Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Audio Installatie Kia Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Thanks, lijkt er idd op dat dit dezelfde is.

Waar draait de Witson eigenlijk op? Windows CE?

Witson heeft zowel windows ce als android modellen.

Bij dw s100/ s150 serie beginnen de Windows modellen met de letter C en de Android met letter i.

Geplaatst

Hallo,

Ik heb een vraag!

Ik heb een Pioneer navigatie gekocht en ik moet de GPS module plaatsen. Weet iemand waar ik de GPS het beste kan plaatsen?

http://www.navigatie-webshop.nl/data/upload/Shop/images/gps-antenne-met-gt5-connector.jpg (voorbeeld van GPS)

Gr.

Dimitri

ik plaats de gps antenne altijd achter de combiklok op  een kachel buis 

• Like 1
Geplaatst

ik plaats de gps antenne altijd achter de combiklok op  een kachel buis 

Oke! ff kijken hoe ik daarbij kom! Deze week ga ik me navigatie plaatsen. wacht nog op kabels van Carmedia pfff!

Geplaatst

weet niet of je facebook hebt andes kan je hier een beetje zien hoe het moet   https://www.facebook.com/pimpmasters.kiario/media_set?set=a.111003485723188.19530.100004406111111&type=3

haha ik volg jullie allang alleen ik had de foto's van de forum (website)! Maar op jullie FB staan veel meer foto's zie ik!

Nogmaals bedankt kan ik vanavond verder!

• 2 weken later...
Geplaatst

De audio vind ik ook niet geweldig klinken, in mijn Corsa van 2008 heb ik een 6 speakersysteem wat super klinkt. Heb wat geprobeerd in de demo KIA maar kreeg niet het gewenste effect, zijn er ook KIA rijders die tweeters hebben toegevoegd ?

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik ook de trotse bezitter van een Kia Rio 2011.

De auto is helemaal top, ben er erg blij mee, alleen dat geluid van de speakers, dat had wel beter gekund.

Ik heb een Pioneer F930BT in bestelling staan bij de dealer maar het front voor deze radio

is helaas nog niet beschikbaar, daarom duurt het zeker nog tot januari voordat mijn auto compleet is.

In de tussentijd wil ik wel voorbereidingen gaan treffen om een nieuwe hoedenplank te gaan maken

waar 2 JBL T696 Limited edition speakers ingebouwd worden in combinatie met een lichte versterker.

Hiermee hoop ik het geluid in onze Rio naar een hoger plan te trekken.

Heeft iemand al ervaring met het trekken van de 12v kabel vanaf de accu naar de kofferbak? Is er

al een gat aanwezig in het chasis waar ik deze kabel door kan trekken? Of ligt er wellicht al een goede

12v aansluiting ergens achterin?

Ik hoor graag jullie mening.

Thx, Remco

Geplaatst

Nou heb ik vorige week een witson w2-c204 besteld voor mijn rio bij bob.

Alles is goed gegaan qua betalingen enzovoorts.

Ik heb ook een tracking nummer gekregen van fedex via bob. Zodra ik dat nummer invul vind de site hem niet.

Ik heb bob al gemaild hierover. 

Het nummer heb ik op 11/08 gekregen btw.

Klopt het dat de tracking nummer 11 getallen zijn?

ik heb het ook op de chinese site van fedex geprobeerd maar daar werkt die ook niet.

Iemand een idee hoe ik het wel werkend kan krijgen dat track en trace?

Geplaatst

Nou heb ik vorige week een witson w2-c204 besteld voor mijn rio bij bob.

Alles is goed gegaan qua betalingen enzovoorts.

Ik heb ook een tracking nummer gekregen van fedex via bob. Zodra ik dat nummer invul vind de site hem niet.

Ik heb bob al gemaild hierover. 

Het nummer heb ik op 11/08 gekregen btw.

Klopt het dat de tracking nummer 11 getallen zijn?

ik heb het ook op de chinese site van fedex geprobeerd maar daar werkt die ook niet.

Iemand een idee hoe ik het wel werkend kan krijgen dat track en trace?

Inmiddels reactie van bob gehad. 

hij liet mij weten dat fedex soms traag kan zijn met hun site updaten.

Maar vanmiddag toen ik thuis kwam lag er een blaadje van fedex in de brievenbus.

