RioTom Geplaatst 23 April, 2012 Geplaatst 23 April, 2012 Ik vind het 'gelige retro licht' wel een vriendelijker warmere uitstraling hebben. En iets beter zicht....maar vind de looks toch ook wel heel lekker Quote
Derrek Geplaatst 24 April, 2012 Geplaatst 24 April, 2012 7500K is een perfecte witkleur en is absoluut, echt absoluut niet 'gelig licht', zoals door sommigen wordt verondersteld. Daarnaast heeft het dezelfde kleurtemperatuur als mijn ledverlichting. Nu moet ik zeggen dat mijn xenonverlichting (6000K) zeker witter ("kouder") licht geeft dan de LED dagrijverlichting van de Rio. Die toont dus geliger dan de xenonverlichting, maar wel veel witter dan de standaard H1 halogeen grootlicht lampen die "warm" (geel) zijn. Dat ziet er niet uit. Ga nu voor de H1 grootlicht lampen GP Thunder bestellen (bij Reeuwijk), maar moet ik 7500 K nemen die beter bij de LED dagrijverlichting zal passen of 8500K die waarschijnlijk beter bij mijn wittere Xenon dimlichten zal passen. Quote
blackviper Geplaatst 24 April, 2012 Geplaatst 24 April, 2012 Volgens Reeuwijk past 8500K het beste bij de leds even afwachten voor mij dus : Beste xxxxx, Je bestelling is vanmorgen om 8:00 uur verzonden. De 8500k past het beste bij de leds. Met vriendelijke groeten, xxx Autoverlichting Reeuwijk Quote
Sicco83 Geplaatst 24 April, 2012 Geplaatst 24 April, 2012 Zo, ik heb net de GP Thunder 7500k lampjes erin gezet (niet al te moeilijk, behalve aan de bestuurderskant, daar zit wel van alles in de weg om er lekker bij te kunnen...) Conclusie: velen malen beter dan de standaard lampen, maar zeker niet gelijk aan de echt witte LED's eronder. Het licht nu is wat blauwer dan de LED's maar sowieso veel beter te combineren dan het gele wat er eerst in zat. En het staat veel cooler bij mijn zwarte Rio De 8500's komen waarschijnlijk net iets dichter in de buurt van de witte LED's dan de 7500 maar aangezien je dan weer meer inlevert qua lichtopbrengst hou ik het bij de 7500's. Het ziet er waanzinnig uit en zoals gezegd stukken betere combi dan met de gele halogeen. Quote
Sicco83 Geplaatst 24 April, 2012 Geplaatst 24 April, 2012 ik had trouwens ook de H4's besteld voor de mistverlichting, maar die heb ik nog even laten zitten want volgens mij is dat een iets ingewikkeldere klus dan de andere lampen... Iemand hier ervaring mee? Quote
Presiozo Geplaatst 24 April, 2012 Geplaatst 24 April, 2012 Ja, heb er ervaring mee en is super simpel. in je boekje staat ( moet je ff zoeken ) ergens wat je moet doen. 2 schroeven los, lamp eruit, andere erin en weer 2 schroefjes erin. klaar. geen enkel probleem en let even op het klipje die je in moet drukken bij het uit trekken van de lamp. Quote
J-J Geplaatst 24 April, 2012 Geplaatst 24 April, 2012 ik had trouwens ook de H4's besteld voor de mistverlichting, maar die heb ik nog even laten zitten want volgens mij is dat een iets ingewikkeldere klus dan de andere lampen... Iemand hier ervaring mee? Mistlampen zijn HB4, heb je wel de goede? Quote
Sicco83 Geplaatst 24 April, 2012 Geplaatst 24 April, 2012 Ik heb H4.... En het zijn nogal flinke units dus zijn denk ik niet de goede nee. Iemand hier zei dat het H4 moest zijn. HB4 is zeker goed? Quote
