Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wel even opletten.. zover ik weet is het niet goed om dit te doen met een model met start/stop systeem.

Misschien kan een echte techneut ( ben ik niet ) hier wat meer info over geven?

Geplaatst

zie hier een lijstje met de verschillen en de accu die bij de start stop systeem word gebruikt is dus een AGM accu

en die zou volgens deze opgaaf gewoon een jumpstart kunnen krijgen en zou er duszelfs beter tegen bestand zijn dan een gewone accu

AGM accu

Droge cel-puur lood 99.99 %. Montage in elke gewenste positie mogelijk. Explosieveilig, kan niet lekken. Brandveilig / er komen geen toxische gassen vrij / bruikbaar in besloten ruimten / bruikbaar bij munitiedumps. Absoluut geen onderhoud vereist. Ideaal voor afgelegen locaties. Houdbaarheid is 2 jaar indien geheel opgeladen; start dan onmiddellijk. De acculading blijft gehandhaafd op 90% als deze niet gebruikt wordt. Jumpstarten geen probleem, handhaaft kracht als een normale accu. Kan verschillend verbruik tegelijk aan, zoals hifi, verlichting, airconditioning en andere elektronica. Werkt direct na installatie, geen extra lading vereist.

Natte accu

Natte loodzuur accu. Moet rechtop staan Bij lekkage kan een chemische reactie volgen. Matige behuizing / Carcinogeen / Rechtzaken door industriële ongelukken kunnen kostbaar zijn. Periodieke controle vereist; regelmatig gedestilleerd water toevoegen. Niet praktisch voor afgelegen locaties. De accupolen moeten eraf als de accu 2 tot 3 dagen niet in gebruik is en de accu moet dan bijgeladen worden. De accu ontlaadt tot 0 % als het apparaat niet in gebruik is. Maximaal 2-4 keer een jumpstart – accu is beschadigd en moet vervangen worden. Alleen voor normale toepassingen; bij gebruik van meerdere apparaten tegelijk zal de accu in toenemende mate sneller leeg raken. Moet voor montage en gebruik geladen worden.

Geplaatst

Waar kan ik dan vinden welke accu er in de Picanto 1.0 zit zonder start/stop systeem? Of wie weet het zo? Ik kan het namelijk nergens vinden.

Gast Jeroen66475
Geplaatst

Na een aantal dagen met behoorlijke vorst (-8 tot -10) heb ik geen enkel probleem met starten meer gehad, sterker nog, hij start als een zonnetje. Ik heb nu zelf het idee dat de startproblemen niet (alleen) met kou te maken hebben maar meer met de combinatie vocht/kou. De laatste keer dat hij slecht startte had het de avond ervoor nog geregend en s'nachts vorst.

Geplaatst

Hallo,

Ook ik heb een nieuwe Picanto nog geen twee maanden oud en heb ook deze start problemen. Heb inderdaad gemerkt dat na een aantal tellen wachten hij wel aanslaat.

Zit momenteel in Oostenrijk en het is hier - 10 graden celsius. Ik hoop wel dat hij mij thuis brengt. Verders ben ik erg blij met het karretje rijd heerlijk en is heel erg rustig qua geluid en rijd op lange afstanden erg zuinig

Groeten Aad

Geplaatst

Betreft het de 1.0-modellen die startproblemen hebben of zijn er ook 1.2's?

BaBaCC

Geplaatst

Hoi Aad,

Zit je nog in O'rijk of ben je al thuis?

Indien nog daar, dan een goede, probleemloze en veilige terugreis.

Ik heb her en der ook kennissen met een 1.2 (net als ikzelf), maar die heb ik tot op heden totaal niet gehoord over startproblemen of zo. Vandaar dat ik me afvroeg of het wellicht om de 1.0-modellen gaat.

Blijkbaar dus niet, gezien jouw reactie. Balen hoor, die vervelende euvels!

BaBaCC

Geplaatst

Ik heb een 1.0 en deze winter totaal geen problemen met starten gehad en mijn auto wordt elke dag gebruikt en staat altijd buiten.

Ik geloof dat ik in de zomer één keer zo'n probleempje had dat de startmotor niet begon te draaien bij het omdraaien van de sleutel; bij mijn vorige Daihatsu had ik dat ook soms en de Daihatsu-garagehouder zei me dat het kon liggen aan de startonderbreking; je kunt pas starten als de sleutel 'contact' maakt met de auto (als je begrijpt wat ik bedoel), als dat het probleem mocht zijn, helpt even de sleutel uit het contact halen en er weer in doen.

Ik heb wel als probleem nu dat de ruitensproeiervloeistof bevroren is (of zou die gewoon op zijn?)