Achteraf de track en trace code ingevuld te hebben(die op het blaadje) bleek de code die bob mij heeft geven een cijfertje te weinig te hebben.

Dus nu maar morgen de hele dag thuis zitten tot mijn witson binnen is :)

Oh ik zag dat die niet bij de douane gestopt was, dus ik denk niet dat ik nog bij de deur moeten betalen. :devil:

Geplaatst

nouuuuuu let even op ook fedex heeft er een handje van om je achteraf een rekening met invoer rechten te sturen (heb ik laatst ook gehad van een radio die al 2 maanden binnen was )

Geplaatst

Vandaag heel de dag thuis lopen wachten (wachten = oude nitro rc auto aan de praatkrijgen, gelukt ook btw:))

In de middag werd mijn pakket geleverd in goede staat.

n4tytz.jpg

Open maken die handel!

i5c3gy.jpg

j6j2vo.jpg

fpbbkp.jpg

En als laatste de tv antenne 

a5ku93.jpg

Nou weet ik alleen niet of ik deze wel wil gaan aansluiten omdat het niet mooi op de auto zal staan.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

De inbouw ben ik van plan zelf te doen. Moet wel lukken met de geweldige how to op de facebook pagina van de pimpmasters.

Foto's van inbouw komennnnnnnnn

Geplaatst

dat scheelt de tv antenne kun je wel weg gooien die doet het in nederland niet 

maar kan je wel onder je dachbord weg werken als je hem toch gaat gebruiken

o ja en mocht je weer eens een verveel dagje hebben ik heb ook nog een paar rc autos waar ik niet aan toe kom  :wink:  :wink:  :wink:  als je nou ook nog vliegtuigen kunt maken dan mag je je veel vaker vervelen

Geplaatst

Ned 1, 2, 3 zou ik toch wel moeten kunnen ontvangen?

Helaas heb ik geen verstand van vliegtuigjes

Geplaatst

nouuuuuu let even op ook fedex heeft er een handje van om je achteraf een rekening met invoer rechten te sturen (heb ik laatst ook gehad van een radio die al 2 maanden binnen was )

Ik ook 70 euro

Geplaatst

Ned 1, 2, 3 zou ik toch wel moeten kunnen ontvangen?

Helaas heb ik geen verstand van vliegtuigjes

In Nederland wordt er geen tv meer analoog via de ether gezonden.

je hebt een dvb-t ontvanger nodig. heeft Witson ook. de antennes daarvan kun je rondom je voorruit of zo monteren. dan heb je het beste ontvangst maar zijn ze toch uit zicht.

Dan kun je idd in NL ned.1 tm 3 ontvangen.

In het buitenland overigens meer zenders.

Suc6 met inbouwen

Geplaatst

Uitbouwen van de originele radio was geen probleem, alles is foutloos verlopen :)

Nu heb ik alles overgezet van het originele paneel naar het paneel van de witson.(dus ook airbag lampjes ietsjes aangepast)

Nu heb ik nog een aantal vragen:

1)Ik wil graag de originele microfoon blijven gebruiken. Op de kabels die bijgeleverd zijn zit een 3,5mm plug met als tekst erbij only for original mic. Ik neem aan dat als ik die dus in de witson plug dat ik dan de originele microfoon kan gebruiken.

2) ik heb op die meegeleverde kabelboom nog los stekkertje, moet die worden aangesloten?

2h5jwio.png

3) Ik wil ook mijn oude subwoofer aansluiten. Deze heeft een remote kabel. Deze kabel moet worden aangesloten op een andere kabel dmv t tap connectors denk ik. Maar welke kabel is het?

in de quick start guide staat dat er door de gele draad 12v loopt. Ik heb het gevoel dat die daarop moet worden aangesloten maar kan ook anders zijn natuurlijk.

k16emf.jpg

4) de subwoofer moet ook met rca kabels worden aangesloten op de witson unit. Nou heeft ddeze een subwoofer uitgang maar dat is maar 1 rca plug. een gele om precies te zijn. (wordt vaak gebruikt bij home cinema sets)

Mijn subwoofer heeft dus rechts en links.

Moet ik deze dan op A of op B aansluiten?

