Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik reageer alleen op aad omdat ik het probleem herken wat is daar mis mee??

Beste Roy-2012,

Bedankt voor je reactie. Jammer dat je ook problemen heb met je nieuwe Picanto. Ik ben trouwens wel heel erg blij met mijn Picanto want het was lekker rijden op zo'n lange afstand.

Ik heb volgende week woensdag een afspraak met de dealer, maar weet momenteel niet waar ik goed aan doe, want het probleem heeft zich niet meer voorgedaan sinds dat ik thuis ben. De auto start in één keer ondanks dat het van de week erg koud geweest is in de nacht. Jutter had ook dezelfde problemen met zijn 2 dagen oude Pico, bij hem is het verholpen als ik het goed begrepen heb met het stellen van de schakelaar op zijn koppeling.

Groeten Aad

Geplaatst

Beste Roy-2012,

Bedankt voor je reactie. Jammer dat je ook problemen heb met je nieuwe Picanto. Ik ben trouwens wel heel erg blij met mijn Picanto want het was lekker rijden op zo'n lange afstand.

Ik heb volgende week woensdag een afspraak met de dealer, maar weet momenteel niet waar ik goed aan doe, want het probleem heeft zich niet meer voorgedaan sinds dat ik thuis ben. De auto start in één keer ondanks dat het van de week erg koud geweest is in de nacht. Jutter had ook dezelfde problemen met zijn 2 dagen oude Pico, bij hem is het verholpen als ik het goed begrepen heb met het stellen van de schakelaar op zijn koppeling.

Groeten Aad

Vandaag mijn pica naar de dealer gebracht en de dealer was niet bekend met het probleem dus is mijn auto even een paar dagen weg helaas.

En ik had hem verteld over het stellen van de schakelaar maar daar geloofde hij niet zo in maar ok netjes een vervangende auto mee en ik

hoor wel wat het is.

En inderdaad wat je zegt na de kou gewoon probleemloos starten echt heel vreemd. We gaan het meemaken en ik zal laten weten wat eraan

gedaan is.

Ik moet zeggen voor het formaat rijdt de pica inderdaad super en heel volwassen prima wagen.

Veel plezier er nog mee aad!

Geplaatst

hallo mensen,

wij hebben hetzelfde probleem met onze 3 weken oude Picanto. Spiksplinternieuw :clap: ...alleen heeft hij wat opstart problemen :no: .

De Tip om de koppeling goed in te trappen was reeds van de dealer gegeven. Inmiddels zijn we in 3 weken tijd al 4 x bij de dealer geweest.

Ze hebben alles doorgemeten wat er maar te meten viel. Zekeringskast gecheckt. Verbinding tussen startmotor en sensor van de koppeling gecontroleerd. Omleiding gemaakt.

Mocht allemaal niet baten. Nu hebben ze ons medegedeeld dat er dus meer mensen met dezelfde klacht zijn gekomen. Bij Kia Nederland gaan ze nu de Kia Picanto onder de loep nemen. Misschien dat er bij een bepaalde productielijn wat foutjes aanwezig zijn. Het lijkt erop dat de Kia Picanto, in ieder geval de onze, niet zo goed tegen de kou kan.

Momenteel staat hij bij de dealer. Vrijdag willen we de wagen weer terug hebben en hopen dan dat in deze week het probleem verholpen kan zijn.

ipb.global.registerReputation( 'rep_post_80520', { domLikeStripId: 'like_post_80520', app: 'forums', type: 'pid', typeid: '80520' }, parseInt('0') );

Geplaatst

hallo mensen,

wij hebben hetzelfde probleem met onze 3 weken oude Picanto. Spiksplinternieuw :clap: ...alleen heeft hij wat opstart problemen :no: .

De Tip om de koppeling goed in te trappen was reeds van de dealer gegeven. Inmiddels zijn we in 3 weken tijd al 4 x bij de dealer geweest.

Ze hebben alles doorgemeten wat er maar te meten viel. Zekeringskast gecheckt. Verbinding tussen startmotor en sensor van de koppeling gecontroleerd. Omleiding gemaakt.

