Skoenoe Posted December 13, 2011 Posted December 13, 2011 In mijn vorige auto (geen kia) had ik een brodit houder met pass through, wat ideaal was. Je kan kon eenvoudig je iphone (zelfs met case) er inschuiven, en het ding werd opgeladen, plus je iphone muziek werd aan de autoradio doorgegeven. Die auto heb ik toen verkocht inclusief de brodit houder. Nu heeft mijn picanto wel een ipod/iphone aansluiting, maar ik heb nog geen handige iphone houder met pass through. Iemand een idee welke houder goed is? Mijn eisen: - geschikt voor iphone met een case - pass through - geschikt voor iphone 3GS - Niet al te groot: ik wil de houder op een stuk hout schroeven welke in de koffiehouder geplaatst wordt Nice to have: - geschikt voor 4 / 4S Quote
bigmac Posted December 14, 2011 Posted December 14, 2011 Ik heb mijn Ipod of tomtom in het bakje onderin schuin geplaatst waar ook de wegdraaibare bekerhouders zitten. Zo'n anti-slip-matje eronder/erachter en alles blijft mooi liggen en de kabels zijn vlak bij de 12V of Iphone-ingang. Ik hoef mijn tomtom dan ook nooit weg te halen op parkeerplaatsen, maar leg er gewoon 'n doekje over. Mijn asbak gebruik ik als opbergvakje voor bv trekhaak-sleutel, winkelwagenmuntjes etc. Quote
handyman Posted December 23, 2011 Posted December 23, 2011 De brodithouder is inmiddels ook leverbaar voor het 2011+. zowel op het linker middenluchtrooster als rechts op de A-stijl. Ik heb de Tomtom op het middenroostergezet in een active dock. Ideaal google maar even op brodithouder picanto 2011 Quote
Skoenoe Posted December 23, 2011 Author Posted December 23, 2011 Gezien op http://www.2point5.com/ , maar beetje te duur. Ik zal binnenkort mijn eigen creatie fotograferen. Quote
Skoenoe Posted January 14, 2012 Author Posted January 14, 2012 Benodigdheden: 1 oude tafelpoot (5 euro bij kringloopwinkel) 1 zaag (had ik al) 1 zwart tape (4 euro bij doe het zelf) 1 brodit iphone houder 514106, 39 euro bij broditcenter 1 Quote
MauS Posted January 20, 2012 Posted January 20, 2012 Ik heb mijn Ipod of tomtom in het bakje onderin schuin geplaatst waar ook de wegdraaibare bekerhouders zitten. Zo'n anti-slip-matje eronder/erachter en alles blijft mooi liggen en de kabels zijn vlak bij de 12V of Iphone-ingang. Simpel maar effectief,... ik ga dit eens proberen (heb domweg de bekerhouder altijd uit-geklapt.. top idee! @ Skoenoe wat een fantastische werkomschrijving van die "oude tafelpoot" etc haha, maar het ziet er best goed uit, ik ga er eens mee aan de slag. Quote
pica3deur Posted January 20, 2012 Posted January 20, 2012 Ik heb toevallig mijn houder vandaag binnen gekregen. Het is de Macally iPhone/iPod houder besteld bij Conrad voor 19,95 euro. De houder pas precies onder je dashboard als je hem in de landscape stand zet. Voor mij een idiale plaats. Hij is in de breedte aanpasbaar zodat hij ook gebruikt kan worden als je een hoesje gebruikt. 1 Quote
betominice Posted January 20, 2012 Posted January 20, 2012 linkje heren http://shop.conrad.nl/multimedia/mobiele-telefoon/mobiele-telefoon-toebehoren/hoesjes-en-bescherm-accessoires/iphone-afdekfolie/662323.html scheelt knip en plak werk Quote
HellRaver Posted January 20, 2012 Posted January 20, 2012 Ik heb nog zo'n ding thuis liggen mocht iemand interesse hebben: 1 Quote
Ysie Posted January 21, 2012 Posted January 21, 2012 Dat lijkt me wel iets interessants. Kan je de houder aansluiten op de wagen? Quote