2vt2zih.jpg

Ow en op de laatste foto staat links onderin NC (naast ipod kabel)

Wat moet daar op worden aangesloten?

Hoop vragen en het zullen er misschien zelfs meer worden als ik morgen begin met het inbouwen.

Geplaatst

nou nou dat zijn wel een boel vragen zeg 

1 als je die stekker er in steekt is je orginele microfoon weer angesloten en hoef je niet die los bijgeleverde microfoon te gebruiken

2 als je dat stekkertje aansluit dan werkt je orginele usb aansluiting dus moet je het losse kabeltje met de zelfde stekker niet gebruiken (is voor als je geen oginele usb aansluiting hebt )

3 om je subwoofer aan te schakelen zit er een draadje met de text APM hier schakeld 12 volt mee aan en uit ls je de radio aan en uit doet

4 of je links of rechts pakt maakt niet zo veel uit je subwoofer heeft toch maar een speaker en anders haal je even een splittertje dan kan je ze wel bijde aansluiten 

5 daar sluit je niets op aan zo ver ik weet

6 vergeet niet de aux aansluitingen in elkaar te steken  anders werkt dat gedeelte niet 

• 7 maanden later...
Geplaatst

Hallo forumleden,

Sinds afgelopen vrijdag in het bezit van de rio 1.2-2012, wat een fijne auto is het toch.

Had al besloten om zodra ik de auto had , iets aan de audio te doen.

Ik heb een voorin een composet van Gladen laten monteren ( m165) met daarbij de losse tweeters in de deur laten plaatsen.

achterin gekozen voor de CO165 coaxiaal speakers. De headunit heb ik laten zitten.

Gekozen voor deze speakers omdat deze makkelijk kunnen worden aangestuurd door de standaard headunit ( 3ohm)

En ik moet zeggen wat een geweldig resultaat!

Voor degene die een leuke audio upgrade willen hebben, maar geen rijdende discotheek, is dit wat mij betreft een prima investering waar je geen spijt van gaat krijgen.

Laat het wel inbouwen door een professioneel bedrijf die ook je deuren voorziet van demping.

heeft mij in totaal, dus speakersets + inbouw ongeveer 500 euro gekost.

Geplaatst

Ik heb geen Gladen maar Clarion. Ook erg goed.

Als extraatje heb ik een kleine underseat subwoofer. Geeft net een beetje meer diepte.

Alles aangesloten op de originele HU.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Mijn auto is net terug na 1 1/2 dag werk. Inbouwer heeft ontzettend problemen gehad om alle bekabeling overal te krijgen. Met name de deuren waren een probleem. Ik ben ontzettend blij dat ik het heb laten doen.

Ik heb gekozen voor een Audison composet voor.  De tweeters zijn geplaatst hoog in de voordeur naast de deurklink. ( tip hier van het forum gehaald en doorgegeven ) :-). Deze wordt aangestuurd door een Gladen 4 kanaals versterker. Die hebben ze weggewerkt in de dubbele bodem in mijn kofferbak. Alle deuren zijn voorzien van Dynamat. Alles trouwens aangestuurd op de headunit. Alleen dit klinkt al zoveel zuiverder en strakker dan de normale speakers.

Laatste stap wordt een zelfbouw subwoofer in de kofferbak. De sub heb ik al liggen, nu alleen de kist nog bouwen. Het wordt een 12" Phoenix gold RX.

Volgens mij gaat dit prima samen klinken.

• 4 weken later...
Geplaatst

Ik las net over die 12 v aansluiting .

Nou ik zou deze absoluut niet pakken van de 12 v in je kofferbak, want dan brand gelijk alles lekker door .

Je moet deze absoluut van uit je motorruimte van de accu trekken, en ik heb deze links voor dus achter de accu door getrokken de auto in .

Als iemand dat niet snapt kan ik ook een foto uploaden van hoe ik dat gedaan heb .

Zelf rijd ik een rio uit 2013, maar dat mag verder geen probleem geven.

Ik heb zelf ook een topic gestart over mijn installatie in mijn auto dat nog vol op in progress is .

Geplaatst

Hi Guys,

Zijn er al mensen die de speakers hebben vervangen in de 2015 versie? Aangezien wij wel voorzien zijn van een tweeters.

Ik hoor het graag!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...