien een idee?

Geplaatst

Is het een idee om de slowchat voort te zetten in het Kia Café om dit topic een beetje zuiver te houden. Moderators, misschien een idee?

MIjn idee :-)

Dus heren, beetje bij de Sportage wetenswaardigheden blijven, anders ben ik benoodzaakt dit topic op te kuisen :roll: ( :mrgreen: )

• 2 weken later...
Geplaatst

Wist je dat als je meer als 15km per uur ACHTERUIT rijdt de deuren ook op slot gaan

Geplaatst

Wist je dat als je meer als 15km per uur ACHTERUIT rijdt de deuren ook op slot gaan

Aan het oefenen voor de achteruitrij-race op Zandvoort??? ;) Waar is de tijd zeg...

Geplaatst

dat de lichten gaan branden als je de deuren laat ontgrendelen met afstandsbediening, de lichtschakelaar moet dan wel op aut. staan

Geplaatst

dat de lichten gaan branden als je de deuren laat ontgrendelen met afstandsbediening, de lichtschakelaar moet dan wel op aut. staan

En dat noemen ze nou follow me home verlichting.

Geplaatst

... en dat diezelfde lichten blijven branden als je de motor uitzet en de sleutel in het contactslot laat zitten. (bv. tijdens het wachten op de wederhelft terwijl die 'vlug' nog even in een winkel binnenwipt :rolleyes: )

Hoelang ze blijven branden weet ik niet precies, want ik leg ze iedere keer manueel af omdat ik geen platte (Ned. 'lege') batterij wil.

• Like 2
Geplaatst

En dat noemen ze nou follow me home verlichting.

En dat door 2X op de vergrendeltoest van de AB te drukken de verlichting weer uitgaat!

vand.m

Geplaatst

Wist je dat bij het zwaar in de remmen gaan (deze morgend voor had) de vier richtingaanwijzers automatisch aanspringen.Bij het terug vertrekken schakelen ze ook automatisch uit uit.Vindt ik zeer goed qua veiligheid, ziet het achterkomend verkeer dat er iets gebeurd.Weer iets bij geleerd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...