xtra40 Geplaatst 24 April, 2012 Geplaatst 24 April, 2012 Ik heb H4.... En het zijn nogal flinke units dus zijn denk ik niet de goede nee. Iemand hier zei dat het H4 moest zijn. HB4 is zeker goed? klopt in de mist lmpen zit 9006 of ook wel HB4 genoemt omdat als je op 9006 zoekt het niet zo goed kan vinden en ze zien er zo uit (zie foto) Quote
J-J Geplaatst 24 April, 2012 Geplaatst 24 April, 2012 Zoek maar op google naar 9006 dan krijg je meteen ook HB4 te zien. Ik heb ze nog liggen en dus nog niet gemonteerd, maar ga ervan uit dat ze passen. Quote
Greensoft Geplaatst 24 April, 2012 Geplaatst 24 April, 2012 Iemand ervaring met de ( GP Thunder ) Xenon look 7500k en zoja zijn deze moeilijk in te bouwen? http://www.xenonlamp.nl/webshop/shop.html?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=33&category_id=62 Quote
J-J Geplaatst 24 April, 2012 Geplaatst 24 April, 2012 Iemand ervaring met de ( GP Thunder ) Xenon look 7500k en zoja zijn deze moeilijk in te bouwen? http://www.xenonlamp.nl/webshop/shop.html?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=33&category_id=62 Ehh het hele topic gaat specifiek over die lampjes hehehe Quote
Greensoft Geplaatst 24 April, 2012 Geplaatst 24 April, 2012 Ehh het hele toerwijl op de site vanpic gaat specifiek over die lampjes hehehe Ja weet ik maar de een moet de draad door knippen en een ander weer dat zus en zo, terwijl op de site Snel en eenvoudig te installeren (plug n play) staat. Daarom was de vraag... in hoeverre plug in play is. of tewel het inbouwen Quote
Sicco83 Geplaatst 24 April, 2012 Geplaatst 24 April, 2012 Lees mijn post hierboven even. ik heb het vandaag als behoorlijke auto n00b gedaan. Quote
J-J Geplaatst 24 April, 2012 Geplaatst 24 April, 2012 Ja weet ik maar de een moet de draad door knippen en een ander weer dat zus en zo, terwijl op de site Snel en eenvoudig te installeren (plug n play) staat. Daarom was de vraag... in hoeverre plug in play is. of tewel het inbouwen Je hoeft niks te knippen, dim en bochtverlichting heb ik gewoon kunnen vervangen zonder knutselen. Quote
xtra40 Geplaatst 24 April, 2012 Geplaatst 24 April, 2012 . Geef me even advies welke lampen ik moet nemen. En ik denk dat ik ze het beste in Best kan bestellen of zeg je...nee daar is het beste Mijn dank is groot ik denk dat je 2 dingen door elkaar haald xenon look is een gewone halogeen lamp zeg maar die is gelijk aan de lampen die er nu in zitten en dan kan je dus ook xenon nemen en dan moet je inderdaad de boel verbouwen en knippen ik heb zelf nu nog xenon look lampen met 8500K dit lijkt op de led lampjes kwa licht kleur maar er zijn er ook die nemen 7500K maar dat is persoons verbonden ik weet wel dat het er veel beter uit ziet en het uit zicht knapt er ook van op en waar je ze koopt dat licht aan jou ik heb ze van ebay weg maar je kan ze ook bij auto verlichting van reewijk kopen schijnt een super service te hebben en je krijgt korting als je meld dat je lid bent van het kia forum Quote
Mel_Rio Geplaatst 24 April, 2012 Geplaatst 24 April, 2012 Zo, net GP Thunder 7500K lampen geinstalleerd bij dimlicht/grootlicht/bochtverlichting. Ik dacht, wat een prachtig felle licht geven ze af!!! Quote