Geplaatst

Hallo,

Zit nog in Oostenrijk en waar ik al bang voor was vanmorgen wil de auto niets meer. Startmotor gaat niet eens draaien en geeft alleen maar een klik. Volgens mij is de accu niet leeg want alle lampjes branden nog fel.

heb via mijn klanten kaart naar KIA gebeld en die sturen iemand binnen een uur. Overigens waren ze daar ervan overtuigd dat mij accu leeg moet zijn. Vindt het toch wel vreemd dat bij een hagel nieuwe auto de accu zo gauw leeg is, maar ook dat schijnt volgens KIA normaal te zijn bij strenge koude. Morgenochtend moet ik het appartement verlaten ben benieuwd hoe ik thuis kom want de koude is nog niet over. Mischien moet ik er elke ochtend de wegenhulp bij halen. Wordt vervolgd.

Groeten Aad

Geplaatst

Hallo,

Oostenrijkse ANWB was in een uur aanwezig via mijn klantenkaart van KIA. Waar ik al bang voor was het is niet de accu, maar de startmotor die het bij de koude omstandigheden niet doet. De Oostenrijkse ANWB kwam met deze conclusie na onderzoek. Uiteindelijk heeft hij hem wel aan de praat gekregen met startkabels) en daarna blijft hij wel starten. Deze man heeft de KIA dealer gebeld in Lienz (50 kilometer hier vandaan), maar die melde geen startmotor op voorraad te hebben voor maandag. Aangezien we morgenochtend (zaterdag) ons appartement moeten verlaten en terug naar Nederland hebben we een probleem. Vannacht wordt het weer extreem koud dus verwacht ik niet dat de auto morgenochtend zal starten. Het appartement ligt op een helling en we hebben de auto nu zo neer gezet dat we de helling afgaande de auto kunnen starten en hopen morgenavond in een hotel in Duitsland aan te komen. Hoe we het de daarop volgende ochtend op moeten lossen is nu nog een ? Mogelijk weer de klantenkaart gebruiken om de Duitse ANWB erbij te laten komen. Wordt vervolgd.

mvg. Aad

Geplaatst

Balen zeg, kan me voorstellen dat je dan niet zo lekker slaapt vannacht. Hopen maar dat het starten lukt morgen en de rest probleemloos tot aan de NL-dealer verloopt.

Geplaatst

Hallo bigmac,

Bedankt voor je reactie. Ja het is wat balen, maar de KIA klantenservice werkt wel goed en ik zal eens wel thuis komen. En inderdaad als ik in Nederland ben denk ik dat de startmotor vervangen zal moeten worden.

Ik bericht nog wel hoe het afloopt. Met de ruitenvloeistof heb ik trouwens geen problemen mee, maar daar had ik rekening mee gehouden toen ik op vakantie ging, maar als die bij jou leeg is ja dan werkt het niet meer :wink:

Groeten Aad

Geplaatst

Ik heb in de middagpauze even gecheckt en de ruitensproeier werkt weer, dus was zeker bevroren. Wel handig dat ie weer doet, want er is vandaag zout gestrooid en dan heb je je voorruit meteen zo ondoorzichtig van alle zout.

Geplaatst

Jeetje balen dat er nu al een probleem heerst met de startmotor. Goed thuis gekomen? Maar goed als de startmotor wordt vervangen blijf je hetzelfde risico houden, tenzij kia een betere startmotor heeft om te vervangen.

Geplaatst

is dit wellicht een voorlopige oplossing ( zie onderwerp 'nieuwe manier van starten')

Gepost Gisteren , 22:22

Ik heb mijn Picanto nu net 2 dagen en wilde hem vanmorgen starten. Niet dus! Wel genoeg stroom, maar de startmotor deed niets. Toch maar even de dealer opgebeld. Die begreep het eerst ook niet hoe dat nou mogelijk is met zo'n spiksplinternieuwe auto! Ik belde de dealer rond 12:30 uur en de monteurs waren al naar huis. Maar de dealer heeft gelijk contact opgenomen met een ander Kia- filiaal en belde binnen 5 minuten terug: 'meneer, wilt u zo vriendelijk zijn om naar uw auto te lopen? Ja, bent u al bij de auto? Mooi, open de deur en gaat u zitten. Steek uw sleutel eens in het contact. Draai de sleutel om tot het punt waar de motor hoort aan te slaan. Trap nu eens 5x de koppeling in. En wilt u nu proberen te starten?" Warempel, hij sloeg meteen aan! Hij legde mij uit dat door het vocht en kou een schakelaar die bij de koppeling zit, vochtig en wat bevroren is geworden. Door de koppelingspedaal een aantal keren in te trappen werkt de schakelaar weer goed! Ik bedankte de dealer vriendelijk voor zijn hulp (klasse dat hij zijn best voor mij gedaan heeft) en was blij dat hij weer startte. Vanavond zou ik weer even met de auto weg en weer hetzelfde probleem: niet willen starten, paar keer de koppeling in trappen en voilà hij loopt weer. Toch lijkt mij dit iets wat niet hoort. Volgende week maar weer even contact met de dealer opnemen of er ook een oplossing voor is. Wie herkent dit? Ben ik eigenlijk best wel benieuwd naar!

