Remko .me Geplaatst 13 December, 2011 Topic Starter Geplaatst 13 December, 2011 Ik heb die van Poorboys ook! Echt een top wax met onze volgen. Quote
robinbroekhuis Geplaatst 13 December, 2011 Geplaatst 13 December, 2011 Gebruiken jullie hiervoor ook nog een velgen reiniger als Iron X of gewoon afspoelen met Dodo Juice Shampoo. Quote
Remko .me Geplaatst 13 December, 2011 Topic Starter Geplaatst 13 December, 2011 Als je een goede wheelwax hebt, hoef je geen velgenreiniger meer te gebruiken, dat is het voordeel van een velgenwax. Gewoon water en een washandschoen is voldoende/borstel. Quote
oldspice Geplaatst 13 December, 2011 Geplaatst 13 December, 2011 Ik rij m gewoon door de wasstraat , werkt prima en scheelt veel tijd . Quote
bigwade Geplaatst 13 December, 2011 Geplaatst 13 December, 2011 en dan blijft alles zitten met zo'n vintage tuut ? Geweldig toch.. Quote
oldspice Geplaatst 13 December, 2011 Geplaatst 13 December, 2011 nou nee , laatst werd mn voorkentekenplaat met houder en al losgetrokken door de borstel en gelanceerd op mn dak . Quote
Alex VB Geplaatst 16 December, 2011 Geplaatst 16 December, 2011 Dat is nu het voordeel van een wasstraat.... Als dat al gebeurt met je kentekenplaat, wat gebeurt er met je lak denk je? Quote
oldspice Geplaatst 16 December, 2011 Geplaatst 16 December, 2011 ik doe het al jaren en ik zie geen verschil met auto's die altijd met de hand worden gewassen eerlijk gezegd . Quote
Gast Angelique Geplaatst 16 December, 2011 Geplaatst 16 December, 2011 ik doe het al jaren en ik zie geen verschil met auto's die altijd met de hand worden gewassen eerlijk gezegd . Kan ik me iets bij voorstellen als je je bril dezelfde behandeling geeft Quote
Remko .me Geplaatst 16 December, 2011 Topic Starter Geplaatst 16 December, 2011 Jammer dat oldspice nooit met zon naar zijn auto kijkt en die mooie kringen (lees waskrassen) negeert. Zoiets heb je echt met de hand niet hoor... maar als jij tevreden bent, dan is dat prima toch. Quote
oldspice Geplaatst 16 December, 2011 Geplaatst 16 December, 2011 Kan ik me iets bij voorstellen als je je bril dezelfde behandeling geeft Heejje sorentochick , ik ben gen vieroog heh . Kheb nog een verwijskaart voor de oogarts liggen -sinds maart 1997....... ben psychisch nog steeds niet klaar voor een bril . heeft voordelen : mn auto ziet er nog uit als nieuw en mn vrouw blijft jong Quote
bigwade Geplaatst 16 December, 2011 Geplaatst 16 December, 2011 Praktisch gezien heeft het autowrijven geen enkele zin. Je bent er een hele dag mee bezig, dure spullen en dan is het klaar.. De volgende dag moet je door de plassen/blubber en is al het werk weg. Dat swirls alleen te zien zijn bij zonlicht zegt genoeg. Ook boeie bij inuil, er wordt ECHT BESLIST NIET naar gekeken. (ervaring van afgelopen week) Het is prima je auto lekker te verwennen en sommigen gaan daar heeeeeeeel ver in. Laat elkaar in waarde, een vette knipoog moet wel kunnen, denk ik.. Ben zelf een wasstraat type of afwasmiddelbeurtje Quote
Micle Geplaatst 16 December, 2011 Geplaatst 16 December, 2011 Daar heb ik niets aan toe te voegen Bigwade. Dit geld natuurlijk ook betreft de smaak van de kleur van je auto Toch :wink: ?? Quote
Gast Angelique Geplaatst 17 December, 2011 Geplaatst 17 December, 2011 Het is prima je auto lekker te verwennen en sommigen gaan daar heeeeeeeel ver in. Laat elkaar in waarde, een vette knipoog moet wel kunnen, denk ik.. Ben zelf een wasstraat type of afwasmiddelbeurtje Mag een grapje ook niet meer?...Niet zo zwaar op de hand hoor, doe we ook niet als jij een geintje maakt. Quote
oldspice Geplaatst 17 December, 2011 Geplaatst 17 December, 2011 Mag een grapje ook niet meer?...Niet zo zwaar op de hand hoor, doe we ook niet als jij een geintje maakt. Ja Angelique , jij ook altijd met je grapjes ....... stoutert Quote