Smart Geplaatst 24 April, 2012 Geplaatst 24 April, 2012 Ga nu voor de H1 grootlicht lampen GP Thunder bestellen (bij Reeuwijk), maar moet ik 7500 K nemen die beter bij de LED dagrijverlichting zal passen of 8500K die waarschijnlijk beter bij mijn wittere Xenon dimlichten zal passen. Tja, dat durf ik nu niet meer met zekerheid te zeggen. Vooral ook omdat blijkbaar ledverlichting per type model verschilt natuurlijk. Ik vermoed dat 8500k toch nog witter is, maar zeker weten doe ik het niet. Ik weet dat mijn antwoord niet bevredigend is voor jou. Quote
Derrek Geplaatst 25 April, 2012 Geplaatst 25 April, 2012 ik denk dat je 2 dingen door elkaar haald xenon look is een gewone halogeen lamp Bijna goed. Xenon look lampen zien er uit als de standaard halogeenlampen en gebruiken dezelfde techniek als halogeenlampen (een bolletje met gloeidraad en gevuld met gas om oververhitting van de gloeidraad tegen te gaan), maar het zijn geen halogeenlampen. Er zit nl. geen halogeengas in (waar de naam vandaan komt), maar een ander gas (meestal xenongas). De gloeidraad wordt dan iets anders gekoeld en geeft een ander kleur licht. Ze geven dan ook niet meer licht en zijn ook niet efficienter, alleen de kleur verschilt. Wel heeft het menselijk oog een gevoeligheidsspectrum zodat bepaalde kleuren beter gezien worden en dat kan een indruk geven van meer (of beter) licht. Quote
xtra40 Geplaatst 25 April, 2012 Geplaatst 25 April, 2012 Hee derrek verveel je je een beetje of Je hoeft mij niet te verbeteren hoor En de meeste autonobeten weten als ie het al genoeg zo als ik het uit had gelegd Quote
Eelco Geplaatst 25 April, 2012 Geplaatst 25 April, 2012 Hee derrek verveel je je een beetje of Je hoeft mij niet te verbeteren hoor En de meeste autonobeten weten als ie het al genoeg zo als ik het uit had gelegd .Hey Eelko... je hebt helemaal gelijk hoor, helaas zijn er figuren die meer tijd hebben om andere mensen te verbeteren dan te helpen op dit forum....ieder zijn ding he! De vraag die ik aan Derrek stel, daar krijg ik niet eens antwoord op. Heb jij trouwens al je richting aanwijzer lampjes vervangen door de led lampjes die je besteld had? Quote
xtra40 Geplaatst 25 April, 2012 Geplaatst 25 April, 2012 Hoi Eelco Ik heb de lampen nog niet kunnen vervangen de gene die ik had besteld Waren niet goed Dus heb nu andere besteld moet dus nog even geduld hebben Maar als ik ze heb en ze zitten er in laat ik het meteen weten Quote
Greensoft Geplaatst 25 April, 2012 Geplaatst 25 April, 2012 Autoverlichting Reeuwijk http://www.autoverli...nlook-halogeen/ Reeuwijk adviseert mij om 8500k te nemen omdat deze het dichts in de buurt van de leds van de dagrijverlichting komen. ( Zie bovenstaande link ) Hieronder de codes dimlicht H7 grootlicht H1 bocht verlichting H7 mist lampen 9006 (HB4) Quote
blackviper Geplaatst 25 April, 2012 Geplaatst 25 April, 2012 Bij mij zitten dim, groot, bocht en kenteken verlichting ering ziet er mooi uit 8500k. Net erin gezet btw. Mistlichten nog niet gedaan.. Die heb ik toch nooit aan.. Quote
Derrek Geplaatst 25 April, 2012 Geplaatst 25 April, 2012 Hee derrek verveel je je een beetje of Je hoeft mij niet te verbeteren hoor En de meeste autonobeten weten als ie het al genoeg zo als ik het uit had gelegd Zie het niet als een verbetering, maar als aanvulling. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.