Mvgr.

Alex

Geplaatst

Hallo,

Even een vervolg op mijn verhaal. Zaterdag toen wij moesten vertrekken uit Oostenrijk de Picanto zodanig geplaats zodat mocht hij niet starten we hem vanaf de helling konden laten rollen om aan de praat te krijgen. Het had die nacht flink gevroren - 15 graden celsius, maar boven verwachting de auto startte in één keer. We zijn die dag richting Duitsland gereden en bij het tanken de motor uitgezet, maar dat gaf geen probleem hem opnieuw te starten. We hebben uiteindelijk een hotel genomen in Zuid Duitsland in Pappenheim. 's nachts was het bijzonder koud geweest - 19 graden celsius en 's morgens toen we weg wilden rijden (en we waren er al bang voor) gaf de auto geen teken van leven, als je de sleutel omdraaide alleen een klik en verder niets. Ook de koppeling verschillende malen ingetrapt zonder resultaat. Ook nog met iemand van het hotel geprobeert via accukabels hem aan de praat te krijgen zonder resultaat. Wederom het nummer van de klantenkaart gebeld en na vijf kwartier was er weer iemand van de Duitse ANWB. Toen ik wilde laten zien wat mijn probleem was startte de auto spontaan wel. We zijn toen op pad gegaan richting Nederland, maar durfde de motor niet meer uit te zetten ook tijdens het tanken en zijn in één ruk door gereden naar Nederland terwijl we oorspronkelijk nog wel een extra overnachting hadden geplant. In ieder geval zijn we nu weer thuis en zijn benieuwd of hij morgen weer wil starten. Morgen gaan we de dealer bellen omdat naar ons idee dit soort problemen niet normaal zijn met een auto die nog maar net twee maanden oud is. Buiten de startmotor problemen is het een prima autootje want het was heerlijk om zo'n afstand te rijden. We zijn ondanks deze problemen een excursiedag kwijt geraakt en op de terugweg een extra overnachting wat wij wel jammer vinden. Wordt vervolgd

Groeten Aad

Geplaatst

Wat sneu Aad!

Ik ben trouwens wel erg benieuwd hoe jouw Picanto zich in de bergen gedroeg... Geen power te weinig om berg op te rijden?

Groet,

Alex

Geplaatst

Dag Alex,

Voor mij ging het prima in de bergen. Afhankelijk hoe stijl de helling was soms terug schakelen naar 3 maar verder was niet nodig.

En ja je kunt je niet vergelijken met auto's waar een krachtiger moter in zit, maar ik was tevreden.

Ook de lange afstand rijden met de Picanto was prettig hij ligt lekker stabiel op de weg en maakt weinig geluid.

Nou ben ik niet zo'n scheurder, maar op de Duitse autobaan constand 130 ging prima.

mvg. Aad

ps. Ben benieuwd of mijn Picanto straks aan wil slaan

Geplaatst

Vanmorgen viel het mee hij starte gewoon in één keer, maar het blijft toch vaag waarom in Oostenrijk en Duitsland niet.

Konden we in ieder geval even naar de wasstraat want mijn zwarte Picanto had een wit uiterlijk gekregen door de pekel in Oostenrijk.

Direct daarna naar de Dealer gereden om het probleem te melden. Het is lastig te begrijpen omdat hij nu gewoon startte. Hij gaat

in ieder geval volgende week naar de dealer om te kijken of ze er achter kunnen komen waar het probleem vandaan komt.

Groeten Aad

Geplaatst

Beste Aad

Ik heb mijn kia picanto nu inmiddels 1 week en de problemen die u aangeeft

heb ik precies hetzelfde! Erg vervelend en mijn auto moet maandag alweer

terug. Ik heb een 1.2 motor. Waar het vandaan komt is mij ook een raadsel.

Maar als ik mijn sleutel omdraai hoor ik ook zo'n rare klik en er gebeurd niks.

Na 8 tot 15 min aan te staan wil de auto pas starten!,, klote zooi.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...