Banneman Geplaatst 11 Januari, 2012 Geplaatst 11 Januari, 2012 Dealer moet gewoon een nieuwe plaatsen. Dat plastic kost toch niets. Ik heb de strook onder de deuren aan beide zijden van de auto vernieuwd gekregen. De wax was niet goed uitgepoetst en bij regen was het doorgelopen in het plastic met als gevolg vergrijzing. Mijn dealer (Durmi Zwaag) heeft daar direct andere op gezet zonder enig "gezeur". Quote
Smart Geplaatst 11 Januari, 2012 Geplaatst 11 Januari, 2012 Gewoon lekker met het handje en tuinslang even nadrogen met een watermagneet (speciale zeem) en de wagen is weer in topshape. In de winter gewoon even dikke jas aan en beetje door wassen. Helemaal mee eens. Deed ik ook jaar in/jaar uit, maar af en toe heb je gewoonweg geen zin of tijd en dan is zo'n lappenwasstraat gewoon ideaal. Quote
harter Geplaatst 11 Januari, 2012 Geplaatst 11 Januari, 2012 Helemaal mee eens. Deed ik ook jaar in/jaar uit, maar af en toe heb je gewoonweg geen zin of tijd en dan is zo'n lappenwasstraat gewoon ideaal. Ja ik weet het Smart het is verleidelijk en deed het bij mijn zwarte Volvo ook steeds en die zag er op een gegeven moment niet meer uit qua kleur. Dan kan je lekker aan de poets en polijst en daar word je zeker niet veel vrolijker van. Quote
elmerblues Geplaatst 12 Januari, 2012 Geplaatst 12 Januari, 2012 er blijft namelijk nogal veel water onder bijvoorbeeld de achterruit zitten, ook in de grille blijft veel water achter. Grappig dat eens iemand dat zegt. Klopt helemaal, onder de rand van de achterruit en onderin de grille blijft veel water zitten bij het autowassen. De buitenspiegels blijven ook maar nalekken op de carosserie Quote
Smart Geplaatst 12 Januari, 2012 Geplaatst 12 Januari, 2012 Grappig dat eens iemand dat zegt. Klopt helemaal, onder de rand van de achterruit en onderin de grille blijft veel water zitten bij het autowassen. De buitenspiegels blijven ook maar nalekken op de carosserie Ik zou er ook nachten van wakker liggen hoor! Ik rij altijd even een rondje, noem ik 'droogrijden'..... Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 13 Januari, 2012 Geplaatst 13 Januari, 2012 Ik heb nog niet het persoon gesproken die ik moest hebben. Het gaat er om, om een goedkope manier om het probleem aan te pakken. Zo kreeg ik ooit ook een tip van hem om mijn licht bekraste koplamp te polijsten met brasso (koperpoets). Kosten weinig en de krasjes weg en de koplamp zag er als nieuw uit. Dus vergeten ben ik het nog niet. Zodra hij er is is hij voor mij. Quote
rollyturbo Geplaatst 13 Januari, 2012 Geplaatst 13 Januari, 2012 @Zwafra Destijds ook zelfde probleem gehad met mijn Renault R5 ; de bumpers en beide delen opzij van de achterlichten (was toen in de 80 - er jaren) en opgelost met het volgende : grondig ontvet - in een goeie bumperprimer gestoken en overspoten met bumperspray van Motip . Was een omslachtig werkje maar het heeft zijn resultaten gehad en ik was er tevreden mee . Dit bestaat nog steeds ; zie deze link met produkten bv . :http://www.spuitbuswinkel.nl/index.php?item=bumper-lak&action=page&group_id=43〈=NL U hoeft dit daarom ook niet te doen ; maar wou dit toch even meegeven - greetz Rolly Quote