Mocht allemaal niet baten. Nu hebben ze ons medegedeeld dat er dus meer mensen met dezelfde klacht zijn gekomen. Bij Kia Nederland gaan ze nu de Kia Picanto onder de loep nemen. Misschien dat er bij een bepaalde productielijn wat foutjes aanwezig zijn. Het lijkt erop dat de Kia Picanto, in ieder geval de onze, niet zo goed tegen de kou kan.

Momenteel staat hij bij de dealer. Vrijdag willen we de wagen weer terug hebben en hopen dan dat in deze week het probleem verholpen kan zijn.

ipb.global.registerReputation( 'rep_post_80520', { domLikeStripId: 'like_post_80520', app: 'forums', type: 'pid', typeid: '80520' }, parseInt('0') );

Wat fijn om te horen dat het nu bekend is bij kia , maar wel natuurlijk heel vervelend voor iedereen die dit heeft waaronder ik.

En inderdaad wat je zegt hij kan niet tegen de kou en sinds het boven nul is start mijn wagen zonder problemen erg vreemd allemaal.

Ik hoop dat het probleem verholpen word.

En FREUND bedankt voor je info dan kan ik dat meteen doorgeven aan de dealer want mijn auto staat er momenteel ook en ik wil de

auto graag terug.

:clap:

Geplaatst

Ik reageer alleen op aad omdat ik het probleem herken wat is daar mis mee??

Dat was je eerste bericht hier op het forum.

Normaal gesproken stel je jezelf eerst netjes voor en doet dan een vraag oid.

Om meteen af te ronden met "klote zooi" maakte je bijna kandidaat voor de niet zo fel begeerde trofee.

Geplaatst

Dat was je eerste bericht hier op het forum.

Normaal gesproken stel je jezelf eerst netjes voor en doet dan een vraag oid.

Om meteen af te ronden met "klote zooi" maakte je bijna kandidaat voor de niet zo fel begeerde trofee.

O ok nou dat had ik niet eens door mijn excuses!

Ik kwam op het forum om te kijken of er mensen waren met dit

probleem en ja vind het ook erg interessant heb voor het eerst

een nieuwe auto. Dus dan is het fijn dat je ervaringen kunt delen.

Maar bedankt voor je opmerking!

Geplaatst

O ok nou dat had ik niet eens door mijn excuses!

Ik kwam op het forum om te kijken of er mensen waren met dit

probleem en ja vind het ook erg interessant heb voor het eerst

een nieuwe auto. Dus dan is het fijn dat je ervaringen kunt delen.

Maar bedankt voor je opmerking!

Vandaag gebeld door de dealer en het probleem van het starten is gevonden!

Mocht het voor jullie goede info zijn:

Er is mij vandaag gezegd dat de stekkers bij de schakelaar geoxideerd zijn.

Normaal gesproken moet er 1 tiende ohm doorheen gaan maar de dealer heeft

6 ohm geconstateerd wat veels te veel is. Kia vroeg meteen om de foto's en de dealer

heeft toestemming gehad om het te vervangen dus ik ben er blij mee! Morgen mag ik de

auto waarschijnlijk ophalen en anders vrijdag. Ik hoop dat voor de rest het probleem word

verholpen voor diegene die dat hebben.

Geplaatst

Hallo allen,

Ik had het probleem in mijn vakantie Oostenrijk en op de terugweg in Duitsland. Vanaf het moment dat ik ben thuis gekomen (bijna twee weken terug) is het probleem niet meer voor gekomen, ondanks dat het soms 's ochtends nog extreem koud was startte hij in één keer. Ik had een afspraak met de dealer op afgelopen woensdag, maar heb die afgezegd. Het is nou eenmaal lastig zoeken als het probleem zich niet meer voordoet. Heb wel met hem de afspraak mocht het zich toch weer voordoen contact te zoeken en mogelijk kan ik de info van andere in dit item daarin meenemen.

Hartelijke groeten Aad

:clap: Een blije zwarte Picanto rijder !