RioTom Geplaatst 5 Februari, 2012 Geplaatst 5 Februari, 2012 Remko, je hebt al veel waardevolle tips en producten genoemd waarmee ik over niet al te lange tijd mijn Rio weer als nieuw kan krijgen. Toch kwam ik gisteren wat tegen waarbij ik mij wat afvroeg.... Je hebt verteld welke shampoo ik zou kunnen gebruiken, waarmee ik krassen verwijderd krijg en ook eventueel welke waxen goed zijn.. Op carclean.nl kwam ik gisteren pakketten tegen waarbij ik mij afvroeg: kan ik die niet gewoon gebruiken? http://carclean.nl/p...966_100097.aspx En deze: http://carclean.nl/p...et__100709.aspx Is dit niks? Stel ik bestel nu het volgende: dodo juice shampoo washandschoen + fatsoenlijke spons droogmaakdoek wheelwax en tenslotte het 3 stappenplan van Meguiars. Polijst pads? Microvezeldoeken? Zou dat een goede combo zijn? Krijg ik daar mijn swirls, een paar diepere krassen mee weg? Hopelijk kun jij mij advies geven, met name over het 3 stappen pakket, dat namelijk goedkoper is. Groetjes, Tom Quote
Remko .me Geplaatst 12 Februari, 2012 Topic Starter Geplaatst 12 Februari, 2012 De Meguiars Deep Crystal Set is meer een voeding voor je lak dan dat het iets doet met je swirls of met je krassen. De Meguiars Gold Class Wash & Wax Kit bevat een shampoo, conditioner en wax. De Gold Class zijn goede producten, maar ik geef als je voor Meguairs gaat meer het advies om voor de NXT te gaan; http://carclean.nl/p...977_101144.aspx 1: Goede shampoo (wel duur in gebruik dus zal je later een andere moeten kopen) 2: Washandschoen! 3: Pad + Wax (NXT is echt super fijn in gebruik!) 4: Microvezeldoek om je wax uit te poetsen Dan mis je nog: - spul om je kras te verwijderen + polijstpad, - wax voor je velgen + pad, - verschillende doeken! (verschillende kleuren, voor ieder doel een andere kleur) - droogmaakdoek ---------------------- Als ik een advies mag doen over wat ik je zou aanraden, (anders dan bovenstaande); 101684 CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm € 16,99 € 16,99 100084 Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml € 12,99 € 12,99 101262 Meguiars - ScratchX 2.0 - 207ml € 17,99 € 17,99 101650 Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator € 3,49 € 3,49 102092 Monello - Wash Mitt € 11,99 € 11,99 101176 Monello - White Polishing Euro Foam Hand Applicator € 3,25 € 3,25 100715 Poorboys World - Natty's Paste Wax - 235ml € 19,99 € 19,99 100713 Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml € 17,99 € 17,99 (Ipv DodoJuice Shampoo adviseer ik je even Poorboys, krijg je (ipv 250ml bij DodoJuice) 1 liter, voor 5 euro meer... terwijl hij qua schoonmaken net zo goed is, misschien iets minder lekker ruikt... maarja so be it) Qua wax, het beste is die van DoDoJuice, de white diamond, geeft de diepste glans maar is eigenlijk wat duur. De poorboys geeft ook een fantastische glans maar de standtijd is iets minder, dus kort gezegd die gebruik je iedere 2 maanden en die van DoDoJuice iedere 3 maanden. Laat de velgenwax voor nu even zitten, gebruik je gewone wax (heel dun) op je velgen en je beschermt ze. De velgenwax is in vernieuwing, en er komt zo een nieuwe op de markt, laat het je later nog weten. Even als laatste een opmerking, waar woon je? Eventueel wil ik wel kijken naar je krassen, het is moeilijk om je te adviseren welke polisher je moet kopen. De Scratch X kan veel, maar er is ook nog een andere die iets minder sterk is. Maar het blijft moeilijk, geef mij even aan wat je precies zoekt... wat is je budget.... wat wil je doen? Dan maak ik een mooi pakketje voor je, en geef ik je goed advies. Laat het hier even weten. Quote
Smart Geplaatst 12 Februari, 2012 Geplaatst 12 Februari, 2012 Remko, met recht petje af voor je snel opgedane kennis! Quote
Remko .me Geplaatst 12 Februari, 2012 Topic Starter Geplaatst 12 Februari, 2012 Uh, thanks! Haha! Heb me afgelopen jaren super verdiept in detailen van auto's, weet niet maar het boeide me en nu zorgt het ervoor dat ik mijn auto bijna elke week wil wassen. Quote
dijk48 Geplaatst 13 Februari, 2012 Geplaatst 13 Februari, 2012 Ha-ha Remko, ik zie iets van dwangmatigheid. Maar zo vaak je auto wassen is echt niet goed voor de lak!! Zal ik eens per maand mijn auto bij jou voor de deur zetten zodat je toch je behoefte kunt bevredigen? Jouw advies stel ik op prijs: ik kreeg een flesje EX-P van Poorboys kado. Kan ik dit direkt op de gewassen lak aanbrengen en uitwrijven of moet er eerst een ander laagje onder? En zo ja, wat moet er dan onder? Quote