rollyturbo Geplaatst 13 Januari, 2012 Geplaatst 13 Januari, 2012 Hallo , link werkte blijkbaar niet ? Nu wel ? http://www.spuitbuswinkel.nl/index.php?item=bumper-lak&action=page&group_id=43〈=NL Greetz Rolly Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 23 Januari, 2012 Geplaatst 23 Januari, 2012 Ik heb de man gesproken die bij ons over de kunststoffen en spuitgietwerk gaat. Dit probleem met uitslaan of dof worden van kunststoffen was hem bekend. De oorzaken zijn o.a UV straling en de kwaliteit van het gebruikte kunststof. Het spuitgietwerk wat gebruikt wordt in de autobranche is niet van de duurste kwaliteit en dat kan ook niet anders zijn die onderdelen niet meer te betalen. Om het verhaal niet vol met chemische termen te smijten wordt er in de goedkopere kunststoffen o.a krijt verwerkt . Dat veroorzaakt de lichte waas. Na het gietwerk krijgt het kunststof een behandeling dat het UV verkleuring niet zo snel toe slaat. Weersinvloede, wax of vettigheid versnellen dit proces van verkleuren en zal je moet blijven smeren om het knap te houden. Wat kan je er aan doen? Het antwoord is kortweg "weinig". De vraag op een goedkope manier komt ook weer het antwoord wat we niet willen. De middelen die bij de autovakhandel te koop zijn ook van tijdelijke aard. Het ene merk zal het een week doen en het duurdere misschien een half jaar maar dan begint de verkleuring weer. De enige oplossing is te laten spuiten. Ik probeerde nog met van als je het nu schoonmaak met spiritus en daarna insmeer met bijvoorbeeld zwarte schoenpoets (een goedkope oplossing) schoot hij in de lach. Je kan het proberen maar uiteindelijk gaat de zwarte schoenpoets er af en is je bumper weer grijs. Tja zit je er nu op te wacht om al je strips en bumperdelen te laten spuiten........... Niet de goedkoopste oplossing. groet, De Warmentuuter Quote
flipperdeflap Geplaatst 23 Januari, 2012 Geplaatst 23 Januari, 2012 Ook ik had last op de dag van aankoop in 2010 ook last van bleek uitgeslagen zwarte delen, hoogstwaarschijnlijk ontstaan door de enthousiaste Waxoil-behandeling. Je zag soms zelfs de opgedroogde straaltjes nog zitten. Thuis direct flink geboend met spons en autoshampoo, en eigenlijk is e.e.a. aardig verdwenen toen. Ik zal binnenkort eens even kijken hoe het er nu voor staat, ongeveer 1 1/2 jaar later Quote
Gast studioph Geplaatst 6 November, 2012 Geplaatst 6 November, 2012 jongens gewoon naar de gamma ff een busje lijnolie halen in wrijven en met een schonedoek uitwrijven klaarrrrr. en tevens ook voeding voor je kunststof Dank voor uitstekende tip, met de Gamma Lijnolie (€ 3,99 halve liter) heb ik de lichte beschadiging van het te dicht langs de net geknipte heg (dus dikke takken stompen) rijden mooi weg kunnen werken !! Groet PH Quote
Specialmade Geplaatst 6 November, 2012 Geplaatst 6 November, 2012 De ultieme manier om (zwarte) plastic delen weer zwart te krijgen. Zie onderstaand de (tips van Cardetails). Suc6 verzekerd. Grtz. Specialmade 2 Quote
Cardetails.nl Geplaatst 6 November, 2012 Geplaatst 6 November, 2012 Toevallig net nog een auto met bovenstaand stappenplan gedaan. Quote
bigwade Geplaatst 6 November, 2012 Geplaatst 6 November, 2012 Suc6 verzekerd. Zien is geloven.. Ik was erbij toen Smarts Venga van wasvlekken op het kunststof werd ontdaan. Vinkje dus ! Quote
Smart Geplaatst 6 November, 2012 Geplaatst 6 November, 2012 De stoomeend/-reiniger heb ik gisteren gekocht bij de Marskramer. Deze was in de aanbieding voor € 17,50. Nu nog iemand vinden die dat karweitje kan doen..... Quote
bigwade Geplaatst 6 November, 2012 Geplaatst 6 November, 2012 De stoomeend/-reiniger heb ik gisteren gekocht bij de Marskramer. Deze was in de aanbieding voor € 17,50. Heb jij ergens een aanbiedings app op je (haha) Smart-foon ? Je weet ze wel altijd te vinden, valt me op Quote
Smart Geplaatst 6 November, 2012 Geplaatst 6 November, 2012 Kwas ernaar op zoek en heb gevonden! Als je gericht zoekt en geduld hebt, komt het vanzelf voorbij waaien. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.