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik heb nu bijna 2 weekjes mijn Picanto en ben heel tevreden. Tot gisteren startte hij tevens prima, had niks te klagen. Echter na 2 dagen stil te hebben gestaan ( in de garage en geen vorst) had hij problemen met starten. Heeft me veel moeite gekost em gestart te krijgen. Had jullie berichten al eerder gelezen en baal dus wel een beetje.... Ga het in de gaten houden en anders maar even terug naar de dealer. Maar eeeh..... even to be sure bij (enkele van) jullie lag het aan de startschakelaar? Heb geen verstand van auto's dus vandaar dat ik het even check ;)

Groetjes,

Gast Jeroen66475
Geplaatst

Het topic zou eigenlijk een andere naam moeten hebben als bijvoorbeeld ''Startproblemen Picanto''. Volgens mij zijn er namelijk drie soorten van startproblemen die worden gemeld bij de Picanto vanaf bouwjaar 2011:

1) Het moeizaam ronddraaien van de startmotor wat lijkt te komen door een ''zwakke'' accu.(reden om dit topic te starten)

2) Moeizaam/ moeilijk/ helemaal niet aanslaan van de motor waarbij de startmotor normaal ronddraait.

3) Startmotor draait niet rond (''klik'') doordat de schakelaar die door de ingetrapte koppeling de startblokkering moet opheffen niet goed of helemaal niet werkt

Ikzelf heb regelmatig last van punt 1 en 2. Ik ben er inmiddels achter dat het niet alleen kou is wat dat veroorzaakt maar de combinatie kou/vocht. Na 2 weken (zeer) strenge vorst zonder startproblemen was het op de 1e dag dooi al weer raak...maar na die keer tot op heden geen problemen :wacko:

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ook ik heb opstartproblemen met de drie maanden oude Picanto. Ben al drie keer bij de dealer geweest. Ze hebben de auto uitgelezen, maar kunnen elke keer niks vinden. Freund, zou je kunnen berichten wat de dealer de laatste keer tegen jou heeft gezegd w.b.t de oorzaak van de startproblemen? Ik heb morgen de vierde afspraak staan bij Kia en ik denk dat het handig is ze weten waar ze mogelijk kunnen zoeken.

Alvast bedankt!

Groetjes

Geplaatst

Zojuist op de Kia UK forum gelezen over startprobleem:

Misschien dat een aantal van jullie er iets aan hebben..zie onderstaand bericht van Kia uk:

spaglemon drop_down.png

Members Profile

Send Private Message

Find Members Posts

Add to Buddy List

Newbie

1_star_rating.png

Status: Offline

Post Reply

Quote spaglemon

Report Post thanks.png Thanks(0)

quote.pngQuote reply.pngReplynew_post.png Posted: 18 Feb 2012 at 6:49pm

got the following response from kia re my cars poor cold starting and running

Thank you for your email about your Kia Picanto.

Kia Motors (UK) Ltd is aware a small number of Kia Picantos are experiencing an issue with the cold start. The Technical Department within Kia Motors (UK) Ltd have referred the issue to Kia Korea for assistance.

Kia Korea, have actioned a software update that will rectify the issue, we are now at the stage of writing and programming the update. Before the update can be released to the dealer network in the UK, the update needs to be thoroughly tested to ensure optimal performance for our customers.

Once the update is released to the dealer network, a Technical Service Bulletin (TSB) will be released - they will then be in a position to contact any customers they have that are experiencing these difficulties and arrange for the work to be carried out.

Unfortunately we are unable to say what temperature the vehicles are tested as the cars are tested under laboratory conditions.

On behalf of Kia Motors (UK) Ltd I apologise for any frustration or inconvenience this may be causing you and I would like to take this time to thank you for your ongoing patience while we resolve this matter.

Thank you once again for taking the time to contact Kia Motors (UK) Ltd.

Yours sincerely

Barbara Davis

Customer Service

0845 6017521

Gast longbigbear
Geplaatst

blij dit te lezen,want mijn pikanto had er gisteren ook geen zin in.

na 3 keer starten kwam er leven in,net alsof er geen vonk/of benzine kwam.