HellRaver Posted January 21, 2012 Posted January 21, 2012 Dat lijkt me wel iets interessants. Kan je de houder aansluiten op de wagen? Ja het is zwart geanodiseerd aluminium, aan de onderkant zit antislip rubber en de houder is dosdanig ontworpen dat de alle iPhones er met of zonder hoesje inpassen. Er zit een USB kabel aan dus die kun je op je auto aansluiten. Werkt prima alleen heb ik in mijn Cee'd SW geen bekerhouders meer dus gebruik ik hem niet meer. Heb het toen in amerika op maat laten maken... Quote
Ysie Posted January 21, 2012 Posted January 21, 2012 Hoeveel vraag je er voor. Ik wel interesse? Quote
bigwade Posted January 21, 2012 Posted January 21, 2012 Is dus alleen USB voor prik, niet de combikabel USB/minijack ? Quote
HellRaver Posted January 21, 2012 Posted January 21, 2012 Is dus alleen USB voor prik, niet de combikabel USB/minijack ? Waarom zou je de mini jack nodig hebben? Dat heb ik nooit begrepen want zonder werkt het prima. Al gebruik ik het niet meer aangezien ik nu gewoon bluetooth stream (al zit de Kia navigatie nog vol bugs) Heb er toen $75 en de nodige invoerrechten e.d. betaald dus voor minder als €50 gaat hij niet weg Quote
Preston Posted January 21, 2012 Posted January 21, 2012 Nu ik lees over de Combikabel.. schiet me te binnen dat deze bij het afleveren in het dashboard kastje lag... en nog ligt. Omdat ik een gewone Blackberry gebruiker ben ,, heb ik die kabel helemaal niet nodig. als er een liefhebber is, geef maar een seintje via PM. Quote
bigwade Posted January 21, 2012 Posted January 21, 2012 Mijn ervaring met een usb only kabel is dat je geen muziek kon spelen op een SP2 radio, bijv. Met een originele/Ebay iPhone kabel ging dat wel en dat is zo'n duo kabel. Edit: zoals Labraetcetera hierboven noemt. Quote
HellRaver Posted January 21, 2012 Posted January 21, 2012 Mijn ervaring met een usb only kabel is dat je geen muziek kon spelen op een SP2 radio, bijv. Met een originele/Ebay iPhone kabel ging dat wel en dat is zo'n duo kabel. Edit: zoals Labraetcetera hierboven noemt. Dan zal dat aangepast zijn in de software... mijn 4S speelt zowel in de Cee'd SW als in de Venga met alleen de USB aansluiting. Ook films met geluid speel ik vanaf de iPhone alleen via USB op het scherm... Quote
HellRaver Posted January 21, 2012 Posted January 21, 2012 Nu ik lees over de Combikabel.. schiet me te binnen dat deze bij het afleveren in het dashboard kastje lag... en nog ligt. Omdat ik een gewone Blackberry gebruiker ben ,, heb ik die kabel helemaal niet nodig. als er een liefhebber is, geef maar een seintje via PM. Heb je de prijs gezien wat Kia los voor deze kabel durft te vragen? Moet je voor de gein eens op zoeken... dat slaat werkelijk alles... Quote
Preston Posted January 21, 2012 Posted January 21, 2012 Heb je de prijs gezien wat Kia los voor deze kabel durft te vragen? Moet je voor de gein eens op zoeken... dat slaat werkelijk alles... Geen idee.. bij bij werd de kabel standaard meegeleverd.. Maakt me niet uit ook.. Ik haal um uit de auto en doe um in een flop.. Quote
bigwade Posted January 21, 2012 Posted January 21, 2012 Ik heb er op Ebay 18-19 eu voor betaald, Helaas heeft een junk oid em uit de auto gehaald toen hij (ongemerkt) openstond naast het huis. Quote
Smart Posted January 21, 2012 Posted January 21, 2012 Ik voel een match......tussen twee KCG'ers Quote
Recommended Posts