Remko .me Geplaatst 13 Februari, 2012 Topic Starter Geplaatst 13 Februari, 2012 De EX-P van Poorboys is een sealant, is een andere soort wax dan de gewone wax. Wat ik wel is doe is de wax die ik heb aftoppen met een sealant, en daar is deze EX-P echt goed voor. Het geeft een hele goede bescherming op je auto, zorgt ervoor dat je mooie beading sporen krijgt en dat het water gewoon van je auto afloopt! Je kunt het zo doen dat je eerst een laagje wax doet, daarna een laagje EX-P erover. Ik heb toevallig Dodo Juice White Diamond gedaan en afgetopt met deze EX-P van Poorboys, resultaat was aflopende water; (je kunt ook alleen EXP gebruiken, dus zonder wax, maar ik ben altijd wel van de twee lagen, let op dat je niet meer aanbrengt dan twee lagen, het effect wordt er niet meer van, kan wel maar ik zie het nut daar niet van...... maar de meningen verschillen daarover) Ik heb hier een foto van de EX-P van Poorboys op mijn auto; Quote
RioTom Geplaatst 13 Februari, 2012 Geplaatst 13 Februari, 2012 Remko, hartstikke bedankt! Vind het geweldig om te lezen en te gek hoe uitgebreid je alles weergeeft. Ik geef veel om mijn auto en ben ook wel poetsgek. Echter heb ik domweg geen ervaring, maar die is er om opgebouwd te worden. Ik ben op dit moment een lijstje aan het samenstellen op carclean.nl Deze lijst ziet er alsvolgt uit: Droogmaakdoek (CSF-delirium) Meguiars NXT wash and wax kit (shampoo, handschoen, wax, pad en microvezeldoek) Meguiars NXT glass cleaner Meguiars scratch X Montello sponge Meerdere pads. Ik heb dus nu alles om de auto te reinigen en droog te maken. Als ik de auto met 2 emmer systeem heb schoongemaakt en droog heb gemaakt, kan ik de krassen verwijderen met scratch X (er van uitgaande dat dit middel juist is). Na het verwijderen van krassen draag ik de wax (van het pakket) op met een pad en poets deze uit met een Microvezeldoek. Resten mij nog een paar vragen: Moet ik voor het aanbrengen van wax nog een middel tegen swirls aanbrengen? (poorboys world white diamond?) Je beschrijf meerdere waxen. Er zit een wax in dit pakket, moet ik dan ook nog die van poorboys of dodojuice aanschaffen? Quote
Remko .me Geplaatst 13 Februari, 2012 Topic Starter Geplaatst 13 Februari, 2012 Graag gedaan! Je hebt in principe maar een paar pads nodig; 1 polijstpad 1 pad voor je wax 1 pad voor je pre-wax ( als je white diamond wilt) 1 pad voor je ramen ( kom ik op terug ) De polijstpad heb ik al eerder genoemd, de pad voor wax kan een gewone pad zijn ( niet te hard ) en zelfde geld voor de pre-wax. Zorg ervoor dat je verschillende kleuren hebt. Voor je ramen moet je een microvezel pad hebben. Je ramen wil je goed schoon. Ipv het product op je ramen zelf te spuiten, spuit je dit op je pad en maak je met je pad de ramen schoon. Daarna afnemen met een microvezeldoek, je bespaart product en het wordt schoner! Je geeft aan dat je poorboys white diamond wilt, dat kan inderdaad als pre wax! Doe ik ook dat geeft een diepere glans en zorgt er inderdaad voor dat swirls minder zichtbaar zijn. Je hebt dan deze nodig; http://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/White_Diamond_473ml_PB-WD16_100901.aspx Om swirls definitief te verwijderen kun je machinaal aan het werk, maar dat hoeft niet want bijna een maand daarna krijg je weer lichte swirls, we kunnen wel een keer samen kijken of je extreem veel hebt. In je pakket zit een prima wax, dus heb je niet meer waxen nodig! Ik gaf alleen alternatieven aan! Je kunt altijd hiermee starten en dan later ooit uitbreiden. De spons heb je niet echt nodig als je wast met een washandschoen, ik gebruik altijd een washandschoen en de sponge eigenlijk bijna nooit, maar dat is je eigen keuze. Ik heb nog wel een tip, koop goed veel microvezeldoeken, die ga je zeker nodig hebben. Leuk dat je actief aan de slag wilt!!! Als ik nog meer kan adviseren, laat het maar weten! Quote
RioTom Geplaatst 13 Februari, 2012 Geplaatst 13 Februari, 2012 Dankje! Klein vraagje nog: Waarvoor heb ik de polijstpad nodig? wat moet ik daar opdoen? is dat voor ScratchX? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.