Gast Jeroen66475
Geplaatst

Kijk dat is nu informatie waar we wat mee kunnen. Als ik dan bij de volgende beurt weer meld dat hij af en toe slecht start dan zal de softwareupdate inmiddels wel beschikbaar zijn. Het antwoord vandaag van de dealer op mijn melding dat hij af en toe slecht start was: ''Er zijn geen foutcodes gevonden'' . Die mededeling vertaal ik dan voor mijzelf als: Geen foutcode = geen probleem = hier gaan wij dus niets aan doen :huh:

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik had vanavond problemen om te starten: de startmotor ging 2 x rond en daarna tik-tik-tik van het relais, dus of de accu geen spanning genoeg had. Was mijn parkeerlicht misschien aangebleven vanmorgen? Mijn auto stond in in de buurt van een hoogspanningshuisje waar ik al eerder startproblemen had meegemaakt (verder nog nooit problemen gehad met starten).

In elk geval de Kia-Assistance gebeld en half uurtje later kwam er iemand die me zou helpen.

In mijn auto gestapt en natuurlijk, toen startte deze wel!

We lieten de motor stationair lopen, om in elk geval de accu weer bij te laden voordat ik naar huis zou rijden en hij vroeg me om nog even onder de motorkap te kijken. Ik trek de motorkap open en gooi het portier dicht... en op slot... met de sleutel in het contact en de motor draaiend!

Alle deuren natuurlijk tegelijk op slot zoals het hoort en de monteur terug naar zijn garage (10 km verderop) om een 'autoportieren-gereedschap' te halen. Kwartiertje later was hij weer terug (mijn auto liep nog steeds stationair). Zijn gereedschap bestond uit:

-duct-tape om op het portier te plakken ter bescherming van de lak

-een soort wig, die hij in de bovenste punt van het portier plaatste om zo een opening tussen carosserie en portier te maken

-een opblaasbaar (met knijpbalgje) soort van envelop uit kunststof. Deze duwde hij door de opening die de wig had gemaakt en pompte deze envelop toen op, om een grotere opening (ca 7 mm) te krijgen.

-een lange stang van zo'n 7 mm dik, waarmee hij door de opening tussen portier en carosserie ging en op het knopje voor het voor-venster drukte. Venster ging open en daarna de deur en was het probleem verholpen.

Alles zonder 1 krasje of anderszins achter te laten.

Daarna kon ik eindelijk naar huis, 1,5 uur te laat.

Geplaatst

nou.. misschien wel; ik had de deur open staan en drukte op 'slot' daarna ingestapt en de auto gestart en later de deur dicht gegooid en er niet aan gedacht dat ik al eerder op 'slot' had gedrukt.

• 8 maanden later...
Geplaatst

beste mede rijders!

zelf had ik dit probleem ook, ik nam gelijk contact op met de dealer die vertelde mij dat er een update was voor mijn auto.

na deze update starte hij probleem loos altijd binnen 2 sec.

vandaag was het wat vochtig en koud en hij starte deze ochtend dus moeilijk!

ik hoopte dat het 1 malig was maar in de avond regende het vrij stevig en ja hoor hij starte zeker na 5 sec.

morgen ga ik het pompen met de koppeling proberen en laat ik even alle lampjes branden.

ook neem ik even contact met de dealer op ik ben benieuwd.

Geplaatst

Om nog even op mijn probleempje van 12 april terug te komen (accu leeg): dat bleek te komen door een deurschakelaar die niet goed werkte, waardoor het licht bleef branden. Bij de vorige kleine beurt is die schakelaar gerepareerd.

Geplaatst

Voor iedereen die startproblemen heeft , de pica is uitgerust met minimale accucapaciteit, dit betekent niet veel voor de mensen die de originele radio zonder versterkers oid. hebben.

Maar voor mensen die dit wel hebben, even handleiding nakijken of je kan vinden hoelang de versterker erover doet om uit te gaan als je het contact uit zet (of even uitproberen).

Rede hiervoor is het volgende , de standaard accu heeft een capaciteit van 40Ah, dat betekent dat hij volledig opgeladen een uur lang 40A kan leveren , nu heb ik zelf een versterker die max40A kan vragen , en als hij er 5 minuten over doet om uit te gaan (was bij mij het geval), dan ben je al een stuk van je acculading kwijt, daarbovenop de kou waardoor capaciteit verder daalt en eventueel een niet volledig opgeladen accu, kan er voor zorgen dat je niet genoeg stroom kan hebben.

Dit zal niet de oplossing zijn voor iedereen maar door zelf ervaren problemen hiermee vond ik het toch handig om dit te delen. :)

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...